خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟

چکیده محتوا

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟

سوالی که امروزه بسیاری از اپراتورهای لیزر با آن روبرو هستند این است که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌ شود؟ پاسخ این سوال برای بسیاری از مراجعه کنندگان اهمیت زیادی دارد. لیزر یکی از موثرترین و محبوب‌ ترین راه‌ ها برای از بین بردن موهای زائد قسمت‌ های مختلف بدن است و بسیاری از افراد پس از مراجعه به مراکز لیزر فکر می‌ کنند که ممکن است دستگاه لیزر باعث روشن شدن قسمت‌ هایی از بدن آن‌ها شود.

این مشکل در افرادی که دارای پوستی سبزه هستند بیشتر است زیرا آنها نمی‌ خواهند رنگ قسمت‌ هایی از پوست نسبت به بخش‌ های دیگر روشن‌ تر شود. در ادامه پاسخ این سوال که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌ شود را ذکر می‌ کنیم.

 

آیا انجام لیزر سبب تغییر رنگ پوست می‌شود؟

بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند برای از بین بردن موهای زائد بدن خود لیزر را انتخاب نکنند زیرا آنها می‌ ترسند این کار تاثیرات نامطلوبی روی رنگ پوست آنها داشته باشد. امروز بسیاری از متخصصین و پزشکان در کلینیک‌ های لیزر با این سوال روبرو می‌ شوند که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌ شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که پرتوهای لیزر توسط ساقه و فولیکول مو جذب شده و این پرتوها هیچ تاثیری روی بافت و رنگ پوست ندارند. هنگامی که اپراتور، دستگاه لیزر را روی موهای زائد شما می‌ گیرد انرژی تابشی لیزر به انرژی گرمایی تبدیل شده و در نتیجه ریشه موها می‌ سوزد.

پس همانطور که مشاهده کردید لیزر تاثیری روی تغییر رنگدانه پوست ندارد و در صورتی که افراد پس از انجام لیزر با این مشکل روبرو شدند، ممکن است به دلیل عدم اهمیت به توصیه پزشک و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بلافاصله پس از انجام لیزر باشد.

 

آیا انجام لیزر سبب تغییر رنگ پوست می‌شود؟

چه عاملی سبب می شود دستگاه لیزر تاثیری روی تغییر رنگ پوست نداشته باشد؟

همانطور که گفته شده دستگاه‌ های لیزر سبب تغییر رنگ پوست و روشن یا تیره شدن آن نمی شوند ولی با این حال اگر نگران این موضوع هستید بهتر است به مراکز شناخته شده و معتبر برای انجام لیزر مراجعه کنید.

کادر درمان و پزشک حرفه‌ای اقدام به تنظیم قدرت و دوز دستگاه به صورت مناسب و استاندارد با توجه به رنگ پوست و شرایط بدنی شما می‌ کنند. این موضوع سبب سوختگی و تیره و روشن شدن پوست نمی‌شود و فقط باعث سوختن ریشه موها می‌ گردد.

پس در پاسخ به این سوال که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌ شود؟ باید بگوییم که انجام لیزر تاثیری روی تغییر رنگ پوست شما نداشته و شما می‌ توانید با خیال راحت و بدون نگرانی و برای از بین بردن موهای زائد خود، به مراکز معتبر لیزر مراجعه کنید.

مقاله پیشنهادی: آموزش مزوتراپی مو 

در چه صورت پوست پس از انجام لیزر تیره یا روشن می‌ شود؟

همانطور که گفته شد در حالت طبیعی پاسخ این سوال که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟ منفی است ولی در صورتی که شما برخی نکات را رعایت نکنید، انجام لیزر می‌ تواند سبب ایجاد لکه یا روشنی در برخی نواحی بدن شود. در ادامه این عوامل را به شما معرفی می‌ کنیم:

 

در چه صورت پوست پس از انجام لیزر تیره یا روشن می‌ شود؟

● آفتاب و سولاریوم

برای رسیدن به پاسخ این سوال که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟ بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که انجام حمام آفتاب یا سولاریوم بلافاصله پس از انجام لیزر ممنوع است. این کار می‌ تواند ریسک لک افتادن و آفتاب سوختگی را افزایش داده و سبب قرمز شدن و التهاب پوست شما شود. بهتر است تا چند روز پس از انجام لیزر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

● استفاده از برخی داروهای هورمونی

در صورتی که داروهای خاص یا هورمونی مصرف می‌ کنید بهتر است تا تمام شدن پروسه درمان، از انجام لیزر خودداری کنید زیرا این کار ممکن است سبب ایجاد حساسیت‌ های پوستی شده و در نتیجه باعث تغییر رنگ پوست بدنتان شود. در این شرایط اگر کسی بپرسد که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌ شود؟ باید بگوییم در صورتی که داروهای هورمونی یا خاص مصرف می‌ کنید احتمال تغییر رنگ پوست وجود دارد.

● بی تجربه بودن اپراتور یا کیفیت پایین دستگاه لیزر

بی کیفیت بودن دستگاه لیزر و عدم تنظیم صحیح آن توسط اپراتور کم تجربه نیز می‌ تواند باعث تغییر رنگ پوست و تیره یا روشن شدن آن شود، به همین دلیل مراجعه به یک مرکز لیزر شناخته شده و معتبر می‌ تواند در پیشگیری از این مشکل به شما کمک کند.

بهترین اقدامات بعد از لیزر برای جلوگیری از روشن شدن پوست

پس از پرداختن به این موضوع که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌ شود یا نه؟ اکنون زمان آن رسیده است که بهترین اقدامات را برای پیشگیری از تغییر رنگ پوست پس از لیزر انجام دهید. این اقدامات عبارت است از:

  1. از قرار گرفتن طولانی مدت در مقابل نور خورشید خودداری کرده و حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  2. در بیشتر مواقع روشن شدن پوست به دلیل انجام لیزر، که با نام هیپوپیگمانتاسیون نیز شناخته می‌ شود موقتی بوده و پس از چند روز از بین می‌ رود، پس بهتر است از مصرف هرگونه دارو یا کرم بدون مشورت پزشک خودداری کنید.
  3. قبل و بعد از انجام لیزر از مصرف صابون‌ های غیر استاندارد یا مواد شوینده غیر ملایم خودداری کنید.
  4. در صورتی که پزشک یا اپراتور لیزر به شما مصرف کرم یا پماد خاصی را توصیه کرد حتماً از آن استفاده کنید. برای تمام اشخاصی که این سوال پیش می آید که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌ شود؟ باید بگوییم توجه به توصیه های پزشک از ایجاد لکه های روشن جلوگیری می کند.
  5. از لباس‌ های مناسب نخی استفاده کرده و از پوشیدن لباس‌ های پلاستیکی چسبان تا چند روز پرهیز کنید.
  6. در صورتی که پزشک صلاح بداند می‌ توانید از کمپرس سرد جهت رفع تورم و التهاب و پیشگیری از تغییر رنگ پوست استفاده کنید.

بهترین اقدامات بعد از لیزر برای جلوگیری از روشن شدن پوست

نکات تکمیلی در مورد روشن شدن پوست پس از انجام لیزر موهای زائد

پس از بررسی کامل این موضوع که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌ شود؟ اکنون بهتر است به یکسری نکات تکمیلی در مورد تغییر رنگ پوست و روشن شدن پس از انجام لیزر موهای زائده توجه کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

  • حداقل به مدت ۴۸ ساعت از انجام هرگونه حرکات شدید که سبب عرق کردن می‌ شود خودداری کنید.
  • تا ۴۸ ساعت از حمام کردن و استفاده از دوش آب گرم پرهیز نمایید.
  • در صورتی که پوست شما با مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن یا تاول مواجه شده از خاراندن ناحیه مورد نظر پرهیز کرده و از کرم و لوسیون‌ های خانگی استفاده نکنید.
  • به دلیل اینکه پوست بدن پس از لیزر به شدت حساسیت پذیر می‌ شود در نتیجه بهتر است از قرار گرفتن در معرض آلودگی خودداری کنید، زیرا این خود می‌ تواند یکی از عوامل تغییر رنگ پوست و روشن یا تیره شدن آن باشد.
  • پس همانگونه که متوجه شدید، در پاسخ به این سوال که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌ شود؟ باید بگوییم در مواقع نادر این اتفاق می‌ افتد و برای پیشگیری از آن شما باید به یک سری نکات مهم و ضروری پس از انجام لیزر توجه کنید.

نکات تکمیلی در مورد روشن شدن پوست پس از انجام لیزر موهای زائد

سخن پایانی

در صورتی که می‌ خواهید برای رفع موهای زائد بدن خود اقدام به انجام لیزر کنید و همواره این سوال برای شما ایجاد می‌ شود که آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می‌ شود؟ در پاسخ باید بگوییم که این موضوع اشتباه است و در صورتی که شما برای رفع موهای زائد خود به یک مرکز معتبر و شناخته شده مراجعه کنید، هیچ مشکلی برای پوست شما ایجاد نمی شود.

در صورتی که به دنبال یک مرکز لیزر خوب و معتبر می‌ گردید ما به شما مرکز زیبایی درسا کلینیک را پیشنهاد می‌کنیم. مجموعه ما به دلیل داشتن بهترین و خاص‌ ترین دستگاه‌ ها و تجهیزات روز جهان، اقدام به برطرف کردن تمامی موهای زائد شما کرده و پوستی زیبا و جذاب را به شما هدیه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »