خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

درمان های موثر برای سفت شدن پوست کدام اند ؟

چکیده محتوا

درمان های موثر برای سفت شدن پوست کدام اند ؟

افزایش سن و قرار گیری در یک سری شرایط محیطی عاملی بوده ، که با شل شدن و افتادگی پوست مواجه هستیم . برای برطرف نمودن این مشکلات بسیاری از افراد در جست و جوی درمان های موثر برای سفت شدن پوست می باشند . این درمان ها هم به صورت خانگی و هم با بهره مندی از تجهیزات پیشرفته انجام می شود ، از شما خواهشمندیم تا در ادامه مطلب با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: رهایی از زخم های ناشی از آکنه

چند درمان خانگی برای سفت شدن پوست

بعضی از درمان های موثر برای سفت شدن پوست در خانه و بدون نیاز به وسایل خاصی انجام خواهد شد . سفت شدن پوست یکی از مشکلات رایجی بوده ، که با عبور زمان و عواملی مانند پیری ، افتادگی پوست ، کاهش تولید کلاژن و الاستین ، افت قدرت عضلات و غیره رخ می دهد . موارد زیر راه های مناسبی برای درمان این عارضه هستند ؛

  1. تمرینات مقاومتی : انجام تمرینات مقاومتی مانند بدنسازی با وزنه ها ، پیلاتس و تمرینات کششی می تواند به تقویت عضلات و افزایش تجمع کلاژن در پوست کمک کند .
  2. ماساژ صورت : ماساژ صورت می تواند به بهبود چربی های زیر پوستی ، تحریک تولید کلاژن و الاستی و افزایش جریان خون در مناطق مورد نظر کمک کرده و به سفتی پوست منجر می شود ‌.
  3. استفاده از محصولات ضد پیری : استفاده از کرم ها و سرم های حاوی عناصر مغذی ، آنتی اکسیدان ها و عوامل ترمیم کننده ، سفتی و لطافت پوست را به ارمغان می آورد .
  4. حفظ رطوبت پوست : استفاده از مرطوب کننده ها و محصولات حاوی اسید هیالورونیک و گلیسرین می تواند به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی و سفت شدن آن کمک نماید .
  5. مصرف مواد غذایی مناسب : تغذیه سالم و متنوع با مصرف مقدار کافی پروتئین ، ویتامین C و E ، روغن های امگا ۳ و آب تضمین کننده سلامت و شادابی پوست است .
  6. محافظت از پوست در برابر آفتاب : استفاده از کرم های ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی مناسب و استفاده از لباس ها و کلاه برای محافظت از پوست در برابر اشعه UV می تواند خطرات آفتاب سوختگی و پیری زودرس پوست را کاهش دهد .

موارد بالا را می توان در گروه درمان های موثر برای سفت شدن پوست قرار داد .

 

چند درمان خانگی برای سفت شدن پوست

ماسک مناسب برای سفتی پوست صورت

از جمله درمان های موثر برای سفت شدن پوست بهره مندی از یک سری ماسک است . استفاده از ماسک های مناسب می تواند به سفت شدن پوست کمک کند . در زیر تعدادی از ماسک های موثر برای سفت شدن پوست را ذکر خواهیم کرد ؛

  1. ماسک عصاره آلوئه ورا : گوشت داخل برگ آلوئه ورا را استخراج کرده و به صورت یک لایه نازک بر روی پوست صورت خود بمالید . بعد از حدود ۱۵-۲۰ دقیقه ، با آب گرم بشویید . آلوئه ورا آنزیم هایی دارد ، که به ترمیم و سفت شدن پوست کمک می کند .
  2. ماسک خیار : یک خیار را رنده کرده و آب آن را جدا کنید . روی پوست تمیز صورت خود ماسک خیار را بمالید و حدود ۱۵-۲۰ دقیقه بگذارید . سپس با آب گرم شستشو دهید . خیار حاوی ویتامین C و کالاژن است و می تواند به سفت شدن پوست کمک می نماید . این ماسک در گروه درمان های موثر برای سفت شدن پوست قرار گرفته و بسیار موثر است .
  3. ماسک زرده تخم مرغ : زرده تخم مرغ را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و بر روی پوست خود بمالید . بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه ، آبکشی کنید . زرده تخم مرغ حاوی پروتئین و لیپیدها بوده ، که می تواند به سفت شدن و احیای پوست کمک می نماید .
  4. ماسک با اسفنج دریایی : اسفنج دریایی را به آب خیس کرده و نرم کنید . سپس روی پوست خود ماسک کنید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بگذارید . اسفنج دریایی حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است ، که به سفت شدن و روشن شدن پوست کمک می کنند .
  5. ماسک با عسل : یک قاشق عسل را بر روی پوست خود بمالید . بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه ، با آب گرم شستشو دهید . این ماسک سبب تغذیه و سفتی پوست خواهد شد .

قبل از استفاده از هر نوع ماسک ، بهتر است آن را در یک قسمت کوچک از پوست تست کنید ، تا مطمئن شوید که هیچ حساسیت یا آلرژی وجود ندارد . با انجام هر کدام از روش های بالا ، یکی از درمان های موثر برای سفت شدن پوست را امتحان کرده اید .

استفاده از لیزر تراپی برای سفتی پوست

از جمله درمان های موثر برای سفت شدن پوست بهره مندی از لیزر است . لیزر تراپی می تواند برای سفت شدن پوست موثر عمل کند . با استفاده از نور قدرتمند لیزر یا دستگاه های IPL ( نور متقاطع نورانی ) ، لیزر تراپی به طور مستقیم بر روی پوست اثر می گذارد و فرآیند سفت شدن و جمع و جور شدن بافت پوست را ممکن می سازد .

لیزر تراپی با تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست ، می تواند باعث بهبود ساختار و انعطاف پذیری پوست شود . علاوه بر این ، این روش می تواند بهبود لینکاژ عروقی و ترمیم بافت را تسریع کند .

به همین دلیل ، لیزر تراپی معمولاً برای کاهش چین و چروک صورت ، بهبود متابولیسم پوست ، درمان لکه های پیری و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یکی از درمان های موثر برای سفت شدن پوست شناخته شده است . با تحریک سازندهای طبیعی پوست ، لیزر تراپی به پوست شما کمک کرده ، تا سفت و جوانتر به نظر برسد .

قبل از تصمیم گیری در مورد لیزر تراپی یا هر روش درمانی دیگر ، با یک پزشک مجرب مشورت کنید ، تا وضعیت پوست شما و انتظاراتتان را ارزیابی کند ، در این راستا درسا کلینیک در کنار شما خواهد بود .

 

استفاده از لیزر تراپی برای سفتی پوست

کلام آخر

درمان های موثر برای سفت شدن پوست متنوع می باشد ، که در این مقاله به بهترین آن ها اشاره کردیم . اگر خواهان سفت شدن پوستتان در کوتاه ترین زمان ممکن می باشید ، حتما به مجموعه درسا کلینیک مراجعه نمایید و از خدمات منحصر به فرد این مجموعه بهره مند گردید .

بیشتر بخوانید: نکات مهم قبل از ایمپلنت سینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »