خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

چکیده محتوا

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

از بین بردن موهای زائد همواره یک دغدغه بسیار مهم و اساسی برای اکثر بانوان و حتی آقایان می باشد. به همین دلیل بشر همواره به دنبال راهی برای زائل نمودن این موهای زائد بوده است. روش‌ های سنتی همانند شیو کردن، اپیلاسیون و موم انداختن از جمله روش‌ ها و راهکارهای رفع موهای زائد هستند. در این میان با کمک گرفتن از فناوری و تکنولوژی یک روش نوین و بسیار موثر کشف شده است. این روش لیزر موهای زائد نام دارد. سوالی که، برای اکثر افراد پیش می آید این است که، آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ با ما همراه شوید تا، به پاسخی برای این سوال دست یابید.

نحوه عملکرد دستگاه لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

در اولین بخش از مبحث آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ به سراغ بررسی نحوه عملکرد لیزر موهای زائد می رویم و ساز و کار دستگاه های لیزر را، می سنجیم. اساس و ساز و کار عملکرد دستگاه های لیزر بر پایه تفکیک بخش‌ های سفید از بخش‌ های تیره‌ تر بدن می‌ باشد.

در اینجا منظور از بخش های تیره بدن همان موها بوده که، با کمک متد فتوترمولیزانتخابی دچار سوزش شده و به مرور از بین می روند. به عبارتی دیگر انرژی گرمایی لیزر که، از دستگاه و هند پیس آن ساطع می‌ شود، جذب موهای تیره شده و باعث ریزش و تصاقط آن ها می‌ شود.

ملانین‌ های موجود در موهای تیره این انرژی گرمایی لیزر را، جذب خود می‌ نمایند. انرژی لیزر جذب شده توسط ملانین موها باعث می شود تا، این موها سریع تر از زمان مقرر وارد فاز کاتاژن شوند و زودتر دچار ریزش گردند. به همین دلیل گفته می شود که، تاثیر لیزر بر روی موهای تیره تر بیشتر است.

بنا بر تمام دلایلی که، در فوق ذکر شد عملکرد دستگاه های لیزر بر روی پوست روشن و موهای تیره بسیار بیشتر از پوست تیره است. در بخش های بعدی از مبحث آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ به بررسی دائمی بودن این متد حذف موی زائد می پردازیم.

نحوه عملکرد دستگاه لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

 

آیا لیزر موهای زائد همیشگی و دائمی است؟

در این بخش از مبحث آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ به بررسی پاسخ این سوال خواهیم پرداخت. با توجه به روند و عملکرد دستگاه لیزر موی زائد بر روی حذف این نوع موها می‌ توان متوجه دائمی بودن و یا نبودن اثر لیزر بر روی حذف موهای زائد شد.

لیزر نمودن موهای زائد باعث ریزش موها پس از دو هفته از جلسه لیزر می‌ گردد. با این حال نور لیزر و اشعه آن بر روی تمامی موهای سطح پوست تاثیر نخواهد گذاشت. دلیل این امر را، نیز می‌ توان در چرخه متفاوت موهای زائد بدن پیدا کرد.

هنگامی که، شما برای جلسه لیزر مراجعه می‌ کنید، طبیعتاً برخی از موهای شما در فاز استراحت به سر می‌ برند و لیزر بر روی آن ها هیچ گونه تاثیری نخواهد گذاشت. جلسات لیزر و حضور به موقع در این جلسه‌ ها به همین دلیل می‌ باشد تا، موهای درون فاز استراحت از این فاز خارج شده و وارد فاز فعالیت شوند.

با خارج شدن مابقی موهای زائد از فاز استراحت و وارد شدن به فاز بعدی یعنی فاز فعالیت و همچنین، با تکرار کردن تعداد جلسات می‌ توان این موهای زائد را، نیز لیزر نمود و شاهد اثرات لیزر بر روی آن ها باشیم. در ادامه مبحث آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ یک نکته مهم را، ذکر خواهیم نمود.

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق ژل و بوتاکس در تهران و کرج

دلایل اهمیت تکرار نمودن جلسات لیزر چیست؟

در این بخش از مبحث آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ یک سوال مهم را، شرح خواهیم داد. چرا تکرار جلسات لیزر مهم است؟ همانگونه که، اطلاع دارید تعداد جلسات مناسب لیزر حدود ۸ الی ۱۲ جلسه می‌ باشد. فواصل بین هر جلسه نیز حدود یک الی دو ماه است که، این ایده آل ترین فاصله زمانی می باشد.

پس از اتمام جلسات لیزر به زیباجو پیشنهاد می‌ شود که، حدود ۴ ماه بعد نیز جلسات لیزر را، تکرار نماید. این فاصله زمانی برای تکرار جلسه‌ های لیزر به ترتیب افزایش می‌ یابد و به ۶ الی ۸ ماه و سپس یک سال می رسد. این امر به منظور جلوگیری از رشد مجدد فولیکول‌ های مو می‌ باشد.

در ادامه مبحث آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ برخی از روش ها و راه کارهای دست یابی به نتایج بهتر از لیزر موهای زائد خواهیم پرداخت. با به کار بستن این نکات می توانید نتایج شگفت انگیز لیزر موهای زائد را، چندین برابر کنید.

دلایل اهمیت تکرار نمودن جلسات لیزر چیست؟

 

آیا نکات و راه کارهایی برای دریافت نتیجه بهتر از لیزر وجود دارد؟

در این بخش از مطلب آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ برخی از نکات و اصول مراقبتی پس از لیزر را، برای شما شرح خواهیم داد تا، با به کار گرفتن این نکات به نتایج بهتری پس از انجام لیزر موهای زائد دست پیدا نمایید. این نکات به شرح زیر هستند؛

 

  • با توجه به عملکرد لیزر بر روی موهای زائد بایستی برای دریافت نتایج بهتر و ماندگاری بیشتر این نتایج از انجام کارهایی که، باعث رشد مجدد موها می شوند، بپرهیزید. برای مثال سعی کنید در طی دوره‌ های لیزر از انجام اپیلاسیون خودداری کنید. همچنین در ماه بیشتر از یک الی دو بار موهای زائد را، شیو نکنید.
  • حتماً تعداد جلسات را، کامل و تا انتها مراجعه کنید. از ایجاد وقفه بیش از حد بین دو جلسه لیزر نیز اجتناب نمایید. رعایت این دو مورد یعنی فاصله زمانی بین جلسات لیزر و تعداد آن ها از جمله تاثیر گذارترین موارد برای ماندگاری لیزر و دریافت نتایج بهتر است.
  • در پاسخ به سوال آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ باید ذکر نمود که، با به کار گرفتن برخی از نکات و اصول مراقبتی می توان به دریافت نتایج دایمی امیدوار بود. به نکات اشاره شده در کلینیک های لیزر حتما دقت نمایید.

برای مثال هنگامی که، اپراتور کلینیک های لیزر به شما می گوید از انجام برنزه و سولاریوم خودداری کنید، حتما از انجام این قبیل امور بپرهیزید. زیرا، برنزه، سولاریوم و وکس نمودن موهای زائد باعث از بین رفتن فولیکول های موی زائد شده و تاثیر لیزر را، از بین خواهد برد.

  • به عنوان آخرین نکته از مبحث آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ به ذکر یک نکته دیگر بسنده می کنیم. به یاد داشته باشید بیماری های هورمونی بر روی دریافت نتیجه دلخواه از لیزر تاثیر منفی و معکوس می گذارند.

نکات و اصول مراقبتی پس از لیزر

در نظر داریم که، در این بخش از مطلب آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ برخی از نکات ضروری و مراقبت های مهم پس از لیزر موهای زائد را، برای شما شرح دهیم. با استفاده از این نکات و به کار گرفتن آن ها می توان به نتایج مطلوبی از لیزر موی زائد رسید؛

 

  • در طی انجام لیزر، اپراتور لیزر به شما یک عینک مخصوص می‌ دهد. حتماً از این عینک استفاده کنید تا، به سلامت و بینایی چشمان شما آسیبی وارد نشود.
  • در رابطه با افرادی که، دارای مشکلات و بیماری های هورمونی هستند، حتماً باید این موضوع را، به پزشک متخصص لیزر خود اطلاع دهند و کلیه نکات و راهنمایی‌ های پزشک را، به کار ببرند.
  • شرکت در کلیه جلسات لیزر امری بسیار مهم و ضروری است. زیرا، به وسیله انجام کلیه جلسات لیزر است که، فرد می تواند نتیجه مطلوب و دلخواه را، از لیزر موی زائد به دست آورد.
  • همان طور که، در بخش های پیشین مبحث آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ گفته شد، این روش از جمله بهترین روش های رفع موهای زائد بدن است. اما پس از انجام لیزر و اتمام جلسات حتما باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید و در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • اصلاح و شیو کردن موهای زائد یک روز قبل از جلسه امری ضروری و مهم است. حتی گاهی اوقات مشاهده شده که، اپراتور لیزر از کاربر درخواست کرده تا، چند ساعت قبل از جلسه لیزر اقدام به شیو کردن موهای زائد خود نماید. در این رابطه تابع نکات و توصیه های اپراتور لیزر خود باشید.

 

با مرور مبحث آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ می توان به دايمی بودن این متد نوین رفع موهای زائد پی برد. این امر مشروط به مراجعه به یک کلینیک لیزر معتبر و با استفاده از دستگاه های لیزر با کیفیت و نوین است. همچنین، برای دوام این روش، تکرار جلسات امری بس ضروری و مهم است.

کلام پایانی

در مبحث آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ به ذکر نکات و حقایق مهمی در رابطه با لیزر موهای زائد و دائمی بودن آن پرداخته شد. این روش یک روش ایمن، مطمئن و با دوام است که، با مراجعه به کلینیک معتبر و با کیفیت بالا تضمین می شود.

کلینیک درسا تنها مرکز تخصصی انجام عمل های زیبایی و لیزر موهای زائد در پایتخت است که، کلیه دستگاه های نوین لیزر موهای زائد را، در اختیار دارد. جهت رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با لیزر موهای زائد با کارشناسان این کلینیک در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »