خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

برای لاغری شکم چه بخوریم؟

چکیده محتوا

برای لاغری شکم چه بخوریم؟

لاغری شکم و کم کردن سایز دور کمر آرزوی بسیاری از افرادی است، که از اضافه وزن رنج می برند. یک رژیم منطقی، فعالیت های ورزشی متناسب و خوراکی های خاص نقش مهمی در داشتن شکمی صاف و کمر باریکی دارند.

برای رسیدن به تناسب اندام و بدنی زیبا، باید یک راه اصولی و تدریجی را در پیش بگیرید. رژیم های بسیار سخت و کوتاه مدت حتی با وجود کوچک شدن سایز شکم، به بدن شما آسیب می رساند. این مقاله از سایت درسا کلینیک به شما خواهد گفت که، برای لاغری شکم چه بخورید.

خوراکی های مفید برای لاغری شکم

لاغری شکم آرزوی بسیاری از افرادی است، که اضافه وزن دارند. بسیاری از افراد برای رسیدن به تناسب اندام به دنبال خوراکی های مفید و موثر در کاهش وزن هستند.

در ابتدای امر شما را با یک واقعیت روبرو کنیم، تناسب اندام و داشتن شکمی صاف و کمر باریک فقط با پیروی از یک رژیم غذایی موثر و فعالیت ورزشی میسر است. مصرف برخی از خوراکی ها نیز در کنار ورزش، رژیم غذایی در بالا بردن متابولیسم بدن موثرند، که به تناسب اندام کمک می کنند.

برای لاغری شکم خوراکی های زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید؛

خوراکی های مفید برای لاغری شکم

·         چای زنجبیل بنوشید

برای بالا بردن متابولیسم بدن چای زنجبیل بنوشید. در واقع چای زنجبیل با هضم سریع غذا به افزایش سوخت و ساز کمک می کنند. هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، چای زنجبیل را فراموش نکنید.

چای زنجبیل به بهبود هضم غذا کمک می کند، نیاز به نمک و شکر را محدود می کند. برای تهیه این دمنوش برای لاغری شکم باید نصف  قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده را با آب بجوشانید، سپس این آب زنجبیل جوشیده را به عنوان چای مصرف کنید.

·         موز بخورید

موز حاوی پتاسیم است، که به تنظیم و تعادل سطح آب در بدن کمک می کند. بنابراین، خوردن موز برای افراد چاق به آنها کمک می کند تا شکمی صاف و زیبا را به دست آورند.

·         گشنیز مصرف کنید

بله تعجب نکنید، برای لاغری شکم گشنیز مصرف کنید! بر اساس تحقیقات علمی ترکیب روغن‌های گیاهان دارویی به حفظ سلامت سیستم گوارش کمک می‌کند و سندرم روده تحریک‌پذیر را محدود می‌کند.

همچنین به عنوان محدود کننده اختلال عملکرد روده شناخته می‌شود. گشنیز نیز اثرات بسیار مفیدی برای بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر دارد؛ از این رو گشنیز جزو ۲۵ غذای برتر در پیشگیری از چاقی جا گرفته است. گشنیز جزو برترین سبزیجاتی است، که از چاقی جلوگیری می کند.

·         شکلات تلخ بخورید

۷۰ درصد از محتوای شکلات کاکائو است. باکتری های موجود در شکلات آن را به ترکیبات ضد التهابی تبدیل می کنند. محققان دریافته اند، وقتی شکلات با آب و آنزیم های گوارشی تماس پیدا می کند، فرآیند تخمیر آن را سریعتر به ترکیبات ضد التهابی تبدیل می کند. این پدیده چربی شکم را محدود می کند و برای لاغری شکم تاثیر زیادی دارد.

شکلات تلخ بخورید

·         آب لیمو ترش بنوشید

هنگامی که بدن میزان مشخصی از آب را حفظ می کند، بسياري از افراد مصرف آب را محدود کنند. از سوی دیگر اشخاص دیگری به غلط تصور می کنند، که نوشیدن بیش از حد آب باعث نفخ می شود.

آب لیمو یک نوشیدنی ادرارآور طبیعی است، که نوشیدن آب لیمو نه تنها بدن را هیدراته نگه می دارد، بلکه فرآیند گوارش را سریع تر می کند.

نکاتی در مورد نحوه صحیح غذا خوردن برای لاغری شکم

حال که با خوراکی های مفید برای لاغری شکم آشنا شدید، در این بخش با ما باشید، تا با نحوه صحیح غذا خوردن برای لاغری و تناسب اندام آشنا شوید. به این سبک غذا میل کنید؛

·         وعده های غذایی زیادی در روز بخورید

برای اینکه حجم معده خود را کوچک کنید و ولع به غذای خود را کاهش دهید، باید غذا را در حجم کم و چندین وعده میل کنید.

بین هر وعده غذایی خود ۳ تا ۴ ساعت فاصله بگذارید. انجام این کار نه تنها به بدن کمک می کند تا مقدار زیادی کالری بسوزاند، بلکه از کمبود انرژی نیز پس از یک روز کاری خسته کننده جلوگیری می کند. همینطور با کمک برنامه های مختلف کالری شماری کنید.

غذاهایی با فیبر و پروتئین بالا را جایگزین غذاهایی با کربو هیدرات زیاد کنید. موادی مانند سیب، آووکادو، بادام زمینی، میوه ها و ماست کم چرب بهترین گزينه برای میان وعده هستند.

بیشتر بخوانید: قیمت تزریق فیلر

·         آهسته غذا بخورید و آن را کاملا بجوید

اگر بعد از یک روز کاری خسته کننده، گرسنه به خانه می آیید، بدان معنا نیست که باید با عجله غذا بخورید! اگر خیلی سریع غذا می خورید، غذا را به طور کامل نمی جوید و آن را قورت دهید، فرمان سیری دیر به مغز شما می رسد، از سوی دیگر منجر به نفخ و سوء هاضمه می شود.

به بیان ساده یک راه آسان برای لاغری آرام و زیاد جویدن غذا می باشد. آهسته جویدن تاثیر خوبی بر هضم غذا و لاغری شکم خواهد داشت.

·         غلات غنی شده با فیبر را فراموش نکنید

در برنج و آرد گندم فیبر بسیار کمی وجود دارد، اما مملو از نشاسته هستند، که به سرعت شکم شما را چاق می کنند. برای لاغری باید فیبر را در برنامه غذایی خود بگنجانید. پس غلات غنی شده با فیبر را فراموش نکنید.

    غلات غنی شده با فیبر را فراموش نکنید
پروبیوتیک مصرف کنید

یک راه موثر برای لاغری شکم، گنجاندن پروبیوتیک ها در برنامه غذایی است. مطالعات نشان می دهد افرادی که اضافه وزن دارند، باکتری های مضر بیشتری در بدن دارند. باید برای لاغری باکتری ‌های مفید را جایگزین باکتری های مضر نمایید.

موادی غذایی مانند شیر کفیر حاوی تعداد زیادی باکتری زنده پروبیوتیک هستند، که در کاهش وزن و متعادل کردن سیستم گوارش موثر هستند؛ بنابراین ۲ تا ۳ غذای غنی از پروبیوتیک را به منوی هفتگی خود اضافه کنید.

·         پروتئین را به اندازه مصرف کنید

افزایش پروتئین در وعده صبحانه راهی موثر برای کاهش وزن و داشتن کمری باریک است. همه ما در طول روز خسته و کم انرژی می شویم.

خوردن غذاهای غنی از پروتئین از کمبود انرژی مورد نیاز بدن در اواسط صبح و اوایل عصر جلوگیری می کند. در حالی که میل به مصرف شکر، چربی و فیبر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

خوردن تخم مرغ، اسموتی و وافل آووکادو، شیر و اوتمیل در صبح بسیار مفید است. البته در مصرف پروتئین نیز برای لاغری شکم زیاده روی نکنید!

·         چربی های مفید مصرف کنید

برخی از انواع چربی ها اگر به اندازه مصرف شوند، برای کاهش وزن بسیار مفیدند. چربی های ماهی و آجیل ها در تحریک روده و هضم غذا بسیار مفیدند. بر عکس غذاهایی مانند فست فود اغلب حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب ناسالم مانند چربی های اشباع شده و چربی های ترانس هستند که سبب انباشت چربی در بدن به خصوص شکم می شوند.‌

سخن پایانی

مقاله برای لاغری شکم چه بخوریم، توسط متخصصین لاغری و زیبایی درسا کلینیک نگاشته شده است. اگر برای کاهش اضافه وزن و رسیدن به اندام متعادل به دنبال مشاوره پزشکی هستید، در سایت درسا کلینیک سوالات خود را از متخصصین لاغری و زیبایی بپرسید.

متخصصین درسا کلینیک برای لاغری مشاوره غذایی یا جراحی می دهند. در واقع با آگاهی از بیماری های خاص شما، وضعیت بدن، انباشت توده چربی و … بهترین برنامه و توصیه پزشکی برای لاغری را به شما خواهند داد.

اگر برای خلاصی از چربی های شکم نیاز به مشاوره دارید، از طریق سایت درسا کلینیک با متخصصین این مرکز لاغری و زیبایی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »