خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

آیا تزریق چربی به سینه باعث سرطان می شود؟

چکیده محتوا

آیا تزریق چربی به سینه باعث سرطان می شود؟

اغلب شما بانوان عزیز یک سؤال بسیار مهم از ما می پرسید، آنهم این است، که؛ آیا تزریق چربی به سینه باعث سرطان می شود؟ ما باید بگوییم؛ بعضی از سلول های چربی منجر به تحریک سلولی می ‌شود. شاید به همین خاطر است، که پزشکان احساسِ نگرانی در این باره دارند. که نکند، چربی تزریق شده به سینه ها منجر به رشد سلول سرطانی پستان گردد! ولی بازهم بایستی تحقیقات علمی بسیاری در این حیطه صورت بگیرید، تا با دلیل و مدرک این مسئله قبول شده یا رد بشود.

به هرحال ما در طول این مطلب از خود مایل هستیم، با شما در ارتباط با مزایا و معایب تزریق چربی به قسمتِ سینه صحبت کنیم. اگر که شما نیازمند کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مهم ترین مزایای تزریق چربی ها به سینه

آیا شما هم می خواهید، در راستای انجام چنین کاری اقدام کنید! در فرآيند بزرگ تر نمودن سینه ها با تزریق چربی، جراحان از لیپوساکشن کمک می گیرند. یعنی با استفاده از لیپوساکشن سلول چربی از بدنتان حذف می گردد. ولی بعد از این کار چه خواهد شد! سپس سلول چربی تصفیه شده به نواحی مورد نظر یعنی سینه شما منتقل می شود. به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، که؛ تزریق چربی به سینه نسبت به عملیات پروتز سینه خطراتی بسیار کمتر برای مراجعه کننده دارد.

آیا امکانِ تزریق چربی ها به سینه ماهم وجود دارد!

بلی، البته اگر که شما احساسِ کوچک بودنِ سینه های خود را دارید. ولی تک به تک شما مناسب برای انجام این عمل نمی باشید! یعنی چه؟ آیا شما میزان چربی بسیار کمی در بدنِ خود دارید، پس گزینه ای مناسب برای تزریق چربی به سینه نخواهید بود. از سویی دیگر افرادی که چاق بوده یا دائماً در حال افزایش و کاهش وزن هستند، برای چنین کاری چندان مناسب نخواهند بود.

در کل برای تزریق چربی به قسمتِ سینه شما باید دارای بدنی سالم بوده و از استعمال دخانیات دور باشید. از سویی دیگر بتوانید، بدنِ خود را در وزنی ایده آل حفظ کنید. ما در قسمت زیر به سه نمونه از خطراتی که تزریق چربی به سینه می تواند، برای شما به همراه داشته باشد، اشاره می کنیم. پس برای کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه با ما در ادامه این مطلب از درسا کلینیک همراه باشید.

سه نمونه از خطرات انتقال چربی به سینه

بلی، تمامی تحقیقات صورت گرفته در این زمینه دلیلی قانع کننده برای وجودِ ارتباط میان سرطان سینه و انتقال چربی به سینه نیست! ولی این کار چون بسیاری از روش های زیبایی دیگر می تواند، برای شما خطراتی به همراه داشته باشد. ما در ادامه متن هر سه نمونه از این خطرات را بررسی خواهیم کرد؛

·         نکروز

نکروز یعنی چه! اگر که درباره چیستی این کلمه می پرسید، یعنی مرگ سلول های چربی! این یکی از مهم ترین خطراتی است، که احتمال گریبان گیر کردنِ شما در طول تزریق چربی به سینه را دارد. این اتفاق هنگامی رُخ می دهد، که در زمانِ تزریق به خون شما میزان اکسیژن مورد نیاز نمی رسد. در چنین شرایطی سلول چربی به دلیل کم بودنِ اکسیژن می میرد.

حال این سلول ها که به صورت مرده هستند، احتمالاً در قسمت مورد نظر توده هایی را تشکیل بدهند. در چنین حالتی شما چندین علائم سخت را تجربه خواهید کرد، که در ادامه بدان ها اشاره می کنیم‌؛

  1. قرمز شدنِ سینه در محل توده ها.
  2. به وجود آمدنِ توده هایی دردناک.
  3. به وجود آمدنِ توده هایی روغنی.
  4. بروز کبودی در دور و اطراف توده ها.
  5. احساس دردِ وحشتناک در بافت دور و اطراف.
  6. ایجاد تغییری ناخوشایند در حالت و شکل ظاهری سینه.
  7. ترکیبی از دو عدد توده به نامِ کیستیک و کلسیفیکاسیون.
  8. و…!

از آنجایی که در تزریق چربی به سینه و ایجاد توده های نکروز نگرانی بسیاری در شما به وجود می آید، سریعاً به پزشک مراجعه می کنید. بعد از انجام معاینات لازم از جانب پزشک و اطمینان از این که توده ها سرطانی نیستند، برنامه درمانِ شما آغاز خواهد شد.

گاهاً چنین توده هایی به مرور زمان خود به خود رفع می شوند. گاهی اوقات هم هیچ گونه علائمی نداشته و دردی احساس نمی کنید. در چنین حالاتی هم می توانید، با رعایت نکات لازمه و بدون درمان از شَر توده نکروز خلاص شوید.

حال گاهی اوقات تزریق چربی به سینه منجر به ایجاد توده هایی می شود، که شما در نتیجه به وجود آمدنِ آنها درد بسیاری را احساس می کنید. در چنین حالتی باید در راستای انجام عمل جراحی و برداشتن توده ها اقدام بنمایید. پس در صورت صلاح دید، پزشک متخصص در راستای برداشتن توده ها اقدام خواهد نمود.

در این هنگام شاید که جراح شما با استفاده سونوگرافی توده ها را پیدا کند. سپس آن محل ها را با بی حسی موضعی، بی حس نموده و به کمک یک عدد سوزن مخصوص توده ها را رفع کند. البته بهبودی کامل شما با این شیوه احتمال دارد، تا چند هفته ای به زمان نیاز داشته باشد.

نکروز

·         عفونت

خطر عفونت این روش یعنی تزریق چربی به سینه نسبت به پروتز سینه بسیار کمتر است. با این وجود احتمال گرفتار شدنِ شما به عفونت نیز وجود دارد. بنابراین بهتر است، پیش از تزریق چربی با پزشک معالج خود در این رابطه صحبت بنمایید. به ویژه اگر که شما؛

  1. نسبت به خطر عفونت واهمه دارید.
  2. دارای سیستم ایمنی بسیار ضعیفی می باشید.

نکته قابل توجه این که عفونت و سرطان هیچ گونه ارتباطی با یک دیگر ندارند. تنها امکان دارد، کمی شما را اذیت کند و بعد از مصرف برخی از داروها به طور کامل برطرف‌ خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: آموزش تزریق بوتاکس صورت

·         جذب دوباره چربی ها

چربی ماده ای طبیعی در بدن تک به تک ماست. بدن شما به هنگام انجام هرگونه عمل از چربی های خود استفاده می نماید. زمانی که تزریق چربی به سینه انجام شد، بدنتان با آن چربی ها چون؛ چربی های خودش برخورد می کند. بنابراین احتمال دارد، بدن شما چربی منتقل شده در فرآيند تزریق را به خود جذب نماید.

حال چه می شود! یعنی ما به هدف خود نمی رسیم؟ شما بلافاصله بعد از تزریق چربی به سینه به هدفتان می رسید. ولی چنین به نظر می رسد، که با گذشت روزها باری دیگر چربی ها جذب بدنتان می شود و سایز سینه شما کاهش پیدا می کند. توجه داشته باشید، که جذب دوباره چربی ها به بدن تأثیری برروی بروز سرطان نخواهد داشت.

با عوارض ناشی از تزریق چربی آشنا شوید!

حال شما باید به پاسخِ سؤال اصلی خود دست یافته باشید، یعنی این که تزریق چربی به سینه باعث سرطان نمی شود! ولی این کار می تواند، برای شما خطرات دیگری هم به همراه داشته باشد. ما در قسمت زیر به برخی از این خطرات اشاره خواهیم کرد‌؛

  1. بروز سردرد.
  2. احساس سرگیجه.
  3. ضعف عضلات.
  4. و…!

شما باید قبل از انجام تزریق چربی به سینه با پزشک خود صحبت کنید و در ارتباط با بی خطر بودنِ این روش مطمئن بشوید. از سویی دیگر در رابطه با سابقه پزشک انتخابی خود تحقیقات لازم را انجام بدهید. درست است، تحقیقات انجام شده در این زمینه هنوز بدان نتیجه دلخواه نرسیده است! ولی صحبت با پزشک می تواند، به شما قوت قلبی لازم را بدهد.

پس تزریق چربی به سینه موجبِ بروز سرطان نمی شود!

امکان دارد، بازهم شما نگران بوده و استرس داشته باشید. اگر که این گونه است، در ادامه این مطلب همچنان با ما همراه باشید! شما با تزریق چربی به سینه دچار بیماری سرطان نمی شوید. به گونه ای که با انجام ماموگرافی بعد از تزریق به این نتیجه دست پیدا می کنید. سینه شما از دو بافت تشکیل شده است. یکی از این بافت ها، بافت چربی بوده و دیگری بافت سینه است.

اگر که در ماموگرافی دقّت کرده باشید، بافت چربی به رنگ مشکی نمایش داده می شود. حال تومور در مقابل بافت مشکی به رنگ سفید نشان داده می شود. نگران نباشید، چرا که در صورت تزریق چربی به سینه ها بازهم بافت تومور با ماموگرافی به رنگ سفید نشان داده می شود.

ولی گاهاً با تزریق چربی ها به قسمت سینه میکروکلسیفیکاسیون به وجود می آید. میکروکلسیفیکاسیون چون لکه هایی سفید رنگ و کوچک طی ماموگرافی به چَشم می خورد. وجود این لکه ها نشان دهنده این نیست، که صد در صد شما سرطان دارید. ولی گاهی اوقات می تواند، منتهی به وجودِ سرطان در شما شود. پس برای درمان خود و اطمینان خاطر بیشتر به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و آزمایشات لازم را انجام بدهید.

بعد از تزریق چربی به سینه مراقبت های لازم را از خود بکنید!

پزشک معالج ابتدا یک باند را دور تا دور سینه شما خواهد پیچاند. به کمک یک سوتین جراحی کار را تمام می کند. برای ده روز به خوبی استراحت کنید. امکان دارد، برای یک ماهی در نواحی تزریق احساس درد یا وَرم و کبودی داشته باشید.

حتماً شده باشد، به اجبار برای چند روزی به پشت خود بخوابید. این گونه به سینه های شما فشاری وارد نخواهد شد. آنتی بیوتیک هایی که توسط پزشک تجویز شده طبق ساعات مصرف کنید. نهایتاً برای مراقبت از سینه های خود لباس هایی تنگ نپوشید.

سخن آخر

دوستان عزیز امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب از درسا کلینیک درباره تزریق چربی به سینه برای شما مفید بوده باشد. همانگونه که خواندید، این فرآیند منجر به بروز سرطان در شما نخواهد شد. مگر در کمترین حالتی! البته احتمال بروز عوارضی دیگر برای شما وجود دارد، که برای به حداقل رساندن این عوارض باید به خوبی از خودتان مراقبت کنید.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب از ما برای شما مفید بوده باشد. البته در صورت وجودِ سؤالات بیشتر در این زمینه شما می توانید، با متخصصان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »