خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

رفع خطوط خط خنده

چکیده محتوا

رفع خطوط خط خنده

منظور از خط خنده یا خط لبخند همان چین و چروک ها و خطوطی هستند که در دو طرف دهان ایجاد می شود. گاهی اوقات این چین و چروک ها در اطراف چشم نیز قابل مشاهده هستند. این خطوط هنگام لبخند زدن بیشتر نمایان می شود و معمولا با بالارفتن سن نمی توان از ظاهر شدن آن ها جلوگیری نمود. برای رفع خطوط خط خنده روش های بسیاری وجود دارد. در ادامه بهترین روش های پزشکی رفع خطوط خط خنده  را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

دلایل ایجاد خطوط خط خنده

خط خنده به دلایل مختلفی می تواند ایجاد شود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • بی آبی پوست
  • از دست دادن انعطاف پذیری کلاژن پوست
  • سیگار کشیدن
  • ژنتیک
  • آسیب های ناشی از نور آفتاب

چگونه می توان از ایجاد خطوط خط خنده جلوگیری نمود؟

با داشتن یک سبک زندگی سالم و عادت های مناسب در سنین جوانی می توان از به وجود آمدن خطوط خط خنده جلوگیری نمود. از جمله این عادت های مناسب می توان به استفاده هر روز از ضد آفتاب، هیدراته نگه داشتن پوست، مصرف روزانه مقدار زیادی آب، خودداری از مصرف بیش از اندازه کافئین، قهوه و الکل و … اشاره نمود.

همچنین ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی گیاهی نیز در داشتن پوستی سالم بسیار موثر است. بهتر است که روزانه یک الی دو مرتبه پوست صورتتان را بشویید و سپس از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید و در کنار آن موارد ذکر شده را رعایت کنید تا بتوانید از ایجاد خطوط خط خنده جلوگیری کنید و پوستی شاداب و جوان داشته باشید. اما در صورت رعایت ننمودن این موارد و به وجود آمدن خطوط چین و چروک بر روی صورت باید از روش های رفع خطوط خط خنده استفاده کنید.

چگونه می توان از ایجاد خطوط خط خنده جلوگیری نمود؟

بهترین راه برای رفع خطوط خط خنده

برای رفع خطوط خط خنده روش های مختلفی وجود دارد که اکثر آن ها می تواند برای درمان خط لبخندهای عمیق بسیار مفید باشند. با استفاده از این روش ها می توان موجب جوان سازی پوست مخصوصا در دوره میانسالی شد. آیا شما نیز از به وجود آمدن خطوط خط خنده بر روی چهره خود ناراضی هستید؟ با استفاده از روش های زیر می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

  • از بین بردن خط خنده با بوتاکس
  • از بین بردن خط خنده با ژل
  • از بین بردن خط خنده با تزریق چربی
  • از بین بردن خط خنده با لیزر
  • از بین بردن خط خنده با کرم های OTC
  • از بین بردن خط خنده با میکرونیدلینگ
  • از بین بردن خط خنده با جراحی زیبایی

لازم است که اشاره کنیم تمامی روش های ذکر شده خط لبخند را به صورت موقت از بین می برند و اگر به دنبال درمان قطعی آن هستید باید به فکر جراحی های زیبایی باشید که هزینه خیلی زیادی دارند. اما در روش های غیر دائمی با توجه به روش و نوع و برند ژل یا تکنولوژی که استفاده می شود هزینه نهایی می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی خیلی کمتر از روش دائمی است.

تزریق ژل ، فیلر ( پرکننده ها)

تزریق ژل و فیلرهای پر کننده یکی از محبوب ترین روش ها میان افراد برای رفع خطوط خط خنده است. در این روش نیازی به هیچگونه عمل جراحی نیست. ماده اصلی تشکیل دهنده اکثر فیلرها هیالورونیک اسید است. فیلر را در چروک و یا خطی که از دهان تا بینی ادامه دارد تزریق می کنند و همان لحظه تاثیرش به خوبی قابل مشاهده است.

در صورتی که از نتیجه این کار رضایت نداشتید می توانید در کنار آن از سایر روش ها استفاده کنید. تزریق ژل و فیلر از ساده ترین، ایمن ترین و بهترین روش های حذف این خطوط است. میزان دوام و ماندگاری این نوع پر کننده ها بین ۶ الی ۱۲ ماه است و می توانند عوارض موقتی مانند سردرد ، واکنش های شبه حساسیتی و … داشته باشند.

تزریق بوتاکس

بوتاکس، دیسپورت، مصپورت و زئومین از دیگر پرکننده های قابل تزریق هستند که عملکرد متفاوتی با فیلرها دارند. در این روش این ماده توسط مختصص پوست و از طریق یک سوزن کوچک به محل مد نظر تزریق می شود که موجب ضعیف شدن ماهیچه های محل تزریق می گردد. به عبارتی ماهیچه ها، خطوط خنده و چین و چروک رها می شوند و کمتر مشخص خواهند بود.

نتایج بوتاکس چند روز پس از تزریق قابل مشاهده است و فرد می تواند ۲۴ ساعت پس از تزریق به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد. از عوارض جانبی تزریق بوتاکس برای رفع خطوط خط خنده  می توان به سردرد، قرمزی یا خارش در محل تزریق اشاره کرد. تزریق بوتاکس برای رفع خط خنده حدود ۳ ماه دوام دارد و برای حفظ نتایج آن باید پس از اتمام دوره مجددا به پزشک مراجعه نمود.

تزریق بوتاکس

تزریق چربی

عمدتا از روش تزریق چربی به منظور چاقی صورت، توپر کردن، نرمی و صاف کردن پوست استفاده می کنند. این روش تاثیر بسزایی در کاهش خطوط اطراف چانه، لب و خط خنده دارد. روش تزریق چربی بسیار پرطرفدار است، زیرا پزشک از چربی های بدن خود بیمار استفاده می کند و هیچ خطری سلامتی فرد را تهدید نمی کند و نتایجی کاملا طبیعی دارد.

عمل جراحی

عمل جراحی زیبایی دارای نتایج چشمگیرتر و ماندگار تری است و اگر به دنبال روشی با دوام طولانی مدت هستید این روش می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. لیفت صورت یا به عبارتی جراحی پلاستیک برای از بین بردن چین و چروک صورت از کامل ترین و دائمی ترین راه حل های رفع خطوط خط خنده محسوب می شود. با استفاده از این روش می توانید خطوط خط خنده اطراف دهان و چشم ها را به طور همزمان از بین ببرید. عمل جراحی نیز همانند هر روش دیگری دارای عارضه های نادری است که از جمله آن ها می توان به عفونت، درد، ایجاد جای زخم و آسیب های عصبی اشاره نمود.

عمل جراحی

لیزر درمانی

لیزر درمانی نوعی روش لایه برداری است که در آن لایه های بالایی و سطحی سلول های پوستی برداشته شده و موجب نمایان شدن لایه زیرین پوست می شود. در نتیجه می تواند لکه های پوستی و چین و چروک ها را از بین ببرد. به عبارتی لایه زیرین پوست به پوست جدید تبدیل می گردد. از عوارض جانبی این روش که معمولا پس از چند روز برطرف می شود می توان به التهاب، تورم و درد اشاره نمود.

درمان با القای کلاژن ( میکرونیدلینگ)

هدف از انجام این روش افزایش تولید کلاژن طبیعی در پوست است. با افزایش سن میزان کلاژن پوست کاهش می یابد و موجب می شود که پوست خاصیت کشسانی خودش را از دست بدهد. میکرونیدلینگ کمک می کند مقدار کلاژن پوست افزایش یابد و چروک های پوستی پر شوند و از بین بروند. در این روش پزشک از یک غلتک با چند سوزن کوچک استفاده می کند و نتایج نهایی آن پس از ۹ ماه قابل تشخیص است. این روش موجب ایجاد کمی قرمزی و کبودی بر روی پوست می شود و اکثر افراد به ۳ تا ۶ دوه درمان با میکرونیدلینگ نیاز دارند تا به نتیجه ای مطلوب دست یابند.

درمان با القای کلاژن ( میکرونیدلینگ)

کرم های بدون نسخه OTC

از دیگر روش های درمان چین و چروک و رفع خطوط خط خنده می توان به استفاده از کرم های بدون نسخه اشاره نمود که نسبت به سایر روش ها دارای قیمت مناسب تری هستند. رتینول از جمله ترکیباتی است که با استفاده از آن به مدت شش ماه سه بار در هفته می توان چین و چروک های ظریف را از بین برد. همچنین از ویتامین C، اسیدهای هیدروکسی و پپتیدها نیز در رفع خط خنده و درمان چین و چروک استفاده می شد. این روش مدت زمان طولانی باید اجرا شود تا بتوان نتایج آن را مشاهده نمود به همین دلیل طرفداران چندانی ندارد.

کرم های بدون نسخه OTC

هزینه رفع خط خنده

هزینه رفع خطوط خط خنده بستگی به روش انتخابی شما جهت درمان دارد. همچنین در بعضی از روش ها از مواد خاصی مانند ژل، فیلر و … استفاده می شود که هزینه آن مواد مصرفی نیز می تواند قیمت نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.

ژل های تزریقی متفاوتی در بازار وجود دارد اما به شما توصیه می کنیم که حتما از محصولات با کیفیت و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی استفاده کنید تا بتوانید ضمن زیبایی سلامت خود را نیز حفظ نمایید.

در روش های جراحی نیز هزینه رفع خطوط خط خنده وابسته به نوع روش جراحی، بیهوشی، کلینیک و حق الزحمه پزشک می باشد. برای دریافت نتایج طبیعی و قابل قبول بهتر است بهترین روش و مواد را انتخاب کنید و با پرداخت یک هزینه مناسب زیبایی را مجددا به خود هدیه دهید.

سخن پایانی

کلینیک های زیبایی متعددی وجود دارد که می توانید برای رفع خطوط خط خنده به آن ها مراجعه کنید. یکی از بهترین مجموعه هایی که می توانیم به شما پیشنهاد دهیم مرکز زیبایی درسا کلینیک است که با بهره گیری از تیم مجرب خود متشکل از پزشکان متخصص و پرسنل کارآزموده مطابق با استانداردهای جهانی بهترین خدمات ممکن را ارائه می دهند. از این رو می توانید با اطمینان خاطر به آن مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »