مو های زائد همیشه دردسرساز بوده اند و برای رفع آن ها معمولا افراد به سراغ روش های مختلفی همچون ؛ وکس ، اپیلاسیون ، شیو و غیر ه می روند ، اما این روش ها کاملاً موقتی می باشند و پس از یک دوره زمانی کوتاه مجدد با رشد موها مواجه می شویم ، لیزر مو های زائد یک تکنیک فوق العاده و منحصر به فرد است ، که از آن برای برطرف کردن مو های زائد بدن استفاده می شود .

این تکنیک در ظاهر با هزینه بیشتری انجام می شود ، اما در یک بازه زمانی طولانی مدت خبری از رشد موها نخواهد بود و یا به کلی حذف می شوند ، این رو در بین تکنیک های مختلف با اختلاف گزینه بهتری است و توسط افراد زیادی تقاضا می شود . در این مقاله خواهان بررسی لیزر تکنیک های آن جهت حذف مو های زائد می باشیم .

نحوه عملکرد لیزر مو های زائد

برخلاف سایر روش هایی که در برطرف کردن مو های زائد از آنها استفاده می کردیم ، لیزر گزینه بهتری است . چرا که یک روش غیر تهاجمی و بدون درد است و ریشه و پایه موها را تحت تاثیر قرار می دهد ، لیزر مو های زائد با بهره مندی از علم فیزیک و کوانتوم طراحی شده و اشعه های مختلف را با قدرت های متعدد بر پوست ارسال می کند .

این اشعه ها فولیکول مو را تحت تاثیر قرار داده و سبب حذف از بین رفتن آنان می شود ، لیزر مو در طی چند مرحله انجام خواهد شد .

در ابتدا لازم بوده تا با استفاده از لوسیون ها کرم موبر و یا ژیلت مو های زائد به خوبی شیو شوند ، پس از آن لیزری که تست حساسیت آن انجام شده و مطابق با فیزیک بدن فرد است ، بر روی پوست قرار گرفته و با ارسال اشعه های مختلف با طول موج کوتاه ریشه مو و فولیکول ها را تحت تاثیر قرار می دهد .

انرژی دریافتی توسط مو های زائد قدرت بسیار زیادی داشته و مانع از رشد مجدد این موها می شوند . البته لازم بوده تا یک مرکز معتبر و کار بلد را جهت انجام این تکنیک انتخاب کنید ، با توجه به اهمیت خاصی که laser مو های زائد دارند ، انجام آن باید توسط پزشک و اپراتور ماهری انجام شود که تخصص کافی در زمینه حذف مو های زائد دارند .

زمانی که لیزر بر روی پوست قرار می گیرد ، گرمای بسیار زیادی را به موها منتقل نموده و سبب از بین رفتن پیاز مو خواهد شد .

نحوه عملکرد لیزر مو های زائد

مزایای لیزر مو های زائد

استفاده از لیزر مو های زائد و بهره مندی از آن همواره دارای مزایای مختلفی بوده ، که به شرح زیر است ؛

  1. کارایی : لیزر مو یکی از روش های موثر ، برای رفع دائمی یا حذف مو های بیهوده است . با استفاده از این روش ، می توان مو های زائد را به طور دقیق و به طور کامل از بین برد .
  2. بدون درد : لیزر یک روش بی درد است . در هنگام استفاده از لیزر ، معمولاً خبری از درد های سایر روش ها مانند اپیلاسیون یا وکسینگ نخواهد بود ، توجه داشته باشید ، که افرادی که دارای حساسیت پوستی یا دردهای شدید هستند ، نباید برای لیزر مو ها زائد اقدام نمایید .
  3. سرعت عملکرد : laser مو های زائد به خاطر دستگاه های پیشرفته امروزی از سرعت بالایی برخوردار است . بنابراین ، می توان در یک زمان کوتاه تعداد زیادی مو را حذف کرد و منطقه بزرگی را پوشش داد .
  4. دقت بالا و قابلیت تنظیم مطابق با شرایط افراد : با توجه به این که هر فرد دارای ویژگی های خاصی است ، بایستی از لیزر مطابق با پوست و بدن ایشان استفاده نمود . خوشبختانه دستگاه های لیزر چنین قابلیتی دارند و می توان میزان اشعه لیزر را تغییر داد و با دقت بسیار بالا به انتشار امواج و سوزاندن ریشه موها پرداخت .
  5. نتایج دائمی : اگر جلسات لیزر را به صورت مداوم دنبال کنید و در بازه های زمانی مشخص برای رفع مو های بیهوده اقدام نمایید ، با نتایج دائمی این روش مواجه خواهید شد و در یک بازه زمانی بسیار طولانی مو های زائد شما رشد نمی کنند .

laser مو های زائد از جمله بهترین تکنیک هایی است ، که می توان از آن بهره جست . این روش دارای مزایای مختلفی بوده ، که به آن اشاره کردیم و باعث شده تا هر روز به طرفداران و متقاضیان این تکنیک اضافه شود .

اقدامات قبل و بعد لیزر مو های زائد

برای آن که لیزر مو های زائد به خوبی انجام شود ، یک سری نکات و اقدامات ویژه وجود داشته که در طی چند مرحله به اجرا در می آیند ، لطفا به آیتم های زیر توجه نمایید ؛

مراقبت های قبل از لیزر مو های زائد :

مراقبت های بعد از لیزر مو های زائد :

مراقبت های قبل از لیزر مو های زائد

کلام آخر

لیزر مو های زائد از جمله تکنیک های حرفه ای و مدرن بوده ، که امروزه از آن استفاده زیادی می شود و سرتاسر جهان افراد برای رهایی از موی ناخواسته به سراغ این روش می روند .

اگر شما تکنیک و اصول لیزر را به خوبی رعایت کنید با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهید شد و می توانید به فعالیت های روزمره بپردازید . درسا کلینیک یکی از بهترین مراکزی است که می توانید برای انجام لیزر به آنجا مراجعه کنید .