خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست چیست؟

چکیده محتوا

تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست چیست؟

تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست از آن جهت اهمیت دارد که شما نیاز به مراقبت های منظم از پوست خود دارید. در طی روز، پوست شما نیاز به محافظت در برابر تأثیرات محیطی دارد. در مقابل، در شب هنگام بازسازی نیاز به پشتیبانی مناسب دارد. کرم روز و شب متناسب با نوع پوست شخصی شما تضمین می کند که پوستی سالم و چهره ای درخشان خواهید داشت.

کرم روز و شب: محافظت و بازسازی

در ابتدای مبحث تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست، به نقش های اصلی کرم های روز و شب می پردازیم. در طی روز، پوست صورت شما به رطوبت و محافظت نیاز دارد:

  • صبح که از خواب بیدار می شوید، پس از شستشوی پوست خود، کرم روز خود را جهت آبرسانی استفاده نمایید. این کرم می تواند همچون یک سپر از پوست شما در برابر عوامل محیطی محافظت می نماید.
  • از دیگر ویژگی های کرم های روزانه که می تواند بر سلامت پوست موثر باشد، وجود آنتی اکسیدان ها است که توانایی حذف گونه های فعال اکسیژن را دارند و قادر به محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو می باشند.
  • یکی دیگر از نکات مهم در ارتباط با کرم روز که در موضوع تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست، به آن می پردازیم، وجود ضد آفتاب است که می تواند از پوست شما در برابر اشعه های آسیب رسان خورشید محافظت نماید.

با این کار می توانید از پیری زودرس پوست خود که ناشی از نور خورشید است، جلوگیری نمایید.

در ادامه محتوای تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست، به اثرات کرم شب می پردازیم. در طی شب، ترمیم و بازسازی سلولی به طور کامل انجام می شود و پوست نیاز به مواد مغذی و مرطوب دارد، برای اینکار باید:

  • قبل از خواب ابتدا پوست خود را تمیز و عاری از آلودگی کنید و سپس کرم شب را به پوست صورت و گردن خود بمالید. کرم های مناسب شب، معمولا مواد مغذی پوستتان را تامین می کنند و به روند بازسازی بهتر پوست در شب کمک می نمایند.
  • از دیگر ویژگی های منحصر به فرد کرم های شب این است که، فاقد ترکیبات محافظتی در برابر خورشید هستند که در شب وجود آن ها ضرورتی ندارد.

کرم روز و شب: متناسب با نیازهای پوست شما

عامل موفقیت تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست، تنها به ترکیبات آن ها متکی نیست، بلکه قوام آن ها نیز متفاوت می باشد.

در ارتباط با قوام آن ها باید بدانید که کرم روز سبک تر است که منجر به جذب راحت تر آن می شود و ظاهری مات بر روی پوست ایجاد می کند و پایه مناسب برای آرایش می باشد.

در مقابل، کرم شب غنی تر و چسبناک تر است. مدت بیشتری بر سطح پوست باقی می ماند و بنابراین در طول شب کار می کند.

در ادامه موضوع تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست، باید در ارتباط با ناحیه حساس چشم نیز توجه داشته باشید که پوست دور چشم با بافتی سبک مرطوب شود و از اینکه کرم دور چشم شما به سرعت جذب می شود و همچنین به شدت مرطوب کننده است، مطمین باشید.

پوست صورت شما به صورت شبانه روزی با کرم روز و شب مناسب با نوع پوست شما محافظت می شود. اما پوست حساس اطراف چشم شما نیاز به توجه بیشتری دارد. از کرم های دور چشم با ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید یا Q10 استفاده کنید.

کرم روز و شب: متناسب با نیازهای پوست شما

آنچه باید در ارتباط با استفاده از کرم های روز بدانید

برای اطلاع از تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست، در ادامه به بررسی مطالب مهم در ارتباط با کرم های روز می پردازیم.

  1. همیشه کرم روز را در صبح بمالید: آبرسانی و محافظت دو مزیت اصلی استفاده از کرم روز است. کرم روز خود را به عنوان سپر محافظتی در برابر تأثیرات محیطی که ممکن است در طول روز با آن مواجه شود، در نظر بگیرید.
  2. کرم های روز با مواد فعال را انتخاب کنید: کرم های روز حاوی آنتی اکسیدان ها، در محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد که می توانند باعث ایجاد چین و چروک شوند، موثرترین هستند.

تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست به این صورت است که، کرم های روز ضد چروک، می توانند منجر به افزایش سطح طبیعی کراتین و Q10 در پوست شوند تا با این کار، با چین و چروک های درونی مبارزه کند و پوست شما را به وضوح صاف کند.

  1. از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید: کرم روز با SPF، نقش محافظتی از پوست شما در برابر پرتوهای آسیب رسان UVA و UVB خورشید دارند.

کرم روز مرطوب کننده رنگی – با SPF 15 – برای مواجهه روزانه در برابر نور خورشید عالی است. فرمول فوق العاده سبک و بدون چربی، محافظت بالایی در برابر آفتاب ایجاد می کند و رطوبت را با ویتامین E حفظ می کند.

دلایل نیاز پوست به کرم شب

در ادامه بررسی تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست، بیان می کنیم که کرم شب در واقع می تواند به عنوان یک رژیم حمایتی از پوست عمل نماید و دو دلیل اصلی وجود دارد که تایید کننده این واقعیت است:

  1. فرآیندهای طبیعی پوست را سازماندهی می کند: گردش خون به واسطه این فرآیند شدت می یابد و مواد مورد نیاز بدن همچون؛ مواد مغذی بهتر جذب می گردند و در نتیجه بازسازی سلولی با کیفیت بهتری انجام می شود. کرم شب دارای ترکیبات غنی و مغذی برای پشتیبانی از این فرآیندهای بازسازی طبیعی است تا با پوستی نرم و لطیف از خواب بیدار شوید.
  2. به شما این امکان را می دهد که از پوست متخلخل بیشتر استفاده کنید: در ادامه مطلب تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست، به بررسی دیگر اثرات کرم شب می پردازیم. بدون عوامل محیطی سخت برای رقابت، زمان استراحت شبانه زمانی است که پوست شما بیشتر از محصولاتی که استفاده می کنید استقبال می کند.

با کرم شب پرکننده سلولی در هنگام استراحت شبانه، پوست خود را با ترکیبات ضد پیری تقویت کنید. ترکیبات فعال کننده سلول خطوط و چین و چروک های ظریف را کاهش می دهد و استحکام و تجدید پوست را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید

دلایل نیاز پوست به کرم شب

هنگامی که شما خواب هستید پوست شما چگونه بازسازی می شود؟

یکی دیگر از مطالبی مهمی که لازم است در تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست ذکر شود، چگونگی بازسازی پوست در طی خواب می باشد.

کرم شب حاوی مواد مغذی است و به ویژه غنی است، زیرا زمانی که به رختخواب می رویم پوست ما شروع به کار می کند. زمانی که ما خواب هستیم، هورمون‌های مختلفی (در میان چیزهای دیگر) توزیع می‌شوند که مسئول بازسازی سلول‌ها هستند.

همچنین گردش خون و تامین مواد مغذی بیشتر از روز است. کرم های شب، همراه با خواب سالم، باعث بازسازی پوست می شوند. مواد ضد پیری نیز در مراقبت از پوست ما در شب اهمیت ویژه ای دارند.

کرم های شب معمولا با مواد فعال کننده سلولی خود، از فرآیند بازسازی طبیعی پوست پشتیبانی می کند، بازسازی پوست را بهبود می بخشد و ظاهری جوان تر را تضمین می کند.

کلام پایانی

ما در این محتوا به بررسی تاثیر کرم‌های روز و شب بر سلامتی پوست پراختیم و به نقش های اصلی کرم های روز و شب اشاره نمودیم.

برای مراقبت بهتر پوست خود، محافظت و بازسازی آن بهترین گزینه استفاده از کرم های شب و روز مناسب می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما در کلینیک درسا مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »