خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد که باید بدانید !

چکیده محتوا

جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد که باید بدانید !

محبوبیت لیزر موهای زائد روز به روز در حال افزایش است . این فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و ادعاهای زیادی وجود دارد که لیزر موهای زائد در همه انواع پوست بدون عوارض جانبی است . اما در واقع جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد که باید بدانید ، چیست ؟

شما با مطالعه این متن درمی یابید که عوارض جانبی پس از لیزر و سیستم های نوری برای حذف موهای زائد کدام است .

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق فیلر

لیزر موهای زائد

این تکنیک یک درمان زیبایی است که طی آن موهای زائد توسط نور پالسی شدید حذف می شوند . این نور به حرارت تبدیل می گردد و به واسطه تخریب فولیکول های مو ، رشد مو را متوقف می نماید . قسمت های مختلف بدن می تواند تحت درمان لیزر موهای زائد قرار گیرند . این نواحی شامل :

  • صورت
  • زیر بغل
  • سینه
  • پشت
  • دست ها
  • پاها
  • بکینی

انجام لیزر موهای زائد

برای انجام لیزر ، حتما قبل از مراجعه به کلینیک موهای خود را با ژیلت بتراشید . در هنگام لیزر باید حتما جهت جلوگیری از جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد که باید بدانید ، بر روی چشمانتان ، از عینک محافظ چشم استفاده نمایید .

همچنین می توانید برای کاهش درد ، قبل از انجام لیزر از کرم های بی حسی بر ناحیه تحت درمان استفاده نمایید ، به علاوه برخی از دستگاه های جدید لیزر ، مجهز به خنک کننده سطح پوست هستند که میزان درد حین عمل کاهش یابد .

در هنگام انجام لیزر ، ارائه دهنده دستگاهی را بر روی سطح پوست شما قرار می هد و لیزر را فعال می نماید ، بسیاری از بیماران این درمان را مشابه برخورد نوار لاستیکی بر روی بدن توصیف می نمایند .

جلسه درمان لیزر بر اساس وسعت منطقع درمان بین ۱۵ تا ۶۰ دقیقه زمان می برد و تعداد جلسات بستگی به نوع پوست و مو و ناحیه تحت درمان دارد .

انجام لیزر موهای زائد

پس از درمان

در ارتباط با پس از درمان لیزر و جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد که باید بدانید ، می توانید برای کاهش درد ، التهاب و قرمزی از بسته های یخ استفاده نمایید .

همچنین باید توجه داشته باشید که پوست شما پس از لیزر موهای زائد ، حساس به اشعه و نور آفتاب خواهد شد و در هنگام خروج از منزل حتما باید با استفاده از کرم های ضد آفتاب و دارای SPF مناسب از پوست خود محافظت نمایید .

آنچه باید قبل از لیزر موهای زائد بدانید

قبل از انجام لیزر یک سری نکات وجود داشته ، که به شرح زیر است ؛

  1. عوارض لیزر موهای زائد : اگر به دنبال لیزر موهای زائد هستید بهتر است تمام جوانب این تکنیک را در نظر بگیرید و جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد که باید بدانید را دریابید .

در کنار مزایای زیاد حذف موهای زاید با لیزر ، شما می توانید با جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد روبه رو شوید ، البته میزان بروز عوارض جانبی به تخصص و مهارت ارائه دهنده شما و همچنین تجهیزاتی که به کار می گیرند دارد ، به طوری که هر چقدر دستگاه مورد استفاده برای لیزر جدیدتر و به روز تر باشد عوارض ناشی از آن نیز کمتر خواهد بود .

  1. موارد منع مصرف : در ارتباط با جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد که باید بدانید ، باید گفت این روش برای زنان حامله و افرادی که پوست خاص و تحریک شده دارند مناسب نیست ، چرا که عوارض ناشی از لیزر موی زاید در این افراد اثرات جبران ناپذیری به همراه دارد .
  2. ایمنی : به طور کلی ، لیزر موهای زاید ایمن و بی خطر است . اما این تکنیک می تواند در صورت ناشی بود تکنسینی که آن را انجام می دهد عوارض جانبی ایجاد نماید .

البته در راستای جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد که باید بدانید ، می توان گفت ، ناراحتی هایی مانند درد جزئی ، قرمزی و التهاب پوست ممکن است برای هر کسی ایجاد شود که در مدت زمان کوتاه برطرف خواهد شد .

  1. میزان تخصص و مهارت ارائه دهنده لیزر : قبل از انتخاب کلینیک برای لیزر ، حتما از میزان تجربه و مهارت و صلاحیت ارائه دهنده رمان لیزر اطمینان حاصل نمایید . برای این کار میزان استانداردهای کلینیک مورد نظر و میزان آموزش و تخصص کادر درمان و به روز بودن تجهیزات آن ها را بررسی نمایید .

لذا جهت آگاهی از جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد که باید بدانید ، می توانیم بگوییم ، از مراجعه به کلینیک هایی که بدون در نظر گرفتن استاندارها و با هزینه بسیار پایین عمل لیزر را انجام می دهند خودداری نمایید ، چرا که این کار منجر به بروز عوارض جدی لیزر موی زائد خواهد شد .

  1. متعهد بودن به انجام لیزر در زمان های مناسب : جهت انجام درمان مناسب و کامل ، باید در زمان تعیین شده توسط ارائه دهنده ، تمامی جلسات درمان را به طور منظم انجام دهید .

تعداد دفعات این جلسات بر اساس نوع مو و پوست شما و نحوه پاسخ دهی بدنتان به درمان تعیین می شود و در هر فرد متفاوت است ، ولی به طور میانگین ۷ جلسه درمان با فاصله یک ماه برای درمان توصیه می گردد .

  1. تاثیر نوع پوست بر نتایج لیزر : شاید برای شما جالب باشد که در ار تباط با جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد که باید بدانید ، رنگ پوست از اهمیت بالایی برخوردار است و بر کسب نتایج و میزان موفقیت درمان لیزر اثرگذار است .

درمان لیزر موهای زائد بر روی پوست های تیره و یا موهای بور یا سفید موفقیت آمیز نیست . هرچه تضاد بین پوست و مو بیشتر باشد ( پوست روشن و موی تیره ) نتایج حاصل از لیزر ایده آل تر است .

اگر پوست خود را به تازگی برنزه کرده اید ، عوارض جانبی لیزر مو زاید افزایش خواهد یافت و نتایج مطلوبی حاصل نخواهد شد ، لذا اجازه دهید چند ماه بگذرد و سپس درمان لیزر موی زاید را انجام دهید .

 

آنچه باید قبل از لیزر موهای زائد بدانید

عوارض لیزر موهای زائد چیست ؟

جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد که باید بدانید ، شامل موارد زیر است :

  • التهاب و سرخی پوست
  • تحریک ، خارش و سوزش پوست
  • آکنه
  • عفونت
  • تغییرات در رنگ پوست
  • جای زخم
  • جای سوختگی ناسب از گرمای لیزر
  • کبودی
  • پوسته پوسته شدن
  • حساس شدن پوست
  • تیرگی یا روشن شدن پوست
  • عوارض لیزر موهای زائد چیست ؟

علت عوارض لیزر موهای زائد

لیزر یک پرتو نور شدید و بسیار جهت دار تولید می کند. جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد که باید بدانید ، ماهیت حرارتی لیزر است ، جایی که پروتئین های بافت به دلیل افزایش دما به دنبال جذب انرژی لیزر دناتوره می شوند .

بدن انسان در برابر خروجی لیزرهای خاص آسیب پذیر است و تحت شرایط خاصی قرار گرفتن در معرض آن می تواند به چشم و پوست آسیب برساند . تحقیقات مربوط به آستانه آسیب چشم و پوست به منظور درک خطرات بیولوژیکی اشعه لیزر انجام شده است .

امروزه به طور گسترده پذیرفته شده است که چشم انسان تقریباً همیشه بیشتر از پوست انسان در معرض آسیب است . به همین جهت همیشه در هنگام عمل لیزر موهای زاید ، از محافظ های چشمی استفاده می گردد .

کلام پایانی

در انتهای مطلب جدی ترین عوارض لیزر موهای زائد که باید بدانید خاطر نشان می کنیم ، بروز کلی عوارض جانبی پس از حذف موهای زائد با لیزر های رایج کم می باشد و عواقب دائمی بسیار نادری دارد . بروز بیشتر تغییرات رنگدانه ای با لیزرهای با طول موج کوتاه تر (تا ۱۹٪) به ویژه در انواع پوست های تیره تر دیده می شود .

اما به طور کلی عوارض جانبی این روش شامل سرخی ، التهاب و کبودی پوست ، روشن یا تیرگی پوست ، سوختگی ناشی از لیزر ، پوسته پوسته شدن ، عفونت ، خارش و سوزش و آکنه می باشد . اگر لیزر موهای زائد انجام داده اید و از نتایج راضی نیستید یا عوارض جانبی دارید که شما را آزار می دهد، با پزشک خود در کلینیکی که تحت درمان قرار گرفته اید صحبت کنید ، در نظر داشته باشید ، که درسا کلینیک بهترین مرکز می باشد .

بیشتر بخوانید: آیا تزریق اسکالپترا برای بزرگ کردن باسن موثر است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »