خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

خداحافظی با غبغب

چکیده محتوا

خداحافظی با غبغب

ممکن است بتوانید خداحافظی با غبغب را با انجام تمرینات ورزشی، کاهش وزن یا برخی روش های پزشکی انجام دهید. غبغب که می تواند ناشی از چربی های اضافی در قسمت زیر گلو باشد، معمولا در اثر افزایش سن و چاقی بوجود می آید. البته ژنتیک نیز می تواند عامل دیگر این مشکل باشد.

ما در ادامه استراتژی های بیشتری در مورد علت ایجاد غبغب و کارهایی که می توانید برای خداحافظی با غبغب انجام دهید، آورده ایم، با ما همراه باشید.

چرا من غبغب دارم؟

نزدیک به ۵۰ درصد مردم از غبغب خود اذیت می شوند. ممکن است هنگام تماشای عکس و یا آینه متوجه غبغب خود شوید و از خود بپرسید: “آیا من همیشه اینطور به نظر می رسم؟”

وجود غبغب ممکن است باعث شود که به نظر برسد، گردن ندارید. این ظاهر نامطلوب ناشی از چربی بیش از حد در ناحیه زیر چانه است. در حالی که غبغب اغلب با چاقی همراه است، اما نمی توان گفت که تنها عامل آن است. علت ایجاد غبغب می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ژنتیک
  • نوسان وزن
  • پیر شدن

از موهای صورت و روسری می توان برای پنهان کردن ظاهر غبغب استفاده کرد، اما بسیاری از مردم برای راه حل دائمی تر تلاش می کنند.

چه تمرین هایی غبغب را هدف قرار می دهند؟

در ادامه تمرین هایی وجود دارد که می توانید با انجام آن ها خداحافظی با غبغب را انجام دهید. این تمرین ها از طریق تقویت پوست و عضلات به کوچک شدن ناحیه زیر چانه کمک می نماید. برای اثر بخشی این فعالیت ها هر تمرین را چند بار در روز تکرار کنید.

  • ورزش فک راست: در حالیکه سقف را نگاه می کنید، فک پایین را به جلو فشار داده تا کشش را در ناحیه غبغب احساس کنید. بعد از ۱۰ ثانیه فک را شل کنید.
  • ورزش با توپ: یک توپ کوچکی را زیر چانه قرار داده و چانه را به روی آن فشار دهید.
  • کشش زبان: در حالیکه به جلو نگاه می کنید زبان خود را خارج نموده و به سمت بالا و نوک بینی بکشید، با این کار کششی در ناحیه غبغب احساس می کنید، پس از ۱۰ ثانیه به حالت عادی برگردید.
  • کشش گردن: در حالیکه سقف را نگاه می کنید، زبان خود را به سقف دهان فشار داده و کشش را در ناحیه غبغب احساس کنید، پس از ۱۰ ثانیه به حالت عادی برگردید.
  • فک پایین: ورزش دیگر برای خداحافظی با غبغب به این صورت است که در حالیکه سقف را نگاه می کنید، فک پایین خود را به سمت جلو بکشید و پس از ۱۰ ثانیه به حالت عادی برگردید.

چه تمرین هایی غبغب را هدف قرار می دهند؟

آیا می توانم غبغب خود را به طور طبیعی درست کنم؟

اگر ایجاد غبغب به دلیل افزایش وزن باشد، لاغر شدن می تواند به کاهش غبغب کمک نماید، که لازمه آن رعایت یک رژیم غذایی درست و انجام فعالیت های ورزشی مناسب و منظم است. در ادامه دستورالعمل هایی برای خداحافظی با غبغب آورده شده است:

  • همواره از میوه و سبزیجات تازه استفاده نمایید.
  • از مصرف غذاهای فراوری شده خودداری نمایید.
  • از لبنیات کم چرب استفاده نمایید.
  • غلات تصفیه شده استفاده نمایید.
  • چربی سالم (روغن زیتون، آجیل) استفاده نمایید.
  • پروتئین بدون چربی (گوشت سفید) استفاده نمایید.
  • انجام فعالیت ورزشی مناسب و صحیح

در بسیاری از موارد، حفظ وزن سالم به شما کمک می کند علاوه بر خداحافظی با غبغب از مزایای دیگر آن نیز برای سلامتی خود بهره مند شوید و از ابتلا به بیماری های زیر در امان باشید:

  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • آپنه خواب
  • بیماری قلبی
  • سرطان های خاص
  • سکته

چه روش های درمانی دیگری می تواند شما را از شر غبغب خلاص نماید؟

در صورتیکه وجود غبغب ژنتیکی باشد، کاهش وزن نمی تواند منجر به خداحافظی با غبغب شود. در این صورت پزشک پیشنهاد می دهد که از روش های درمانی و تهاجمی استفاده گردد. این روش ها شامل موارد زیر است:

  • لیپولیز: در این درمان گرمای لیزر می تواند به کانتور کردن و رفع چربی در غبغب کمک نماید.
  • مزوتراپی: در این روش پزشک با تزریق اسید دئوکسی کولیک، می تواند به جذب چربی های ناحیه زیر چانه کمک نماید.
  • لیزر RF: لیزر فرکشنال می تواند به کاهش چربی های ناحیه زیر چانه کمک نماید.
  • هایفوتراپی: درمان HIFU می تواند به صورت کاملا غیر تهاجمی به کاهش چربی در ناحیه زیر چانه و کشیدگی پوست این ناحیه کمک نماید.

چگونه غبغب با مزوتراپی از بین می رود؟

اسید دئوکسی کولیک یک ماده طبیعی در بدن شما است که به تجزیه چربی مصرف شده در رژیم غذایی شما کمک می کند. مزوتراپی از همین فناوری با بهره وری از حالت مصنوعی این ماده خاص یعنی اسید دئوکسی کولیک انجام می گرددد. با تزریق این محلول به قسمت زیر چانه سلول های چربی از بین می رود و شما می توانید برای همیشه خداحافظی با غبغب را انجام دهید.

بیشتر بخوانید

در یک سری از تزریقات اسید دئوکسی کولیک، چربی های ناخواسته را در عرض چند دقیقه از خط فک شما آب می کند. بدن شما چربی را به زباله های سلولی تبدیل می کند و طی چند هفته آینده آن را از طریق سیستم لنفاوی و گردش خون خارج می کند.

یکی از بهترین بخش‌های این درمان این است که وقتی چربی چانه از بین رفت، دیگر برنمی‌گردد. این باعث می شود که بهترین درمان برای این ناحیه به دلیل نتایج دائمی و موثر باشد.

 

چگونه غبغب با مزوتراپی از بین می رود؟

سوالات متداول

آیا غبغب از بین می رود؟

در حالی که ممکن است غبغب خود به خود از بین برود، اگر افزایش وزن علت آن باشد، این احتمال بیشتر است. اما خداحافظی با غبغب در صورتی که علت آن ژنتیک باشد، دشوارتر است. اگر علت آن افتادگی پوست باشد، احتمالاً برای برداشتن آن به جراحی نیاز خواهید داشت. با این حال، حتی کاهش وزن همیشه تضمین نمی کند که غبغب شما از بین برود. انجام تمرینات چانه می تواند این شانس را افزایش دهد.

چگونه می توان به سرعت از شر غبغب خلاص شد؟

اگر به دنبال خداحافظی با غبغب بدون جراحی و خیلی سریع هستید، باید بگوییم که امکان پذیر نیست. زیرا در تمامی درمان های ذکر شده، باید دوران نقاهت را در نظر داشته باشید. در این زمینه باید بدانید که رعایت زندگی سالم از جمله رژیم غذایی و ورزش مناسب می تواند مانع از ایجاد غبغب شود.

آیا جویدن آدامس به رفع غبغب کمک می کند؟

همانطور که در یک منبع معتبر در سال ۲۰۱۸ اشاره شد، جویدن آدامس ممکن است توانایی جویدن و بلع شما را بهبود بخشد. با این حال، به شما کمکی به ایجاد خط فک تراشیده نمی‌کند، زیرا یک مطالعه سال ۲۰۱۹ نشان می ‌دهد که تنها ماهیچه ‌های زبان و گونه را تقویت می‌ کند.

کلام پایانی

چندین کار وجود دارد که منجر به خداحافظی با غبغب می گردد. این کارها شامل کاهش وزن، ورزش های مناسب و منظم، هایفوتراپی، مزوتراپی و لیزر آر اف می باشد. ما در کلینیک درسا با بهترین درمان ها به شما کمک می کنیم تا برای همیه از شر غبغب خلاص شوید.

برای دریافت وقت مشاوره به وب سایت ما مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »