خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

آموزش تزریق بوتاکس به چانه

چکیده محتوا

آموزش تزریق بوتاکس به چانه

ناحیه چانه معمولا دیرتر از سایر نواحی صورت پیر می شود، به همین دلیل افراد  کمتر به آن توجه می کنند. اما زمانی که چین و چروک بر روی آن ظاهر می شود استفاده از کرم های ساده نمی تواند مشکل آن را رفع نماید و فقط به کمک بوتاکس می توان عیوب را رفع نمود. با توجه به ویژگی های ساختاری قسمت پایین صورت و خطر بالای ورود دارو به آن نواحی، تزریق بوتاکس به چانه حتما باید توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت گیرد تا بتواند محل درست تزریق را به خوبی تشخیص دهد. در واقع برای تزریق بوتاکس به چانه لازم است که پزشک ساختار عضلات صورت را به خوبی بشناسد تا زیبا جو بهترین نتایج را دریافت کند. در ادامه آموزش تزریق بوتاکس به چانه را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

نحوه تزریق بوتاکس به چانه

معمولا برای ناحیه دهان و چانه حداکثر ۱۰ واحد بوتاکس تزریق می شود. این تزریق ها به صورت سطحی جهت جلوگیری از فلج شدن غمیق عصب ها انجام می شود. زیرا بوتاکس با تاثیر گذاری بر انتهای عصب مانع از انتقال سیگنال های مولکولی به عضله می شود. اگر تزریق بوتاکس به صورت عمیق صورت بگیرد می تواند  تاثیرات منفی بر حرکات چانه و لب داشته باشد و موجب می شود که فرد یک چانه یخ زده غیر طبیعی داشته باشد. فرد می تواند با اتمام پروسه تزریق بوتاکس بلافاصله پس از خروج از کلینیک به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد. اثرات تزریق بوتاکس به چانه در چند روز اول قابل مشاهده نیست و بیماران تغییری را احساس نمی کنند واما به مرور زمان در طی دو هفته تاثیرات بوتاکس نمایان می شود.

مراحل انجام تزریق بوتاکس به چانه

برای تزریق بوتاکس به چانه لازم است که ابتدا به یک متخصص زیبایی مراجعه نمایید تا معاینات اولیه را انجام دهد، وضعیت پوست را بررسی کند و میزان تغییرات را با توجه به سن شما تعیین کند. تا بر اساس آن دوز دارو و نوع آن را انتخاب کند. معمولا پیش از تزریق بوتاکس پزشک تست حساسیت دارویی را انجام می دهد. سپس با بررسی موارد منع مصرف با بیمار در مورد زمان تزریق بوتاکس به چانه به توافق می رسند و یک زمان تعیین می شود.

تزریق بوتاکس به چانه دارای مراحل زیر است.

  • آماده سازی پیش از اقدام به تزریق
  • متخصص زیبایی نواحی چانه که به درمان نیاز دارد را دقیقا بررسی می کند و به تعیین و علامت گذاری آن ها می پردازد.
  • در مرحله بعد پزشک پوست را از آلودگی ها و لوازم آرایشی پاک نموده و از ژل یا کرم بی حس کننده برای محل تزریق استفاده می کند.
  • به محض بی حس شدن موضع پزشک تزریق بوتاکس را انجام می هد.
  • اگر چین و چوراک ها عمیق باشند به ۲ تا ۶ واحد دارو نیاز است. در صورت وجود چین عمیق زیر لب پایین بوتاکس باید به این ناحیه تزریق شود.
  • پس از تزریق محل تزریق مجددا با استفاده از یک محلول ضد عفونی می شود و پزشک ناحیه را به آرامی ماساژ می دهد تا ترکیب به طور مساوی در زیر پوست توزیع گردد.
  • در نهایت برای تسریع بهبود سوراخ های ایجاد شده بر روی پوست از کرم تسکین دهنده و ترمیم کننده زخم بر روی پوست استفاده می شود.

 

مراحل انجام تزریق بوتاکس به چانه

بوتاکس چانه برای چه افرادی انجام می شود؟

افراد بالای ۱۸ سال که ماهیچه های فک بسیار فعال و درد مفاصل فک دارند می توانند بوتاکس چانه انجام دهند. از لحاظ زیبایی برای کاهش ظاهر گرد چانه در افرادی که دارای توده عضلانی قابل توجهی در گوشه های فک خود هستند می توانند از بوتاکس ماساژور به منظور کاهش ظاهر ضخیم عضله در این قسمت استفاده کنند و خط فک را شفاف تر کنند و به شکل v در بیاورند.

در چه مواردی تزریق بوتاکس به چانه پیشنهاد می شود؟

از بوتاکس فک می توان برای درمان مشکلات مختلف مانند فشردن دندان ها نیز استفاده کرد. همچنین این روش برای اهداف زیبایی نیز بسیار مفید است. افرادی که از فرم چانه خود راضی نیستند و یا دچار آسیب دیدگی در این ناحیه شده اند می توانند از تزریق بوتاکس استفاده کنند. با این حال این روش برای تمامی افراد مناسب نیست و افراد دارای معلولیت در سلامتی عمومی، زنان باردار، مادران شیرده نمی توانند برای تزریق بوتاکس به چانه اقدام کنند. اما سایر بزرگسالان که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند می توانند با تزریق بوتاکس از مزایای آن بهره مند شوند. از این روش معمولا برای رفع عیوب زیر استفاده می شود.

  • چین های عمیق در ناحیه چانه
  • چانه دوتایی که به دلیل شل شدن پوست یا افتادگی عضلات ایجاد می شود
  • فرورفتگی در چانه
  • چین و چروک سطحی در چانه
  • افرادی که از لحاظ ژنتیکی مستعد چین و چروک در قسمت چانه هستند بهتر است از تزریق بوتاکس به چانه برای پیشگیری استفاده کنند.

تزریق بوتاکس چانه چه کاربردی دارد؟

بوتاکس برای درمان چانه به اصطلاح سنگفرش نیزاستفاده می شود . درمان بوتاکس عضله منتالیس برای چانه هایی که گودی های متعدد دارد و شبیه به یک حفره هلو است نیز کاربرد دارد. این نقص در جوانان هنگام صحبت کردن مشخص می شود. اما در افراد مسن هنگام استراحت نیز مشاهده می شود. برای رفع این مشکل باید تزریق در یک نقطه از نوک چانه یا دو نقطه جانبی ۰٫۵ سانتی متر از خط وسط انجام شود تا سم به عضله orbicularis oris منتشر نشود و باید حدود ۲سی سی استفاده شود. زیرا تزریق بیش از حد بوتاکس به صورت خطر فلج عضله فشار دهنده لب پایین را به دنبال دارد و موجب مشکلات گفتاری در فرد می گردد.

تزریق بوتاکس چانه چه کاربردی دارد؟

فواید تزریق بوتاکس به چانه

تزریق بوتاکس به چانه موجب برطرف شدن چین و چروک های چانه و از بین رفتن چانه دوم می شود. این دارو با شل نمودن عضلات مانع از ایجاد چین های جدید بر روی پوست می شود. تزریق بوتاکس در چانه دارای خاصیت فلج عصبی است . در صورتی که چین و چروک ناشی از فعالیت عضلانی تقلیدی باشد، تنها از روش تزریق بوتاکس چانه می توان استفاده نمود و نمی توان سایر روش ها را جایگزین آن کرد.

به عبارتی می توان گفت که فواید تزریق بوتاکس چند گانه است و با در نظر گرفتن انتظارات افراد از درمان با بوتاکس می توان از این مزایای متفاوت بهره مند شد. با این وجود مزایای اصلی بوتاکس چانه شامل موارد زیر است:

  • این روش زیبایی بسیار ساده تر و ایمن تر از سایر روش ها است.
  • موجب زیبایی ظاهری چانه می شود.
  • اندازه عضله فک کوچکتر و کاربردی تر می شود.
  • مشکلات فک و دندان قروچه از بین می رود.

موارد منع تزریق بوتاکس به چانه

تمامی بزرگسالان بالای ۱۸ سال که مشکلی در ناحیه چانه خود دارند و یا دارای چین و چروک در این قسمت هستند می توانند برای تزریق بوتاکس چانه اقدام کنند. به جز مواردی که در زیر ذکر می شود.

  • اختلالات جسمی
  • آلرژی چند ظرفیتی
  • انکولوژی
  • آسیب پوست
  • ضایعات قارچی، تبخالی
  • تشدید بیماری‌های مزمن
  • بیماری های سیستم خونساز
  • تومورهای بدخیم با موقعیت های متفاوت
  • فرآیندهای حاد ویروسی و عفونی
  • آلرژی به سم بوتولینوم
  • اختلالات غدد هورمونی
  • بیماری های کلیه، اندام‌های گوارش

 

همچنین در دوران بارداری، شیردهی و دوران قائدگی نیز تزریق بوتاکس به چانه تجویز نمی شود.

موارد منع تزریق بوتاکس به چانه

سخن پایانی

تزریق بوتاکس به چانه یکی از ساده ترین اقدامت زیبایی است که می توانید انجام دهید. این روش علاوه بر زیبایی برای درمان بیماری های مختلفی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. چانه و ناحیه پایین صورت با توجه به ساختاری که دارد بسیار حائز اهمیت است و تزریق به آن باید با دقت و شناخت کافی از عضلات صورت انجام شود. زیرا تزریق اشتباه در این ناحیه می تواند مشکلات بسیاری را برای فرد به وجود آورد. از این رو این کار را باید به یک پزشک متخصص و با تجربه بسپارید. مرکز زیبایی درسا کلینیک با کادر مجرب و متخصص خود همواره در کنار شماست تا بتوانید انواع تزریقات ژل، بوتاکس، فیلر و سایر متدهای زیبایی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و ضمن حفظ سلامتی زیبایی خود را دوچندان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »