خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

بوتاکس چیست ! هرآنچه که باید درباره بوتاکس بدانید

چکیده محتوا

بوتاکس چیست ! هرآنچه که باید درباره بوتاکس بدانید

شادابی و نشاط پوست یکی از دغدغه های اصلی افراد در زندگی کنونی است . جوانی ابدی آرزوی دیرینه آدمیان بوده است و تلاش های به سزایی برای دسترسی به این اهداف انجام داده است . بهره گیری از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی ، ماسک صورت طبیعی و مصنوعی ، جراحی زیبایی راه حل هایی برای حفظ سلامت پوست محسوب می شوند . پدیده ای که همه روزه جوانی افراد را تهدید می کند افزایش آهسته و طبیعی سن است . افزایش سن به واسطه ی کاهش لایه چربی زیر پوست ، اُفت تولید کلاژن و از میان رفتن خاصیت الاستیک پوست به حالتِ چروک های سطحی و ریز ظاهر می گردد . بوتاکس یکی از مواردی می باشد که می توان از آن جهتِ جلوگیری از پیری پوست بهره گرفت . شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این ماده ، فواید همچنین عوارض احتمالی آن با ما در ادامه مطلب همراه باشید .

بوتاکس چیست !

بوتاکس ترکیبی ساخته شده از سمی به اسمِ بوتولونیوم می باشد . غالباً افراد زمانی که متوجه می شوند پایه اصلی بوتاکس سم می باشد در مورد تزریق آن تردید پیدا می کنند . ولی بهتر است این گونه بگوییم اصلاً جای نگرانی وجود ندارد ! بهره گیری از این ماده کاملاً بی خطر می باشد و در طول درمان بسیاری از دردها و بیماری‌ ها چون میگرن کاربری دارد . تزریق سم بوتولونیوم در قسمتِ زیرین پوست موجبِ فلج موقت عضلات صورت و یا بدن در نواحی موردنظر خواهد شد . نتیجه برجای مانده از آن کاهش چروک سطحی و عمیق و جوانسازی پوست می باشد .

هنگامی که برای نخستین بار اسم این سم در جهانِ زیبایی به گوش رسید ذهن مخاطبان با پرسش های بسیاری درگیر بود و ماهیت این ماده ناشناخته و مملو از ابهام بود . جهتِ آشنایی با کارآیی اصلی این سم بایستی بگوییم بعد از تزریق بوتولونیوم این ماده به گیرنده های خاص وصل گردیده و مانع از اتصال گیرنده شیمیایی بدان می گردد . نهایتاً انجام فعالیت عضلانی یا سوخت و ساز در آن نقاط امکان پذیر نخواهد بود .

پیشانی بدون چین و چروک و عدم واکنش چهره در حالت‌ هایی چون اخم و لبخند منجر گردیده بعضی از درخواست کنندگان تزریق بوتاکس را گزینه ایده آلی برای جوانسازی پوست ندانند ! جالب است این موضوع را بدانید که پیشروی دانش پزشکی منجر شده که تزریق این ماده علاوه بر از بین بردن چین و چروک ها موجب سفت و بی حرکتی پوست نمی شود .

بوتولونیوم نوع A را بشناسید!

بوتولونیوم نوع A که حدوداً تمامی داروهای تزریقی بوتاکس از آن ساخته شده است ، گونه ای ماده ی سمی برای اعصاب یا نوروتوکسین می باشد که می تواند کارآیی اعصاب را به گونه ای موقت از کار اندازد . عضلات ارادی بدن چون آن هایی که در صورت قرار دارد ، در صورتی منقبض خواهد شد که پیام انقباض از جانبِ مغز و از طریق اعصاب حرکتی بدان ها رسد . به هنگامی که در محل عضله ، سم بوتولونیوم وجود داشته باشد ، کارآیی عصب حرکتی دچار اختلال شده و عضله فلج خواهد شد .

جالب است بدانید که بوتولونیوم به حالت طبیعی به واسطه ی باکتری کلستردیوم بوتولونیوم تولید می گردد . اگر که سم بوتولونیوم به واسطه ی باکتری تولید شود ، یکی از کشنده ترین سم تولید شده در طبیعت محسوب می شود . برای یک انسان هشتاد کیلوگرمی ، فقط هشتاد میلی‌گرم از این سم می تواند کشنده و مهلک باشد .

 

بوتولونیوم نوع A را بشناسید!

کاندید مناسب جهتِ تزریق بوتاکس

کسانی که از نظر جسمی و روانی در سلامت کامل به سر می برند ، بهترین کاندیدها جهتِ تزریق بوتاکس به شمار می روند . از خاطر نبرید که استفاده از این سم در روزهای بارداری یا شیردهی منع گردیده است . مهم تر از تمامی این ها افراد مبتلا به بیماری عضلانی چون ؛ میاستنی گراویس نمی توانند برای تزریق این سم اقدام بنمایند . خصوصیات اصلی بهترین کاندید جهتِ تزریق بوتاکس عبارت می باشد از ؛

  • پوست شما بایستی فاقد هیچ گونه التهاب و عارضه ای باشد .
  • درخواست کننده در بازه سنی بالای هجده سال قرار داشته باشد .
  • اشخاصی که چین و چروک سطحی یا عمیق در صورت خود دارند .
  • شخص موردنظر می‌باید انتظارات کاملاً واقع بینانه از نتایج تزریق داشته باشد .
  • شما نباید در فاصله نزدیک تزریق از سولاریوم یا دیگر دستگاه های برنزه کننده استفاده کنید .

سن مناسب جهتِ استفاده از بوتاکس

زیبایی چهره دغدغه بسیار جدی محسوب می شود که معمولاً انسان ها با آن رو به رو هستند . اهمیت بسیار بالای این مسئله منجر شده است در بعضی از موارد رفتارهای وسواس گونه از بعضی افراد سر زند ! به عنوان نمونه ؛ جوانان در آغازین دهه ی سوّم زندگی خود «بالای بیست سال» فقط جهتِ پیروی از هیجانات اقدام به تزریق آن می کنند ! بررسی ها چنین نشان داده است که افراد در این سنین نتیجه ایده آلی از تزریق بوتاکس تجربه نخواهند کرد .

متخصصین کلینیک درسا ضمن آموزش تزریق بوتاکس ، مناسب ترین سن را بالای ۳۵ سال ارزیابی نموده اند . زیرا در این سنین ذخیره چربی زیر پوست کم شده و نخستین علائم پیری چون چین و چروک سطحی و افتادگی پوست ایجاد می گردند . بعضی از افراد چنین تصور می کنند با شروع تزریق سم بوتاکس در سنین جوانی می توانند از چروک یا افتادگی پوست در میانسالی پیش گیری نمایند ، این تصورات کاملاً اشتباه می باشد ‌. در واقع تزریق این ماده تا به اندازه ای روند پیری را کاهش خواهد داد . ولی تأثیری در جلوگیری از افتادگی پوست یا بروز چروک در دهه چهارم و پنجم زندگی ندارد .

البته تعیین زمان دقیق تزریق در افراد گوناگون متفاوت می باشد . چرا که سبک زندگی و نوع تغذیه افراد با همدیگر متفاوت است . هنگامی که چروک سطحی یا عمیق برروی پوست شما نمایان شد ، بهترین زمان جهتِ تزریق سم ضعیف شده بوتاکس خواهد بود . پیش از آن که چروک ها عمیق گردیده و افتادگی پوست شدید شود ، برای تزریق به پزشک مراجعه کنید .

نواحی تزریق بوتاکس

با اکتفاء به تنوع کاربردهای بوتاکس ، مناطق تزریق آن با همدیگر متفاوت است . اصلی ترین قسمت های تزریق این سم از قرار ذیل است ؛

  • تزریق در خطوط اخم

خطوط اخم در واقع خطوط عمودی می باشند که میان دو ابرو نمایان می شوند . زمانی که فرد خسته یا عصبانی است این خطوط جلوه بیشتری پیدا می کند . با تزریق سم بوتولونیوم این خطوط تماماً صاف شده و ظاهری جوان و آرام تر خواهید داشت . بهترین روش ها برای از بین بردن خط اخم استفاده همزمان از فیلر خط اخم و تزریق سم بوتولونیوم خط اخم است .

  • تزریق در قسمتِ پیشانی

یکی از علائم افزایش طبیعی سن ظهور خطوطی سطحی تا عمیق در پیشانی می باشد . افرادی که چروک بیشتری را در این قسمت از صورت خود دارند ، مسن تر از سن واقعی خود به نظر می آیند . علل گوناگونی برای بروز این خطوط وجود دارد ؛ ژنتیک ،‌ قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض نور آفتاب ، مصرف دخانیات و عادات بد رفتاری در تشدید این چین و چروک ها اثرگذار است .

اشاره کنیم که با عمیق تر شدن این چروک ها درمان آن ها نیز سخت تر خواهد شد . تزریق بوتاکس در برطرف نمودن چروک های سطحی کاملاً تأثیرگذار خواهد بود . این سم می تواند مانع از چروک گردیدن پوست و کاهش چروک های عمیق گردد . توصیه می کنیم که با بروز نخستین چروک ها در صورت جهتِ درمان آن ها اقدام بنمایید .

  • تزریق در خطوط بینی

حتماً به این نکته توجه داشته باشید که به هنگام خندیدن یا هنگامی که دهان خود را بیش از حد باز می نمایند در نواحی بالای بینی شما چین و چروک نسبتاً ریزی به چَشم می خورد . عمیق گردیدن این چین و چروک ها زیبایی ظاهری شما را کمتر خواهد کرد . با تزریق سم بوتولونیوم در دو جهتِ بینی می توانید از ایجاد یا عمیق تر شدن خطوط بینی پیش گیری کنید .

  • تزریق در ابرو

یکی از مشکلاتی که با بیشتر شدن سن رُخ می دهد افتادگی ابروها خواهد بود . البته بعضی از افراد به صورت ژنتیکی به این مشکلات دچار می باشند . شیوه های متنوعی وجود دارد که شما می توانید جهتِ لیفت ابروها مورد استفاده قرار بدهید . بدون تردید لیفت ابرو در جوانسازی و شادابی چهره نقش بسیار پررنگی ایفاء می کند . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با متخصصان ما در کلینیک درسا تماس بگیرید .

نواحی تزریق بوتاکس

  • تزریق در اطراف چَشمان

با بیشتر شدن سن یا زمانی که لبخند برروی لب های شما نقش می بندد خطوطی در اطراف چشم ظاهر می گردد که خطوط پنجه کلاغی به خود نام می گیرد . این چین و چروک ها چهره شما را پیرتر نشان می دهد . دور و اطراف چشم ها یکی از مناطقی می باشد که می توانید جهتِ پیش گیری از ایجاد چروک در این نواحی تزریق بوتاکس را به انجام رسانید . تزریق سم در درمان افتادگی پلک تأثیرگذار خواهد بود ، ولی منجر به کوچک تر شدن چشم های شما نمی شود ‌.

  • اطراف لب ها

نواحی اطراف لب ها بسیار مستعد چروک می باشند . علّت اصلی این است که جهتِ سخن گفتن ، خندیدن ، میل غذا و بسیاری از موارد دیگر بدین عضلات فشار می آید . بنابراین این فشار زمینه را برای بروز و ظهور چروک مهیا می سازد . از طرفی دیگر ، بعضی از عادت های بد رفتاری یا اصلاح بیش از اندازه صورت با نخ و وکس می تواند احتمال ظهور چروک در این نواحی را تشدید کند . پس برای آن که خاصیت کشسانی این نواحی از بین نرود ، تزریق همزمان فیلر خط خنده و سم بوتولونیوم گزینه ایده آلی خواهد بود .

  • تزریق در چانه

عضلات نواحی چانه به عضله های ذهنی شهرت دارند . افزایش سن منجر خواهد شد که این ناحیه بیش فعال گردد . به بیانی ساده تر ؛ با بیشتر شدن سن مقدار انعطاف پذیری چانه از حالت معمول بیشتر می شود . نهایتاً چانه ها باریک تر شده و محوتر می شوند .

عواملی چون ؛ از میان رفتن بافت در نواحی چانه ، تماس مستقیم با نور آفتاب ، تجزیه و تحلیل استخوان ها در نازک تر شدن چانه تأثیرگذار است . بنابراین تزریق بوتاکس چانه موجب استراحت ماهیچه ها و کاهش فعالیت آن ها خواهد شد .‌ نتیجه حاصله از آن هم رفع چروک ها در این نواحی است .

  • تزریق در فک و گردن

علل گوناگونی چون ؛ وراثت ، افزایش سن ، تأثیر جاذبه بر پوست بدن ، کاهش مقدار تولید کلاژن و تضعیف عضلات موجب ظهور چروک برروی گردن خواهد شد . این چروک ها غالباً به دو حالت عمودی و افقی می باشند . چروک افقی غالباً بر اثر روند طبیعی افزایش سن و سال در گردن ایجاد می گردند . ولی چروک های عمودی بیشتر در ورزشکاران به چَشم می خورد . علل اصلی بروز این چروک ها فشار و تنش وارد شده به عضلات پلاسما می باشد . بنابراین تزریق سم بوتولونیوم در قسمت بالایی چروک ها می تواند در رفع موقت آن ها تأثیرگذار باشد .

مهم ترین مزایای تزریق بوتاکس

شما با بررسی تاریخچه استفاده از سم بوتولونیوم متوجه خواهید شد این ماده بیش از آن که در صنعت زیبایی کاربری داشته باشد ، مصرف درمانی دارد . مزیت اصلی بوتاکس این می باشد که می توان از آن برای درمان درد وابسته به عضلات غیرارادی بدن کمک گرفت ! به عنوان نمونه ؛ بررسی های صورت گرفته تأثیر مثبت بهره گیری از این سم برای درمان حرکات غیرارادی ماهیچه ها در بیماری پارکینسون را به اثبات رسانده است .

استفاده از بوتاکس جهتِ انسداد اعصاب حسی مانع از فرستادن پیام درد به مغز خواهد شد و در درمان درد تنشی تأثیرگذار است . همچنین تزریق سم بوتولونیوم راهی مناسب جهتِ درمان درد میگرنی خواهد بود . با آغاز روزهای تابستانی شدّت تعریق بیشتر می شود . با این وجود ، بعضی افراد به عارضه تعریق بیش از اندازه مبتلا می باشند . شدّت تعریق آن ها به قدری بالا است که می تواند فعالیت روزانه آن ها را با برخی از اختلالات مواجه کند !

پس تزریق بوتاکس یکی از راه حل هایی به شمار می رود که می توان برای کاهش مقدار تعریق از آن بهره گرفت . دیستونی یکی از بیماری هایی به شمار می رود که می توان جهتِ درمان آن از تزریق سم بوتولونیوم استفاده نمود . دیستونی در حالت شدید انجام تمامی فعالیت ها را مختل خواهد کرد . سم بوتولونیوم توسط فلج نمودن عضلات و ماهیچه منقبض به درمان این مشکلات کمک خواهد کرد .

مهم ترین عوارض تزریق بوتاکس

بوتاکس شیوه ای غیرتهاجمی است و عوارض بسیار کمی برای آن به ثبت رسیده است . احتمال بروز این عوارض با تجربه کم پزشک معالج و بهره گیری از مواد بی‌کیفیت افزایش پیدا خواهد کرد .‌ از جانبی دیگر ، چنانچه که تزریق بوتاکس در کلینیک غیربهداشتی و یا سالن آرایشی غیرمعتبر صورت پذیرد ، عوارض بیشتر و شدیدتری از خود نشان می دهد . اصلی ترین عوارض تزریق سم بوتولونیوم عبارت است از ؛

مهم ترین عوارض تزریق بوتاکس

  • قرمزی و تورم

تورم و قرمزی واکنش طبیعی بدن در پاسخ به ورود هر ماده بیگانه بدان می باشد . شدّت این عارضه ها در افراد متغییر است و در دامنه خفیف الی شدید جای می گیرد . در بعضی از موارد این عوارض طی چند ساعت بعد از عملیات تزریق برطرف می گردد و به درمان خاصی نیاز پیدا نمی کند ! ضخامت سوزن و مکان تزریق دو عامل اصلی در قرمزی پس از تزریق می باشند . کمپرس آب سرد در کاهش مقدار تورم ناشی از تزریق تأثیر بسیاری دارد .

  • بروز سردرد و تهوع

این عوارض تقریباً در پانزده درصد تزریق ها مشاهده می گردد . این حالات بسیار خفیف بوده و در فاصله زمانی چند ساعت پس از تزریق بوتاکس از میان می رود . چنانچه که سردرد بعد از بوتاکس تا به چهار روز پس از تزریق در کنار حالت تهوع از بین نرفت ، حتماً به پزشک معالج خود اطلاع بدهید .

  • بروز کبودی

سوراخ گردیدن عروق خونی در مکان تزریق منجر به کبودی ناحیه خواهد شد . علّت اصلی آن است که مکان مناسبی برای تزریق بوتاکس انتخاب نشده است . چنانچه که پزشک با آناتومی صورت شما آشنا نبود و تجربه موردنیاز در تزریق نداشت ، احتمال بروز این عارضه بیشتر می شود . جهتِ پیش گیری از بروز این عارضه قطع مصرف داروی ضد انعقاد و آسپرین دو هفته پیش از تزریق ضروری است .

  • بروز عفونت

عفونت یکی دیگر از عارضه احتمالی تزریق بوتاکس به شمار می رود . چنانچه که وسایل تزریق ، فضای کلینیک و صورت بیمار به درستی استریل نگردد احتمال عفونت پس از تزریق به گونه ای چَشم گیر افزایش پیدا می کند .‌ افتادگی پلک ، بیشتر شدن خطوط کنار بینی ، بیحس شدن صورت ، شُل و افتادگی پلک ، نامتقارن بودن صورت ، افتادگی لب ، سختی در لبخند زدن ، کاهش ترشح بزاق از دیگر عوارض احتمالی بوتاکس به شمار می رود که امکان دارد در شما رُخ دهد .

بوتاکس برای چه کسانی ممنوع شده است !

تزریق بوتاکس در مدّت زمانی بسیار کوتاه انجام می شود . بعضی از مخاطبین تصور می نمایند اثرگذاری این سم هم کوتاه است . این تصور کاملاً اشتباه می باشد ، نمی توان چنین انتظاراتی داشت در بازه ی زمانی بسیار کوتاه یک الی دو روزه نتیجه تزریق معین می گردد . بنابراین هرگز انجام این شیوه را به روز پیش از عروسی یا جشن موکول ننمایید .

برای آن که التهاب و قرمزی ناشی از تزریق از بین رود ، بایستی پوست زمان موردنیاز برای استراحت را داشته باشد . شما باید یک هفته صبر کنید تا چهره تان به حالت عادی خود بازگردد . متخصصین پیشنهاد می کنند میان زمان تزریق با رویداد مهم زندگی خود لااقل دو هفته فاصله در نظر بگیرید . علاوه بر تمامی این ها ، متخصصان تزریق بوتاکس را برای بعضی از افراد غیرالزامی می دانند . این افراد شامل موارد نام برده شده در قسمت ذیل است ؛

  • عدم پیروی از هیجانات و احساسات اجتماعی جهتِ تزریق

غالباً چنین دیده می شود بعضی از درخواست کنندگان فقط برای پیروی از مد و هیجانات اجتماعی جهتِ تزریق بوتاکس اقدام می نمایند . افراد جوان که هیچ گونه چروک سطحی یا عمیق برروی پوست آن ها به چَشم نمی خورد ، گزینه مطلوبی جهتِ تزریق سم بوتولونیوم به شمار نمی روند . توصیه می کنیم تزریق این ماده را تا به هنگام مشاهده چروک ها به تعویق اندازید . روش های متنوعی وجود دارد که می توانید جهتِ شادابی پوست مورد استفاده قرار دهید . بنابراین تزریق را به سنین بالاتر انتقال دهید .

  • افرادی که به ترکیبات بوتاکس حساسیت دارند

بعضی از درخواست کنندگان واکنش منفی به مواد موجود درون بوتاکس نشان می دهند . این عارضه غالباً با حساسیت خفیف تا شدید در مکان تزریق قابل مشاهده خواهد بود . اشخاصی که برای نخستین بار اقدام به تزریق این ماده می نمایند بایستی تست حساسیت بنمایند . از جانبی دیگر افرادی که تزریق را انجام داده اند در مرحله تکرار می‌باید تکرار حساسیت کنند . چرا که امکان دارد تغییراتی در بدن رُخ داده که فرد را مستعد حساسیت پس از تزریق بوتاکس نماید .

  • خانم های باردار یا شیرده

دوران بارداری یکی از حائز اهمیت ترین دوره ها در زندگی هر خانمی می باشد . تأمین سلامت جنین برعهده مادر او خواهد بود . مواد موجود در سم بوتولونیوم می تواند حساسیت زا باشد . شدّت حساسیت در افراد گوناگون با یکدیگر متفاوت است و می تواند اثرات منفی برروی سلامت مادر و جنین برجای گذارد .

اهمیت این مسئله به قدری بالا است که بعضی از متخصصان چنین توصیه می کنند افرادی که قصد بارداری را دارند تزریق بوتاکس را متوقف کنند . دوران شیردهی هم اثرات بسیار مهمی برروی سلامت و تغذیه جنین دارد ‌. در واقع کودک تمامی مواد مورد نیاز خود را از شیر مادر دریافت خواهد کرد . بعد از تزریق بوتاکس احتمال ورود مواد سمی به واسطه ی شیر مادر به بدن کودک وجود خواهد داشت .

  • مصرف کنندگان دارو ضد انعقادی

برخی از افراد داروی ضد انعقادی چون وارفارین مصرف می نمایند . چنین کسانی به هیچ عنوان کاندید مناسبی جهتِ تزریق بوتاکس نیستند . به هر مقدار که دوز دارو بیشتر باشد ، پرهیز از تزریق این سم اهمیت بیشتری می یابد . چنانچه که پزشک استفاده از بوتاکس را برای مصرف کنندگان داروی وارفارین و شبیه بدان ممکن بداند ، برای مصرف یا عدم مصرف دارو حتماً با پزشک معالج خود مشورت نمایید .‌

  • اشخاص مبتلا به بیماری های خاص

افرادی که به بعضی از بیماری ها چون ؛ سرطان ، نارسایی کلیه و… مبتلا هستند ، باید در تزریق بوتاکس با احتیاط بیشتری عمل کنند . امکان دارد داروهایی که آن ها جهتِ کنترل یا درمان بیماری خود مورد استفاده قرار می دهند با ترکیبات موجود در بوتاکس تداخل داشته باشد . متخصصان چنین توصیه می کنند این افراد برای همیشه بوتاکس را فراموش نموده و به روش هایی کم خطر چون ؛ هایفوتراپی اکتفاء کنند .

  • مصرف کنندگان بعضی از ویتامین ها یا مکمل دارویی

برخی از افراد که به دلیل ابتلا به بعضی بیماری ها به صورت پی در پی داروهایی چون ؛ آسپرین ، ایبوپروفن ، موترین ، امگا سه ، ویتامین E و موارد شبیه بدین ها مصرف می نمایند ، کاندید مناسب برای تزریق نخواهند بود . در ابتدا بایستی ثابت نمود که مصرف این داروها خودسرانه نیستند و براساس دستورالعمل پزشک معالج انجام گردیده است .

در مرحله ی بعدی بایستی مصرف این داروها پیش از تزریق سم بوتولونیوم را متوقف نمود . از طرفی دیگر ، افرادی که در رژیم غذایی خود از موادی همانند ؛ زعفران ، زنجبیل ، مواد غذایی حاوی امگا سه یا ویتامین E استفاده می نمایند بایستی دو هفته پیش از تزریق بوتاکس مصرف آن ها را کنار بگذارند .

  • افراد مبتلا به ضعف یا فلج ناگهانی عضلات

بعضی از افراد به بیماری هایی مبتلا می باشند که فلج ناگهانی بدن و صورت را به همراه دارد . با استناد به مکانیسم عمل سم بوتولونیوم و فلج یا ضعیف گردیدن عضلات بعد از تزریق ، احتمال تشدید بیماری این قبیل از افراد وجود دارد .

  • بیماران مبتلا به حساسیت پوستی

مناسب ترین مکان جهتِ تزریق سم بوتولونیوم نواحی خواهد بود که احتمال بروز چروک در آن ها بیشتر از دیگر نقاط صورت می باشد . این نواحی عبارت اند از ؛ اطراف لب ، قسمت های اطراف چشم ، خطوط اخم ، پیشانی و گونه ! چنانچه که به دلیل ابتلاء به آکنه یا جهتِ شادابی بیشتر پوست از داروی ضد جوش یا کرم هایی به عنوان لایه بردار استفاده می کنید ، توصیه می کنیم تا اتمام فرآیند درمان تزریق سم بوتولونیوم را به تعویق بی اندازید .

افرادی که برروی پوست خود تبخال ، زخم باز ، حساسیت شدید یا خفیف پوستی دارند می‌باید تا به هنگام ترمیم کامل زخم و برطرف گردیدن التهاب صبور باشند .

توصیه های پیش از تزریق بوتاکس

جهتِ کسب بهترین نتیجه از تزریق بوتاکس ، بهتر است موارد بیان شده در قسمت ذیل را جدی بگیرید ؛

  • در انتخاب پزشک و کلینیک جهتِ تزریق دقّت نمایید . در واقع عدم مهارت پزشک معالج و استریل نبودن فضا در تشدید عوارض نقش مهمی را ایفاء می کند .‌
  • زمان مناسبی را در راستای تزریق انتخاب نمایید . چنانچه که در دوران بارداری یا شیردهی می باشید صبر کنید تا این دوران به اتمام رسد .‌ حال از سویی افرادی که به التهاب ، تبخال ، حساسیت شدید یا خفیف پوستی مبتلا هستند ، می‌باید تزریق را به بعد از بهبودی کامل انتقال دهند .
  • آن دست از افرادی که داروی خاصی را مصرف می نمایند یا به ماده خاصی از خود حساسیت نشان می‌ دهند ، بایستی این موارد را به پزشک معالج خود اطلاع بدهند .
  • در جلسه تزریق بوتاکس یا روز بعد از تزریق نباید به هیچ وجه آرایش کنید . چرا که مواد آرایشی احتمال بروز عفونت بعد از تزریق را افزایش خواهد داد .

توصیه های پیش از تزریق بوتاکس

توصیه های پس از تزریق بوتاکس

برای دستیابی به نتیجه ایده آل بعد از تزریق ، رعایت بعضی از موارد الزامی خواهد بود . مهم ترین توصیه های پس از تزریق بوتاکس عبارت است از ؛

  • از دست زدن یا فشار دادن محل تزریق اجتناب ورزید .
  • بعد از انجام عملیات تزریق روی آن قسمت نخوابـــید .‌
  • توصیه می کنیم تاتو یا میکرونیدلینگ ابرو را به دو هفته بعد انتقال دهید .
  • از انجام ورزش های سنگین تا ۷۲ ساعت بعد از عملیات تزریق خودداری کنید .
  • شما می توانید بلافاصله بعد از تزریق فعالیت های عادی زندگی خود را انجام بدهید .
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق به هــیچ عنوان از مواد آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید .
  • از انجام برخی از فعالیت ها چون ؛ اسکراب پوست ، لایه برداری صورت بپرهیزید ‌.
  • بهره گیری از وان آب گرم ، دستگاه برنزه کننده ، سونا و جکوزی ممنوع خواهد بود . جهتِ انجام هریک از این فعالیت ها بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید .
  • یک ساعت بعد از انجام تزریق به آرامی صورت خود را ماساژ بدهید . پیشنهاد می کنیم کارهایی چون ؛ خندیدن ، بالا انداختن ابرو یا اخم کردن را انجام دهید .

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است ؟

با توجه به این مسئله که نیاز افراد با یکدیگر متفاوت می باشد تعیین دقیق هزینه تزریق سم بوتولونیوم تنها در جلسه مشاوره ممکن خواهد بود . حال عوامل گوناگونی وجود دارد که می تواند برروی افزایش یا کاهش هزینه پایانی اثرگذار باشد ، این موارد دربرگیرنده موارد نام برده شده در قسمت ذیل است ؛

  • مقدار مواد بوتاکس

به هر مقدار که چروک پوست بیشتر باشد ، فرد به حجم بیشتری بوتاکس نیاز خواهد داشت . این مورد هزینه پایانی تزریق را افزایش می دهد .

  • اندازه مکان تزریق

جهتِ از بین بردن چروک برروی پیشانی ، پنجه کلاغی ، رفع خط اخم ، لبخند به مقدار معینی بوتاکس نیاز خواهد بود و هرچقدر این نواحی بزرگ تر باشد ، به حجم بیشتری بوتاکس نیاز است .‌

  • هزینه پزشک معالج و کلینیک

این مسئله هم عامل دیگری است که در تعیین هزینه نهایی تزریق بوتاکس اثرگذار است . هرچقدر که کلینیک انتخابی شما مجهزتر بوده و پزشک از تجربیات بیشتری بهره مند باشد ، بدون تردید هزینه تزریق هم بالاتر خواهد رفت .

  • برند بوتاکس

با استناد به نوسانات بازار ارزی ، قیمت فرآورده بوتاکس هم متغییر می باشد . به گونه‌ ای کلّی برند دیسپورت گران قیمت ترین و برند نورونوکس و مسپورت در ردیف های بعدی به لحاظ قیمت قرار می گیرند . با توجه به این مسئله که کدام یک از برندها را برای تزریق انتخاب نمایید ، هزینه درمان متفاوت خواهد بود .

صحبت آخر

ما در طول این مطلب از خود سعی بر آن داشتیم جوانب گوناگون تزریق بوتاکس را بررسی نماییم . امیدواریم توانسته باشیم به سؤالات شما در این زمینه اعم از آن که بوتاکس چیست ؟ یا فواید آن چه بوده و برای چه کسانی ممنوع شده است ، پاسخ گوی خوبی باشیم . البته بهتر است خاطر نشان شویم که شما می توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با متخصصان ما در کلینیک درسا تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »