خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

آیا لیزر موهای زائد در بارداری امکان پذیر است؟

چکیده محتوا

آیا لیزر موهای زائد در بارداری امکان پذیر است؟

یکی از رایج ترین تغييرات برای بانوان در دوران بارداری، رشد موهای زائد می باشد. اکنون شما باردار هستید! پس حتماً متوجه رشد موهایی ریز و درشت در قسمت هایی دیگر از بدن خود شده اید. حال شکم شما به قدری جلو آمده که نمی توانید، موهای بدنِ خود را به خوبی اصلاح بنمایید. اگر که چنین شرایطی داشته باشید، قطعاً لیزر موهای زائد در بارداری اوّلین گزینه ای خواهد بود، که به ذهنتان رسیده است.

ولی آیا این کار امکان پذیر است! برای ما ضرری نداشته باشد؟ آیا لیزر و انجام آن برروی بدن جنین یا نوزاد تاثیر منفی نمی گذارد؟ این سؤالات از جمله مواردی است، که ذهن مادران عزیز را به خود درگیر می کند. پس شما می توانید، برای پاسخ به این پرسش های خود در ادامه این مطلب از درسا کلینیک با ما همراه بشوید.

چرا و چگونه بارداری برروی رشد موهای زائد اثر می گذارد؟

بگذارید، قبل از بررسی لیزر موهای زائد در بارداری با یکدیگر در رابطه با چگونگی رشد این موها سخن بگوییم. حال شما باردار شده اید، آیا این خودِ خودِ شما می باشید؟ قطعاً اینگونه نیست! بعضی از خانم ها در دوران بارداری بسیار شاد و سرخوش هستند، ولی بعضی دیگر از بانوان با دیدنِ برخی از تغییرات ناخوشایند در بدنِ خود احساسِ راحتی نمی کنند.

در این دوران تغییرات هورمونی بسیاری در بدنِ شما رُخ می دهد. همین تغییرات برروی چرخه طبیعی رویش موها تاثیری بسیار مهم برجای می گذارد. سطح بالای دو هورمون به نام های استروژن و آندروژن به خصوص در ۹۰ روز اوّل بارداری منجر به رشد موهایی جدید در محل هایی خاص از بدنتان می شود، که تا به حال تجربه ننموده اید.

آیا موهایی جدید در قسمتِ سینه یا گردن و یا شکم شما رویش کرده است؟ ما قبل از بررسی لیزر موهای زائد در بارداری با شما در ارتباط با چرخه رشد موها صحبت خواهیم کرد. لطفاً در ادامه این مطلب از درسا کلینیک همچنان با ما همراه باشید.

درباره چرخه رشد موها بیشتر بدانید!

موها در بدنِ آدمی در سه مرحله اصلی رشد پیدا می کند. ما در قسمتِ زیر این سه مرحله را بررسی خواهیم کرد؛

  • یکی از مراحل رشد موها آناژن نام دارد. در این مراحل فولیکول مویی سَر شما یا بدنتان آغاز به ایجادِ ساختارِ تارهای مو خواهند کرد.
  • در مرحله ی بعدی موها به رشد خود امتداد می دهند و همچنان رویش پیدا می کنند.
  • حال مرحله پایانی به نام تلوژن است. در این مرحله موهای شما ریزش را تجربه می کنند.

ولی اگر که شما باردار باشید، مرحله آخر به دلیل تاثیر هورمون ها با تأخیر انجام خواهد شد. به همین خاطر است، که افراد به دنبال لیزر موهای زائد در بارداری رهسپار می شوند! بانوان عزیز عجله نکنید، قطعاً با نظافت شما این دوران را راحت تر پشت سَر خواهید گذاشت. پس در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس

آیا انجام لیزر در دوران بارداری خطرآفرین خواهد بود‌!

برای پاسخ بهتر به سؤال شما باید جوانب گوناگونی بررسی بشود. پس حتماً قبل از تجربه لیزر موهای زائد در بارداری این قسمت را مطالعه کنید؛

·         مطالعات کافی در این زمینه انجام نشده است!

اکثر پزشکان می گویند، در دوران بارداری به هیچ عنوان لیزر انجام ندهید. درست است، در کل انجام لیزر بی خطر می باشد! ولی مطالعات کافی در این زمینه انجام نشده و مشخص نیست، که آیا لیزر برروی جنین تاثیر منفی برجای نمی گذارد!

پس اغلب به شما توصیه می شود، لیزر موهای زائد در بارداری را تجربه نکنید و تا تولد فرزند دلبند خود صبر کنید. اگر که بعد از زایمان بازهم در ارتباط با انجام لیزر شک دارید، به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید. چرا که او بهترین کسی است، که شما را در این حیطه راهنمایی خواهد کرد.

پزشک ابتدا بدن شما و برگشتن هورمون ها به حالت قبلی خود را بررسی کرده و بهترین زمانِ حذف موهای زائد را به شما پیشنهاد می کند. نکته بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد. اگر که زخم اپیزیوتومی یا سزارین در بدن شما وجود داشت، اهمیت مراجعه و مشورت با پزشک زنان و زايمان دوچندان خواهد شد.

·         بارداری و تغییر هورمون ها موجبِ بروز اختلال در رشد موها می شود!

شما برای دستیابی به بهترین نتیجه باید لیزر موهای زائد در بارداری را به صورت مکرر انجام بدهید. زیرا موهای بدنِ شما حتی در یک قسمتِ خاص با سرعتی متفاوت رشد پیدا می کند. به همین خاطر تاثیرگذاری لیزر کارِ سختی می شود!

با توجه به تغییرات هورمونی که شما در این دوران تجربه می کنید، درمانِ فولیکول ناخواسته در مراحل رشد اوّلیه موها به یک موضوع چالش برانگیز تبدیل می شود. از سویی دیگر فولیکول های خفته با رشد ناگهانی خود ما را غافلگیر می کنند.

آیا انجام لیزر در دوران بارداری خطرآفرین خواهد بود‌!

·         حساسیت پوستی بانوان باردار

در روزهای بارداری به خصوص لحظات پایانی به دلیل افزایش خونرسانی نیز کشیدگی پوست در قسمت هایی از بدن، بانوان بیشتر به حساسیت پوستی دچار می شوند. به همین خاطر گاهی اوقات لیزر موهای زائد در بارداری برای خانم ها دردناک می شود.

ممکن است، خودِ شما دردی خفیف را تجربه کنید! به همین خاطر در کلینیک ها از کِرم های بی حس کننده استفاده می شود. البته به هیچ عنوان استفاده از چنین کِرم هایی در روزهای بارداری پیشنهاد نمی شود، چرا که بدن تمامی ماده های اضافی برروی پوست را جذب خود می کند.

از سویی دیگر گاهاً لیزر منجر به گرفتگی عضلات می شود. اگر که شما در لحظات پایانی بارداری خود هستید، انجام این روش برروی بیکینی و سینه ها بالطبع دردناک تر خواهد بود. به همین خاطر انجام آن را به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمی کنیم!

برای از بین بردنِ موهای زائد در دوران بارداری چه کاری انجام بدهیم!

آیا لیزر موهای زائد در بارداری امکان پذیر است؟ بگذارید، راحت تر با هم صحبت کنیم. اگر که باردار هستید، انجام لیزر را به شما پیشنهاد نمی کنیم. متخصصان ما انجام روش هایی کم خطر چون؛ اصلاح با تیغ را صلاح می دانند. انجام کارهایی مثل؛ اپیلاسیون، کِرم موبر یا هر روشِ دیگری به هیچ عنوان مناسب نیست. بازهم اگر در این زمینه نگرانی بسیاری دارید، قبل از انجام هرکاری با پزشک معالج خود مشورت کنید.

درست است، استفاده از کِرم موبر برای بانوان باردار بی خطر اعلام شده است. امّا بازهم هیچ گونه تحقیقات علمی در رابطه با بدون ضرر بودنِ پودر سولفید باریم صورت نگرفته است. شما می توانید، کمی از کِرم را برروی قسمتی از بدن خود امتحان نموده و از بی ضرر بودنش مطمئن بشوید. اینگونه اگر واکنش پوستی به کِرم موبر نشان دادید، یعنی نسبت به آن حساسیت دارید.

بعضی از محصولات بهداشتی هستند، که بَر اثر واکنش با هوا بویی خاص از خود متصاعد می کنند. گاهاً چنین بوهایی برای شما چندان دلپذیر به نظر نمی رسد. شاید هم موجبِ بروز حساسیت در شما بشود! به دور از لیزر موهای زائد در بارداری شما می توانید، روش اپیلاسیون را انتخاب کنید. ولی در نظر داشته باشید، بیش از هر زمانی پوست شما در دوران بارداری حساس است.

بنابراین شما باید از لوسیون جهتِ ضد عفونی شدنِ پوستِ خودتان هم قبل و هم بعد از اپیلاسیون استفاده بنمایید. اینچنین میزان دردِ کمتری را به هنگام فرآيند اپیلاسیون تجربه خواهید کرد. اگر که شما رشد موهایی با تارهایی ضخیم را تجربه نمودید، نگران نشوید. چرا که حدوداً شش ماه بعد از زایمان رشد موهای شما به چرخه طبیعی رشد خود بازخواهد گشت.

 

برای از بین بردنِ موهای زائد در دوران بارداری چه کاری انجام بدهیم!

درباره لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

اکثر متخصصان بر این باور هستند، که لیزر در دوران شیردهی سلامتی مادران را تهدید نمی کند. ولی بعضی از پزشکان اعتقاد دارند، که نباید لیزر در قسمت قفسه سینه و پستان ها انجام بشود. پس ما به شما توصیه می کنیم، که قبل از انجام لیزر موهای زائد در بارداری یا شیردهی با یک پزشک متخصص مشورت بنمایید.

لیزر و نازایی هیچگونه ارتباطی با یکدیگر ندارند!

بیایید، علاوه بر لیزر موهای زائد در بارداری تاثیر آن برروی نازایی را بررسی کنیم. در این روش از حذف موهای زائد از اشعه غیر یونیزه کننده بهره می گیرند. این اشعه ها پرتوی متمرکز نوری را به سمت فولیکول های مو انتقال می دهد. این امواج بدون آن که به اعماق پوست شما منتقل شود، منجر به از بین رفتن فولیکول مو خواهد شد. اگر گرمای شدیدی احساس کردید، نترسید! زیرا در این روش گرما ریشه مو را تحت تاثیر قرار می دهد.

درست است، اشعه غیر یونیزه کننده تنها برروی قسمت های دارای فولیکول مو اعمال خواهد شد، امّا گاهاً برروی بافت اطراف آن تاثیر می گذارد. ولی تحقیقات اثبات شده ای در این زمینه وجود ندارد، که آیا این پرتوها برروی نوزاد متولد نشده اثر می گذارد، یا خیر!

به دور از انجام لیزر موهای زائد در بارداری این روش حذف موها برای تمامی افراد روشی بی خطر است. اکثر شماها پس از انجام آن عوارض سخت و طولانی مدتی را تجربه نمی کنید. ولی اغلب افراد مبتلا به عوارض جانبی کوتاه مدت می شوند. بعضی از این عوارض دربرگیرنده؛ تحریک پوست، تورم و احساس قرمزی است!

هیچ مدرکی در دست نیست، که لیزر منجر به از بین رفتنِ شانس بارداری می شود. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم، در صورت قصد به بارداری قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید.

 

لیزر و نازایی هیچگونه ارتباطی با یکدیگر ندارند!

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طول این مطلب از خود به بررسی لیزر موهای زائد در بارداری پرداختیم. پس شما متوجه شده اید، که انجام لیزر برای بانوان باردار چندان توصیه نمی شود، حال شما برای انجام لیزر امکانِ مشورت با پزشک زنان و زایمان را دارید.

البته گفته شد، در دوران شیردهی هم امکان استفاده از دستگاه لیزر وجود دارد. همچنین انجام آن خطری برای جنین متولد شده نداشته و خطری برای باردار شدن شما را تهدید نمی کند. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب از درسا کلینیک برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »