خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

آیا ورم بعد از کاشت مو طبیعی است؟

چکیده محتوا

آیا ورم بعد از کاشت مو طبیعی است؟

بیماران کاشت مو اغلب پس از کاشت مو دچار تورم می شوند که می تواند پیشانی و چشم ها را تحت تاثیر قرار دهد. ورم بعد از کاشت مو می تواند ناخوشایند باشد، اما جای نگرانی نیست.

به علاوه این تورم ممکن است باعث ناراحتی شود، اما برای سلامتی خطرناک نیست و در عرض چند روز خود به خود ناپدید می شود. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به اینکه چه چیزی باعث تورم پس از کاشت مو می شود و چه اقداماتی می توانید برای کاهش شایع ترین عوارض جانبی انجام دهید.

علائم تورم صورت پس از کاشت مو

شما به احتمال زیاد اولین علائم ورم بعد از کاشت مو را حدود ۲ تا ۳ روز پس از جراحی می بینید و این تورم معمولاً حدود ۳ یا ۴ روز طول می کشد.

تورم کاشت مو معمولاً در اطراف پلک ها و پیشانی شما متمرکز است. در موارد نادر، تورم کاشت مو می تواند خفیف باشد و حتی ممکن است اصلا متوجه آن نشوید. با این حال، بسیاری از بیماران ممکن است از عوارض شدید در چند روز اول روند بهبودی رنج ببرند.

محققان معمولا شدت تورم را به پنج دسته مجزا دسته بندی کنند.

  • نوع ۰: تورمی وجود ندارد.
  • نوع ۱: تورم جزئی در قسمت بالایی پیشانی
  • نوع ۲: تورم پیشانی پس از کاشت مو در قسمت های فوقانی و تحتانی
  • نوع ۳: تورم گونه ها و چشم ها پس از کاشت مو
  • نوع ۴: بیماران از اثر سیاهی چشم رنج می برند

هنگامی که ورم بعد از کاشت مو به نوع ۳ یا ۴ می رسد، بیماران اغلب نمی توانند چشمان خود را باز کنند، در این شرایط است که می تواند باعث ناراحتی شود.

با این حال، حتی در شدید ترین موارد، تورم کاشت مو خود به خود محدود شونده است و معمولاً بدون هیچ مداخله خارجی فروکش می کند.

علائم تورم صورت پس از کاشت مو

علت تورم بعد از عمل کاشت مو چیست؟

در این قسمت از محتوای ورم بعد از کاشت مو، به علت آن می پردازیم. ابرو کاشت مویی که ما برای شما در کلینیک درسا در نظر می گیریم، مطابق با تکنیک های روز دنیاست. این روش کاملا ایمن است و برای جراحی تنها نیاز به بی حسی موضعی دارد.

ما با تزریق لیدوکائین – آدرنالین کار می کنیم، در این ترکیب اثرات لیدوکائین طولانی تر است و همچنین اجازه می دهد تا دوزهای بیشتری تجویز شود.

در ابتدای جراحی، تزریق در ناحیه اهدا کننده در پشت و سر انجام می شود. جراح درد را با دقت آزمایش می کند و قبل از شروع مرحله برداشت واقعی، مطمئن شوید که ناحیه بی حس است.

بعد از ظهر با تزریق لیدوکائین دوباره شروع می شود تا ناحیه گیرنده مورد نظر قبل از کاشت بی حس شود.

بسته به حساسیت پوست و تعداد موهای کاشته شده، ممکن است مقدار نسبتاً زیادی لیدوکائین برای انجام جراحی بدون درد ضروری باشد. با تزریق بی حسی موضعی به زیر پوست، به دلیل جاذبه زمین شروع به حرکت به سمت پایین می کند.

این روند منجر به ورم بعد از کاشت مو می شود که اگر پیشانی یا صورت را تحت تاثیر قرار دهد می تواند آزار دهنده باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه تزریق ژل پروفایلو با سایر روش های تزریقی جوانسازی پوست

خطرات تورم کاشت مو چیست؟

ورم به وجود آمده به دنبال کاشت مو خود به خود از بین می رود ولی به ندرت می تواند مشکلاتی را به وجود آورد، که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم:

  • در صورت تورم شدید اطراف پلک ها، بیماران ممکن است نتوانند چشمان خود را باز کنند، این می تواند به شدت توانایی آنها را برای کار یا انجام کارهای روزمره مانند رانندگی یا حتی آشپزی محدود کند. ساده ترین راه حل این است که تا زمان فروکش کردن تورم به سادگی از چنین فعالیت هایی اجتناب کنید.
  • ورم بعد از کاشت مو در صورت عدم کنترل ممکن است باعث عفونت شود. اگر تورم برای چند روز ادامه یابد، ممکن است نشانه اولیه کاشت موی عفونی باشد. به خصوص اگر تورم با درد، خارش یا چرک همراه باشد.
  • اگر ادم بعد از عمل بیش از ۱-۲ هفته طول کشید، باید بلافاصله با کلینیک کاشت مو تماس بگیرید.
  • با این حال، بزرگترین نگرانی این است که تورم بلافاصله پس از تزریق داروی بی حسی توسط جراح روی پوست سر شما ایجاد شود. این نشان دهنده آنافیلاکسی است که اغلب خطر مرگ را به همراه دارد و باید سریعا درمان شود. اکثر کلینیک های معتبر برای مقابله با این موضوع مجهز خواهند شد و کارکنان خود را برای رسیدگی به چنین شرایطی آموزش دیده اند.

خطرات تورم کاشت مو چیست؟

چگونه می توان از تورم جلوگیری کرد؟

ورم بعد از کاشت مو ممکن است ۲ تا ۳ روز پس از عمل ایجاد شود و چند روز طول می کشد تا از بین برود.

اگر ناحیه گیرنده در جلوی پوست سر باشد، ممکن است ناراحت کننده باشد زیرا لیدوکائین سعی می کند به سمت پایین در زیر پوست جریان یابد.

ابتدا پیشانی و سپس ناحیه چشم را متورم می کند که در برخی موارد باعث مسدود شدن بینایی می شود و در نهایت قسمت های تحتانی صورت را متورم می کند.

تورم پس از کاشت مو

اگر منع مصرفی وجود نداشته باشد، پزشک ممکن است یک قرص استروئیدی با دوز پایین را برای جلوگیری از ورم بعد از کاشت مو توصیه کند.

همچنین برای ۳-۴ روز پس از جراحی، ماساژ مکرر پیشانی ضروری است. توصیه می کنیم از کرم سبک استفاده کنید تا از کشیدن پوست ظریف صورت جلوگیری کنید.

به این ترتیب لیدوکائین را می توان به طرفین فشار داد و ادم را کاهش داد و از تورم چشم ها جلوگیری کرد.

۵ نکته برای کاهش تورم پس از کاشت مو

اگر بعد از جراحی تورم ایجاد شد، مهم است که به پزشک خود اطلاع دهید. در ضمن با رعایت نکات زیر می توانید مدت زمان و شدت تورم را کاهش دهید:

  • ماساژ را ادامه دهید: بهتر است برای کاهش ورم بعد از کاشت مو، از حرکات جارویی ملایم از وسط پیشانی به طرفین استفاده کنید تا مایع زیر پوست را از بین ببرید. کشیدن پوست مهم است و باید از لمس ناحیه گیرنده خودداری کنید.
  • آبرسانی: نوشیدن مقدار زیادی آب ( ۲ تا ۳ لیتر در روز) می تواند زمان از بین رفتن تورم را کاهش دهد. آب موجب تخلیه سریعتر مایع از سیستم لنفاوی می شود.
  • بستن سر بند: این کار اغلب می تواند مانع از حرکت مایع بیشتر به سمت بافت اطراف چشم یا گونه شود.
  • بسته های یخ: یک کیسه یخ یا یک کمپرس سرد می‌تواند رگ ها را تنگ نماید، که معمولاً التهاب و ورم بعد از کاشت مو را کاهش می ‌دهد و به شما کمک می ‌کند احساس راحتی کنید.
  • در حالت مرتفع بخوابید: خوابیدن با زاویه ۴۵ درجه می تواند باعث تخلیه مایعات اضافی و کاهش سریعتر تورم شود.

5 نکته برای کاهش تورم پس از کاشت مو

کلام پایانی

بی حس کننده موضعی مورد استفاده در طول عمل می تواند در زیر پوست جمع شود و ممکن است بعد از کاشت مو باعث تورم صورت شود. ورم بعد از کاشت مو معمولا ۲ تا ۵ روز پس از جراحی اتفاق می افتد.

این ادم ممکن است باعث ناراحتی شود به خصوص اگر ناحیه چشم را تحت تاثیر قرار دهد. در صورت امکان جراح می تواند یک قرص استروئیدی با دوز پایین را برای جلوگیری از تشکیل ادم اطراف چشم توصیه کند. علاوه بر این، ماساژ مکرر پیشانی به مدت ۳ تا ۴ روز پس از جراحی، طبق دستور پزشک ضروری است.

ورم بعد از کاشت مو به خودی خود کاهش می یابد و از بین می رود، اما با ادامه ماساژ و افزایش مصرف آب، می توانید مدت زمان آن را کوتاه کنید و ناراحتی را که ممکن است ایجاد کند کاهش دهید.

در صورت داشتن سوالات بیشتر، می توانید با مراجعه به وب سایت کلینیک درسا پاسخ خود را دریابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »