خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

آموزش ماساژ بینی بعد از عمل

چکیده محتوا

آموزش ماساژ بینی بعد از عمل

آموزش ماساژ بینی بعد از عمل، یکی از کارهایی است که می توانید برای کتهش تورم بینی پس از عمل انجام دهید. شما با این کار به فعال شدن غدد لنفاوی کمک نموده و مانع تجمع مایعات زیر پوست بینی می شوید.

ما در کلینیک تخصصی درسا، به شما آموزش می دهیم که چگونه با انجام کارهای ساده در منزل، تورم پس از عمل بینی را کاهش داده و شاهد نتایج شگف انگیز جراحی بینی در زمان کوتاه شوید. با ما همراه باشید.

رینوپلاستی یا جراحی بینی

در ابتدای موضوع آموزش ماساژ بینی بعد از عمل، نخست به معرفی رینوپلاستی می پردازیم. رینوپلاستی یا همان جراحی بینی به دو صورت عمل بینی باز و عمل بینی بسته انجام می شود و امروزه در سراسر جهان خصوصا ایران متقاضیان زیادی دارد.

نکته ای که در زمینه رینوپلاستی حائز اهمیت است، انجام آن توسط متخصصین و جراحان زیباییی و گوش و حلق و بینی است. این کار موجب به حداقل رسیدن عوارض ناشی از جراحی و کسب نتایج ایده آل خواهد شد، و شما را از نیاز به جراحی های مجدد و خطرات ناشی از آن محفوظ می دارد.

ما در کلینیک تخصصی درسا، به لطف جراحان متخصص و با تجربه، میزان بالای رضایتمندی را در بین زیباجویان عزیز برای عمل بینی داریم و پس از جراحی نیز با آموزش روش های صحیح برای کاهش علائم جراحی، همچون آموزش ماساژ بینی بعد از عمل در کنار شما هستیم.

مزایای ماساژ بینی بعد از جراحی

ماساژ بینی پس از جراحی، هم در بینی های گوشتی و هم در بینی های استخوانی پیشنهاد می شود، چرا که شما با این کار به دستیابی سریعتر به نتایج ایده آل کمک می نمایید و روند بهبودی سریعتر انجام می شود. علاوه بر این این عمل مزایای دیگری دارد که در ادامه به آن اشاره می نماییم:

  • کاهش درد با ماساژ بینی پس از عمل: یکی از موثرترین و کاربردی ترین مزایای ماساژ بینی به دنبال جراحی که از طریق آموزش ماساژ بینی بعد از عمل حاصل می شود، کاهش درد ناشی از عمل رینوپلاستی است و موجب می شود کمتر از داروهای مسکن استفاده نمایید.

از طریق ماساژ بینی، خونرسانی به این ناحیه تسریع یافته و علاوه بر کاهش درد، بهبودی نیز زودتر حاصل می شود.

  • کاهش استرس ناشی از جراحی به دنبال رینوپلاستی: یکی دیگر از مزایای آموزش ماساژ بینی بعد از عمل، کمک به کاهش استرس است. با انجام ماساژ صحیح، و لمس مناسب پوست و استخوان بینی، بیمار احساس ریلکسی بیشتری داشته و با آرامش بیشتری دوران نقاهت را سپری می نماید.
  • کاهش تورم پس از جراحی بینی: یکی از فواید مهم ماساژ بینی پس از جراحی، کاهش تورم پس از عمل می باشد. همانطور که می دانید، در برخی از افراد، ورم بینی به دنبال جراحی، تا یک سال دیده می شود و افزایش زمان نقاهت برای بیمار خوشایند نیست.

از طریق آموزش ماساژ بینی بعد از عمل، می توانید به افزایش جریان لنف و جریان خون کمک نموده، در نتیجه خونرسانی بهتر به بینی موجب بهبود سریعتر می گردد.

  • کاهش دوران نقاهت: ماساژ بینی آن هم به طور صحیح، منجر به خونرسانی بهتر به بافت شده و از این طریق اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به بینی می رسد.
  • کاهش ایجاد اسکار: اگر به طریقه صحیح و با آموزش ماساژ بینی بعد از عمل، این کار را انجام دهید، می توانید از ایجاد اسکار پس از جراحی، که از عوارض این جراحی در برخی افراد می باشد، جلوگیری نمایید.

در نتیجه روند بهبودی بهتر و دوران نقاهت کوتاهتر می گردد. البته باید ماساژ بینی زیر نظر دکتر و با توصیه او انجام گیرد. ماساژ بینی نباید خودسرانه و به هر شکلی انجام شود، چرا که اگر به طور صحیح انجام نگیرد، منجر به انحراف بینی و عوارض دیگر می گردد.

رینوپلاستی یا جراحی بینی

آموزش ماساژ بینی پس از جراحی

برای آموزش ماساژ بینی بعد از عمل، لازم است بگوئیم، اگر بینی شما با تشخیص پزشک به گچ نیاز داشت، می توانید دو هفته پس از برداشت گچ، عمل ماساژ را انجام دهید.

برای این کار، در جلوی آینه بایستید و با پهنای انگشتتان، از پایین به بالا بینی را به آرامی کشیده و ماساژ دهید. برای این کار بهتر است از روغن های طبیعی استفاده نمایید تا هم عمل ماساژ را بهتر انجام داده و هم خشکی و یا پوسته پوسته شدن پوستتان را درمان نمایید.

اگر می ‌پرسید برای انجام ماساژ بینی، چند بار در روز می توان این کار را تکرار نمود، باید به شما بگوییم، می توانید روزانه حتی بیست مرتبه آن را تکرار نمایید. البته قبل از انجام هر کاری باید با پزشک کشورت نمایید، چرا که بدن شما منحصر به فرد است و درمان ها در بین افراد می تواند کمی متفاوت باشد، حتی برای آموزش ماساژ بینی بعد از عمل!

آموزش ماساژ بینی پس از جراحی

نکات مهم در زمینه ماساژ بینی پس از رینوپلاستی

در ارتباط با ماساژ بینی پس از عمل، باید حواستان باشد که در انجام کارهای زیر دقت نمایید:

  • در روزهای ابتدایی پس از جراحی نباید عمل ماساژ را انجام دهید.
  • از فشردن زیاد تیغه بینی خودداری نمایید، این کار شما ممکن است نتایج عمل را تحت تاثیر قرار دهد.
  • در حین ماساژ نباید انگشت خود را به چپ و راست ببرید و فشار اضافی وارد نمایید.
  • با یادگیری صحیح آموزش ماساژ بینی بعد از عمل، باید در نظر داشته باشید، ماساژ نباید درد و یا ناراحتی ایجاد نماید، اگر در حین انجام ماساژ احساس درد می نمایید، بدانید که ماساژ را به طور صحیح انجام نمی دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس

انواع ماساژ بینی پس از عمل

به طور کلی سه روش برای ماساژ بینی پس از عمل وجود دارد که بنا به نوع بینی شما (گوشتی و یا استخوانی) و تشخیص پزشک بهترین روش برای شما در نظر گرفته می شود. انواع ماساژ بینی شامل:

  • ماساژ ناحیه استخوانی بینی: منظور از ناحیه استخوانی بینی، قسمتی است که به استخوان پیشانی متصل است. برای ماساژ این ناحیه به منظور کاهش تورم، ناحیه پهن دو انگشت اشاره خود را بر روی این ناحیه قرار داده و به آرامی به سمت گونه حرکت دهید.

در صورت تورم یک طرف بینی و یا انحراف بینی، پزشک با آموزش ماساژ بینی بعد از عمل، به شما توصیه می نماید که یک طرف بینی را با انگشت به آرامی فشار دهید.

  • ماساژ نوک بینی: نوک بینی قسمت پایینی بینی و جایی است که غضروف بینی قرار دارد. ماساژ بینی بعد از عمل در این ناحیه، به این صورت است که، انگشت اشاره خود را برای کمک به بهبود سریع تر و جوش خوردن پوست و غضروف در این ناحیه به آرامی به سمت بیرون حرکت دهید.
  • ماساژ پشت بینی: پشت بینی یا همان ناحیه Dorsum، از ناحیه استخوانی بینی تا نوک بینی طلقی می شود، که برای ماساژ این ناحیه انگشت خود را به آرامی از قسمت پایین این ناحیه به سمت بالا بکشید.
  • انواع ماساژ بینی پس از عمل

کلام پایانی

ما در اینجا با آموزش ماساژ بینی بعد از عمل، آشنا شدیم و دریافتیم انجام ماساژ بینی پس از عمل با کاهش تورم، کاهش اسکار، کاهش درد و اضطراب، منجر به بهبودی سریعتر و کاهش دوران نقاهت پس از جراحی می گردد.

کلینیک درسا دارای جراحان متخصص و زبده در زمینه جراحی بینی است که به شما در کسب نتایج ایده آل و کاهش دوران نقاهت و عوارض ناشی از جراحی کمک می نمایند. برای دریافت وقت مشاوره، با مراجعه به وب سایت ما، اطلاعات فردی خود را کامل کرده و وقت مشاوره خود را تنظیم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »