خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

بهترین سن برای کاشت مو آقایان چه سنی است؟

چکیده محتوا

بهترین سن برای کاشت مو آقایان چه سنی است؟

آیا تا به حال به این سوال اندیشیده اید که، بهترین سن برای کاشت مو آقایان در چه محدوده ای از سن آنان می باشد؟ ریزش مو اخیرا به یک دغدغه و نگرانی در بین آقایان تبدیل شده است. ریزش مو یک مشکل بسیار شایع و عادی در بین آقایان است.

این مشکل با متدهایی مانند کاشت مو به راحتی قابل رفع می باشد. سوالی که، در این میان ممکن است پیش بیاید سن مناسب برای انجام این کار است. بهترین زمان برای کاشت مو آقایان مبحث مورد نظر امروز ما در این مقاله است که، در نظر داریم به بررسی آن بپردازیم.

سن شروع ریزش مو در آقایان چه سنی است؟

برای اطلاع از این که، بهترین سن برای کاشت مو آقایان چه سنی می باشد، بهتر است نگاهی به مشکل ریزش مو و سن شروع آن بیندازیم. مسئله و مشکل ریزش مو در بین آقایان یک مشکل شایع است که، در هر سنی ممکن است آقایان با آن روبرو شوند.

به طور میانگین آقایان با گذراندن سن ۳۰ سالگی و مابین ۳۰ الی ۴۰ سالگی با این مشکل روبرو می شوند و دچار ریزش مو می‌ گردند. این مشکل، یعنی ریزش مو در بین قشر آقایان بعد از ۵۰ سالگی به اوج خود می رسد و تقریباً نیم بیشتر موهای خود را، از دست می‌ دهند.

همانگونه که، پیشتر نیز اشاره گردید مشکل ریزش مو در بین آقایان یک مشکل شایع است و دلایل متعددی می ‌تواند داشته باشد. همچنین، مشکل ریزش مو در آقایان و سن شروع آن به عوامل و موارد خاصی بستگی دارد. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره شده است؛

 

  • ژنتیک: در صورتی که، ژن ریزش مو را، از نسل های گذشته خود به ارث برده باشید شما هم احتمالا مستعد ریزش مو خواهید بود. بهترین سن برای کاشت مو آقایان به عوامل ایجاد کننده ریزش مو نیز بستگی دارد.
  • استرس و تنش های هیجانی: مسئله استرس در ریزش مو یک مسئله کاملاً اساسی است. استرس باعث ترشح هورمونی به نام کورتیزول می‌ گردد که، نتیجه ترشح این هورمون کوچک شدن فولیکول مو و در نتیجه ریزش آن است.
  • افزایش سن: با افزایش سن هورمونی در بدن آقایان ترشح می شود که، به هورمون دی هیدروتستوسترون شناخته می شود. ترشح این هورمون منجر به کوچک شدن فولیکول های مو می گردد که، این خود بهترین سن برای کاشت مو آقایان را، تحت تاثیر قرار می دهد.
  • مشکلات و شرایط پزشکی ویژه: گاهی اوقات افراد و به ویژه آقایان دارای یک شرایط ویژه و خاص پزشکی هستند. برای مثال داشتن مشکلاتی در غده تیروئید ممکن است مسبب ریزش مو در آقایان شود.
  • مصرف داروهای خاص: برخی افراد برای درمان بیماری‌ های خاص خود ناچار به مصرف بعضی از داروهای شیمیایی هستند که، این داروها باعث ریزش مو در بین افراد می‌ شوند.

سن شروع ریزش مو در آقایان چه سنی است؟

مناسب ترین سن برای کاشت مو در آقایان چه سنی می باشد؟

بهترین سن برای کاشت مو آقایان به نوع ریزش و مرحله آن بستگی دارد. در صورتی که، دچار ریزش مو شده‌ اید و در دهه ۳۰ الی ۴۰ عمر خود به سر می‌ برید، پیشنهاد می‌ شود پس از تثبیت ریزش مو اقدام به کاشت مو نمایید. لازم به ذکر است که، کاشت مو برای آقایان هیچ محدوده سنی ندارد.

آقایان می‌ توانند پس از تثبیت ریزش مو و به شرط برخورداری از سلامت کامل جسمی و همچنین، داشتن یک ناحیه اهدای موی مناسب اقدام به کاشت مو نمایند. کاشت مو پیش از تثبیت ریزش مو ممکن است باعث شود تا، در آینده نیاز به کاشت مجدد و یا انجام اقدام‌ های دیگری شود.

بنابراین به منظور انجام کاشت مو حتماً بایستی ریزش مو به مرحله تثبیت رسیده باشد. علاوه بر این، یک نکته حائز اهمیت دیگر در مسئله کاشت مو وجود دارد. این نکته عدم اقدام به کاشت مو به هنگام پیشروی ریزش مو است. زیرا، در این حالت ممکن است موهای کاشت شده دچار ریزش گردند.

پس از تثبیت ریزش مو و اطمینان از بهترین سن برای کاشت مو آقایان، می توانید نسبت به انجام کاشت مو اقدام نمایید. دقت کنید که، مراجعه به یک پزشک متخصص و حاذق در زمینه کاشت مو به دریافت نتایج بهتر و ایده آل تر کمک فراوانی می کند.

اطلاع از بهترین سن برای کاشت مو آقایان به شما کمک می کند تا، در مورد تصمیم گیری برای انجام این عمل بهتر اقدام کنید. علاوه بر، سن مناسب برای کاشت مو، انتخاب پزشک متخصص برای انجام این امر است. پزشک متخصص و خبره به شما در دریافت نتایج مطلوب کمک می کند.

بیشتر بخوانید: آموزش مزوتراپی مو در تهران

چه روش هایی برای کمک به تثبیت ریزش مو وجود دارد؟

پس از اطلاع از بهترین سن برای کاشت مو آقایان و شرایط انجام آن، بایستی از راه کارها و روش های کمک به تثبیت ریزش مو نیز مطلع شوید. برای این منظور اولین گام، مراجعه به یک متخصص است. پس از انجام آزمایش های متفاوت و یافتن علت ریزش مو پزشک اقدام به تثبیت آن می نماید.

اولین قدم پزشک اقدام به درمان بیماری‌ های زمینه‌ ای که، منجر به ریزش مو شده‌ اند می‌ نماید. مرحله دوم مربوط به تجویز برخی از داروها جهت کنترل ریزش مو، تثبیت آن و حتی کمک به رشد مجدد موها می‌ باشد. از جمله داروهایی که، در این مرحله پزشک برای شما تجویز می کند می‌ توان به ماینوکسیدل اشاره نمود.

لازم به ذکر می باشد که، حداقل سن مناسب برای انجام کاشت مو حدودا بعد از سن ٢۵ سالگی است و بهترین سن برای کاشت مو آقایان به پس از این برهه از سن آنان موکول می شود. اما باز هم به نظر برخی از پزشکان حد اقل سن برای انجام کاشت مو وجود نداشته و افراد مجاز به انجام آن در هر سنی هستند.

با این حال، پیشنهاد می شود در رابطه با بهترین سن برای کاشت مو آقایان از پزشک متخصص و معالج خود مشورت بگیرید و سپس اقدام به انجام کاشت مو در بازه سنی مناسب نمایید. در این صورت نتایج بهتری از عمل کاشت مو به دست خواهید آورد.

نکات مهم پس از اقدام به کاشت مو چه می باشد؟

اکنون که، با بهترین سن برای کاشت مو آقایان آشنا شدیم، لازم است تا با برخی از اصول و نکات مراقبتی پس از انجام کاشت مو نیز آشنا شویم. اطلاع از این نکات و اصول به دریافت نتایج بهتر و مطلوب کمک فراوانی می نماید. برخی از این نکات را، برای شما شرح می دهیم.

مهم ترین دوره و مدت زمان مراقبت پس از انجام عمل کاشت مو در سه روز ابتدایی بعد از عمل است. در این سه روز ممکن است فرد کمی احساس ناخوشایند و یا درد داشته باشد که، این امری طبیعی است. برای رفع این معضل سعی کنید از داروها و مسکن‌ های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

از حمام رفتن و شست و شوی سر در این سه روز ابتدایی جدا خودداری کنید. در ناحیه کاشته شده از سر با بانداش پوشانده نمی‌ شود. برای همین دلیل، باید از این ناحیه به خوبی مراقبت نمایید. سر خود را، از گرد و غبار و نور مستقیم آفتاب دور نگه دارید. سعی کنید یک کلاه مرغوب تهیه کنید و بر روی سر خود قرار دهید.

کلاه نباید به گونه‌ ای باشد که، موی سر شما از عرق خیس شود. از مصرف خود سرانه الکل و دخانیات در این مدت زمان جداً بپرهیزید. زیرا، مصرف دخانیات و الکل ترمیم ناحیه آسیب دیده از سر را، به تعویق می‌اندازد. با انجام کاشت مو در بهترین سن برای کاشت مو آقایان نتایج بهتری دریافت می شود.

نکات مهم پس از اقدام به کاشت مو چه می باشد؟

 

اولین شست و شوی سر پس از کاشت مو چگونه انجام می شود؟

پس از انجام عمل کاشت مو در بهترین سن برای کاشت مو آقایان نیاز است تا، یک سری از اصول و مراقبت‌ های ضروری را، جدی در نظر بگیرید. یک نکته بسیار مهم پس از انجام عمل کاشت مو، شست و شوی موها برای اولین بار پس از عمل کاشت مو می باشد.

اهمیت این عمل، یعنی شست و شوی سر برای اولین بار پس از کاشت مو به حدی زیاد است که، برخی از کلینیک‌ ها عمل شست و شوی سر را، خود در محیط کلینیک انجام می‌ دهند. در صورتی که، قصد دارید عمل شست و شوی موها را، خود برای اولین بار در منزل انجام دهید، از توصیه های پزشک کمک بگیرید.

ممکن است پزشک برای شما یک شامپوی به خصوص را، تجویز کرده باشد. حتماً از آن نوع شامپو برای شست و شوی موهای خود استفاده کنید. همچنین، حتماً از روغن مخصوص به مدت ۳۰ دقیقه قبل از شست و شوی سر استفاده کنید.

کلام پایانی

هر سنی بهترین سن برای کاشت مو آقایان می باشد، مشروط بر این که ریزش موی این افراد تثبیت شده باشد. علاوه بر، داشتن شرایط ایده آل و مناسب برای کاشت مو، مراجعه به یک کلینیک معتبر و مطرح در زمینه کاشت مو یک امر بسیار ضروری است.

کلینیک درسا با داشتن سابقه ای درخشان و طولانی در زمینه کاشت مو و انجام کلیه تکنیک های زیبایی، جزو کلینیک های برتر پایتخت است. برخورداری از بهترین پزشکان متخصص زیبایی نقطه قوت این کلینیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »