خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟

چکیده محتوا

بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟

براستی که بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟ بی شک که موهای ما از اصلی‌ترین، عناصر زیبایی در چهره ما محسوب می‌گردند. به گونه‌ای که تضعیف رنگ ، آراستگی و مدل می‌تواند به سهولت، پرستیژ ظاهری ما را دچار تضعیف گرداند. البته‌ که با صعودی گشتن نمودار سن افراد، ریزش مو به سراغ آن‌ها خواهد آمد و سبب کم پشتی سر آن‌ها خواهد گشت به طوری که گاهی به طاسی اطلاق می‌گردد.

چنانچه طاسی یا کم پشتی وابسته به هر علتی اعم از وراثت، رخ بدهد، دیگر یک چالش غیرقابل حل محسوب نمی‌گردد. در حال حاضر دیگر نیاز نیست این مسئله را چالشی غیرقابل حل تلقی نمایید.

چراکه؛ با روند پیشرفت چشمگیر علم و پدیدار گشتن شیوه‌های نوین، قدرت برطرف نمودن این مشکل را خواهید داشت و مجدد اعتماد بنفسی را که مدت مدیدیست از دست داده بودید را بدست خواهید آورد.

البته در زمان کاشت مو باید ابعاد متعددی چون کلینیک زیبایی، میزان تخصص پزشک، بعد زمانی مناسب و … را برای تحقق یک تصمیم صحیح در نظر بگیرید.

در این مقاله سعی داریم متوجه شویم که بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟ و با انجام روند کاشت در چه سنی و چه فصلی از سال نتیجه بهتری دریافت خواهیم نمود اما پیش از آن بهتر است دلیل بروز چنین شرایطی را باهم بررسی نماییم.

 ریزش موی ارثی یا همان آلوپسی آندروژنی به چه علت رخ می‌دهد؟

با وجود مطالعات گوناگونی که تا به امروز صورت پذيرفته است، هنوز هم علت دقیق ریزش موی ارثی، مشخص و آشکار نگشته و اطلاعات محکم و دقیقی در دسترس نیست. اما وابسته به تحقیقاتی که تا به امروز صورت پذیرفته است، عوامل هورمونی بیشترین درصد وقوع چنین شرایطی را به خود اختصاص داده است.

هورمون های مردانه که به آندروژن شهرت دارند در بدن خانم‌ها با نسبت بسیار کمتری در قیاس آقایان ترشح می‌گردد. این هورمون‌ها رشد موهای کوتاه تر و نازک تر را در پی داشته و گاهاً با تاثیرگذاری بیشتر، به توقف رشد مو در ناحیه‌ای خاص می‌انجامد و سبب بروز طاسی می‌گردد.

عموما در قسمت میزان وجود گیرنده های آندروژنی در قیاس با سایر بخش‌ها بیشتر بوده و به همین سبب، ریزش از این قسمت آغاز و نسبت به تارهای مو حوالی سر، بیشتر است.

گروهی از افراد با چالش ریزش موی ارثی دست و پنجه نرم می‌کنند و دیگر، فولیکول‌های موجود در تارهای مو، قدرت کافی برای پاسخ بیشتر به هورمون های آندروژنیک را نداشته و کاشت تنها راه حل بازگشت موهای ار دست داده شان است. اما ابهام اکثر ما اینجاست که بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟

 

 ریزش موی ارثی یا همان آلوپسی آندروژنی به چه علت رخ می‌دهد؟

سن مناسب کاشت مو در مردان

شاید ندانید اما روند ریزش مو در آقایان در قیاس با خانم‌ها بیشتر است و اکثر مراجعه کنندگان را آقایان تشکیل می‌دهند. به جهت تشخیص سن کاشت مو در آقایان باید پزشک متخصص بررسی‌های لازم را انجام بدهد.

بدین ترتیب که پزشک از پایداری ریزش مو بعد از عبور از سن ۲۵ سالگی مطمئن و وابسته به شرایط حاکم، زمان کاشت مو را مناسب و اقدام به تجویز آن نماید.

پیش از سن ۲۵ سالگی متخصصین مجرب پوست و مو تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند تا به واسطه تجویز مزوتراپی و همینطور داروهای لازم، از سرعت یافتن روند ریزش مو جلوگیری و تارهای مو را شاداب و پرپشت حفظ کند.

در پاسخ به سوال برای مران بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟ باید بعد از گذر از ۲۵ سالگی را پیشنهاد دهیم چرا‌که انجام این پروسه در پایین‌تر از ارقام یاد شده، احتمال ریزش مو با بالا رفتن سن به ویژه در دوران میانسالی را به دنبال دارد.

 

سن مناسب کاشت مو در مردان

سن کاشت مو در خانم‌ها

اما برای خانم‌ها بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟ نیاز است بدانید که روند کاشت مو در خانم‌ها، در هر گروه سنی نتیجه بخش بوده و تفاوتی در آن حاکم نیست. با این تفاسیر، باز هم گروهی از متخصصین توصیه دارند که مطلوب است تا خانم‌ها نیز، برای کاشت از مرز سن ۲۵ سالگی عبور کنند.

چراکه؛ عموما تا این برهه، عموما پروسه رشد و تغذیه تارهای مو، تمام و کمال انجام گشته و احتمال می‌رود که هیچ نیازی به کاشت نباشد. البته، در صورتیکه خانم‌ها، با مشکلات متعدد در موهایشان مواجه گردند، این امکان را دارند تا در هر سنی کاشت را انجام بدهند.

مقاله پیشنهادی: مزوتراپی مو

تفاوت سن کاشت مو در مردان و زنان

تا به اینجا دریافتیم که بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟ البته وابسته به جنسیت آقا و یا خانم بودن شما، توضیح متفاوتی را ارائه دادیم. حال به تفاوت حاکم میان این دو می‌پردازیم. عموما در آقایان، روند رویش موها در مناطقی همچون قسمت تقویت خط مو، پشت سر و قسمت فوقانی گوش‌ها که به نام منطقه دونور خوانده می‌شود، است.

بنابراین، مردان این شانس را دارند که در برهه زمانی کمتر و در سنین پایین‌تر، اقدام به کاشت مو نمایند. این در حالی است که در خانم‌ها، بر خلاف آقایان، رویش موها در قسمت خط مو و ناحیه بالای گوش‌ها محدودتر خواهد بود. با این اوصاف امکان دارد که خانم‌ها در سنین پایین و در اوج جوانی به کاشت مو نیاز پیدا نکنند.

از طرف دیگر گاهی مشکلات متعددی، روند سلامت پوست سر یا سلامت کلی بدن خانم‌ها را به چالش می‌کشاند و سبب تعویق در روند کاشت مو برای آنان می‌گردد.

با تمام این تفاسیر با هر سنی و دارای هر جنسیتی که باشید؛ باید پیش از هر اقدامی با یک مشاوره یا پزشک متخصص در این حوزه مشورت نمایید تا ابهامتان به طور کامل در باب بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟ رفع گردد.

 

تفاوت سن کاشت مو در مردان و زنان

بهترین زمان کاشت مو چه فصلی است؟

در پاسخ به سوال بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟ تنها بعد سن فرد وابسته به جنسیت او را مورد بررسی قرار دادیم. اما، شاید برایتان جالب باشد که بدانید کاشت در فصول مختلف نیز گاه نتیجه متفاوتی را به دنبال خواهد داشت‌. شما می‌توانید در تمامی فصول گرم و سرد سال، این امکان را دارید تا که برای کاشت مو اقدام نمایید.

فقط کافیست تا با مدنظر قرار دادن دستورالعمل‌های ارائه شده از سوی پزشک، از بروز هر عارضه‌ای جلوگیری نماییم. این موضوع را از یاد نبرید که استرس در روند عمل کاشت و بهبود بعد از آن، موثرترین حالت به جهت ایجاد نتیجه عکس محسوب می‌گردد. وابسته به همین دلیل پاسخ ابهامات خود را قبل از شروع جلسات از کادر پزشکی کلینیک بپرسید.

تارهای مو پیوند شده از حساسیت بالا و همینطور احتمال آسیب‌پذیری زیادی برخوردار هستند و هر نوع بی‌توجهی به روند مراقبتی می‌تواند مشکل آفرین گردد. در فصول گرم سال چون تابستان، ناخواسته سطح پوست سر در معرض اشعه ماوراء بنفش و بروز گرمای شدید قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب با تعریق دائم همراه خواهد گشت‌.

به همین سبب در پاسخ به سوال بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟ از لحاظ بعد زمانی فصل تابستان را در آخرین گزینه قرار می‌دهیم.

کلام پایانی

در این مبحث سعیمان را بر آن داشتیم تا پاسخی جامع و البته چند وجهی به ابهام بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است را در اختیارتان بگذاریم. با چشم پوشی از سن مناسب به جهت کاشت، باید بگوییم که چنانچه پزشک معالج از تبحر کافی برخوردار باشد، می‌تواند میزان اثرگذاری فصل را به صفر برساند.

بنابراین پیش از هر اقدامی تحقیق کاملی را به جهت یافتن یه کلینیک صاحب نام با کادر پزشکی متخصص و مجرب انجام دهید. بدین ترتیب نه تنها با عوارض کوچک و بزرگی دست‌و پنجه نرم نخواهید کرد بلکه؛ تمام انتظاراتتان برآورده خواهد شد.

درسا کلینیک مفتخر است که در این امر پیشگام برآورده ساختن انتظار شما زیباجویان عزیز در حوزه بهترین زمان کاشت مو چه زمانی است؟ گردد و بار دیگر تا پایان این مسیر و رسيدن به نتیجه نهایی شما را همراهی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »