خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

از بین بردن سریع لک صورت

چکیده محتوا

از بین بردن سریع لک صورت

شادابی و زیبایی پوست نقش بسیار پررنگی در افزایش اعتماد به نفس افراد بازی می‌کند. از سویی دیگر اعتماد به نفس بر تعاملات اجتماعی و موفقیت ما اثراتی انکارناپذیر دارد. اگر که شما یکی از افرادی هستید که به علّت وجود لکه‌هایی برروی صورتِ خود از رفتن در جمع دوستان و اجتماع امتناع می‌ورزند. یا اگر مدّت زمانی طولانی است که نگران لکه‌های برروی صورتِ خود هستید، بایستی بگوییم که نشستن در خانه و دست‌برروی‌دست گذاشتن، راه‌کار این مشکل نخواهد بود. بایستی به دنبالهٔ پیدا کردن راهی باشید که پوستی تمیز و صاف داشته باشید‌ و اعتماد به نفسِ از دست رفته خود را به‌دست آورید. اکنون ما همراه شما هستیم تا بهترین و سریع‌ترین راه‌حل‌های از بین بردن سریع لک صورت را بازگو کنیم. لطفاً با ما در کلینیک تخصصی درسا همراه باشید.

دلایل ایجاد لک برروی صورت!

شاید که لازم باشد پیش از پرداختن به بهترین راه‌کارهای از بین بردن سریع لکه صورت در ارتباط با علل تشکیل و ایجاد لک برروی صورت سخن بگوییم. علل اصلی ایجاد لک در صورت، تولید بسیار چربی در پوست می‌باشد.‌ بعد از ترکیدن آکنه و از میان رفتن جوش، جای آن‌ها به حالتِ لک برروی صورت برجای می‌ماند.

مسدود گردیدن منافذ پوست با سلول مُرده و چربی بسیار، موجب بروز آکنه و بعد از آن لک در صورت خواهد شد. چنانچه که تجمع چربی و مسدود گردیدن منافذ در لایه‌های بالایی اپیدرم رُخ دهد، جوش‌های سر سیاه در پوست ظاهر خواهند شد. ولی در صورتی که تجمع سلول مُرده و چربی در لایه‌هایی داخلی پوست اتفاق اُفتد، آکنه در پوست نمایان می‌گردد. ‌

عوامل بسیاری در ایجاد جوش و آکنه در صورت اثرگذار هستند. حائز اهمیت‌ترین عوامل مؤثر در این زمینه عبارت می‌باشد از؛

  • ژنتیک فرد.
  • نوعِ تــــغذیه.
  • عفــونـــــت‌ها.
  • تغییرات هورمونی.
  • استرس و فشار روحی و روانی.

از بین بردن سریع لک صورت:

  • آب گوجه فرنگی؛

آب گوجه فرنگی سرشار از ویتامین سی و آنتی‌اکسیدان است. این ماده منجر می‌شود منافذ پوستی که بر اثر آکنه باز گردیده بودند، بسته شوند. میزان بالای لیکوپن موجود درون گوجه فرنگی به شفاف‌تر شدن لکه‌های تیره و کدر کمک خواهد کرد.

جهتِ بهره‌گیری از گوجه فرنگی در برطرف نمودن لک صورت،‌ پوست خود را با گوجه فرنگی ماساژ بدهید. پس از مقداری ماساژ پوستی اجازه دهید پوست شما به همین حالت بماند. بعد از پانزده دقیقه که پوست شما خُشک شد، بشویید. این کار را پانزده روز به صورت مداوم تکرار بنمایید. قطعاً نتیجه کار شما را متعجب خواهد کرد.

  • ژل آلوئه ورا؛

یکی از روش‌های از بین بردن سریع لک صورت استفاده از ژل آلوئه ورا است. با توجه به این موضوع که این ماده حاوی پلی ساکارید است، منجر به ایجاد سلول‌هایی نوین در پوست و بهبود لک و زخم‌ها خواهد شد. این ماده یک مرطوب کننده طبیعی نیز می‌باشد و از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش مراقبت خواهد کرد.

ژل آلوئه ورا را برروی پوست خود بمالید و پس از خُشک گردیدن پوست خود را شستشوی بدهید. به مدّت زمان یک ماه این را مرتب انجام بدهید. به مرور زمان متوجه خواهید شد که لک‌های موجود برروی پوست‌تان کمرنگ شده است.

  • استفاده از سفیده تخم مرغ؛

سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم‌هایی است که منجر به یک‌دست گردیدن پوست، روشن شدن تیرگی‌ و لکه‌های پوستی می‌شوند.‌ برای بهره‌گیری از این ماده، ابتدا سفیده تخم مرغ را جدا کرده بعد آن را برروی پوست خود بمالید و اجازه بدهید که به خوبی خُشک بشود. بعد از خُشک گردیدن کامل آن را با آبی سرد شستشوی بدهید. ما استفاده از سفیده تخم مرغ را دوبار در هفته برای یک ماه پیشنهاد می‌کنیم. از این ماده استفاده کنید و اثرات برجای مانده از آن را در بهبود کیفیت پوست خود شاهد باشید.

استفاده از سفیده تخم مرغ؛

  • استفاده از عسل؛

خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی عسل به روشن گردیدن رنگ پوست و لکه‌های پوستی کمک خواهد کرد. از این جهت کاربرد عسل یکی از روش‌های از بین بردن سریع لک صورت است. یک قاشق چایخوری عسل را بردارید و با انگشت برروی لکه‌های خود بمالید. پس از پانزده دقیقه با آب سرد صورت خود را بشویید. این عملیات را به مدّت زمان پانزده روز تکرار بنمایید.

اگر که مقداری زردچوبه به عسل بی‌افزایید‌ به خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی عسل کمک خواهید کرد.

  • از لیمو استفاده کنید!

آب‌لیمو یک مادهٔ سفیدکننده طبیعی برای پوست است و در بهبود جای لک و زخم نیز اثرات به‌سزایی برجای می‌گذارد. از این جهت این ماده امکان دارد از بهترین روش‌های از بین بردن سریع لک صورت باشد. مقداری از آب‌لیمو را برروی لک‌های صورت خود بمالید و پس از ده دقیقه آن را با آب سرد شستشوی بدهید. چنانچه که این کار را به مدّت زمان پانزده روز تکرار بنمایید، متوجه اثرات آن برروی پوست خود خواهید شد.

  • بُخور دادن به صورت؛

بُخور دادن به صورت منجر به باز شدن منافذ بسته پوست خواهد شد. بدین ترتیب محتویات داخل منافذ پوست اعم از چربی‌ها و سلول مُرده پوست، باکتری‌ها و مایعات چرکی راحت خارج می‌گردند‌‌. با خروج این مواد و پیش‌گیری از تجمع آن‌ها زیر پوست، از بروز جوش و آکنه پیش‌گیری می‌گردد.

بهره‌گیری از شیوهٔ بُخور دادن در پاکسازی و جوانسازی پوست، قدمت بسیاری دارد.

  • سرکهٔ سیب؛

خواص قلیایی سرکهٔ سیب در صورتِ بهره‌گیری موضعی برروی پوست منجر به بهبود تعادل PH می‌شود و خواص ضد میکروبی این ماده از رشد باکتری‌ها که زمینه ایجاد آکنه در پوست می‌باشند، پیش‌گیری می‌کند. جهتِ استفاده از سرکهٔ سیب به منظور بهبود لک‌های صورت، یک سوّم فنجان سرکهٔ سیب و یک فنجان کامل آب را درون یک ظرف شیشه‌ای بریزید. محلول به دست آمده از آب و سرکه سفید را داخل یک بطری استریل گردیده و تمیز ریخته و به خوبی تکان بدهید. چند قطره از این محلول را برروی یک پنبه تمیز بریزید و از آن جهتِ پاک نمودن صورت خود استفاده نمایید. اجازه بدهید مواد به مدّت زمانِ پنج الی بیست ثانیه برروی پوست شما بماند و بعد از آن پوست صورت خود را بشویید.

نکات بسیار مهم در استفاده از ماسک سرکهٔ سیب؛

  • پیش از استفاده از سرکهٔ سیب پوست شما بایستی کاملاً تمیز شده باشد.
  • اگر که پوست شما حساس می‌باشد از میزان بیشتری آب استفاده بنمایید و به اصطلاح محلول را رقیق‌تر نمایید.
  • از استفاده از سرکهٔ سیب برروی پوست اندکی احتیاط کنید. توصیه می‌کنیم مقداری از آن را برروی پوستِ خود امتحان کنید و اگر که عکس‌العمل شدیدی از پوست شما نمایان نشد، از آن استفاده کرده و خیالتان آسوده باشد.

سرکهٔ سیب؛

  • کمپرس سرد؛

یکی دیگر از بهترین شیوه‌های از بین بردن سریع لک صورت که در خانه به آسانی قابل انجام خواهد بود، استفاده از کمپرس سرد است. این شیوه که به عبارتی شیوه‌ای سرد درمانی می‌باشد، به کاهش قرمزی و تورم مرتبط با آکنه‌های التهابی کمک می‌نماید. یک تکه یخ را در قطعه‌ای از پارچه تمیز بپیچید و آن را به مدّت زمان بیست الی سی ثانیه برروی پوست در محل آکنه قرار دهید و بعد بردارید. این کار را بهتر است چند بار در روز انجام بدهید. قطعاً به شما در درمان لک‌های صورت کمک خواهد کرد.

  • کمپرس گرم؛

علاوه بر کمپرس سرد از کمپرس گرم نیز برای تمیز نمودن پوست و پیش‌گیری از ایجاد آکنه بهره‌گیری می‌شود. زمانی‌که گرمای ملایمی برروی حفره چرکی پوست قرار گیرد، چرک به آرامی به سمت بیرون حرکت خواهد کرد و به اصطلاح سر باز می‌نماید.

جهتِ استفاده از کمپرس گرم در تمیز نمودن پوست تنها کافی است که یک دستمال تمیز را در آب گرم فرو نموده و بعد آن را بفشارید. بعد از آن پارچه مرطوب گردیده با آب گرم را برروی پوست صورت خود جای بدهید.

صحبت آخر

دوستان عزیز ما در طول این نوشتار از خود سعی کردیم شما را با برخی از مهم‌ترین روش‌های از بین بردن سریع لک صورت آشنا بنماییم. امیدواریم شما بتوانید با تکیه بر آنچه که در این نوشتار از کلینیک درسا بیان گردید صورتی صاف و بدون هیچ‌گونه لک برای خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »