خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

آموزش تزریق فیلر خط خنده

چکیده محتوا

آموزش تزریق فیلر خط خنده

تزریق فیلر خط خنده یکی از پرطرفدارترین اقدامات زیبایی صورت محسوب می شود . تزریق ژل جهتِ ترمیم بافت صورت ، چربی از دست رفته و یا گونه از جمله کارهایی است که برای جوان سازی پوست انجام می شود.  تزریق فیلر خط‌وط خنده به منظور از بین بردن خط های خنده عمیق که در نواحی اطراف دهان و بینی هستند ، انجام می شود . ولی در نظر داشته باشید که باید این کار توسط پزشک متخصص و با مواد باکیفیت‌ در پیش گرفته شود .

منظور پزشک از خط خنده چیست ؟

طی چند سال اخیر استفاده از انواع گوناگون فیلر جهتِ اصلاح اجزای صورت و نیز از بین بردن چروک ها ، بسیار پرطرفدار شده است. در واقع تزریق فیلر می تواند به رفع چین و چروک ها کمک بسیاری کند و ظاهری جوان تر و شاداب‌ تر به افراد می بخشد. یکی از خطوط که می تواند برروی ظاهر افراد تأثیر بسیاری داشته باشد ، خط خنده است . بعد از گذر روزها و با بیشتر شدن سن در کنار نواحی دهان و بینی خطوط عمیقی به چشم می خورد که بدان ها خط لبخند می گویند . این خط موجب جدا شدن سطح گونه ها و لب ها می شود و ظاهری شکسته تر برای افراد ایجاد می کند . قطعاً به همین خاطر است که بسیاری از افراد خواهان رفع و محو نمودن خطوط لبخند هستند . این را به خاطر داشته باشید که خط خنده محدودیت سنی نداشته و تمامی افراد می توانند در صورت عدم رضایت آن را برطرف کنند . حال ما با آموزش تزریق فیلر خط خنده با شما همراه شده ایم . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید .

دلیل ایجاد خط خنده چه می باشد ؟

از مهم ترین علل ایجاد خط خنده می توانیم به افزایش سن ، استعمال سیگار ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید اشاره کنیم . اشعه ی فرابنفش می تواند موجبِ از بین رفتن فیبر کلاژن و الاستین پوست شما گردد . این فیبرها وظیفه ی حفاظت از پوست و لطافت آن را برعهده دارند . استعمال سیگار نیز می تواند از این فیبرها تجزیه کند . علاوه بر تمامی این ها افزایش سن نیز منجر می شود تا استحکام بدن در برابر آسیب دخانیات و نور خورشید کمتر از پیش شود .

البته لازم به ذکر است که امکان دارد خط خنده در افرادی که سیگار نکشیده یا در معرض نور خورشید نیستند هم ایجاد شود . علّت اصلی ایجاد خط خنده بیشتر شدن سن است که به دلیل چند فاکتور اتفاق می افتد . یکی از حائز اهمیت ترین آن ها کاهش تولید مقدار کلاژن و الاستین است . همچنین با افزایش سن افراد شکل گونه ها نیز صاف تر خواهد شد . نیروی جاذبه هم در تغییر شکل اجزای صورت نیز پوست تأثیرگذار است .

علاوه بر تمامی این موارد بیان شده افزایش و کاهش وزن شدید و غیرطبیعی می تواند منجر به ایجاد خط خنده بشود . کاهش به یک باره و شدید وزن منجر به شلی پوست خواهد شد که بیشتر هم در نواحی گردن و صورت رخ می دهد ‌.

 

دلیل ایجاد خط خنده چه می باشد ؟

درمان خط خنده امکان پذیر است ؟

بله ، روش های متنوعی در راستای درمان خط خنده وجود دارد . ما می توانیم به تزریق چربی ، تزریق فیلر خط خنده ، تزریق کلاژن و … اشاره نماییم . در میانه های تمامی روش های بیان شده تزریق فیلر خط خنده یکی از مطلوب ترین و کم عارضه ترین شیوه های درمان خط خنده به شمار می رود . بوتاکس خط خنده را به صورت کامل رفع نمی کند ‌‌. علاوه بر این ها تزریق چربی نیز با برخی از عوارض روبه‌رو است . تزریق فیلر می تواند با پر کردن چروک های صورت ، سطح پوست را هموار سازد . فیلر می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد .

کلاژن در واقع یک پروتئین است که به گونه ای طبیعی در بدن تولید می گردد و موجبِ بازسازی پوست خواهد شد . تولید این ماده با گذشت روزها و افزایش سن کاهش پیدا می کند . یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع فیلرها ، فیلر هیالورونیک اسید می باشد . این ماده به گونه ای طبیعی درون بدن یافت شده و احتمال بروز آلرژی را به حداقل ترین حالت ممکن می رساند .

پزشک متخصص تزریق فیلر شما امکان دارد جهتِ تزریق فیلر خط خنده انواع دیگری را همانند ؛ کلسیم هیدورکسیل آپاتیت را توصیه کند که تفاوت هایی بسیار کم با هیالورونیک اسید دارد .

مهم ترین مزیت های فیلر خط خنده چیست !

این شیوه ی درمانی نسبت به دیگر روش ها مزیت های بسیاری را دارد . تزریق فیلر خط خنده به صورت تهاجمی نبوده و نیاز به استراحت بعد از تزریق ندارد . پس مراجعه کنندگان می توانند به فعالیت های روزانه خود ادامه بدهند . علاوه بر این ها این درمان منجر به ایجاد پوستی شفاف تر و لطیف تر خواهد شد . به همان شکل که بیان نمودیم فیلر تولید کلاژن را افزایش خواهد داد و همچنین منجر به یک لیفت کلّی در صورت خواهد شد . عوارض و احتمال بروز حساسیت در این شیوه به حداقل ترین حالت ممکن می رسد .

مهم ترین معایب فیلر خط خنده چیست ؟

به همان شکل که بیان نمودیم تزریق فیلر خط خنده نسبت به دیگر شیوه ها کمتر تهاجمی می باشد و نهایتاً خطر عوارضی چون ؛ خونریزی شدید ، عفونت و …. کمتر خواهد شد . ولی همانند هر راه‌کار درمانی دیگر با عوارضی حدوداً جزئی همراه می باشند که بهتر است با علم بدین موارد برای تزریق فیلر تصمیم گیری کنید . البته عوارض شدید تنها به هنگامی رُخ می دهد که به فرد غیر متخصص برای این کار مراجعه می نمایید . خطرات تزریق فیلر خط خنده و نتیجه ظاهری پایانی کاملاً به دکتر پوست و مو شما و سپس مواد مورد استفاده بستگی خواهد داشت . بنابراین در این خصوص دقّت مورد نیاز را داشته باشید .

عوارض فیلر خط خنده به گونه ای معمول دربرگیرنده موارد ذیل است ؛

  • خارش پوست که در بعضی از مراجعه کنندگان اتفاق می افتد .
  • بروز آکنه که امکان دارد در بعضی از مراجعه کنندگان بعد از تزریق رخ دهد .
  • کبودی ، تورم و قرمزی در مکان تزریق که به صورت موقتی است و به مرور زمان از میان می رود .

در صورت وجود بیماری زمینه ای با مراجعه به فرد غیر متخصص امکان دارد بعضی عوارض جدی تر ایجاد بشود‌ . عوارض تزریق فیلر خط خنده به صورت کم و نادر دربرگیرنده موارد ذیل است ؛

  • اگر که تزریق در جای درستی انجام نشود امکان دارد موجب آسیب دیدگی رگ خونی بشود .
  • عفونت‌ در مــــــکان تزریق فیلر به علّت عدم رعایت اصول بهداشتی امـکان دارد اتفاق افتد .
  • اگر که از مواد مرغوب و باکیفیت استفاده نشود گلوله گردیدن فیلر خط خنده نیز امکان دارد رخ بدهد .
  • بافت مردگی و از میان رفتن بافت ها به هنگام تزریق غیر اصولی و یا ایجاد عفونت در بعضی از مراجعین به چشم می خورد .

عوارض فیلر خط خنده به گونه ای معمول دربرگیرنده موارد ذیل است ؛

مراقبت های لازم بعد از تزریق فیلر خط خنده ؛

  • تا ۷۲ ساعت بعد از تزریق به سمت پهلو دراز نکشید .
  • به مدّت یک هفته از استعمال دخانیات و مشروبات الکلی اجتناب ورزید .
  • جکوزی ، سونا ، حمام و آب گرم تا هفتاد و دو ساعت ممنوع می باشـد .
  • از کرم های آرایشـی به مدّت زمان هفتاد و دو ساعت استــفاده ننمــایید .
  • انجام ورزش های سنگین تا هفت روز بعد از تزریق فیلر خط خنده ممنوع است .
  • اگر که از کمپرس سرد استفاده کنید امکان دارد منجر به پیش گیری یا کاهش کبودی شود .
  • تا به جایی که امکان دارد نواحی تزریق فیلر را لمس نکنید و از وارد نمودن هرگونه ضربه و فشار بدان پیش گیری کنید .
  • داروی رقیق کننده خون می تواند با تزریق تداخل داشته باشد . بنابراین تا به سه روز از مصرف آن ها اجتناب ورزید .
  • فقط داروهایی را مصرف بنمایید که پزشک معالج شما تجویز نموده است و از استفاده دارو بدون تجویز پزشک متخصص خودداری نمایید .

درباره ماندگاری فیلر خط خنده ؛

ماندگاری فیلر خط خنده چون دیگر فیلرها کوتاه مدّت می باشد و بدن بعد از مدّت زمانی و با گردش خون بدان ناحیه به مرور زمان آن را جذب می نماید و اثر فیلر از میان می رود . ماندگاری فیلر به برند و شیوه ی تزریق فیلر خط خنده بستگی خواهد داشت ولی به گونه ای کلّی میان شش ماه الی هجده ماه اثر تزریق ماندگاری دارد .

صحبت آخر

ما در این مطلب از کلینیک درسا سعی نمودیم شما را با جوانب و جهات گوناگون تزریق فیلر خط خنده آشنا سازیم . با توجه به مطالب بیان شده شما می توانید بعد از انجام تزریق مراقبت لازم را از صورت خود کرده و دچار مشکل نشوید . کارشناسان و متخصصان ما در کلینیک درسا می توانند پاسخ گوی دیگر سؤالات شما در این زمینه باشند . بنابراین می توانید به هنگام وجود ابهام و پرسش در این حیطه با ما تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »