خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

انجام سابسیژن جهت از بین بردن جای جوش

چکیده محتوا

انجام سابسیژن جهت از بین بردن جای جوش

سابسیژن جای جوش : یکی از مشکلاتی که بسیاری از جوانان و نوجوانان درگیر آن هستند فرورفتگی های ایجاد شده ناشی از جای جوش بر روی پوست صورتشان است. این مشکل اعتماد به نفس افراد و روابط اجتماعی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

به همین دلیل در جستجوی راهی برای از بین بردن جای این جوش ها هستند. روش های درمانی مختلفی برای درمان اسکارهای فرورفته وجود دارد که یکی از بهترین آن ها سابسیژن است. اگر می خواهید بدانید چگونه می توان برای انجام سابسیژن جهت از بین بردن جای جوش اقدام نمود پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

درمان سابسیژن جای جوش چگونه است؟

انجام سابسیژن جهت از بین بردن جای جوش یکی از بهترین تکنیک ها برای درمان اسکارهایی است که تحت فشار قرار گرفته اند و توسط بافت اسکار فیبری در داخل پوست بسته شده اند. در واقع سابسیژن یک جراحی بدون برش زیر جلدی محسوب می شود که به منظور درمان جای زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سابسیژن معمولا در مطب و توسط پزشکان متخصص زیبایی انجام می گیرد. پزشک با ورود سوزن های مخصوص به پوست اسکارها را آزاد می کند. این سوزن ها برای جدا کردن بافت زخمی که پوست را به طرف پایین نگه می دارد استفاده می شود. این آسیب علاوه بر اینکه موجب جداسازی اپیدرم از درم تحتانی می شود با تحریک پوست رشد کلاژن ها را افزایش می دهد و موجب می شود که ظاهر اسکار به مرور زمان بهبود پیدا کند.

بیشتر بدانید: آموزش مزوتراپی مو

 

سابسیژن جای جوش می تواند در درمان چه نوع زخم هایی موثر باشد؟

این روش می تواند در  بهبود شرایطی که در آن پوست به واسطه بافت زخم (اسکار) به سمت پایین کشیده می شود موثر باشد. البته سابسیژن می تواند در درمان انواع خاصی از اسکارها موفق تر عمل کند. نوع اسکار، عمق اسکار و نوع پوست از عوامل تعیین کننده میزان موفقیت سابسیژن هستند. سابسیژن جای جوش می تواند گزینه عالی برای درمان اسکارهای زیر باشد.

  • جای زخم آبله مرغان
  • اسکارهای غلتکی آکنه
  • چین و چروک های عمیق
  • اسکارهایی ایجاد شده در اثر جراحت یا جراحی

 سابسیژن جای جوش عمیق چگونه انجام می شود؟

انجام سابسیژن جهت از بین بردن جای جوش عمیق دارای مراحل خاصی است. در واقع سابسیژن موجب شکستن الیافی که باعث شده اسکار به طرف پایین کشیده شود می گردد. علاوه بر این خراشیدن زیر درم در این روش باعث تحریک تشکیل کلاژن جدید می شود و می تواند در درمان اسکار موثر باشد.

سابسیژن جای جوش از طریق بی حسی موضعی انجام می شود و معمولا اکثر بیماران می توانند به خوبی آن را تحمل نمایند. برای این منظور پوست بیمار با استفاده از محلول آماده سازی پوست تمیز و ضد عفونی می شود و بعد محل اسکارها با قلم جراحی تعیین می گردد. سپس بی حسی موضعی را برای بی حس کردن پوست تزریق می کنند.

سوزن های مختلفی برای درمان اسکارها در سابسیژن استفاده می شود که مدل آن به نوع اسکار بستگی دارد. سوزن نوکور یک سوزن سه تایی مخصوص سابسیژن است که با ورود به پوست موجب شکستن نوارهای بافت اسکار زیر پوست می شود. زمانی که سوزن ها بافت زخمی را که به سمت پایین متصل شده می شکنند بیمار مقدار کمی درد را احساس می کند.

بعد از اتمام فرآیند سابسیژن برای از بین بردن جای جوش به منظور کاهش خونریزی و تورم پزشک به ناحیه مد نظر فشار وارد می کند و از یک پماد آنتی بیوتیک موضعی برای جلوگیری از ایجاد عفونت و بهبود سریع تر استفاده می کند.

انواع سوزن سابسیژن جای جوش

با توجه به نوع اسکار از دو نوع سوزن برای سابسیژن جای جوش استفاده می کنند. این سوزن ها به نام های کانولا و سوزن نورکور موجود هستند و با تشخیص پزشک نوع مناسب هر بیمار استفاده می شود. در ادامه موارد مصرف هر کدام از این سوزن ها را شرح می دهیم.

سابسیژن جای جوش : انواع سوزن سابسیژن جای جوش

  • سابسیژن جای جوش با کانولا

انجام سابسیژن جهت از بین بردن جای جوش با کانولا معمولا برای نواحی کوچکی که به سابسیژن نیاز دارد مناسب است. در این روش با سوزن سوراخ کوچکی بر روی پوست ایجاد می کنند و از طریق سوراخ یک کانول به زیر پوست منتقل می شود. کانول ها در اندازه ها و طول های مختلفی وجود دارد که پزشک متناسب با شرایط بیمار مناسب ترین نوع آن را انتخاب می کند.

 

  • سابسیژن جای جوش با سوزن نوکور

سابسیژن با سوزن نوکور در مواردی که جای زخم بسیار سفت و فیبروتیک است و برای شکستن آن به دستگاه بسیار تیز نیازمی باشد استفاده می شود. سوزن نوکور در واقع تیغه ای کوچک و تیز بر روی یک سوزن کوتاه است و به دلیلی کوتاهی سوزن باید در چندین نقطه سوراخ ایجاد شود. از این رو سابسیژن به این روش با کبودی و عوارض جانبی بیشتری همراه است.

سابسیژن جای جوش چه مزایایی دارد؟

در انجام سابسیژن جهت از بین بردن جای جوش زمانی می توان به بهترین نتایج دست یافت که روش درمان با نوع اسکار آن مطابقت داشته باشد. در واقع سابسیژن تنها روش از بین بردن جای زخم های بسته شده است. این روش به خوبی می تواند جای زخم را حدود ۱۰ الی ۵۰ درصد بهبود ببخشد. از جمله مزایای سابسیژن جای جوش می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • سابسیژن جای جوش می تواند به طور قابل توجهی ظاهر زخم و اسکار را بهبود ببخشد.
  • سابسیژن را می توان بر روی جای جوش های مختلف انجام داد اما در اسکارهای فرورفته می تواند نتایج موفق تری داشته باشد.
  • سابسیژن موجب تولید کلاژن جدید در پوست می گردد و این تکنیک به درمان طبیعی جای زخم های بدن می پردازد. این فرآیند موجب سفت و حجیم شدن و در نهایت صاف شدن جای زخم جوش ها می شود.
  • این روش درمانی نسبتا راحت است و دارای زمان ریکاوری بسیار کوتاهی می باشد.
  • انجام سابسیژن جهت از بین بردم جای جوش می تواند در ترکیب با پر کننده های پوستی اسید هیالورونیک صورت گیرد. این فیلر در واقع برای حجیم کردن مجدد پوست و بر طرف نمودن جای زخم و چین و چروک ها به کار می رود.

سابسیژن جای جوش : سابسیژن جای جوش چه مزایایی دارد؟

سابسیژن چه خطراتی دارد؟

انجام سابسیژن جهت از بین بردن جای جوش نیز همانند هر عمل جراحی دیگری دارای خطراتی است که باید به آن ها توجه نمود. البته این روش دارای خطرات خیلی رایجی نیست. اصلی ترین عارضه سابسیژن ایجاد کبودی است. البته در برخی مواقع خونریزی نیز ایجاد می شود و در صورتی که خون زیر پوست گیر کند هماتوم به وجود می آید. در صورتی که هماتوم ایجاد شود درمان بیشتری نیاز می باشد.

همچنین در نواحی فروکش شده بی حسی موقت ایجاد می شود که از بین رفتن آن می تواند ۲ الی ۴ ماه طول بکشد. از عارضه های نادر این روش جراحی می توان به خطر آسیب عصبی اشاره نمود که منجر به ضعف عضلانی می شود.

بعد از انجام سابسیژن جای جوش چه انتظارتای باید داشته باشیم؟

بلافاصله بعد از انجام سابسیژن تورم، کبودی و حساسیت در قسمت تحت درمان در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اولیه اتفاق می افتد. به منظور به حداقل رساندن تورم و کبودی می توان از کمپرس سرد استفاده نمود. در برخی از مواقع برای بیماران در هفت روز اول آنتی بیوتیک تجویز می شود.

 

مراقبت های بعد از سابسژن جای جوش

  • تا ۴۸ ساعت بعد از درمان نباید هیچگونه فعالیت شدیدی داشته باشید.
  • تا ۴۸ ساعت اول از مصرف داروهای رقیق کننده خون بپرهیزید.
  • داروهای تجویز شده برای جلوگیری از عفونت یا تحریک را به طور کامل مصرف کنید.
  • از دست زدن به صورت خودداری نمایید.
  • در ۱۲ ساعت اول از شستن صورت خودداری کنید.
  • در ۲۴ ساعت اول نباید از غذاها و نوشیدنی های گرم با دمای بالا استفاده کنید.
  • تا ۴۸ ساعت پس از درمان از اعمال فشار یا کشش در محل بپرهیزید.

سابسیژن جای جوش : مراقبت های بعد از سابسژن جای جوش

چقدر طول می کشد تا اثرات سابسیژن جای جوش نشان داده شوند؟

در برخی مواقع نتایج سابسیژن جای جوش بلافاصله بعد از درمان قابل مشاهده هستند. با توجه به اینکه تورم بسیار زیادی بعد از این فرآیند در پوست وجود دارد یک الی دو روز طول می کشد تا نتایج سابسیژن مشاهده شود. به طور کلی معمولا ۱ الی ۳ طول می کشد تا نتایج این روش قابل مشاهده باشد و فرآیند بازسازی پوست تا یک ساز پس از درمان ادامه دارد.

سابسیژن جای جوش

سخن پایانی

انجام سابسیژن یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای حذف اسکارها و فرورفتگی های ضعیف تا شدید است. این روش دارای نتایج بسیار فوق العاده ای است و پوستی صاف و زیبا را برای فرد به ارمغان می آورد. البته رسیدن به این نتایج تنها در صورتی امکان پذیر است که سابسیژن توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود.

مرکز زیبایی درسا کلینیک از بهترین مراکز زیبایی است که با تیم مجرب و متخصص خود انواع خدمات زیبایی را با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا ارائه می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »