خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

مو های زائد همیشه دردسرساز بوده اند و برای رفع آن ها معمولا افراد به سراغ روش های مختلفی همچون ؛ وکس ، اپیلاسیون ، شیو و غیر ه می روند ، اما این روش ها کاملاً موقتی می باشند و پس از یک دوره زمانی کوتاه مجدد با رشد موها مواجه می شویم ، لیزر مو های زائد یک تکنیک فوق العاده و منحصر به فرد است ، که از آن برای برطرف کردن مو های زائد بدن استفاده می شود .

این تکنیک در ظاهر با هزینه بیشتری انجام می شود ، اما در یک بازه زمانی طولانی مدت خبری از رشد موها نخواهد بود و یا به کلی حذف می شوند ، این رو در بین تکنیک های مختلف با اختلاف گزینه بهتری است و توسط افراد زیادی تقاضا می شود . در این مقاله خواهان بررسی لیزر تکنیک های آن جهت حذف مو های زائد می باشیم .

نحوه عملکرد لیزر مو های زائد

برخلاف سایر روش هایی که در برطرف کردن مو های زائد از آنها استفاده می کردیم ، لیزر گزینه بهتری است . چرا که یک روش غیر تهاجمی و بدون درد است و ریشه و پایه موها را تحت تاثیر قرار می دهد ، لیزر مو های زائد با بهره مندی از علم فیزیک و کوانتوم طراحی شده و اشعه های مختلف را با قدرت های متعدد بر پوست ارسال می کند .

این اشعه ها فولیکول مو را تحت تاثیر قرار داده و سبب حذف از بین رفتن آنان می شود ، لیزر مو در طی چند مرحله انجام خواهد شد .

در ابتدا لازم بوده تا با استفاده از لوسیون ها کرم موبر و یا ژیلت مو های زائد به خوبی شیو شوند ، پس از آن لیزری که تست حساسیت آن انجام شده و مطابق با فیزیک بدن فرد است ، بر روی پوست قرار گرفته و با ارسال اشعه های مختلف با طول موج کوتاه ریشه مو و فولیکول ها را تحت تاثیر قرار می دهد .

انرژی دریافتی توسط مو های زائد قدرت بسیار زیادی داشته و مانع از رشد مجدد این موها می شوند . البته لازم بوده تا یک مرکز معتبر و کار بلد را جهت انجام این تکنیک انتخاب کنید ، با توجه به اهمیت خاصی که laser مو های زائد دارند ، انجام آن باید توسط پزشک و اپراتور ماهری انجام شود که تخصص کافی در زمینه حذف مو های زائد دارند .

زمانی که لیزر بر روی پوست قرار می گیرد ، گرمای بسیار زیادی را به موها منتقل نموده و سبب از بین رفتن پیاز مو خواهد شد .

نحوه عملکرد لیزر مو های زائد

مزایای لیزر مو های زائد

استفاده از لیزر مو های زائد و بهره مندی از آن همواره دارای مزایای مختلفی بوده ، که به شرح زیر است ؛

  1. کارایی : لیزر مو یکی از روش های موثر ، برای رفع دائمی یا حذف مو های بیهوده است . با استفاده از این روش ، می توان مو های زائد را به طور دقیق و به طور کامل از بین برد .
  2. بدون درد : لیزر یک روش بی درد است . در هنگام استفاده از لیزر ، معمولاً خبری از درد های سایر روش ها مانند اپیلاسیون یا وکسینگ نخواهد بود ، توجه داشته باشید ، که افرادی که دارای حساسیت پوستی یا دردهای شدید هستند ، نباید برای لیزر مو ها زائد اقدام نمایید .
  3. سرعت عملکرد : laser مو های زائد به خاطر دستگاه های پیشرفته امروزی از سرعت بالایی برخوردار است . بنابراین ، می توان در یک زمان کوتاه تعداد زیادی مو را حذف کرد و منطقه بزرگی را پوشش داد .
  4. دقت بالا و قابلیت تنظیم مطابق با شرایط افراد : با توجه به این که هر فرد دارای ویژگی های خاصی است ، بایستی از لیزر مطابق با پوست و بدن ایشان استفاده نمود . خوشبختانه دستگاه های لیزر چنین قابلیتی دارند و می توان میزان اشعه لیزر را تغییر داد و با دقت بسیار بالا به انتشار امواج و سوزاندن ریشه موها پرداخت .
  5. نتایج دائمی : اگر جلسات لیزر را به صورت مداوم دنبال کنید و در بازه های زمانی مشخص برای رفع مو های بیهوده اقدام نمایید ، با نتایج دائمی این روش مواجه خواهید شد و در یک بازه زمانی بسیار طولانی مو های زائد شما رشد نمی کنند .

laser مو های زائد از جمله بهترین تکنیک هایی است ، که می توان از آن بهره جست . این روش دارای مزایای مختلفی بوده ، که به آن اشاره کردیم و باعث شده تا هر روز به طرفداران و متقاضیان این تکنیک اضافه شود .

لیزر موهای زائد با چه دستگاه هایی انجام می شود؟

امروزه برای لیزر کردن موهای زائد از دستگاه های مختلفی استفاده می شود که ممکن است یکی از انواع آن برای شما مناسب ­‌تر باشد. قبل از انجام لیزر بهتر است که با انواع آن آشنا شوید. چند مورد از معروف ­‌ترین این دستگاه­‌های لیزر مو عبارتند از:

لیزر دایود: این دستگاه در زمان استفاده به دلیل طول موج طولانی، به عمق پوست نفود کرده و آسیب کمتری به آن می زند و معمولا بر روی اکثر رنگ پوست ها تاثیر می گذارد و می تواند موهایی که در زیر پوست قرار دارند را نیز از بین ببرد. این روش در واقع یکی از روش های محبوب در لیزر است.

دستگاه لیزر روبی: اولین دستگاهی است که برای حذف موهای زائد اختراع شد و به عنوان بهترین دستگاه لیزر برای موهای نازک شناخته می‌شود. این نوع دستگاه از کوتاه ترین نوع طول موج استفاده می کند و برای انواع موهای روشن و همچنین پوست های نازک مناسب است.

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا: این دستگاه یکی از پیشرفته ترین دستگاه های موجود برای لیزر موهای زائد است. این نوع دستگاه از نوع لیزر های جامد به شمار می آید چرا که از طریق تابش مستقیم پرتوهای لیزر بر روی پوست، در فولیکول‌ های مو تأثیر می‌گذارد و موجب از بین رفتن تارهای مو در یک جلسه می‌شود.

دستگاه لیزر مو زائد IPL: این دستگاه برای استفاده در تمامی نواحی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه ی کار این دستگاه به صورت لامپ نوری با انرژی بالا است که بر روی فولیکول های مو تاثیر می گذارد و باعث نابودی آن ها می شود در واقع این دستگاه قابل استفاده برای انواع پوست و مو با رنگ‌ های مختلف است.

دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس: این نوع دستگاه یکی از بهترین دستگاه های لیز، برای لیزر کردن موهای زائد بدن و صورت است. این نوع لیزر به سیستم خنک کننده مجهز شده که مورد تاییدیه FDA است. دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس حدود ۹۰ درصد از موهای زائد را از بین می برد که ماندگاری آن به صورت دائمی می باشد. در این دستگاه از جدید ترین فناوری ها استفاده شده که از عوارض جانبی حرارت جلوگیری می کند.

اقدامات قبل و بعد لیزر مو های زائد

برای آن که لیزر مو های زائد به خوبی انجام شود ، یک سری نکات و اقدامات ویژه وجود داشته که در طی چند مرحله به اجرا در می آیند ، لطفا به آیتم های زیر توجه نمایید ؛

مراقبت های قبل از لیزر مو های زائد :

مراقبت های بعد از لیزر مو های زائد :

مراقبت های قبل از لیزر مو های زائد

کلام آخر

لیزر مو های زائد از جمله تکنیک های حرفه ای و مدرن بوده ، که امروزه از آن استفاده زیادی می شود و سرتاسر جهان افراد برای رهایی از موی ناخواسته به سراغ این روش می روند .

اگر شما تکنیک و اصول لیزر را به خوبی رعایت کنید با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهید شد و می توانید به فعالیت های روزمره بپردازید . درسا کلینیک یکی از بهترین مراکزی است که می توانید برای انجام لیزر به آنجا مراجعه کنید .