خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

درمان ریزش مو با مزوتراپی

چکیده محتوا

درمان ریزش مو با مزوتراپی

درمان ریزش مو با مزوتراپی یک روش مدرن ، ایمن و جدید است . در این روش به وسیله تزریق نوعی مایع به پوست کف سر و لایه هیدرو درم پوست ، می توان بر فولیکول مو اثر گذاشت . نتیجه این امر تحریک فولیکول مو جهت رشد و ورود به چرخه رشد می باشد .

تاثیر مزوتراپی مو بر روی رشد مو و همچنین ، کاهش ریزش مو امری تائید و ثابت شده است . به همین دلیل افراد بی شماری جهت درمان به وسیله این متد زیبایی روی آورده اند . از این رو ، بر آن شدیم تا ، در این مطلب به معرفی این روش زیبایی مو بپردازیم .

بیشتر بخوانید: تاثیر مزوتراپی در درمان ریزش مو

مزوتراپی مو چه متدی می باشد ؟

 

درمان ریزش مو با مزوتراپی ایمن به شمار می‌ رود . در این روش پزشک متخصص نوعی مایع را ، به پوست کف سر تزریق و به وسیله سرنگ های مخصوصی می‌ نمایند . این مواد شامل آنزیم‌ ها ، عصاره‌ های گیاهی ، مواد مغذی ، اسیدهای آمینه و نوعی پروتئین می‌ باشد .

به منظور انجام مزوتراپی مو ، پزشک متخصص مواد مغذی را ، به وسیله نوعی سرنگ مختص این کار ، به لایه میانی پوست سر فرد بیمار تزریق می کند . ممکن است فرد در لحظه مقداری احساس ناراحتی و یا سوزش نماید . اما ، پس از آن پزشک اقدام به تجویز دارو و مسکن جهت رفع این حالت می نماید .

کلیه ویتامین ها و مواد تغذیه کننده مو به وسیله سرنگ های با ضخامت ٢ آلی ۴ میلی متر به لایه میانی پوست سر و یا در واقع ریشه مو تزریق می شود . درمان ریزش مو با مزوتراپی منجر به تحریک بافت های زیرین پوست و فولیکول مو می شود . در نهایت فرد شاهد رشد موهای جدید خواهد بود .

مزوتراپی مو چه متدی می باشد ؟

 

در مزوتراپی مو چه موادی به پوست سر تزریق می شود ؟

 

پزشک متخصص جهت درمان ریزش مو با مزوتراپی ، موادی را ، به لایه میانی پوست سر فرد تزریق می کند . این مواد در واقع نوعی مایع است و متشکل از چندین ماده متفاوت می باشد . فیناستراید ، سیلیسیم آلی ، دوتاستراید ، بیوتین ، پی آره پی ، ویتامین ها ، مواد معدنی از جمله مواد تشکیل دهنده مایع مزوتراپی هستند .

از طرفی دیگر یکی از دلایل درمان ریزش مو با مزوتراپی ، وجود ماینوکسیدل در مایع مزوتراپی است . ترکیباتی مانند ماینوکسیدل و ترکیب آن با سایر مواد آلی و ویتامین ها سبب تحریک رشد فولیکول مو ، افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی به بافت پوست سر می گردد .

 

موارد کاربرد مزوتراپی چیست ؟

 

موارد کاربرد این روش درمانی ، محدود به درمان ریزش مو با مزوتراپی نمی باشد . بلکه از این متد نوین برای درمان موارد دیگری نیز استفاده می کنند . البته ذکر یک نکته جالب در این جا بدون لطف نمی باشد ، در زمان های قدیم و در ابتدای کشف این روش ، از مزوتراپی برای درمان درد استفاده می شد .

موارد به کار گیری مزوتراپی در صنعت زیبایی متفاوت است . این موارد وابسته به نوع کاربرد و مواد استفاده شده در مزوتراپی متغیر هستند . مزو به معنی لایه میانی پوست است . تراپی نیز ، به معنی درمان تفسیر می شود . مزوتراپی در درمان برخی از مشکلات مانند مشکلات ذیل کاربرد دارد ؛

 

  • درمان ریزش مو با مزوتراپی و تحریک رشد مو
  • درمان سلولیت پا و ران
  • درمان لکه های پوست و صورت
  • جوانسازی پوست
  • کانتور کردن فک و گونه
  • درمان چربی پلک
  • کاهش چربی بدن و کمک به لاغری
  • برطرف کردن و درمان جای جوش و زخم

بیشتر بخوانید: بهترین سن برای تزریق بوتاکس و ژل چه سنی است ؟

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی به شمار می روند ؟

همانگونه که ، قبلاً نیز ذکر شد موارد کاربرد این روش زیبایی محدود به درمان ریزش مو با مزوتراپی نیست . از این روش برای درمان سایر مشکلات مربوط به پوست نیز استفاده می کنند . مزوتراپی عوارض جدی و خطرناکی ندارد . با این وجود ، در ابتدا پزشک متخصص مناسب بودن کاندیدا را ، کنترل می کند .

موارد کاربرد و استفاده مزوتراپی متنوع بوده و هر کدام کاندیداهای مختص به خود را ، دارا می باشند . در صورت داشتن هر یک از حالت های زیر ، فرد یک کاندیدای مناسب برای انجام عمل مزوتراپی به شمار می رود و می تواند با این متد درمانی ، مشکل خود را ، حل کند ؛

 

  • کاهش سرعت رشد مو : رشد مو در اثر گذشت زمان و یا افزایش سن به کمترین حالت خود می‌رسد . این مشکل را ، می‌ توان با انجام مزوتراپی درمان نمود .
  • درمان مشکل تلوژن افلوویوم : این مشکل برای زمانی به وجود می‌آید که ، مو وارد چرخه رشد نشود . از مشکلات بعد از بارداری می‌ توان به مشکل تلوژن افلوویوم اشاره نمود . این مشکل را ، نیز می توان با انجام مزوتراپی درمان کرد .
  • مشکلات مرتبط با ساقه مو : علاوه بر درمان ریزش مو با مزوتراپی ، از این روش درمانی برای رفع مشکلات مربوط به ساقه مو نیز ، استفاده می شود .
  • درمان آلوپسی : از بهترین روش های درمانی برای رفع مشکل آلوپسی ، مزوتراپی است . به وسیله مزوتراپی می توان مشکل آلوپسی را ، در بانوان و آقایان بهبود بخشید .

 

موارد منع انجام عمل مزوتراپی کدام است ؟

 

هرچند تاثیر درمان ریزش مو با مزوتراپی در اکثر افراد تائید شده است ولی ، همه افراد قادر به استفاده از این روش درمانی نمی باشند . انجام عمل مزوتراپی یک روش کاملا ایمن است . با این حال ، بهتر است در صورت داشتن برخی از مشکلات و یا بیماری های مانند حالت های زیر ، از انجام مزوتراپی خودداری شود ؛

 

  • مشکلات ژنتیکی : مشکلات مو ناشی از زمینه های ارثی یا ژنتیکی ، با انجام مزوتراپی به نتیجه دلخواه نمی رسند .
  • دوران بارداری و شیردهی : انجام مزوتراپی در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود و در صورت انجام نتیجه کامل و مطلوب دریافت نخواهد شد .
  • مصرف داروهای خاص : در صورت مصرف داروهای مانند داروی انعقاد خون از انجام مزوتراپی خودداری کنید .
  • بیماری های خاص : درمان ریزش مو با مزوتراپی ، در صورت داشتن بیماری های مانند دیابت ، فشار خون و یا هموفیلی ممنوع است .
  • داشتن آلرژی به داروی خاص : برای افرادی که ، به برخی از داروها حساسیت و یا آلرژی دارند انجام مزوتراپی تاثیر گذار نیست و به هیچ وجه توصیه نمی شود .
  • محدودیت سنی : برای بانوان بالای ۶٠ سال و همچنین ، آقایان بالای ۴٠ سال با مشکل طاسی آندروژنی ، انجام مزوتراپی ثمربخش نمی باشد .

موارد منع انجام عمل مزوتراپی کدام است ؟

 

مزایای روش مزوتراپی مو چیست ؟

 

انجام عمل مزوتراپی برای افراد واجد شرایط مزایای بسیاری به همراه دارد . علاوه بر ، درمان ریزش مو با مزوتراپی می توان رشد فولیکول مو را ، تحریک کرد . بهبود خون رسانی ، اکسیژن رسانی و بهبود یافت زیرین پوست سر همگی از مزیت های این روش درمانی به شمار می روند .

پس از انجام مزوتراپی ، فرد نیاز به مراقبت خاص و ویژه ای نخواهد داشت . این روش نسبت به سایر روش های تهاجمی از قیمت و هزینه بسیار مقرون به صرفه ای برخوردار است . در ضمن ، مزوتراپی دوران نقاهت نیاز نداشته و فرد می تواند به راحتی به انجام فعالیت های روزمره خود بپردازد .

 

کلام پایانی

 

درمان ریزش مو با مزوتراپی از متدهای مدرن و به روز علم پزشکی به شمار می رود . انجام این عمل زیبایی در کلیه کلینیک ها صورت می گیرد . به یاد داشته باشید ، مهارت پزشک متخصص در این زمینه ، به کاهش شدت و مقدار عوارض مزوتراپی کمک شایانی می کند .

به همین دلیل مراجعه به کلینیک های مجهز و پیشرفته مانند کلینیک درسا جهت انجام مزوتراپی ، توصیه می شود . این کلینیک از پزشکان با سابقه و متخصص در زمینه انجام مزوتراپی برخوردار است . لازم به ذکر است که ، کلینیک درسا یکی از بهترین کلینیک های مجهز و پیشرفته انجام کلیه عمل های زیبایی در پایتخت می باشد .

بیشتر بخوانید: لیفت ابرو با نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »