خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

با انواع روش های کاشت ابرو آشنا شوید

چکیده محتوا

با انواع روش های کاشت ابرو آشنا شوید

ما در ادامه شما را با انواع روش های کاشت ابرو آشنا خواهیم کرد. در واقع وجودِ ابرویی پُر پشت برای هرچه زیباتر دیده شدنِ صورت شما لازم است. اگر که شما از ظاهر ابروهای خود چندان احساس رضایت ندارید، پیوند ابروی طبیعتی می تواند، کمکتان کند. از مهم ترین مزیت های انتخاب این روش حالت گرفتن ابرو و پُرتر دیده شدن آن هاست.

آیا شما درباره هزینه ای که لازم است، برای این کار صرف کنید، چیزی می دانید؟ آیا از مزایا و معایب آن اطلاعاتی دارید؟ ما در طول این نوشتار شما را با تمامی جوانب کاشت ابرو آشنا می کنیم. لطفاً با ما در ادامه این مطلب از درسا کلینیک همراه باشید.

درباره کاشت ابرو چه می دانید

پیش از صحبت درباره انواع روش های کاشت ابرو درباره چیستی آن صحبت کنیم، بهتر است. کاشت ابروها توسطِ یک جراح متخصص انجام می شود. در این روش آنچه که نیاز است، فولیکول مو می باشد. پس جراح فولیکول‌ مو را از بانک موی شما برمی دارد. پس از این کار به ابروهای شما فولیکول ها تزریق می شود.

شاید برای شما سؤال باشد، که فولیکول ها دقیقاً از کدام قسمت موی سَر استخراج می شود! برای این کار پزشک متخصص به قسمت پشت گردن و نزدیک به گوش توجه می کند. البته بعد از این کار باید گرافت مو به مدّت زمان یک ساعت درون محلول نمکی بماند. در انواع روش های کاشت ابرو پزشکِ شما از بی حسی موضعی استفاده می کند. به همین خاطر شما مراجعه کننده عزیز در طول مراحل کاشت هیچ گونه دردی تجربه نخواهید کرد.

ما از مهم ترین مزیت های کاشت ابرو می توانیم، به حالت گرفتنِ آن ها و هرچه پُر پشت شدن ابروها اشاره بنماییم. پس اگر که شما به دنبال زیبایی هرچه بیشتر ابروهای خود هستید، به سمت انجام این کار رهسپار شوید.

درباره کاشت ابرو چه می دانید

روش های مختلف کاشت ابرو را بشناسید

نکته جالب توجه این که کاشت ابروهای شما چون کاشت مو به روش هایی متنوع قابل انجام است. ما در ادامه رایج ترین روش های آن را به شما معرفی خواهیم کرد؛

۱٫      روش اِف یو تی (FUT)

این روش از کاشت یکی از قدیمی ترین روش ها محسوب می گردد. در این شیوه کمی مو به حالت نواری از بانک موهای سَر استخراج می شود. پس از آن پزشک معالج فولیکول مو را در زیر میکروسکوپ جدا نموده و برروی ابروهای شما قرار می دهد.

۲٫      روش اِف یو ای (FUE)

در این شیوه از انواع روش های کاشت ابرو فولیکول ها از بانک موهای شما استخراج می شود. بعد از آماده شدن هم در قسمت ابروها کاشته می شود.

۳٫      روش اِس یو تی (SUT)

این شیوه از کاشت به روش فوقانی بسیار شبیه است. ولی برای استخراج فولیکول مو از تجهیزات و امکانات مدرن تری استفاده می نمایند. بنابراین با استفاده از این تجهیزات پیشرفته رَدِ هیچ گونه زخمی برروی سَر باقی نخواهد ماند.

۴٫      روش اِف آی تی (FIT)

این شیوه از کاشت به حالت غیر تهاجمی می باشد. پس شما باید دوره نقاهت کوتاه تری را به نسبت دیگر انواع روش های کاشت ابرو پشت سر بگذارید. علاوه بر تمامی این ها تراکم و نتیجه پایانی کاشت بسیار زودتر خود را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش مزوتراپی مو در تهران

درباره مراحل کاشت ابرو بیشتر بدانید

در گام اوّل برای پیوند ابروها طرح ابروی شما مشخص خواهد شد. این کار با دقّت عمل فراوان همچنین با در نظر گرفتن سلیقه شخصی صورت می گیرد. بعد از این کار پزشک قسمت ابروی شما را بی حس خواهد کرد. سپس گرافت مو که به روش هایی متنوع به دست آمده است، در زاویه ای مناسب از ابروهای مراجعه کننده پیوند می خورد.

این کار معمولاً ۶ ساعت به طول می انجامد. اغلب در هریک از ابروها۳۵۰  گرافت برای کاشت مورد استفاده قرار می گیرد.

درباره مراحل کاشت ابرو بیشتر بدانید

مراقبت های مربوط به قبل از پیوند ابرو

اگر که شما می خواهید، یکی از انواع روش های کاشت ابرو را امتحان کنید، ابتدا باید آزمایش مورد نیاز را انجام بدهید. غالباً پزشک از شما می خواهد، آزمایش هپاتیت، ایدز و اسکن ریه را انجام بدهید. بعد از آن برگه جواب آزمایشات توسطِ پزشک بررسی می شود. سپس به شما می گوید، که کاشت ابرو برایتان مناسب می باشد، یا نه!

قبل از انجام پیوند ابرو به بهداشت شخصی خود توجه کنید. حمام کردن را فراموش نکنید! پیش از انجام این فرآیند غذاهایی که دارای ویتامین گروه بی (B) هستند، مصرف کنید. چرا که این گروه غذایی نقش‌ تأثیرگذاری برروی نتیجه کاشت دارد. از سویی توصیه می کنیم، پیش از انجام این کار ماهی، حبوبات، برنج سبوس دار بیشتر میل کنید.

مراقبت های مربوط به بعد از پیوند ابرو

در انواع روش های کاشت ابرو شما بیهوش نمی ‌شوید. انجام این کار هم نهایتاً به شش ساعت زمان نیاز دارد. عمل کاشت هیچ گونه دوران نقاهتی نداشته و تنها شما وجودِ کمی کبودی و تورم را تجربه خواهید کرد. البته تمامی این کبودی ها تا هفت روز بعد از کاشت برطرف می شود.

شما باید هر دو الی سه ساعت از اسپری سالین بهره گیری کنید. البته شما باید داروهای آنتی بیوتیک را هم برای بهبودی هرچه سریع تر در برنامه غذایی خود جای بدهید. بعد از انجام عملیات موهای کاشته شده ریزش پیدا می کند. پس اصلاً نگران نباشید! چرا که این مسئله کاملاً طبیعی می باشد. اغلب رشد دوباره موها در چنین نواحی بعد از گذشت چهار ماه آغاز می شود. البته ممکن است، این مدّت زمان به نُه ماه افزایش پیدا کند.

اغلب نتیجه کامل انواع روش های کاشت ابرو بعد از دو سال خود را نشان می دهد. ما در قسمت زیر به برخی از نکات اشاره کردیم، که شما باید برای تجربه نتیجه ای بهتر آن ها را رعایت کنید. لطفاً با ما همراه باشید؛

  • ابروهای خود را تا دو هفته اصلاً خیس نکنید.
  • تا پنج روز از فعالیت های بدنی سنگین و ورزش خودداری نمایید.
  • تا ده روز برروی ابروها مداد نکشید و از آرایش کردن اجتناب ورزید.
  • روز اوّل کاشت مستقیماً زیر نور تند خورشید به هیچ عنوان قرار نگیرید.
  • پس از عملیات کاشت حتماً مواد غذایی مقوی، میوه جات و سبزیجات فراوان بخورید.
  • موهای کاشته شده در ناحیه ابرو را نکنید! برروی آن ها به هیچ عنوان دست نکشید.
  • برای آن که خارش نداشته باشید، حتماً از کرم و یا داروهای ضد خارش استفاده کنید.
  • شما می توانید، برای کاهش دردِ خود در نواحی ابروها از کمپرس سرد استفاده بنمایید.

مراقبت های مربوط به بعد از پیوند ابرو

فرآیند بهبودی بعد از کاشت ابرو

پس از انجام انواع روش های کاشت ابرو اغلب افراد به مدّت زمان دو شبانه روز استراحت نیاز خواهند داشت. بنابراین شما بعد از گذشت۴۸ ساعت می توانید، به انجام فعالیت روزانه خود بازگردید. اگر که درباره بازگشت به دنیای ورزش می پرسید، باید چند هفته ای صبور باشید. بعد از گذشت حدوداً یک ماه تمامی موهای کاشته شده می ریزد. البته این موها دوباره رشد خواهند کرد. سپس ضخیم تر شده و به ابروهای شما حالت می دهند.

مهم ترین مزایای کاشت ابرو

این روش به خصوص برای شمایی که دارای ابروهایی کم پشت هستید و از ظاهر ابروهای خود رضایت چندانی ندارید، مناسب است. مهم ترین مزیت انواع روش های کاشت ابرو برخورداری از ظاهری زیباتر با ابروهایی پُر پشت تر است. دیگر شما به انواع لوازم آرایشی برای پُر رنگ کردن ابروها نیاز نخواهید داشت. بنابراین بعد از انجام چنین کاری ظاهر ابروهای شما زیباتر شده و می توانید، حتی آن ها را رنگ نموده و حالت پذیر کنید.

تارِ موی کاشته شده در این قسمت از صورت تا پایان عمر شما رشد خواهند داشت. ظاهر آن ها هم همیشه طبیعی و زیبا خواهد بود. به عبارتی بعد از مدّت زمانی کوتاه با ابروهای طبیعی شما تفاوتی نخواهند داشت. این شیوه یک راه حلی دائمی برای زیباتر کردن ابروهای شماست. پس برای افزایش اعتماد به نفس حتماً این کار را انجام بدهید.

آیا کاشت ابرو برای ما مناسب است

آیا انواع روش های کاشت ابرو برای ما مناسب است؟ این یکی از مهم ترین سؤالات ‌شما از ماست! این روش یک راهکاری خارق العاده برای حالت پذیر کردن ابرها هم برای مردان و هم برای زنان است! ممکن است، شما بنابر هر دلیلی موهای ابروی خود را از دست بدهید. گاهی هم از ظاهر ابروی خود چندان راضی نباشید. پس این راه حل را انتخاب کنید. مطمئن باشید، که پشیمان نمی شوید.

امکان دارد، شما با سوختگی یا زخم ابروی خود را از دست داده باشید. گاهی هم کم کاری تیروئید این بلا را سر شما آورده باشد! در چنین مواردی هم از انواع روش های کاشت ابرو می توانید، استفاده کنید.

آیا کاشت ابرو برای ما مناسب نیست

این روش اغلب برای تمامی شماها کاربرد دارد. ولی گاهاً برخی ها کاندید چندان مناسبی نخواهند بود. پس این قبیل از افراد نباید برای انجام انواع روش‌ های کاشت ابرو اقدام بنمایند. آن دَست از افرادی که دارای موی مناسب در کفِ سَر خود نیستند، موهای سر آن ها به صورت کامل سفید شده است، دیابت یا فشار خون دارند، نارسایی کبد یا کلیه آن ها را آزار می دهد، نباید برای کاشت اقدام کنند.

پس قبل از کاشت حتماً و حتماً آزمایش های مربوطه را انجام بدهید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید، به پزشک اطلاع بدهید. چرا که برخی ها منجر به ریزش موی کاشته شده می شود! پس نباید برای انجام کاشت اقدام بنمایند.

انواع روش های کاشت ابرو

عوارض ناشی از کاشت ابرو

اگر که شما انواع روش های کاشت ابرو را درون یک مرکز معتبر انجام بدهید، هیچ گونه عوارض جدی تجربه نخواهید کرد. با این وجود گاهاً کاشت ابرو توسطِ بدن شما پَس زده و موها به حالت تکه ای رشد می نماید. گاهاً به دلیل استفاده پز‌شک از بی حسی موضعی حالت ابروها ناهماهنگ شده سپس فرم ابروها غیرطبیعی می گردد.

برخی از مواقع هم شما تورم و کبودی را در این قسمت تجربه می کنید، که نیاز به نگرانی نیست. چرا که بعد از مدّت زمانی کوتاه برطرف می شود. این ها مهم ترین عوارضی بود، که شاید شما با انجام هریک از انواع روش های کاشت ابرو تجربه کنید.

هزینه پیوند ابرو چقدر است

این هزینه ها باتوجه به موارد مختلفی تعیین خواهد شد. این که کلینیک انتخابی شما کجا بوده و چقدر تجربه دارد؟ تعداد پیوندها هم برروی هزینه پایانی تأثیرگذار است. از سویی دیگر میزان بی حسی و نوع بیمه هم در تعیین هزینه ها مؤثر خواهد بود.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود در درسا کلینیک به بررسی انواع روش های کاشت ابرو پرداختیم. تمامی مسائل مربوط به کاشت، انواع آن، مراقبت های مربوط به قبل و بعد از عملیات، مزایا و معایب همچنین هزینه آن بررسی شد. اکنون شما اطلاعات کلی از این کار را در دست دارید. ولی متخصصان ما در صورت وجود سؤالات بیشتر شما را همراه‌‌یتان خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »