خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

۸ نکته موثر برای لاغر کردن صورت

چکیده محتوا

۸ نکته موثر برای لاغر کردن صورت

اگرچه دستگاه ‌های لاغری زیادی در بازار وجود دارد که ادعا می‌ کنند کاهش چربی صورت را افزایش می ‌دهند، اما در واقع کاهش چربی در بدن معمولاً مستلزم ایجاد تغییرات طولانی ‌مدت در رژیم غذایی و سبک زندگی شما است.

خوشبختانه، استراتژی ‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند از کاهش وزن پایدار حمایت کند و به شما کمک کند در این فرآیند، صورت شما لاغر‌تر به نظر برسد.

یک رژیم غذایی متعادل و تمرینات منظم ممکن است به شما کمک کند از شر چربی های صورت و گونه خلاص شوید. برخی از تمرینات صورت نیز با تقویت عضلات مورد نظر می توانند موثر باشند. در اینجا ۸ نکته موثر برای لاغر کردن صورت وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید به هدفتان دست یابید.

۱٫ ورزش های صورت را انجام دهید

اولین نکته از ۸ نکته موثر برای لاغر کردن صورت، ورزش صورت می باشد که می تواند منجر به تقویت عضلات صورت گردد. این کار منجر به بهبود ظاهر صورت و جوانسازی می گردد. همچنین تقویت عضلات صورت می تواند صورت را لاغرتر نشان دهد و چربی های اضافی را پاک نماید.

از ورزش های مناسب برای صورت می توان به پر کردن گونه ها از هوا اشاره نمود که منجر به فشار بر روی گونه ها می گردد. بهتر است در حین این کار لب ها را به فرم لبخند در آورید و دندان ها را به روی هم فشار دهید.

این کار می تواند به افزایش ضخامت عضله گونه کمک نماید. البته باید به مدت دو ماه و هر روز دو مرتبه انجام شود.

1. ورزش های صورت را انجام دهید

۲٫ کاردیو را به روتین خود اضافه کنید

در ادامه موضوع ۸ نکته موثر برای لاغر کردن صورت، خوب است بدانید، اغلب، چربی اضافی در صورت شما نتیجه چربی اضافی بدن است. کاهش وزن می تواند به کاهش چربی کمک کند و به لاغری بدن و صورت شما کمک نماید. کاردیو یا همان ورزش های هوازی که منجر به افزایش ضربان قلب می شود، برای کاهش وزن عالی است.

بهترین کاردیوها شامل دو، شنا، رقص و دوچرخه سواری است که پیشنهاد می شود برای مشاهده نتایج هر روز به مدت حداقل ۲۰ دقیقه انجام شود.

۳٫ آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب برای سلامت کلی شما بسیار مهم است و اگر به دنبال از بین بردن چربی صورت هستید، می تواند بسیار مهم باشد. بنابراین یکی دیگر از نکات موثر از ۸ نکته موثر برای لاغر کردن صورت، نوشیدن آب است.

در این زمینه بررسی ها نشان داده اند که نوشیدن آب می تواند با ایجاد حس سیری، به کاهش وزن کمک نماید. به این صورت که اگر قبل از صرف غذا آب بنوشید، میزان کالری مصرفی کاهش می یابد. مطالعات دیگر نیز نشان داده اند که نوشیدن آب متابولیسم پایه را افزایش می دهد.

۴٫ مصرف الکل را محدود کنید

در ادامه بیان ۸ نکته موثر برای لاغر کردن صورت، به این نکته می پردازیم که باید برای لاغر کردن، مصرف الکل را محدود نمایید. الکل عمدتا حاوی کالری خالی است، به این معنی که کالری بالایی دارد اما فاقد مواد مغذی مهم مانند ویتامین ها و مواد معدنی است.

همچنین به عنوان یک دیورتیک عمل می کند (ماده ای که تولید ادرار را افزایش می دهد). این امر می تواند منجر به کم آبی و احتباس آب شود.

برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که الکل می تواند بر سطوح هورمون های خاصی که بر گرسنگی و اشتها تأثیر می گذارند موثر باشد.

علاوه بر این، نوشیدن زیاد می تواند التهاب را افزایش دهد و ممکن است با افزایش خطر افزایش وزن، افزایش چربی شکم و چاقی همراه باشد. لذا کنترل کردن مصرف الکل بهترین راه برای جلوگیری از نفخ ناشی از الکل و افزایش وزن است.

۵٫ کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید

نکته دیگر از ۸ نکته موثر برای لاغر کردن صورت، کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده است. شاید بپرسید منظور از کربوهیدرات های تصفیه شده چیست؟ مقصود از آن کربوهیدرات هایی است که پردازش شده اند و مواد مغذی و فیبر آن ها حذف شده است.

این مواد غذایی مانند کلوچه و پاستا بدلیل نداشتن فیبر، خیلی سریع هضم می شوند و سطح قند خون را در نوسان قرار داده و همین موضوع فرد را در شرایط پرخوری قرار می دهد.

استفاده از غلات کامل به جای کربوهیدرات های تصفیه شده، به لاغر کردن بدن و صورت کمک می نماید و در میان ۸ نکته موثر برای لاغر کردن صورت قرار می گیرد.

۶٫ خواب کافی داشته باشید

نداشتن خواب کافی و به اندازه منجر به افزایش سطح هورمون کورتیزول شده و می تواند در نهایت اضافه وزن ایجاد نماید. چرا که تحقیقات نشان داده اند که افزایش کورتیزول منجر به افزایش اشتها و چربی اندوخته شده می شود و متابولیسم پایه نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

با توجه به مطالب ذکر شده داشتن خواب کافی یکی از ۸ نکته موثر برای لاغر کردن صورت می باشد. بهترین میزان خواب شبانه، حداقل ۸ ساعت است که می تواند به سلامت جسم و حفظ وزن ایده آل کمک نماید.

۷٫ مراقب مصرف سدیم خود باشید

منبع اصلی سدیم در رژیم غذایی نمک خوراکی است. افزایش مصرف نمک می تواند منجر به تورم در صورت شود. دلیل این تورم وجود سدیم است که باعث نگهداری آب می گردد.

کاهش مصرف نمک، با کاهش تورم منجر به لاغرتر شدن صورت می شود و در میان ۸ نکته موثر برای لاغر کردن صورت جای می گیرد.

بیشتر بخوانید

7. مراقب مصرف سدیم خود باشید

۸٫ فیبر بیشتری بخورید

بهترین نکته برای لاغر کردن صورت، افزایش مصرف فیبر است. فیبر ترکیبی در مواد گیاهی است که جذب بدن نمی گردد، در سیستم گوارش زمان بیشتری باقی می ماند و با مصرف آن برای مدت زمان بیشتری حس سیری دارید.

مصرف فیبر بیشتر، یکی دیگر از ۸ نکته موثر برای لاغر کردن صورت می باشد.

چگونه از چربی صورت جلوگیری کنیم؟

شما می توانید با انجام این کارها از ذخیره چربی بیشتر در ناحیه صورت جلوگیری نمایید.

  • یک رژیم غذایی متعادل بخورید.
  • به طور منظم تمرین کنید
  • مصرف غذاهای فرآوری شده را محدود کنید.
  • هیدراته بمانید.
  • به اندازه کافی بخوابید.
  • سعی کنید سطح استرس خود را مدیریت کنید.

کلام پایانی

استراتژی های زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش ظاهر چربی در صورت خود استفاده کنید. مصرف رژیم غذایی سالم، سبک زندگی سالم، خواب کافی، انجام فعالیت های ورزشی و غیره می تواند به لاغر کردن صورت کمک نماید.

ما در این محتوا ۸ نکته موثر برای لاغر کردن صورت را بیان کردیم، در صورت داشتن سوالات بیشتر به وب سایت کلینیک درسا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »