خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

تزریق بوتاکس برای چانه چه عوارضی دارد

چکیده محتوا

تزریق بوتاکس برای چانه چه عوارضی دارد

روش های مختلفی برای از بین بردن چین و چروک و خطوط ایجاد شده بر روی پوست وجود دارد که یکی از بهترین آن ها بوتاکس است. یکی از نواحی صورت که خطوط و فرورفتگی هایی ایجاد می شود چانه است. این خطوط  به دلیل صحبت کردن، غذا خوردن و لبخند زدن با افزایش سن بر روی چانه ظاهر می شوند. در واقع انقباضات عضله های اطراف چانه عامل اصلی چین و چروک های به وجود آمده در این ناحیه است.با تزریق بوتاکس می توان با شل نمودن این عضلات فرورفتگی های اطراف آن ها را از بین برد و زیبایی خاصی به چهره بخشید. مقدار مورد نیاز تزریق بوتاکس چانه توسط پزشک بر اساس میزان فرورفتگی های روی چانه تعیین می شود، اما بیش از یک مقدار مشخصی نمی توان ماده بوتاکس را به چانه تزریق نمود زیرا عوارض بسیاری خواهد داشت. اگر می خواهید بدانید تزریق بوتاکس برای چانه چه عوارضی دارد تا پایان با ما همراه باشید.

تزریق بوتاکس چانه چگونه می تواند چین و چروک را از بین ببرد؟

حرکت مکرر عضلات در نواحی صورت موجب به وجود آمدن انواع مختلفی از چین ها می شود. دو نوع رایج این خطوط پوستی چین های استاتیک و چین های پویا هستند. چروک های استاتیک خطوط پوستی ثابت شده بر روی پوست هستند که نمی توان به تنهایی با استفاده از بوتاکس آن ها را از بین برد و باید از روش های درمان ترکیبی مانند بوتاکس و فیلر استفاده کرد تا پوست فرد صاف و زیبا شود.

اما چین و چروک های پویا که به علت حرکاتی مانند اخم کردن، لبخند زدن و … در حالت کلی صورت ایجاد می شوند را به راحتی می توان با بوتاکس از بین برد. چین های روی چانه نیز معمولا از این نوع هستند و با بوتاکس می توان آن ها را برطرف نمود. در واقع بوتاکس با انسداد سیگنال های عصبی مانع از حرکات عضلات می شود و چین و چروک های پوست را صاف و یک دست می کند. اما با توجه به عوارض تزریق بوتاکس برای چانه در صورت استفاده زیاد و انتخاب نامناسب محل تزریق، تزریق بوتاکس به چانه را باید حتما با مشورت پزشک متخصص زیبایی و توسط پزشک با تجربه انجام شود.

تزریق بوتاکس چانه چگونه می تواند چین و چروک را از بین ببرد؟

آیا تزریق بوتاکس به چانه عوارض جانبی دارد؟

تزریق بوتاکس برای چانه روشی کم خطر و با کمترین میزان عوارض جانبی است. از شایع ترین عوارض تزریق بوتاکس برای چانه می توان به سوزش، بی حسی و سردرد بعد از تزریق اشاره نمود. اما عوارض شدید در این روش خیلی نادر است. تزریق بوتاکس به منظور بر طرف نمودن چین و چروک های چانه دارای دو عارضه اصلی است که نادر و موقت هستند.

در صورتی که تزریق بوتاکس به چانه در محل نامناسبی انجام شود و عضلاتی که مورد هدف نیستند فلج شوند موجب عدم تقارن لب در فرد می گردد. به طوری که خیلی کم یک سمت لب پایین تر از سمت دیگر می باشد. البته این عارضه به صورت موقت است و پس از ۲ الی ۴ هفته کاملا از بین می رود.

از دیگر عوارض تزریق بوتاکس می توان به نارسایی دهانی اشاره نمود که این مورد بسیار نادر است. این عارضه آبریزش بزاق، اختلال در خوردن و آشامیدن و همچنین تکلم را در پی دارد. افرادی که دچار این عارضه شده اند نیز در ۲ تا ۳ ماه مشکل آن ها حل می شود.

از دیگر عوارض شایع پس از تزریق بوتاکس به چانه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • سردرد
  • حالت تهوع
  • لبخند کج
  • کبودی و تورم در محل تزریق
  • درد

عوارض جانبی شدیدتر نیز شامل موارد زیر است:

  • دوبینی و تاری دید
  • اختلال در صحبت کردن
  • اسپاسم و ضعف عضلانی
  • مشکلات تنفسی

بهترین پزشک برای تزریق بوتاکس به چانه

تزریق بوتاکس می تواند یکی از موثر ترین روش ها برای از بین بردن چین و چروک چانه در اکثر افراد باشد. البته برای آنکه بتوانید از این روش نتایج ایده آل و ایمنی را دریافت کنید باید در انتخاب پزشک بسیار دقت کنید. در واقع باید یک پزشک متخصص که دارای گواهی و مجوزهای این متد زیبایی است را پیدا کنید و پس از جلسه مشاوره با پزشک تصمیم به تزریق بوتاکس بگیرید. برای اطمینان از انتخاب پزشک خود می توانید از او بخواهید عکس هایی از قبل و بعد بیماران قبلی خود را به شما نشان دهد. زیرا تزریق بوتاکس به چانه امری بسیار حساس است و اگر به صورت اصولی انجام نشود می تواند عوارض بسیاری داشته باشد.

بیشتر بدانید: آموزش مزوتراپی مو

بهترین پزشک برای تزریق بوتاکس به چانه

 

دوام و ماندگاری بوتاکس چانه

اکنون که به بررسی عوارض تزریق بوتاکس  پرداختیم لازم است که به میزان دوام و ماندگاری آن نیز اشاره کنیم. ماندگاری بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به نوع برند مواد مصرفی، تجربه و مهارت پزشک، میزان فرورفتگی هایی که بر روی چانه فرد وجود دارد اشاره نمود. اما به طور کلی دوام تاثیرات بوتاکس به چانه بین ۴ تا ۷ ماه برای هر فرد می باشد. پس از اتمام این دوره فرد باید مجددا برای تزریق بوتاکس اقدام نماید.

آیا تزریق بوتاکس به چانه دردناک است؟

کمی دردناک است ولی نگران این مسئله نباشید، زیرا پزشک به منظور به حداقل رساندن درد از کرم و ژل های بی حسی در ناحیه مورد نظر و یا لیدوکائین استفاده می کند تا تزریق بوتاکس باکمترین میزان فشار و درد انجام شود.

سخن پایانی

یکی از مسائلی است که افراد پیش از اقدام برای این روش زیبایی باید به آن توجه داشته باشند. در واقع این روش عوارض خاصی ندارد و در برخی موارد دارای عوارض نادری است که بیشتر به دلیل عدم تزریق اصولی و انتخاب نامناسب محل تزریق ایجاد می شود. بنابراین  زیباجویان برای جلوگیری از عوارض احتمالی باید حتما به یک پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنند تا به بهترین نتایج دست یابند. مرکز زیبایی درسا کلینیک با تیم حرفه ای متشکل از پزشکان و متخصصین مجرب و با سابقه از بهترین کلینیک های زیبایی است که برای بوتاکس چانه می توانید به آن مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »