خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

برای جلوگیری از رشد موهای زائد چه بخوریم؟

چکیده محتوا

برای جلوگیری از رشد موهای زائد چه بخوریم؟

مکانیزم بدن انسان بسیار پیچیده و جالب است و بخش های مختلف با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند، شاید باور نکنید اما تغذیه تاثیر مستقیمی بر رشد مو ها دارد و حتما باید در کنترل رویش مو های نواحی مختلف بدن به تغذیه توجه نمود. برای جلوگیری از رشد موهای زائد، می توان به سراغ تغذیه رفت.

البته برای این امر مهم لازم بوده، تا به نکات مختلفی توجه کنید و رژیم اصولی و صحیحی را از پزشکی متخصص دریافت نمایید. در این مقاله قصد داریم تا به خوبی شما را در این خصوص راهنمایی کنیم، لطفا با ما همراه شوید.

تاثیر تغذیه بر رشد مو های زائد

در طی ارزیابی جلوگیری از رشد موهای زائد با بهره مندی از تغذیه، تاثیرات خورد و خوراک را بر مو های زائد بیان خواهیم کرد. موهای زائد بر روی بدن اغلب ناشی از عوامل ژنتیکی و هورمونی هستند.

اما تغذیه را به عنوان یک عامل اثر گذار نباید نادیده گرفت. برخی خوراکی ها و غذاها ممکن است به عنوان منبع تقویت هورمون های مرتبط با رشد مو عمل کنند و در نتیجه رشد موهای زائد را افزایش دهند. در حقیقت نمی توان این گونه بیان کرد که خوردن یک غذا یا مواد خوراکی مستقیما راهی فولیکول های مو شده و آن ها را تحریک می نماید، نه چنین نیست.

مو های زائد را همچون یک درخت تصور کنید، که ریشه های افشان بسیار زیادی دارد، هر کدام از این ریشه ها به یک عامل وابسته است و تغذیه ابتدا ریشه ها و عوامل را تحت تاثیر قرار می دهد، سپس در طی آن مو های زائد و غیر زائد تحریک خواهند شد.

قند، چربی، پروتئین، آنزیم ها و … همگی مواد مغذی هستند که از راه تغذیه وارد بدن می شوند. همان طور که اشاره نمودیم دو عامل اثر گذار بر رشد مو های زائد ژنتیک و هورمون است، این دو فاکتور به شدت در اثر تغذیه تحریک می شوند و قطعا تغییراتی در آن ها، منجر به افزایش و یا کاهش پروسه رویش مو های زائد خواهد شد.

در حقیقت تغذیه به صورت غیر مستقیم و از طریق پل های ارتباطی بر مو ها و رشد آن ها اثر می گذارد و جهت جلوگیری از رشد موهای زائد نباید تغذیه را نادیده گرفت و به آن توجه نکرد.

مواد غذایی تحریک کننده مو های زائد

در رابطه با جلوگیری از رشد موهای زائد از راه تغذیه بایستی به مکمل ها و غذا های موثر در روند رشد مو های نا خواسته اشاره کنیم. به توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ممکن است رشد موهای زائد را تحریک کنند. اما باید توجه داشت که این تأثیرات بر هر فرد متفاوت می باشد و نتایج برای همه یکسان نخواهد بود. به موارد زیر توجه نمایید؛

  1. مواد غذایی با قند بالا: شیرینی ها، شکلات، نان سفید، بیسکوییت و محصولات شیرین دیگر سطح انسولین را افزایش داده و در نتیجه رشد موهای زائد را تحریک می کنند.
  2. مواد غذایی پرچرب: مصرف مواد غذایی پرچرب مانن؛د گوشت قرمز، چربی حیوانی، آب پزشکی و خمیرهای پیتزا می تواند سطح هورمون تستوسترون را افزایش دهند و سبب تغییر در روند رشد مو ها گردند.
  3. مواد غذایی پرپروتئین: مصرف مواد غذایی پر پروتئین مانند؛ گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ و لبنیات نیز قادر به ایجاد تغییر در هورمون های بدن می باشند و در نتیجه رشد موهای زائد را افزایش خواهند داد و برای جلوگیری از رشد موهای زائد باید به آن ها توجه نمود.
  4. مواد غذایی مرتبط با فعالیت آنزیم های هاپتیک: مصرف مواد غذایی مثل مرغ، گوشت قرمز و ماهی می تواند فعالیت آنزیم های هاپتیک را افزایش داده و تولید هورمون هایی که با رشد مو مرتبط هستند، را بیشتر کند.

در هر صورت، تأثیرات مواد غذایی بر رشد موهای زائد برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و برای کنترل رشد موهای زائد بهتر است با پزشک متخصص یا متخصص تغذیه مشورت کنید. اما شک نکنید، که برای جلوگیری از رشد موهای زائد می توان به سراغ تغذیه رفت.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد بانوان

مواد غذایی تحریک کننده مو های زائد

آیا حقیقت دارد که خوردن گوشت مرغ باعث بیشتر شدن مو های زائد می شود؟

بسیاری از افراد بر این باورند، که مصرف مرغ و گوشت پرندگان به شدت در افزایش مو های زائد اثر گذار است و نباید آن ها را نا دیده گرفت.

در مبحث جلوگیری از رشد موهای زائد از راه تغذیه قصد داریم، تا این فرضیه را مورد بررسی قرار دهیم. گوشت مرغ به عنوان منبع پروتئین با ارزش و کم چربی شناخته شده است. اما میزان تأثیر گوشت مرغ بر رشد موهای زائد ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد و این ادعا به عنوان یک حقیقت قطعی قابل قبول نیست.

گوشت مرغ حاوی پروتئین و مواد مغذی مهمی مانند ویتامین B و آهن است که برای رشد و سلامتی موها ضروری هستند. اما در برخی افراد شاهد عملکرد متفاوتی هستیم، امکان این که افراد به مواد معدنی موجود در گوشت مرغ حساسیت داشته باشند و بدنشان با خوردن آن عکس العمل خاصی همچون افزایش مو های زائد از خود نشان دهد.

در این موارد، نمی توان این گونه اطلاق کرد که در همه حال مصرف مرغ سبب افزایش این مو ها می شود و برای جلوگیری از رشد موهای زائد نباید مرغ مصرف کرد.

اگر در مورد تأثیر گوشت مرغ بر رشد موهای زائد نگران هستید، بهتر است با پزشک متخصص یا متخصص تغذیه مشورت کنید. آنها می توانند شرایط شما را بررسی کرده و رژیم غذایی مناسبی را برای جلوگیری از رشد موهای زائد توصیه کنند.

رژیم غذایی بعد از لیزر مو های زائد

همان طور که اشاره کردیم، هر فرد سیستم بدنی خاصی داشته و تغذیه و رژیم غذایی برای هر فرد عکس العمل متفاوتی خواهد داشت.

اگر خواهان دریافت یک رژیم غذایی جهت جلوگیری از رشد موهای زائد هستید، لازم بوده، تا حتما زیر نظر پزشکان متخصص مجموعه ای معتبر همچون درسا کلینیک بروید و رژیمی اصولی و مناسب با فیزیک بدنی خو دریافت کنید. موارد زیر در نکات مهمی هستند، که جهت کنترل رشد موهای زائد مورد توجه قرار می گیرند؛

  • اجتناب از مواد غذایی پرچرب: مصرف مواد غذایی پرچرب مانند چربی حیوانی می تواند سطح هورمون تستوسترون را افزایش دهد و رشد موهای زائد را تحریک کند. بنابراین، ممکن است به شما توصیه شود که مصرف این مواد را محدود کنید.
  • مصرف مواد غذایی با فیتواستروژن: مواد غذایی حاوی فیتواستروژن مانند سویا، انواع حبوبات و برخی سبزیجات می توانند سطح هورمون تستوسترون را کاهش داده و رشد موهای زائد را کنترل می کنند. بنابراین، در یک رژیم اصولی مصرف این مواد غذایی ممکن است به شما توصیه شود.
  • مواد غذایی با ویتامین B: مواد غذایی حاوی ویتامین B مانند گندم، برنج، ماهی، تخم مرغ و موز می توانند به سلامت موها کمک کنند. پس از انجام لیزر، توصیه می شود که این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود جهت جلوگیری از رشد موهای زائد جایگزین کنید.

رژیم غذایی بعد از لیزر مو های زائد

کلام آخر

در این مقاله هدف ما بررسی تاثیر تغذیه در جلوگیری از رشد موهای زائد بود. این مو های نا خواسته به راحتی از بین نمی روند و برای رفع آن ها لازم بوده، تا اقدامات خاصی صورت بگیرد. در حال حاضر لیزر مو های زائد گزینه بهتری بوده و نتایج رضایت بخشی داشته است، اما تنها انجام لیزر کافی نبوده و بایستی یک سری رژیم غذایی را در کنار آن دنبال کرد.

توجه نمایید که دریافت رژیم غذایی باید حتما زیر نظر پزشکان متخصص مجموعه درسا کلینیک انجام شود. این مجموعه ابتدا آزمایشات مختلفی را انجام می دهد و سپس بر اساس آن ها جهت کنترل رشد مو های زائد مصرف یک سری مواد غذایی را توصیه می کند.

از این رو بهترین کلینیکی بوده، که می توانید برای جلوگیری از رشد موهای زائد به آن مراجعه کنید و از خدمات بهداشتی و زیبایی ایشان بهره مند گردید.

بیشتر بخوانید: نکروز چربی بعد از تزریق چربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »