خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

آبرسانی عمیق پوست

چکیده محتوا

آبرسانی عمیق پوست

آیا با پوستی که مرطوب نیست و یا ملتهب است، سر و کار دارید؟ این احتمال وجود دارد که به آبرسانی عمیق پوست نیاز داشته باشید. برای انجام آبرسانی پوست و هیدراته نگه داشتن آن، نیاز به مراقبت های مناسب و عمل به توصیه های پزشکان دارید.

ما در اینجا به بررسی عوامل موثر بر هیدراته ماندن پوست می پردازیم. در صورت سوالات بیشتر می توانید به وب سایت کلینیک تخصصی درسا مراجعه نمایید.

سد رطوبتی پوست چیست؟

سد رطوبتی پوست مسئول حفظ آبرسانی عمیق پوست و سلامت پوست است. هنگامی که این سد آسیب دیده یا در معرض خطر است (مثلاً، پوست شما نمی تواند رطوبت را حفظ کند)، می تواند باعث مشکلات جدی هیدراتاسیون پوست شود.

وقتی سد رطوبتی از بین می رود، لایه‌ های حساس پوست را در معرض هوای خشک قرار می ‌دهد و با مشکل کم ‌آبی مواجه می شوند.

خبر خوب این است که، صدمه به سد رطوبتی همیشگی نیست و با بهبود شیوه زیستن خود، امکان آبرسانی عمیق پوست را ایجاد می کنید. در حالی که ایجاد هرگونه تغییر طولانی مدت در پوست شما زمان می برد، بهتر است از همین امروز به فکر مراقبت و یا درمان سد رطوبتی خود باشید.

سد رطوبتی پوست چیست؟

آبرسانی عمیق پوست چگونه است؟

در واقع، شما می توانید سطح هیدراتاسیون پوست خود را تنها با بهبود سطح زندگی خود در ۲۴ ساعت، تغییر دهید. بهترین راه ها برای آبرسانی عمیق پوست و دارابودن پوستی مرطوب و سالم، در ادامه آورده شده است:

  • ۸ تا ۹ ساعت خواب مناسب
  • دوش گرفتن با مدت زمان نهایتا ۱۰ دقیقه با آب ملایم
  • نوشیدن آب کافی
  • محدود کردن قهوه و الکل
  • محدود کردن مصرف دخانیات و یا اجتناب از آن ها
  • محافظت از پوست در برابر سرما و آفتاب
  • استفاده از یک پاک کننده ملایم
  • تغذیه مناسب و سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب
  • استفاده از ترکیباتی که حاوی سرامید و لیپید است.
  • استفاده از ماسک مناسب آب رسان
  • کاهش استرس و نگرانی
  • استفاده از ترکیبات حاوی اسید هیالورونیک

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر

بررسی سطح آبرسانی عمیق پوست

قبل از بررسی اینکه آیا نیاز به آبرسانی عمیق پوست دارید، بهتر است با انجام یک کار ساده میزان خشکی پوستتان را بسنجید. برای این کار سعی کنید بع آرامی پوستتان را نیشگون بگیرید.

هنگامی که این کار را انجام می دهید، پوست شما برای لحظه ای “برآمده” به نظر می رسد یا به شکل نیشگون شما گیر کرده است. سطح هیدراتاسیون شما با سرعت بازگشت پوست به جای خود مشخص می شود.

بررسی سطح آبرسانی عمیق پوست

آیا می خواهید پوست خود را در یک دوره کوتاه فوق العاده هیدراته کنید؟

اگر میخواهید پوست خود را در زمان کوتاه هیدراته کنید و پوست سالم و با رطوبت کافی داشته باشید، بهتر است به دستورات زیر عمل نمایید:

  • یکی از نکاتی که در زمینه هیدارته پوست بسیار مهم است، این است که خواب کافی داشته باشید. به علاوه زمان بیدار شدن نیز مهم است. برای داشتن پوستی هیدراته و سالم به خواب کافی و در زمان مناسب نیازمندید.

ساعات خواب شما زمانی است که پوست شما خود را ترمیم می کند و رطوبت را دوباره تامین می کند – و خواب بیشتر (و با کیفیت بهتر) کمک زیادی به پوست شما در ترمیم سد رطوبتی خود می کند.

در مطالعاتی که در گذشته انجام شدند، مشخص شد، افرادی که خواب با کیفیت بالایی داشتند، ۳۰ درصد بیشتر از افرادی که خواب ضعیف داشتند، بازیابی سد رطوبتی داشتند. سعی کنید حداقل ۸ تا ۹ ساعت بخوابید تا روند بهبودی پوست را تشویق کنید.

  • وقتی می خواهید آبرسانی عمیق پوست انجام دهید، بسیاری از مردم بر روی محصولات تمرکز می کنند، اما آنچه به بدن خود وارد می کنید به همان اندازه مهم است که روی بدن خود قرار می دهید.

یکی از مهمترین کارها نوشیدن مقدار زیادی آب است. به علاوه از مواد غذایی مدرر(قهوه یا الکل) نیز بهتر است خودداری نمایید.

  • یکی دیگر از کارهای به ظاهر ساده، رعایت بهداشت و پاکیزگی است. حواستان به روبالشتی خود باشد. سعی کنید برای مراقبت از پوست خود، از پارچه نخی یا پنیه ای و نرم استفاده نمایید.
  • مهم است که برای آبرسانی عمیق پوست، پوست خود را پاکیزه نگه دارید. اما برای این کار باید از ترکیبات محافظ پوست استفاده نمود. اولین گام برای ترمیم سد رطوبتی این است که از تخریب آن با پاک کننده های تهاجمی خودداری کنید.

برای مراقبت از پوست، از موادی چون ژل یا فوم، پاک کننده های آنتی باکتریال، شستشوی لایه بردار و محصولات معطر جلوگیری نمایید.

به عقیده متخصصین پوست، یک پاک کننده مبتنی بر روغن و یک اکسیر گیاهی که متناسب با وضعیت پوست شما باشد، بهترین پاک کننده می باشد.

این ترکیبات با هم به آرامی پوست شما را تمیز می کنند و در عین حال از سد چربی ملایمی که از پوست شما محافظت می کند، مراقبت می کنند و به حفظ آبرسانی عمیق پوست کمک می نمایند.

  • مواد مغذی خود را افزایش دهید. برای حفظ رطوبت پوست خود مصرف روی خود را افزایش دهید. روی ممکن است تولید کلاژن را در پوست افزایش داده و روند ترمیم را تسریع کند. از غذاهای سرشار از روی از جمله صدف، لوبیا، گوشت ها، آجیل، دانه و غلات کامل استفاده نمایید.
  • محصولات مناسب را برای آبرسانی عمیق پوست خود ذخیره کنید. مهمترین موادی که باید به دنبال آنها باشید شامل سرامیدها برای کمک به ترمیم پوست و جلوگیری از از دست دادن آب از طریق پوست، اسید هیالورونیک (یک مرطوب کننده، که ماده ای است که رطوبت را به هم متصل می کند و به کاهش سرعت تبخیر آب از پوست کمک می کند)، لیپیدها و اسیدهای چرب برای تشکیل سد رطوبت و حفظ رطوبت.

پوست خود را چرب کنید. اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E موجود در روغن‌های گیاهی نیز می‌توانند از طریق پوست جذب شوند. این ترکیبات برای تمام غشای سلولی شما مفید هستند و موجب حفظ آبرسانی عمیق پوست می شوند.

آیا می خواهید پوست خود را در یک دوره کوتاه فوق العاده هیدراته کنید؟

کلام پایانی

در این مقاله با راه های مناسب برای هیدراته و سالم ماندن پوست آشنا شدید. یکی از مهمترین و بهترین کارها تغییر استایل زندگی است. با بهبود آن و رعایت اصول تغذیه مناسب می توانید آبرسانی پوست خود را به خوبی انجام دهید.

همچنین دوش گرفتن با آب ملایم، استفاده از صابون های ملایم، دستگاه بخور در مواقعی که هوای محیط خشک است و نوشیدن آب کافی از مواردی است که موجب آبرسانی عمیق پوست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »