خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

اصول صحیح شیو کردن چیست؟

چکیده محتوا

اصول صحیح شیو کردن چیست؟

اصول صحیح شیو کردن یک هنر است، دانش غریزی نیست، بنابراین ارزش افزایش آگاهی را دارد. با آموزش صحیح تکنیک شیو کردن و استفاده از محصولات با کیفیت خوب می توانید شیو کردن را به تجربه ای شیرین تبدیل نمایید.

باید در نظر داشته باشید که شیو کردن صحیح بر ظاهر هر فرد می تواند موثر باشد و منجر به افزایش حس اعتماد به نفس افراد شود. بنابراین لازم است با اصول صحیح آن آشنا باشید. در ادامه ما تکنیک صحیح شیو کردن را بیان می کنیم، برای دانستن بیشتر در این مورد، با ما همراه باشید.

تکنیک صحیح شیو کردن

برای اینکه بتوانید تکنیک و اصول صحیح شیو کردن را رعایت نمایید به مطالب ضروری که در ادامه آورده شده است دقت نمایید:

  1. آب گرم: اولین چیزهای ضروری برای یک شیو کردن عالی آب و گرما است. هنگامی که مو آب گرم را جذب می کند نرم تر و راحت تر می شود و با گرما پوست و ماهیچه های صورت شل می شوند و شیو کردن را بسیار آسان تر می کنند.

بنابراین بهترین زمان برای شیو کردن بعد از حمام یا دوش گرفتن است. این اثر را می توان با خیساندن فلانل تا شده یا حوله کوچک در آب داغ و پیچاندن آن به دور صورت به مدت سی ثانیه یا بیشتر به دست آورد.

  1. آماده سازی صورت: در ادامه اصول صحیح شیو کردن، به بررسی آماده سازی صورت می پردازیم. کسانی که مایل به شیو کردن به طور خاصی هستند (یا پوست حساسی دارند) ممکن است بخواهند از ترکیبات محافظتی مبتنی بر گلیسیرین استفاده کنند.

این ترکیبات از پوست محافظت می کند و به تیغ کمک می کند تا به آرامی روی صورت سر بخورد. ماساژ دادن این ترکیبات در برابر رشد موها نیز به بلند شدن موها در آمادگی برای کف کردن کمک می کند.

  1. کف: از دیگر اصول صحیح شیو کردن، استفاده از کف مناسب است. کرم شیو کردن ترامپر ممکن است با انگشتان به موها مالیده شود، اما بهترین نتیجه با استفاده از یک برس شیو کردن گورکن با کیفیت خوب به دست می آید.

هنگام استفاده از کرم، مقدار کمی را در کف یک دست قرار دهید، برس را در آب داغ فرو کنید و با حرکت دایره ای در کف دست، یک کف خامه ای غنی روی قلم مو ایجاد کنید.

صورت را خیس کنید و دوباره با یک حرکت دایره ای کف را به محل مورد نظر بزنید و به برس اجازه دهید موهای ناحیه مورد نظر را بلند کند و سر موها را بلند کند.

در صورت نیاز به رطوبت بیشتر در کف، برس ممکن است به آرامی در آب داغ فرو شود. اگر از صابون شیو کردن استفاده می کنید، برس را در آب داغ فرو کنید و با حرکت دایره ای مشابه روی صابون، کفی غنی ایجاد کنید.

  1. شیو کردن: در ادامه مبحث اصول صحیح شیو کردن، باید در نظر داشته باشید که، با استفاده از یک تیغ با کیفیت خوب که در ظرف مناسب یا زیر آب داغ گرم شده است، صورت را در جهت رویش مو بتراشید و تیغه را مرتباً در آب داغ بشویید.

در نواحی نامناسب مانند چانه و زیر بینی، تیغه را می توان به طرفین روی صورت حرکت داد. اما هرگز بر خلاف آن، پوست را در جهت اشتباه نکشید، چرا که باعث بریدگی های کوچک و بریدن می شود.

شایع ترین علت «سوختگی با تیغ»، موهای رشد کرده و روش شیو کردن است. در انتها صورت را کاملا با آب خنک بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید.

  1. مراقبت از پوست: یک رعایت اصول صحیح شیو کردن و انجام اصلاح مناسب و خوب، پوست را لایه برداری و تمیز می کند و پوست جدید صاف و ظاهری سالم و تمیز به جا می گذارد.

پوست تازه لایه برداری شده نیاز به محافظت در برابر عوامل مختلف دارد، بنابراین برای داشتن پوستی سالم مهم است که افراد از مرطوب کننده یا ترکیبات مناسب پوست بعد از شیو کردن استفاده کنند.

محصولات حاوی الکل را نباید مستقیماً بعد از شیو کردن روی پوست مالید زیرا ممکن است پوست را ملتهب کرده و باعث خشکی شود. برای بهترین نتیجه، ادکلن و سایر عطرها باید روی “نقاط داغ” پشت لاله گوش و کناره های گردن استفاده شود.

 

تکنیک صحیح شیو کردن

نکات کلی شیو کردن

در ادامه نکات کلی برای رعایت اصول صحیح شیو کردن آورده شده است:

  • قبل از شیو کردن دوش بگیرید یا حمام کنید یا صورت را گرم کنید.
  • از آب گرم فراوان استفاده کنید و در محیط گرم شیو کردن کنید.
  • از پوست با محصولات بهداشتی مناسب یا مرطوب کننده محافظت کنید.
  • برای رعایت رعایت اصول صحیح شیو کردن، باید از یک برس گورکن با کیفیت با کرم یا صابون شیو کردن خوب استفاده کنید.
  • با حرکات دایره ای برس را بکشید تا موها بلند شود.
  • تیغه را مرتباً در آب داغ بشویید.
  • در انتها صورت را به خوبی با آب خنک بشویید و به آرامی خشک کنید.
  • بعد از شیو کردن از یک مرطوب کننده یا ماسک تغذیه کننده مناسب پوست استفاده کنید.
  • پس از شیو کردن از استفاده از محصولات حاوی الکل روی صورت خودداری کنید.
  • از برس و تیغ خود مراقبت کنید.

در انتهای موضوع اصول صحیح شیو کردن باید در نظر داشته باشید که، پس از شیو کردن، برس و تیغ خود را به طور کامل بشویید تا صابون پاک شود و تکان دهید تا بیشتر آب از بین برود.

بهتر است برس ها را روی پایه برس آویزان کنید تا آب از پایه موها دور شود. برای جلوگیری از کپک زدن، برس های مرطوب را برای مدت زمان طولانی در کمد یا کیسه شستشو در بسته نگه ندارید. اگر برس شما با صابون مسدود شد، در محلول ملایم شستشو خیس کنید تا تمیز شود.

بیشتر بخوانید

نکات کلی شیو کردن

کلام پایانی

ما در این محتوا به بررسی اصول صحیح شیو کردن پرداختیم. در این اصول آب گرم، آماده سازی، نحوه شیو کردن و مراقبت از پوست پس از شیو از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین حفظ نظافت و تمیز بودن تیغ اصلاح نیز مهم می باشد.

به یاد داشته باشید، نحوه شیو کردن روی ظاهر و احساس شما نسبت به خودتان تأثیر می گذارد، بنابراین به تلاش خود ادامه دهید و اگر به مشاوره بیشتری نیاز دارید، لطفاً به وب سایت ما در کلینیک درسا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »