خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

ترمیم پوست آسیب دیده، خوراکی هایی زیباکننده

چکیده محتوا

ترمیم پوست آسیب دیده، خوراکی هایی زیباکننده

امروز یک دلیل بسیار محکم برای رفتن به فروشگاه پیدا می کنید ، چرا که به گفته متخصصان خوراکی های طبیعی و سالم دارای مواد مغذی می باشند . این مواد خوراکی می توانند باعث نرمی و انعطاف پذیری پوست گردیده و با مشکلات پوستی ناشی از کهولت سن مبارزه می نمایند . بعضی از مواد خوراکی علاوه بر داشتن جنبه خوراکی ، به حالتِ موضعی مورد استفاده قرار می گیرد . طرح ایده آل جهتِ حفظ جوانی و شادابی پوست حاوی تمرینات ورزشی ، آب فراوان ، خواب خوب و رژیم غذایی متعادل است . از خاطر نبرید که روزانه به گونه ای مرتب مواد غذایی مفید برای ترمیم پوست آسیب دیده را به رژیم غذایی خود بی افزایید .

پنجاه مواد غذایی مفید برای پوست صورت !

جهتِ ترمیم پوست آسیب دیده و داشتن پوستی سالم بایستی به تغذیه خود اهمیت بدهید . شاید که با محصولات و کِرم ها بتوانید برای مدّت زمانی پوست خود را شاداب‌ نگه دارید ، امّا با گذر روزها حتی محصولاتِ زیبایی هم برای شما کافی نخواهد بود . برای آن‌ که در مسیر ترمیم پوست آسیب دیده گام بگذارید ، بایستی به تغذیه خود اهمیت بدهید . ما به شما می گوییم چه مواد غذایی مصرف کنید تا پوستی با نشاط و سالم داشته باشید .

  • توت فرنگی ؛

جالب است بدانید ویتامین سی موجود در توت فرنگی از پرتقال و گریپ فروت بیشتر می باشد . علاوه بر این ها تحقیقات منتشر شده در یک مجله تغذیه آمریکایی نشان می دهد ، افرادی که مواد غذایی با ویتامین سی بسیار مصرف می کنند ، کمتر به چین و چروک و خشکی پوست مربوط به افزایش سن دچار می شوند .

ویتامین C با رادیکال‌ های آزادی که موجب آسیب به سلول ها ، تخریب کلاژن و نهایتاً خطوط ظریف برروی پوست می شود ، مبارزه خواهد کرد . به پیشنهاد پزشکان برای آب رسانی و لطافت بیشتر پوست ، یک الی دو بار در هفته از ماسک طبیعی تهیه شده از توت فرنگی برروی پوست خود استفاده نمایید . در واقع شما با میل خوردنی هایی که ویتامین C دارند به ترمیم پوست آسیب دیده کمک خواهید کرد .

  • اسموتی و ماسک ؛

جهتِ تهیه یکی از مواد غذایی مفید برای پوست می توانید ؛ یک فنجان توت فرنگی تازه یا یخ زده که می تواند مخلوطی از انواع توت هایی چون بلوبری ، تمشک که مملو از آنتی اکسیدان هستند را در یک مخلوط کن بریزید . بعد از آن مواد را با یک فنجان ماست ساده همراه با یک قاشق غذاخوری عسل که یک مرطوب کننده فوق‌العاده است مخلوط کنید و نوش جان کنید . البته مقداری از این اسموتی ساده و خوش طعم را برای پوست خود کنار گذارید ‌.

شما می توانید برای ترمیم پوست آسیب دیده مقداری از اسموتی را برروی پوست خود بگذارید . البته مراقب قطره هایی که از صورت شما می چکد باشید . چرا که این ماسک در ابتدا رقیق بوده ولی پس از چند دقیقه جذب پوست صورتتان می شود . اجازه دهید به مدّت هشت دقیقه برروی صورت شما بماند سپس شستشوی دهید .

  • روغن زیتون ؛

آنتی اکسیدان موجود درون روغن زیتون و خواص ضد التهابی آن نه تنها برای سلامت ارگان داخلی بدن مفید است بلکه موجب لطافت و زیبایی پوست می شود . بنابر گفته محققان ، رومیان باستان از روغن زیتون برای ماساژ پوست خود بهره می گرفتند . مصرف موضعی روغن زیتون جهتِ ترمیم پوست آسیب دیده یکی از بهترین ها است . علاوه بر این ها روغن زیتون ماده اصلی در رژیم غذایی مدیترانه ای می باشد که آنتی اکسیدان موجود در آن موجب خنثی شدن رادیکال آزاد و کاهش مقدار التهاب می گردند . علاوه بر مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه خود ، می توان از آن به عنوان براق کننده لب و ترمیم کننده پوست استفاده کرد . همچنین مصرف موضعی آن منجر به لطافت و نرمی پوست خشک خواهد شد . بنابراین به هیچ عنوان از این مواد غذایی مفید برای پوست خود غافل نشوید .

روغن زیتون ؛

  • چای سبز ؛

از آن سوی که چای سبز حاوی پلی فنول می باشد و آن را یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب معرفی می کنند . چای سبز می تواند به عنوان ترمیم کننده پوست آسیب دیده و یک ماده تقویت کننده عالی برای درمان آکنه مورد استفاده قرار بگیرد . چای سبز برای بهبود لکه ها و زخم ها ، برطرف کننده سموم می باشد که از طرفی پوست را کاملاً نرم نگه می دارد . ویتامین K موجود در چای سبز به روشن شدن تیرگی‌ زیر چشم هم کمک می کند .

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به سرطان پوست را هم کاهش می دهد . اگر که شما مقداری مرکبات به چای سبز بی افزایید ، آنتی اکسیدان های موجود در آن عمر بیشتری می نمایند و به جای آن که سریع هضم و از میان رود برای مدّت زمانی بیشتر در بدن باقی و به سلامت کمک شایانی می کند .‌ بنابراین چای سبز علاوه بر ترمیم پوست آسیب دیده برای حفظ سلامتی بدن مفید است .

  • کدو تنبل ؛

به رنگ نارنجی بودن کدو تنبل به دلیل وجود کاروتنوئید است. کاروتنوئید یک نوع رنگ دانه گیاهی است که ضد چروک بوده و نه تنها منجر به خنثی سازی رادیکال آزاد می شود ، بلکه به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند . بنابر گفته متخصصان ، کدو تنبل مملو از ویتامین های A , E , C نیز آنزیم هایی می باشد که به پاک سازی پوست کمک می نماید . علاوه بر این ها ، کدو تنبل خواص آب رسانی داشته و تخم های آن سرشار از فیبر و قسمت گوشی آن شامل آنتی اکسیدان است .

  • انار ؛

انار یکی از سرشارترین منبع آنتی اکسیدان است و در فهرست ما به عنوان یکی از مواد غذایی مفید برای پوست در اولویت جای گرفته است . تحقیقات نشان می دهد که آب این آب میوه آنتی اکسیدان های ضد التهابی بیشتری به نسبت چای سبز و آب انگور قرمز دارد . شما می توانید این میوه را هم به عنوان یک خوراکی خوشمزه و مفید و هم یک لایه بردار ، یک یا دو بار در هفته جهتِ پاکسازی سلول مرده پوست استفاده نمایید . برای ترمیم پوست آسیب دیده با استفاده از انار مراحل بیان شده در قسمت ذیل را پشت سر بگذارید ؛

  • ابتدا تاج انار را جدا کنید و آن را بدون آن که کاملاً از هم جدا بشود برش زنید . بعد انار را در یک کاسه آب قرار داده و اجازه دهید پنج الی ده دقیقه بماند .
  • در این حالت دانه ها از پوست جدا خواهد شد .
  • دو قاشق غذاخوری انار دان شده و یک فنجان بلغور جو دو سر پرک را درون یک مخلوط کن با همدیگر مخلوط نمایید ‌.
  • سپس ترکیب تهیه شده را با دو قاشق غذاخوری عسل که یک ضد عفونی کننده منحصر به فرد است و دو قاشق غذاخوری شیر غلیظ شده باترمیلک مخلوط نمایید .
  • مخلوط را چند دقیقه برروی پوست خود بگذارید .
  • بعد از چند دقیقه پوست خود را بشویید .

انار ؛

  • آب ؛

باز هم پیشنهاد به مصرف مایه حیات که یکی از ملزومات حفظ سلامت و جوانی پوست می باشد . نوشیدن منظم و مداوم آب در طول روز منجر به هیدراته گردیدن بدن شما خواهد شد و احساس تازگی را بر کلّیه ی سلول های پوستی شما ظاهر می سازد و به علّت خاصیت پاکسازی بدن از سموم ، آب برای افراد دارای پوست چرب فوق العاده است .

  • خیار ؛

خیار شامل ۹۵.۲۳ گرم آب در هر صد گرم است . این بدان معنا است که بیشتر از آب تشکیل گردیده اند ‌. به همان شکل که تمامی ما می دانیم ، جهتِ داشتن پوست خوب بسیار حائز اهمیت است . آب سموم را از بدن دفع نموده و ترشح مناسب هورمون ها را آسان می کند ‌. خیار آنتی اکسیدان طبیعی قوی محسوب می شود . با مصرف به اندازه این میوه جوان کننده پوست می توانید ترشح چربی پوست را به تعادل رسانید و از ظاهر گردیدن چربی برروی پوست پیش گیری نمایید .

  • آجیل ؛

آجیل مملو از اسید چرب امگا سه است که برای پوست سالم بوده و ضروری می باشد . آن ها همچنین خواص ضد التهابی داشته و به بهبود بافت پوست کمک شایانی می کند ، بسیاری از آن ها را مصرف ننمایید ، امکان دارد اثرات معکوس برجای گذارد . غذاهایی چون سویا ، آواکادو ، آجیل ، سالمون ، ماهی تن دربرگیرنده اسید چرب امگا سه است که برای پوست عالی می باشند . اسید چرب امگا سه ضد التهاب بوده و در تنظیم تورم سیستمیک نقش پررنگی دارند .

آجیل ؛

  • آواکادو ؛

میوه ای فوق العاده به عنوان یکی از مواد غذایی مفید برای پوست شناخته می شود ، آواکادو می باشد ‌. حاوی اسید چرب بوده که برای پوست بسیار مفید است و از ترشح روغن اضافی از غدد چربی پیش‌ گیری می نمایند . این منبع عالی از کاراتنوئیدها چون آلفا ، بتا کاراتوئن و… می باشد . مقادیر لازم آن در رژیم غذایی ضخامت ، رنگ و بافت پوست را بهبود خواهد بخشید .

  • اسفناج ؛

سبزیجات سبز چون اسفناج ، کلم پیچ ، بروکلی دارای هیچ روغنی نیستند . آن ها سرشار از فیبراند ، به تمیز نمودن پوست کمک نموده و تولید روغن را تنظیم می نماید . یک فنجان اسفناج دارای ۱۶۴ گرم آب است .‌ ترمیم پوست آسیب دیده آب می خواهد . بدون آب کافی ، بدن آدمی خشک و سفت در پایان پوسته پوسته خواهد شد . بروکلی مغذی بوده و دارای ویتامین C ، منیزیم و ویتامین A است که از مسدود شدن منافذ پوست پیش گیری می نماید . علاوه بر این ها ضد التهاب و تسکین دهنده پوست می باشد و به کنترل تولید چربی کمک می نماید که خطر آکنه و سایر مشکلات پوستی را کاهش می دهد .

  • عدس و حبوبات ؛

حبوبات مملو از مواد مغذی هستند و به عنوان یکی از مواد غذایی مفید برای ترمیم پوست آسیب دیده همواره شناخته می شود . استفاده مرتب از آن ها در مقادیر مطلوب می تواند به کنترل تولید چربی و شفافیت پوست کمک بسیاری کند . حبوبات تولید چربی در بدن را کنترل خواهد کرد . آن ها دارای آمینواسید ها می باشند که در زمان مصرف به قند تجزیه نمی گردد ، که به عبارتی ترشح روغن را بیشتر می کند .

  • پرتقال ؛

مرکبات ، چون پرتقال و لیمو ، دارای ویتامین C است که برای پوست شگفت انگیز است . آن ها همچنین حاوی سم زدا بوده که روغن اضافی را از پوست دفع نموده و آن را سالم تر می سازد . روغن طبیعی پرتقال به مرطوب کردن پوست کمک بسیاری می کند . همچنین آن ها دارای اسید سیتریک بوده که به خشک گردیدن آکنه و بهبود بافت پوست کمک می نماید . لیمو ، به دفع سموم از بدن کمک نموده و کارآیی کبد را تسهیل می بخشد که منجر می شود پوست شفاف تر و انعطاف پذیر گردد .

 

  • شکلات تلخ ؛

شکلات تلخ علاوه بر خوشمزگی به ترمیم پوست آسیب دیده هم کمک می کند . این افسانه را که می گفتند میل شکلات تلخ موجب جوش زدن می شود را از خاطر ببرید . شکلات تلخ مملو از ترکیبات آنتی اکسیدان است که می تواند به بهبود رنگ چهره کمک کند . افرادی که در روز یک نوشیدنی کاکائویی سرشار از فلاونول است ، می نوشند متوجه بهبود بافت صورت خود و کمتر شدن زبری و پوسته پوسته شدن آن خواهند شد .

شکلات تلخ ؛

  • آب لیمو ؛

عصاره لیمو به دفع سموم از بدن کمک می نماید و کارکرد کبد را تسهیل می بخشد و منجر به ایجاد پوستی شفاف و روشن می شود . ویتامین C در ترمیم پوست آسیب دیده نقش مهمی ایفاء می کند و از لکه های سالخوردگی پیش گیری می کند . مصرف منظم آب لیمو می تواند آکنه ، جوش سرسیاه و نیز عفونت های پوستی و تولید چربی بدن را کنترل کند ‌.

  • گوجه فرنگی ها ؛

گوجه فرنگی ها غنی از لیکوپن ، ویتامین C ، ویتامین A همچنین پتاسیم است که یک آنتی اکسیدان قوی و غذایی جهتِ ترمیم پوست آسیب دیده می باشد . روزانه پنج قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی یا میل آن می تواند به زیبایی پوست کمک بسیاری کند . گوجه فرنگی قسمی از وعده های غذایی است و اگر بدانید گوجه فرنگی چقدر فواید برای زیبایی پوست دارد از مصرف آن چَشم پوشی نمی کنید .

سطح بالای لیکوپن موجود درون گوجه فرنگی در به تأخیر انداختن فرآیند پیری و از میان بردن صدمات ناشی از اشعه خورشید بسیار تأثیرگذار است . حتی به روشن تر شدن پوست برنزه کمک نموده و با آفتاب سوختگی مقابله می نماید . از آن جهت که این میوه جزئی از مرکبات می باشد ، به مبارزه با آکنه ، سفت تر شدن منافذ پوست و پاکسازی آن کمک می کند ‌.

  • سیب زمینی شیرین ؛

چنانچه که بدانید سیب زمینی شیرین چه فوایدی در راستای ترمیم پوست آسیب دیده دارد امکان دارد روزی یک بار استفاده کنید . سیب زمینی شیرین طعمی لذیذ و فوق العاده دارد و قند طبیعی موجود در آن به راحتی جذب مواد مغذی تحریک کننده سلول پوستی می گردند که جهتِ پیش گیری از چین و چروک و پیری زودرس عالی می باشند .

به جرأت می توان چنین گفت که سیب زمینی به عنوان مواد غذایی مفید برای پوست مستعد جوش می باشد . سیب زمینی شیرین هم دارای بتاکاروتن است ، که پوست با تأمین ویتامین A  یا بتاکاروتن هیچ گاه تیره و خشک نخواهد شد . از سویی دیگر برای جای جوش بسیار تأثیرگذار است .

  • جو دوسر پرک ؛

جو دوسر پرک به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده اسکراب ، ماسک صورت و غذایی مفید برای پوست شناخته شده و بسیار دوست داشتنی است . آیا این را می دانستید خوردن جو دوسر پرک به اندازه اسکراب و ماسک ها و حتی بیش از آن برای پوست شما می تواند مفید باشد ! جو دوسر پرک بهترین و شاید تنها منبع پربار از آوانانترامیدها می باشد ، گروهی از آنتی اکسیدان ها دارای خاصیت ضد التهابی و ضد خارش می باشند ‌. این ماده غذایی مملو از ویتامین B بوده ، با یک وعده جو دوسر پرک تا سی و نه درصد ویتامین B1 یعنی تیامین را می توانید تأمین بنمایید . پس جو دوسر پرک می تواند از حساسیت پوستی کاسته و حتی برای ترمیم پوست آسیب دیده مفید باشد .

  • بلوبری ؛

زغال اخته و یا همان بلوبری از سرشار ترین منابع آنتی اکسیدان ها و غذای مفید جهتِ ترمیم پوست آسیب دیده است . بلوبری سرشار از فیبر ، ویتامین C ، ویتامین B6 همچنین آهن است . بنابراین شما با وجود این مواد مغذی می توانید با عفونت ها و بیماری های پوستی مقابله کنید . علاوه بر این ها در شادابی و درخشندگی پوست تأثیر بسیاری دارد . بلوبری منجر به بهبود مویرگ های پوستی ، کاهش خطوط ریز ، چین و چروک ها و پیش گیری از آکنه و جوانتر شدن پوست می شود . در نتیجه با بهبود گردش خون به تقویت رشد مو و تقویت ریشه آن ها کمک می نمایند .

 

  • چغندر ؛

چغندرها مملو از فیبر ، فولات ، ویتامین C ، منگنز هستند . این ریشه غنی ، سرشار از تغذیه ای بی نظیر بوده که اطمینان می دهد در کمترین زمان پوستی شاداب و سرزنده داشته باشید . مصرف چغندر از ایجاد خطوط ریز ، چین و چروک و لکه پیش گیری نموده و بدون تردید با این خواص به راحتی می توان آن را در سبد غذایی مفید برای پوست جای داد . مقدار بالای آنتی اکسیدان در چغندر جهتِ تصفیه خون ، به آسانی برروی پوست شما منعکس خواهد شد . استفاده موضعی از چغندر برروی لب های شما به مدّت زمان یک شب منجر به روشن شدن آن ها خواهد شد و نرم و لطیف می گردند .

چغندر ؛

  • فلفل ؛

فلفل دلمه ای قرمز ویتامین C بیشتری از یک پرتقال همراه با آنتی اکسیدان ها دارد . فلفل دلمه ای دارای کسپایسن بوده یک ترکیب که گردش خون را بهبود می بخشد و آزاد نمودن سموم از پوست را افزایش خواهد داد .

  • پیاز ؛

پیازها تنها برای افزودن به طعم غذا کاربری ندارد ، آن ها در کوستین غنی بوده و آنتی اکسیدان است که در ترمیم پوست آسیب دیده مؤثر است . مطالعات چنین نشان داده است که امکان دارد پوست را از اشعه مخرب ماوراء بنفش حفظ نماید ، پس این سبزیجات را به سوپ ، پیتزا و غذای اصلی خودتان بی افزایید .

  • تخم مرغ ؛

تخم مرغ همیشه به عنوان یک منبع وسیع از ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین با کیفیت بالا معرفی می شود .‌ این مشخصات تغذیه ای ، تخم مرغ را گزینه بسیار خوبی جهتِ تغذیه و بهبود پوست معرفی می کند . به خصوص مواد ارزشمند تخم مرغ که برای پیش گیری از عفونت ، التهاب و نیز تحریک رشد و پیشرفت بافت های نوین پوست عمل می نمایند .‌ آنتی اکسیدان موجود درون تخم مرغ به عنوان یک مواد خوراکی مفید برای پوست جهتِ مبارزه با عوامل مضر محیط چون اشعه UV  عمل کرده تا پوست سالم مانده و علائمی از پیری نداشته باشند .

برای به دست آوردن پوستی سالم و شاداب ، لااقل دو بار در روز تخم مرغ مصرف نمایید یا ماسک صورت تخم مرغ را استفاده کنید . همچنین تخم مرغ درمانی فوق العاده برای ترک پوستی که یک مشکل متداول در افراد با تغییرات وزن ، به ویژه در زنان باردار می باشد ، محسوب می شود .

  • زرد چوبه ؛

زردچوبه دارای ماده ای به نام کورکومین می باشد که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قدرتمند دارد .‌ اثرات ضد التهابی آن جهتِ آرام نمودن هر نوع مشکلات پوستی چون آکنه مفید است . در کشور هند ، به عنوان ترمیم صورت آن را با عسل ، که دارای اثرات ضد باکتریایی می باشد مخلوط می نمایند ، بدین ترتیب ترکیبی خارق العاده برای از بین بردن لکه می باشد .

زرد چوبه همچنین برای محافظت از پوست در مقابل پیری کمک می نماید و می تواند فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدانی خود بدن را تقویت بنماید تا اعمال خود را در مقابل رادیکال آزاد دو برابر نماید . زرد چوبه همچنین از آنزیم سم زدایی کبد پشتیبانی کرده و ترمیم پوست آسیب دیده را به دنبال دارد .

  • شیر بادام ؛

شیر بادام شیرین نشده برای ترمیم پوست آسیب دیده بسیار مفید است . شیر بادام ساده که در سوپر مارکت ها وجود دارد اغلب غنی می گردد . پس زمانی که شما یک فنجان از آن یا بیشتر میل می کنید ، حدوداً نیم دوز روزانه ویتامین E خود را به دست خواهید آورد .

ویتامین زیبایی که پوست را مرطوب نگه می دارد و از خورشید محافظت می نماید و علاوه بر آن ۴۵ درصد از کلسیم و ۲۵ درصد از ویتامین D خود را دریافت نموده اید . به عنوان یکی از مناسب ترین مواد غذایی مفید برای پوست شیر بادام بدون شکر می باشد که قند و کالری کمی را دارد . همچنین از هورمون و آنتی بیوتیک های موجود درون لبنیات متعارف درون آن خبری نمی باشد .

شیر بادام ؛

  • سرکه سیب ؛

سرکه سیب امکان دارد از نظر شما اسیدی به نظر رسد ولی بسیار قلیایی است . پس برای حفظ PH متناسب که برای پوست سالم و پرطراوت مهم است ، مفید خواهد بود . سرکه سیب یک تونیک گوارشی عالی است که از یبوست پیش گیری می کند و برای دفع باکتری های بد مؤثر است . علاوه بر این ها اسیدیته معده را افزایش داده که مشکلات گوارشی بسیاری از ما به دلیل کمبود اسید معده می باشد . سرکه سیب دارای پتاسیم و فیبری به اسم پکتین است . تلاش کنید حتماً نسخه خانگی و خالص را تهیه نمایید تا بهترین مزایا زیبایی را برای ترمیم پوست آسیب دیده پشت سر بگذارید .

  • دانه چیا ؛

چنانچه که شما از مزیت های قدرتمند دانه چیا به عنوان یک ماده غذایی برای پوست خود استفاده نمی نمایید ، وقت آن رسیده این محصول عالی زیبایی را برای ترمیم پوست آسیب دیده به لوازم زیبایی خود بی افزایید . دانه چیا منبع سرشاری از اسید چرب امگا سه است که منجر به کاهش التهاب و محافظت از پوست در مقابل آسیب های خورشید می گردند .

دانه چیا یک پروتئین کامل بوده و منبع خوبی از کلسیم برای استخوان سازی است . با تمامی این ها ، آسان است که بدانید چرا آن ها یکی از بهترین مواد غذایی مفید برای پوست به شمار می رود . تنها کافی است از آن در رژیم غذایی خود استفاده بنمایید .

  • نخود ؛

نخود دارای آنتی اکسیدان بوده و سرشار از فیتو شیمیایی است که منجر به تقویت سیستم ایمنی و کمک به جذب دیگر مواد معدنی زیبایی می گردد . به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی مفید برای پوست نخود غنی از پروتئین ، فیبر ، فولات ، مواد معدنی چون روی و آنتی اکسیدان است که پوست را پاک نموده و جهتِ ترمیم پوست آسیب دیده به خوبی عمل می کند .

همچنین منجر به رشد مو و ناخن های قوی می شود . نخود همچنین دارای مس و منگنز دو ماده مهم جهتِ داشتن سلول سالم ، پر انرژی و جوان می باشد .‌ نخود منبعی غنی از فیبر بوده که از کربوهیدرات های پیچیده ای ایجاد شده است و مقدار قند خون شما را تثبیت می نماید .‌ از میان بردن چین و چروک ها و عدم تعادل هورمونی ، نخود را در حیطه یک غذای زیبایی فوق العاده برای رژیم غذایی جهتِ داشتن پوست درخشان و شاداب قرار می دهد .

 

  • بذر کتان ؛

بذر کتان یکی دیگر از بهترین مواد غذایی مفید برای پوست و غنی از فیتوشیمیایی ها به اسم لیگناها می باشد که کمک به هضم و پیش گیری از سرطان پستان می نماید . بذر کتان منبعی مهم از امگا سه ضد التهابی است . به خصوص اسید آلفا لینولنیک ، اسید چرب ضروری که در بدن به ایکوزاپنتائوئیک اسید تبدیل می گردد که همان چربی سوز و کلاژن تقویت کننده امگا سه بوده که در روغن ماهی وجود دارد .

امگا سه منجر به کاهش سطوح هورمون شده که اطمینان حاصل می شود پوست شما به قدر کافی برای حفظ رطوبت سالم باشد . برای داشتن پوستی سالم و شاداب ، بذر کتان را برای تمامی وعده غذایی خود در نظر بگیرید .

بذر کتان ؛

  • ارزن ؛

ارزن سرشار از اسید آمینه بوده که موجب نگهداری و بازسازی سلول می گردد . به همین خاطر یکی از بهترین مواد غذایی مفید برای پوست می باشد . ارزن بذری قلیایی‌ بوده که منبعی سرشار از مواد معدنی زیبایی چون ؛ آهن برای پوست سالم ، منیزیم برای دندان ها و استخوان قوی ، منگنز برای مراقبت از میتوکندری و فسفر جهتِ تعمیر دی اِن اِی محسوب می شود .

تریپتوفان ، اسید آمینه موجود در ارزن تبدیل به سروتونین در بدن می گردد و شما را خوشحال و آرام نگه خواهد داشت . همچنین ارزن مملو از فیبر بوده که شما را سیر می کند ، پایداری قند خون را حفظ نموده و باکتری سالم را در سیستم گوارشی شما تغذیه می نماید . بنابراین بهتر است ارزن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید .

  • پاپ کورن ؛

پاپ کورن سرشار از مواد شیمیایی ضد رادیکال است ولی پیش از آن که یک کاسه از آن را میل کنید یک احتیاط وجود دارد ؛ به جای تهیه ی پاپ کورن های آماده در بازار که ترکیبات مضری دارند بهتر است این خوراکی لذیذ را خودتان در خانه تهیه کنید تا از طعم دهنده ها و ترکیبات آن مطمئن گردید .

پاپ کورن میان وعده خوبی بوده و یکی از بهترین غذاها برای پوست شما محسوب می شود . چرا که شما را با کالری کم و مقدار بسیاری فیبر سیر می کند . همچنین شما می توانید پاپ کورن را با استفاده از شکلات تلخ یا ادویه های آنتی اکسیدانی چون ؛ دارچین و زردچوبه یا فلفل تند مزه دار نمایید .

صحبت آخر

مصرف این مواد غذایی مفید برای پوست بسیار مهم بوده ولی بایستی توجه کنید که سبک زندگی تأثیر بیشتری برروی پوست و شادابی شما دارد . باید اضطراب و استرس را کنترل نموده ، به گونه ای مکرر برنامه ورزشی را ادامه داده و در کنارش غذای سالم و به میزان مناسب میل کنید . آنچه که شما می خورید می تواند تأثیر بسیاری برروی ترمیم پوست آسیب دیده داشته باشد . مطمئن شوید که مواد مغذی لازم برای محافظت از پوست خود را دریافت می نمایید . غذاهای نام برده شده در این صفحه از کلینیک درسا گزینه هایی عالی برای حفظ پوست شما به طور سالم ، شاداب ، جذاب است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »