خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

بهترین مواد غذایی برای رشد مو کدامند ؟

چکیده محتوا

بهترین مواد غذایی برای رشد مو کدامند ؟

اگر با مشکل مو مواجه هستید و در جست و جوی راه های مختلف برای رفع آن می باشید ، لازم بوده ، تا ابتدا تغذیه خود را بهبود ببخشید . مصرف بهترین مواد غذایی برای رشد مو به شما کمک می کند ، تا سلامت مو های خود را بازیابید . در این مقاله مواد غذایی مناسب برای رشد و سلامت مو ها را معرفی خواهیم کرد . در این مقاله با ما همراه شوید .

آیا رشد مو ها به تغذیه وابسته است ؟

بهترین مواد غذایی برای رشد مو قدرت جادویی داشته و سلامتی مو ها را حفظ می نماید . تغذیه مناسب می تواند نقش مهمی در رشد و سلامتی موها داشته باشد . موها از پروتئین تشکیل شده اند ، بنابراین مصرف مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی به رشد موها کمک زیادی خواهد کرد .

همچنین ، ویتامین ها و مواد معدنی مثل ویتامین A ، C ، E ، بیوتین ، آهن و روی نیز برای سلامت موها ضروری هستند . علاوه بر این ، تغذیه ناهنجار و کمبود مواد مغذی به مشکلاتی مانند ؛ ریزش مو ، خشکی و لطافت آن ها منجر شود . بنابراین ، مراقبت از تغذیه مناسب و تأمین مواد مغذی به صورت منظم می تواند به رشد و سلامتی موها کمک کند .

از این رو همیشه بایستی در جست و جوی بهترین مواد غذایی برای رشد مو بود . با این حال ، رشد مو تحت تأثیر عوامل متعددی بوده و تنها تغذیه مناسب کافی نیست . برای حفظ سلامت مو ، بلکه عوامل دیگری مانند ، مراقبت صحیح از مو ، بهداشت شخصی ، عوامل ژنتیکی و محیطی نیز نقش مهمی در آن دارند .

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره لیزر مو های زیر بغل

مواد غذایی مناسب برای رشد مو

بهترین مواد غذایی برای رشد مو دارای یک سری مواد معدنی ویژه بوده ، که به سلامت مو ها کمک می کنند ، به موارد زیر توجه کنید ؛

  1. پروتئین : موها در واقع از پروتئین ساخته شده اند ، بنابراین مصرف منابع غنی از پروتئین مانند ؛ گوشت قرمز ، ماهی ، مرغ ، تخم مرغ ، لوبیا ، نخود و سویا می تواند به رشد موها کمک کند .
  2. ویتامین A : مواد غذایی حاوی ویتامین A مانند ؛ هویج ، تخم مرغ ، شیر ، اسفناج و سبزیجات دارای برگ تیره مانند ؛ کلم بروکلی و اسپیناچ سلامتی موها را تضمین خواهد کرد ‌.
  3. ویتامین C : مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند ؛ پرتقال ، تمشک ، توت ها ، فلفل قرمز ، گوجه فرنگی و برگ سبز سبب تقویت ریشه های مو و افزایش تولید کلاژن در پوست خواهد شد .
  4. ویتامین E : مواد غذایی حاوی ویتامین E مانند ؛ بادام ، فندق ، بذر آفتابگردان ، روغن زیتون و آووکادو به جلوگیری از خشکی مو ها کمک زیادی می کند .
  5. بیوتین : بیوتین یکی از ویتامین های گروه B است ، که به عنوان محافظ مو شناخته می شود . مصرف مواد غذایی مانند ؛ تخم مرغ ، ماهی ، آرد سبوس دار ، بادام و کرمانجیل سبب تقویت ساختار موها و جلوگیری از شکستگی آنها خواهد شد . موارد مذکور همگی جزو بهترین مواد غذایی برای رشد مو می باشند ‌.
  6. مواد معدنی : مواد معدنی از قبیل ؛ آهن ، روی و سلنیوم نیز برای رشد سالم موها ضروری هستند . مصرف مواد غذایی مانند ؛ گوشت قرمز ، ماهی ، سبزیجات برگ تیره ، نخود و لوبیا در سلامت مو ها موثر است .

موارد بالا همگی بهترین مواد غذایی برای رشد مو هستند و مصرف آن ها نتیجه مثبتی را به دنبال دارد .

 

مواد غذایی مناسب برای رشد مو

چند ماسک خانگی برای رشد مو

بهترین مواد غذایی برای رشد مو صرفا با تغذیه سبب رشد مو ها نخواهد شد ، بلکه با تولید ماسک از آن ها می توانیم سلامت مو ها را بازیابیم . به موارد زیر توجه نمایید ؛

  1. ماسک مو با آلوئه ورا : از یک برگ آلوئه ورا تازه ، ژل آن را درآورده و به صورت مستقیم بر روی موها مالیده و به مدت ۳۰-۴۵ صبر کنید . سپس موها را به طور کامل شستشو دهید .
  2. ماسک مو با رزماری : یک قاشق رزماری خشک را در یک فنجان آب جوش قرار داده و آن را برای مدت ۳۰ دقیقه خیس کنید . سپس محلول را سرد کنید و بعد از شامپو کردن موها ، آن را روی موها بمالید و حداقل ۱۰ دقیقه زمان صرف کنید . سپس موها را به طور کامل شستشو دهید . این نوع ماسک یک روش فوق العاده بوده و به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای رشد مو شناخته می شود .
  3. ماسک مو با نعناع : برگ های تازه نعناع را در یک آسیاب قرار داده و آنها را پوره کنید . سپس پوره نعناع را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و ماسک را به موها بمالید و بعد از ۲۰-۳۰ دقیقه موهایتان را بشویید .
  4. ماسک مو با هندوانه : از ترکیب آب هندوانه تازه و آب لیمو ، مخلوطی تهیه کنید . مخلوط را به موها بمالید و پس از ۱۵-۲۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم شست و شو دهید .

موارد بالا بهترین مواد غذایی برای رشد مو هستند ، که می توان آن را به صورت ماسک نیز مصرف نمود . در ادامه به یک سری ماسک دیگر نیز اشاره خواهیم کرد ؛

۱ . ماسک مو با آووکادو و روغن زیتون .

۲ . ماسک مو با عسل و موز .

۳ . ماسک مو با نارگیل .

۴ . ماسک مو با تخم مرغ و آرد جو .

۵ . ماسک مو با لوبیا سفید و پروتئین .

۶ . ماسک مو با آلوئه ورا و عصاره لیمو .

 

تغذیه نامناسب بر رشد مو ها

در رابطه با بهترین مواد غذایی برای رشد مو قصد داریم ، عوارض تغذیه نامناسب بر روی مو ها را بررسی کنیم . تغذیه نا مناسب می تواند به رشد موهای شما آسیب برساند و علائم مختلفی را نشان دهد . علائم زیر بیان کننده ، فقر مواد معدنی در مو های شما هستند ؛

  1. ریزش مو : کمبود تغذیه می تواند باعث ریزش موها شود . اگر موهای شما به طور غیرطبیعی می ریزد و حجم آن ها کاهش یافته ، ناشی از کمبود ویتامین ها ، پروتئین ها ، آهن ، روغن های اسید چرب ضروری یا کالری خواهد بود .
  2. موهای خشک و شکننده : اگر موهای شما خشک و شکننده هستند ، نشان دهنده کمبود رطوبت و روغن های طبیعی در موها می باشد . نقصان مواد مغذی مانند روغن ها ، ویتامین E و اسیدهای چرب باعث ایجاد این علائم است .
  3. رشد کند مو : اگر موهای شما به طور طبیعی رشد نمی کنند و تحولات کمتری در طول زمان دارند ، با کمبود پروتئین ، آهن ، کالری ، روغن های اسید چرب ضروری و ویتامین D مواجه هستید .
  4. موهای نازک و کم حجم : تغذیه نا مناسب باعث کاهش ضخامت و حجم موها می شود . کمبود ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین ها منجر به ضعف ساختاری مو و عدم حجم آن ها می شود .
  5. لکه های قهوه ای یا سفید روی موها : کمبود ویتامین های B ، مانند بیوتین و نیاسین ، سبب بروز لکه های قهوه ای یا سفید روی موها خواهد شد .

مصرف بهترین مواد غذایی برای رشد مو نجات دهنده مو های شما خواهد بود و موهای زیبا و درخشانی را به شما می بخشد .

تغذیه نامناسب بر رشد مو ها

کلام آخر

بهترین مواد غذایی برای رشد مو را می توانید ، بر اساس میزان بهره مندی آن ها از مواد معدنی شناسایی کنید . درسا کلینیک یک مرکز زیبایی بوده ، که آسیب های پوست و مو را به کلی برطرف می نماید و نکات مختلفی جهت افزایش زیبایی را به شما ارائه خواهد کرد

بیشتر بخوانید: ۸ عارضه احتمالی مربوط به لیفت با نخ و چگونگی حل آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »