خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

درمان و بهبود جای زخم لیفت صورت

چکیده محتوا

درمان و بهبود جای زخم لیفت صورت

درمان و بهبود جای زخم لیفت صورت از دغدغه های اصلی زیبا جویانی است ، که این روش زیبایی را برای جوانسازی پوست صورت خود بر می گریزند . لیفت صورت از عمل های زیبایی تهاجمی است ، که روند بهبودی جای زخم و درمان آن نیاز به مراقبت بسیار دارد . در این مقاله در مورد تمام نکات مراقبتی پس از انجام لیفت صورت ، صحبت خواهیم کرد ‌.

بهبود جای زخم بعد از لیفت صورت

درمان و بهبود جای زخم لیفت صورت نسبتا سریع است و اغلب در صورتی که مراقبت های توصیه شده انجام شود ، به خوبی پیش می ‌رود ؛ زیرا بخیه ایجاد شده در این جراحی زیبایی بسیار ظریف است .

با این حال ، حداقل سه تا چهار روز پس از عمل تورم زیادی در صورت و نواحی که لیفت در آن انجام شده و حتی گاهی اوقات کبودی های زیر پوستی ( در ناحیه جورد نظر ) ، ایجاد می شود . بابت تورم و کبودی هیچ نگرانی نداشته باشید ؛ زیرا بخشی از عوارض بدون خطر این عمل زیبایی است . تورم و کبودی بعد از عمل معمولاً طی ۷ تا ۱۰ روز پس از عمل کاهش می یابد .

برخی از بیماران نیز پس از عمل زیبایی لیفت صورت ، به تب مبتلا می شوند ، که ایم مورد نیز جای نگرانی ندارد و یک واکنش طبیعی بدن است . برای بهبود جای زخم لیفت صورت و کم نمودن عوارض آن استراحت مطلق برای بیمار ضروری است ، ترجیحا بیماران از کمپرس سرد بر روی نواحی کبود و متورم ، استفاده کنند .

 

خوابیدن پس از لیفت صورت

نحوه خوابیدن نیز نقش زیادی در روند بهبود اسکار پس از لیفت دارد . پس از انجام این عمل زیبایی بر روی کمر بخوابید ، تا تورم از ناحیه ای به ناحیه دیگر منتقل و روی صورت فشاری ایجاد نشود . حداقل یک هفته پس از لیفت صورت باید به کمر بخوابید و در خواب غلت نزنید .

به طور کلی جای زخم بنا گوش بعد از یک هفته کم رنگ می شود و با کرم های آرایشی نیز قابل پوشاندن و محو شدن است . جای زخم پشت سر دیر تر بهبود می یابد ، اما چون در زیر موها پنهان می شود ، قابل رویت نیست .

برای اینکه روند درمان و بهبود جای زخم لیفت صورت زمان طبیعی خودش را طی کند ، حتما تمام توصیه های مراقبتی پس از این عمل زیبایی را رعایت و در صورت مشاهده هر گونه عارضه ای با پزشک خود مشورت نمایید .

 

خوابیدن پس از لیفت صورت

استحمام پس از لیفت صورت

همانگونه که در بالا اشاره نمودیم ، روند درمان و بهبود جای زخم لیفت صورت یکی از دغدغه های مراجعه کنندگان است . اگر چند راهکار مراقبتی را پس از این عمل به کار ببرید ، این عمل بهترین نتیجه و کم ترین عارضه را برای فرد خواهد داشت .

پس از لیفت صورت به مدت سه تا چهار روز ، محل مورد نظر با پانسمان پوشیده می شود ، پس از طی این چند روز ، می توان بانداژ را برداشت و موها را شستشو نمود . سپس ، پس از طی دو تا سه روز متوالی باید موها را با شامپو ضد عفونی کننده مخصوص ، شستشو نمود .

بخوانید: آموزش تزریق فیلر در تهران

مراقبت از جای زخم لیفت صورت

محل برش برای انجام لیفت صورت ، بسیار گسترده است ، به نحوی که از بنا گوش تا پشت سر امتداد دارد ، از این رو درمان و بهبود جای زخم لیفت صورت ، نیاز با توجه و مراقبت زیادی دارد .

تقریباً ده تا چهارده روز بعد از عمل ، بخیه ها ( در اطراف لوب ) برداشته می شود و ما بقی بخیه ها در پشت سر و زیر موها ، جذب پوست می شوند ، تا زمان بهبودی زخم ها و برداشتن بخیه ها باید با طور مطلق استراحت نمود و در حد امکان از تکان دادن سر و گردن خودداری نمایید .

حداقل سه تا چهار هفته پس از عمل ، جای زخم نباید در معرض نور خورشید قرار گیرد ‌. ترجیحا لیفت صورت را در اواسط پاییز، زمستان یا اوایل بهار انجام دهید ؛ زیرا نور خورشید در این ایام از سال ضعیف تر از ما بقی سال است .

برای اینکه روند درمان و بهبود جای زخم لیفت صورت به مشکل بر نخورد ، حتما از کرم ضد آفتاب با SPF 50 و بالاتر استفاده کنید ، کرم های ضد آفتاب کمتر از این ضریب به هیچ عنوان توصیه نمی شود و اثر محافظتی ندارد .

مراقبت از جای زخم لیفت صورت

ورزش پس از لیفت صورت

اگر به طور حرفه ای ورزش می کنید ، حتما با پزشک خود در مورد میزان فشاری که ورزش بر جای زخم شما وارد می کند ، صحبت کنید . تاثیر ورزش در روند درمان و بهبود جای زخم لیفت صورت به نوع ورزش و میزان فعالیت شما بستگی دارد .

به طور کلی برای سه تا چهار هفته پس از این عمل از فعالیت بدنی سنگین خودداری کنید . پس از طی این دوره زمانی می توانید به فعالیت های ورزشی خود در هر سطحی ادامه دهید .

استفاده از مواد آرایشی پس از لیفت صورت

بنا بر توصیه پزشکان زیبایی برای تسریع درمان و بهبود جای زخم لیفت صورت ، حدود یک هفته پس از برداشتن بخیه‌ها از اعمال هر گونه مواد آرایشی خودداری کنید و ترجیحا چهار تا شش هفته پس از برداشتن بخیه ها ، از لوازم حاوی مواد شیمیایی و رنگدانه خودداری نمایید .‌

در نهایت بازه زمانی بهبودی پس از لیفت صورت بسیار فردی است ، به وضعیت پوست و میزان مراقبت او پس از عمل بستگی دارد و از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد .

استفاده از مواد آرایشی پس از لیفت صورت
در پایان

مقاله درمان و بهبود جای زخم لیفت صورت ، توسط متخصصین مرکز زیبایی درسا کلینیک نگاشته شده است . مرکز زیبایی درسا کلینیک از پزشکان حرفه ای ، مجرب ، سر شناس و حاذق برای انجام تمام خدمات زیبایی پوست و مو مانند تزریق بوتاکس ، تزریق مزوتراپی ، لیفت صورت ، تزریق فیلر ، فیشیال پوست و … بهره می گیرد ‌.

اگر مایل به انجام خدمات زیبایی مختلف در این مرکز هستید ، به سایت درسا کلینیک مراجعه نمایید تا کارشناسان ما تمام راهنمایی های لازم را به شما دهند .

بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »