خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟

چکیده محتوا

آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟

آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ این یکی از مهم ترین سؤالات شما از ما در درسا کلینیک است. در واقع لیزر بیکینی به عنوان لیزر موی زائد اندام تناسلی شناخته شده و هیچ گونه ارتباطی با زگیل تناسلی ندارد. زگیل اندام تناسلی به واسطه ی ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. به عبارتی زگیل ها نوعی عفونت مقاربتی می باشد.

لیزر بیکینی برروی فولیکول مو تمرکز می کند و برروی پوست و یا سلول های حاوی اِچ پی وی هیچ گونه تأثیری ندارد. بنابراین لیزر و زگیل هیچ گونه ارتباطی با همدیگر نداشته و شما می توانید، با خیالی آسوده برای حذف موهای زائد اقدام کنید. ولی نکته قابل توجه این است، که این اقدام باید توسطِ یک پزشک متخصص انجام شود. امکان دارد، که در اثر انجام لیزر برخی از عوارض را تجربه کنید، مثل؛ تغییر رنگ پوست یا تحریک آن! ولی هیچ وقت با لیزر، چیزی به عنوان زگیل اندام تناسلی پدیدار نمی شود.

زگیل تناسلی از چه راه هایی انتقال پیدا می کند؟

برای ارائه پاسخ دقیق تر در ارتباط با این که آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ ابتدا درباره راه های انتقال زگیل با شما صحبت خواهیم کرد. زگیل اندام تناسلی به واسطه ی ویروس پاپیلومای انسانی به وجود آمده و نوعی عفونت مقاربتی محسوب می شود.

این ویروس خطرناک به واسطه ی تماس پوست فردی با فرد دیگر در روند فعالیت جنسی به وجود می آید. مثلاً به هنگام انجام رابطه جنسی واژینال یا دهانی و مقعدی! این نوع ویروس حتی در زمان عدم وجود نشانه هم قابل انتقال خواهد بود. نکته جالب توجه این که زگیل اندام تناسلی حتی در حین زایمان از مادر به فرزند انتقال پیدا می نماید.

حال شما می توانید، برای پاسخ به سؤال آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ و به وجود آمدنِ شک و تردید از کاندوم یا سد دهانی در حین فعالیت جنسی استفاده نمایید. البته واکسن هایی هم وجود دارد، که به شما در جلوگیری از ابتلا به رایج ترین سویه های ویروس اِچ پی وی کمک می کنند.

ما در این قسمت به بخشی از پرسش شما پاسخ دادیم. البته در ادامه این مطلب بهتر و بیشتر بررسی خواهیم کرد، که آیا لیزر بیکینی باعث بروز زگیل تناسلی میشود!

زگیل تناسلی از چه راه هایی انتقال پیدا می کند؟

برخی از مهم ترین نشانه های زگیل تناسلی را بشناسید!

تا به این قسمت از مطلب فراگرفتید، که زگیل تناسلی یک نوع عفونت شایع بوده و براثر فعالیت جنسی به وجود می آید. ولی آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ زگیل ها می توانند، خود را برروی اندام تناسلی یا مقعد و داخل گلو و برروی زبان نشان بدهند. البته گاهاً زگیل ها دیده نشده یا به سختی زیاد دیده می شود.

ولی گاهی اوقات زگیل ها باعث احساس درد، سوزش شدید و خارش یا ناراحتی و خونریزی در زمان فعالیت جنسی می گردند. زگیل ها از نظر ظاهری تفاوت هایی را با همدیگر دارند. مثلاً گاهاً ظاهری صاف دارند! یا در ظاهری برجسته و در رنگ های مختلف نمایان می شوند.

نکته جالب توجه این که برخی مواقع زگیل ها به حالت خوشه ای برروی پوست رشد نموده و یا پراکنده هستند!

در رابطه با این موضوع که آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ کاملاً متوجه شده اید، که چنین چیزی امکان پذیر نیست. ولی نباید نسبت به زگیل ها بی توجه باشید. در بانوان اغلب زگیل ها برروی مقعد، فرج، واژن یا دهانه رحم خود را نشان می دهد. آن ها قطعاً باعث ناراحتی، درد و سوزش و خونریزی خواهند شد. در مردان هم زگیل تناسلی برروی مقعد، آلت تناسلی، بیضه به وجود می آید. در آقایان هم زگیل تناسلی موجب بروز درد، ناراحتی، سوزش و خونریزی در حین رابطه جنسی می شود.

شما آموختید که ارتباطی بین زگیل و لیزر اندام تناسلی وجود ندارد! این ویروس از طریق نزدیکی پوست با پوست و حین فعالیت جنسی انتقال پیدا می کند. به همین دلیل افرادی که از نظر رابطه جنسی فعال بوده یا دارای چند شریک جنسی هستند، بیشتر در معرض خطر خواهند بود.

چنانچه که مشکوک هستید، برای انجام آزمایشات لازم به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید. ولی بدانید و مطمئن باشید، پاسخ سؤال آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ منفی است! یک نکته بسیار مهم وجود دارد. آنهم این است، که هیچ گونه درمانی برای این ویروس وجود ندارد. بنابراین تنها کاری که از دست پزشکان برمی آید، کمک به مدیریت این ویروس است!

برخی از مهم ترین نشانه های زگیل تناسلی را بشناسید!

آیا امکان دارد، زگیل تناسلی توسط لیزر انتقال پیدا کند!

ارتباط موجود میان زگیل و لیزر بسیار محدود است! در واقع لیزر برروی فولیکول مو تأثیر می گذارد. پس این دستگاه هیچ ارتباطی با سلول پوستی که ویروس پاپیلومای انسانی بدان وابسته است، ندارد! این نوع از دستگاه ها تنها به عمق بسیار کمی از پوست نفوذ کرده و برروی سلول هایی که اِچ پی وی در آن وجود دارد، اثر ندارد.

با این وجود برای اطمینان خاطر بیشتر شما از این که آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ حتماً لیزر را در یک کلینیک تخصصی و توسطِ افراد ماهر انجام دهید. چرا که اگر لیزر در یک محیط غیر بهداشتی انجام شود، احتمالاً سایر ویروس های عفونی به بدن شما سرایت پیدا می کند.

یک مورد دیگر هم وجود دارد! آنهم این است، که ویروس اِچ پی وی توسطِ لیزر انتقال پیدا نمی کند، ولی به کسانی که به این ویروس مبتلا هستند، انجام لیزر چندان توصیه نمی شود. زیرا لیزر و این ویروس ها ارتباطی خطرآفرین با همدیگر داشته و احتمالاً با انجام لیزر زگیل ها افزایش پیدا کنند.

بنابراین شما می توانید، با اطمینان خاطر جهتِ انجام لیزر اقدام نموده و بدن خود را عاری از مو و بسیار لطیف نگه دارید.

آیا امکان دارد، زگیل تناسلی توسط لیزر انتقال پیدا کند!

چگونه توسطِ لیزر از انتقال زگیل بیکینی خودداری کنیم؟

درست است، که جواب ما به سؤال آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ منفی است! ولی اقداماتی وجود دارد، که باید برای پیش گیری از انتقال دیگر ویروس ها به بدن مراجعه کننده انجام داد. پیش از هرکاری مطمئن شوید، که این عملیات توسط افرادی متخصص و در یک محیطی بهداشتی انجام می شود.

پس محیط پیرامون شما باید کاملاً استریل، بهداشتی و مواد مصرفی به صورت یکبار مصرف باشد. چنانچه که فردی در حال شیوع ویروس اِچ پی وی باشد، بدو توصیه می شود، پیش از فروکش شدن ویروس از انجام لیزر اجتناب ورزد. چرا که گاهاً در صورت عدم توجه به چنین نکاتی ویروس براثر ارتباط با لیزر توسعه پیدا کرده و فرد مورد نظر گرفتارتر می شود.

 

توصیه ما به شما استفاده از کاندوم یا بند دندان در حین فعالیت جنسی است. چرا که به این هنگام خطر انتقال ویروس بسیار کمتر می شود. البته استفاده از واکسن HPV از جانب ما توصیه می شود. این واکسن هم برای مردان و هم زنان قابل استفاده است.

در مجموع انجام کارهایی برای پیش گیری از انتقال ویروس اِچ پی وی و دیگر عفونت ها درطول عمل لیزر بیکینی می تواند، برای شما اطمینان خاطر از یک روش ایمن باشد.

بیشتر بخوانید: قیمت لیزر موهای زائد

چگونه زگیل تناسلی را درمان نماییم؟

روش های درمانی متنوعی برای از بین بردن زگیل تناسلی وجود دارد! ولی توجه داشته باشید، که در این که آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ شما نباید در زمان ابتلا به چنین عفونت هایی نسبت به انجام لیزر اقدام کنید. بهترین روش درمانی این ویروس به شدّت و میزان زگیل ها، سلامت کلی فرد مورد نظر همچنین ترجیحات شخصی وی بستگی دارد.

اگر که شما به زگیل هایی خفیف مبتلا شده باشید، بهترین روش درمانی استفاده از کرم های موضعی خواهد بود. این کرم ها به صورت موضعی برروی زگیل ها استفاده شده و اندک اندک موجب محو شدن آن ها می شود. اگر که از این روش کمک بگیرید، باید چند هفته و گاهاً چند ماه صبر داشته باشید!

چنانچه که بیماری شما شدیدتر باشد، از روش کرایوتراپی استفاده می شود. در این روش زگیل ها با نیتروژن یخ زده و پوسته پوسته می شوند. این روش کمی درآور بوده ولی قطعاً مؤثر خواهد بود.

از پاسخ به پرسش شما که آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ که بگذریم، گاهاً از روش کوتر الکتریکی یعنی سوزاندن زگیل ها استفاده می شود. درست است، که این روش درمانی دردآور می باشد، ولی کاملاً مؤثر خواهد بود.

گاهی اوقات که ابعاد و اندازه زگیل ها بزرگ بوده و با روش های گفته شده قابل درمان نیست، از عمل جراحی کمک گرفته می شود. در عمل جراحی با بی حسی موضعی شما از شر زگیل ها خلاص خواهید شد.

چگونه زگیل تناسلی را درمان نماییم؟

سخن آخر

دوستان عزیز امیدواریم که به خوبی سؤال شما یعنی این که آیا لیزر بیکینی باعث زگیل تناسلی میشود؟ بررسی شده باشد. همانطور که مطالعه کردید، به هیچ عنوان بین لیزر بیکینی و زگیل یا همان ویروس اِچ پی وی ارتباطی وجود ندارد! چرا که در لیزر فولیکول مو برای از بین بردن موهای زائد تحت تاثیر خواهد بود. ولی اگر که شما چنین بیماری دارید، لیزر انجام ندهید.

چرا که انجام لیزر می تواند، در گسترش زگیل ها نقش مهمی داشته باشد. حال که شما با این مسئله به خوبی آشنا ‌شدید و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کردید، در صورت وجود ابهام یا پرسش هایی دیگر می توانید، با ما در درسا کلینیک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »