خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

چکیده محتوا

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

مزوتراپی مو را می‌ توانیم یکی از محبوب‌ترین و جدیدترین کارها برای رفع ریزش مو یا تقویت آن معرفی کنیم، در این کار پزشک اقدام به تزریق املاح معدنی و ویتامین‌ های ضروری به پوست سر می‌ کند.

انجام این کار می‌ تواند در کوتاه‌ ترین مدت تاثیرات مثبت زیادی روی رشد موها داشته باشد ممکن است برخی از افراد سوال کنند آیا مزوتراپی مو درد دارد؟ یا آیا اینکار عوارض جبران ناپذیر و خطرناکی دارد؟ در صورتی که می‌ خواهید پاسخ این سوالات را بیابید بهتر است تا پایان بخش با ما همراه باشید.

 

مزوتراپی؛ یک روش ایمن و بدون درد برای کسانی که موهای کم پشتی دارند.

برای اشخاصی که تمایل به داشتن موهایی زیباتر و پرتر دارند، مزوتراپی می‌ تواند یک روش ایمن و بدون درد باشد. بسیاری از افراد از مراجعه به کلینیک‌ های زیبایی برای انجام مزوتراپی خودداری می‌ کنند زیرا از درد و عوارض آن نگران هستند.

به طوری که معمولاً اولین سوال آن‌ها از پزشک این است که آیا مزوتراپی مو درد دارد؟ یا آیا انجام این کار عوارض جبران ناپذیری را به دنبال دارد. در پاسخ باید بگوییم که انجام مزوتراپی نسبت به روش‌ های تهاجمی بسیار کم خطرتر است و تمام افراد در صورت نداشتن مشکل با بیماری، می‌توانند برای آن‌اقدام کنند.

در این روش پزشک اقدام به تزریق اسیدهای آمینه یا املاح معدنی مورد نیاز به طور مستقیم و با استفاده از سرنگ‌ ها یا دستگاه‌ های مخصوص به پوست سر می‌ کند. ممکن است برخی افراد به دلیل اضطراب، اختلالات خواب، بیماری‌ های مختلف یا عواملی از این قبیل دچار ریزش شدید مو یا نازک شدن مو شده باشند که با مزوتراپی می‌ توان در کمترین زمان این مشکل را برطرف کرد.

پس در پاسخ به اولین و مهم‌ ترین سوال شما یعنی آیا مزوتراپی مو درد دارد؟ باید بگوییم که درد آن بسیار کم است و با استفاده از برخی داروها می‌ توان به راحتی آن ها را کنترل کرد.

روش‌های انجام مزوتراپی مو

پس از پاسخ به این سوال که آیا مزوتراپی مو درد دارد؟ اکنون نوبت آن رسیده است که به چگونگی انجام مزوتراپی بپردازیم. بهتر است قبل از مراجعه به کلینیک جهت انجام این کار با روش‌ های آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین مورد را انتخاب کرده و در زنان انجام آن با مشکل روبرو نشوید. راه‌ های انجام مزوتراپی عبارت است از:

● روش دستی

یکی از قدیمی‌ ترین و رایج‌ ترین راه‌ ها برای انجام مزوتراپی مو روش دستی است، در این روش پزشک با استفاده از یک سرنگ نازک و کوتاه اقدام به تزریق مواد محرک و مغذی به پوست سر می‌کند. در روش دستی، پزشک باید مهارت بالایی داشته باشد تا این کار به صورت درست انجام شود و مشکلی برای فرد ایجاد نکند. برخی از افراد ممکن است به روش‌ های دیگر حساسیت نشان دهند به همین دلیل برای این افراد روش دستی بهتر و کم خطرتر است.

● روش تفنگی

روش تفنگی یک روش جدیدتر است که پزشک با استفاده از یک دستگاه الکترونیکی خاص اقدام به تزریق محرک‌ ها و مواد مغذی به پوست سر می‌ کند. اگر نگران این موضوع هستید که آیا مزوتراپی مو درد دارد؟ باید بگوییم درد آن با تفنگ الکتریکی کمتر است.

امروز روش تفنگی نسبت به روش دستی رایج‌تر است، زیرا سرعت بیشتری دارد؛ علاوه بر این می‌ توان با استفاده از آن مواد را به ناحیه درست و با فشار و عمق صحیح تزریق کرد. معمولاً برای افرادی که موهایی به شدت نازک یا کم پشت دارند، روش تفنگی بهتر جواب می‌ دهد زیرا می‌ تواند حجم زیادی از مواد و اسیدهای آمینه را در کمترین زمان به زیر پوست فرد تزریق کند.

بیشتر بخوانید: آموزش مزوتراپی مو در تهران

آیا مزوتراپی مو درد دارد و چه مواردی روی درد مزوتراپی مو موثر است؟

در پاسخ به این سوال که آیا مزوتراپی مو درد دارد؟ باید بگوییم که بهتر است در ابتدا عوامل و مواردی که سبب ایجاد درد مزوتراپی مو می‌ شود را بررسی کنیم تا بتوانیم پاسخ دقیق‌ تری به این سوال بدهیم؛ این موارد عبارت است از:

● میزان حساسیت پوست سر

اولین موردی که در تعیین میزان درد مزوتراپی مو تاثیر دارد، میزان حساسیت پوست سر است. برخی از افراد پوستی حساس داشته و این موضوع می‌ تواند درد آنها را بیشتر کند؛ علاوه بر این، در برخی از قسمت‌ها مانند پشت سر یا پشت گوش ممکن است درد بیشتر باشد.

● نوع مواد مصرفی

برخی از مواد تزریقی ممکن است ماهیت و وزن سنگین‌ تری داشته و در نتیجه هنگام تزریق باعث اذیت شدن فرد شوند، البته برخی مواد نیز ممکن است سبب حساسیت شده و سوزش و خارش به همراه بیاورند.

● میزان و حجم تزریق

میزان و حجم تزریق نیز می‌ تواند روی کاهش یا افزایش درد مزوتراپی مو تاثیر بگذارد. به این صورت که هر چقدر عمق تزریق و تعداد دفعات آن افزایش پیدا کند درد مزوتراپی نیز افزایش میابد، در این روش برای کاهش درد باید تعداد تزریق را کاهش داده و عمق تزریق را نیز تا ۴ میلی‌ متر کاهش دهید.

● روش انجام مزوتراپی مو

چگونگی و روش انجام این کار نیز می‌ تواند روی تعیین درد آن تاثیر بگذارد، برای مثال ممکن است استفاده از روش تفنگی نسبت به روش دستی درد کمتری داشته باشد البته این موضوع بستگی به شخص و قدرت تحمل او دارد.

پس همانطور که مشاهده کردید در پاسخ به این سوال که آیا مزوتراپی مو درد دارد؟ باید بگوییم که عوامل گوناگونی روی تعیین و میزان این درد دخیل هستند.

آیا مزوتراپی مو درد دارد و چه مواردی روی درد مزوتراپی مو موثر است؟

راه‌های موثر جهت کاهش درد مزوتراپی مو

پس از خواندن این مقاله و اطلاع از اینکه آیا مزوتراپی مو درد دارد یا خیر اکنون زمان آن رسیده است که راه‌ های موثری جهت کاهش دردهای احتمالی را امتحان کنید. در ادامه بهترین و موثرترین راهکارها برای کاهش درد مزوتراپی را که امروزه بسیاری از پزشکان به کار می‌ برند، به شما معرفی می‌ کنیم:

۱٫ استفاده از کرم و پمادهای بی حسی

اولین و بی‌خطرترین راه برای کاهش درد مزوتراپی، استفاده از انواع کرم‌ های بی‌حسی است؛ شما باید حداقل نیم ساعت قبل از انجام این کار کرم یا پماد مورد نظر را روی پوست زده و سپس برای انجام مزوتراپی اقدام کنید.

۲٫ قرار دادن یخ روی سر

یک روش رایج و متداول نیز استفاده از یخ است، یخ باعث انقباض عروق خونی شده و تحمل و درد را کاهش می‌ دهد اما توجه داشته باشید نباید بیش از اندازه یخ را روی سر خود نگه دارید.

۳٫ استفاده از داروهای مسکن و ضد درد

برای بیمارانی که نگران این موضوع هستند که آیا مزوتراپی مو درد دارد یا نه؟ باید بگویبم مصرف برخی داروها می تواند در رفع دردهای احتمالی کمک کند. استفاده از انواع داروهای مسکن مانند استامینوفن و ایبوپروفن نیز می‌ تواند در رفع سردرد و التهاب پس از مزوتراپی موثر باشد، البته بهتر است قبل از مصرف این داروها عوارض جانبی آن را در نظر گرفته و با پزشک خود مشورت کنید.

راه‌های موثر جهت کاهش درد مزوتراپی مو

چه مدت زمان نیاز است تا نتیجه مزوتراپی مو مشخص شود؟

موضوع مهمی که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد این است که چه مدت زمان نیاز است تا نتایج مزوتراپی مو مشخص شده و موها شروع به رشد کردن کنند؟ در پاسخ به این به سوال باید بگوییم که برای هر فردی متفاوت است ولی زمان میانگین برای دیدن نتایج مزوتراپی مو تقریبا ۲ تا ۳ ماه است.

در این زمان موها شروع به رشد مجدد و ضخیم شدن می‌ کنند و شما می‌ توانید نتیجه آن را مشاهده کنید. البته زمانی که گفته شد تقریبی بوده و ممکن است برای افراد مختلف کمتر یا زیادتر از این مقدار باشد.

معمولا بسیاری از مراجعه کنندگان پس از پرسیدن این سوال که آیا مزوتراپی مو درد دارد؟ از پزشک خود در مورد مدت زمان نتیجه دهی سوال می‌ کنند که باید بگوییم در این مسیر باید صبور باشید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

راه‌های موثر برای رفع درد مزوتراپی مو پس از انجام

تاکنون راهکارهای موثر برای کاهش درد مزوتراپی در زمان انجام را برای شما توضیح دادیم، اکنون قصد داریم یک سری راه‌ های موثر برای رفع درد پس از انجام مزوتراپی را عنوان کنیم.

ممکن است برخی از افراد پس از رسیدن به منزل سردردهای کمی را تجربه کنند، باید بگوییم این اتفاق کاملا عادی است و ممکن است تا ۴۸ ساعت ادامه داشته باشد و برای رفع آن شما باید زیر نظر پزشک اقدام به مصرف داروهای مسکن عمومی کرده و به استراحت بپردازید.

علاوه بر این تمام دستورالعمل‌ های پزشک را در نظر گرفته و آنها را به خوبی اجرا کنید. پس همانطور که متوجه شدید در پاسخ به این سوال که آیا مزوتراپی مو درد دارد؟ باید بگوییم که هنگام انجام آن یا حتی پس از پایان آن ممکن است کمی سوزش و درد را احساس کنید که این اتفاق کاملا طبیعی است و ارزش رسیدن به نتایج شگفت انگیز بعد از آن را دارد.

راه‌های موثر برای رفع درد مزوتراپی مو پس از انجام

سخن پایانی

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟ در صورتی که این سوال برای شما قبل از انجام مزوتراپی پیش آمد، باید بگوییم که در حال حاضر به دلیل پیشرفت علم پزشکی انجام این کار درد بسیار کم و قابل تحملی دارد. البته برخی از افراد عنوان کرده‌اند در زمان انجام این کار اصلاً دردی احساس نمی‌ کنند به همین دلیل شما می‌ توانید با خیال راحت برای این کار اقدام کنید.

در صورتی که به دنبال یک کلینیک معتبر و شناخته شده جهت انجام مزوتراپی مو می‌ گردید، ما به شما موسسه زیبایی درسا کلینیک را پیشنهاد می‌ کنیم. مجموعه ما دارای بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در حوزه ارائه خدمات زیبایی پوست و مو است و می‌ تواند به شما در رشد سریع‌تر مو و داشتن موهایی براق و جذاب کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »