خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

رنگ کردن ابرو بعد از کاشت | مراقبت های بعد از کاشت ابرو

چکیده محتوا

رنگ کردن ابرو بعد از کاشت | مراقبت های بعد از کاشت ابرو

رنگ کردن ابرو بعد از کاشت یکی از اساسی ترین نکات در ارتباط با کاشت ابرو است. کاشت ابرو به یکی از اولین گزینه ها برای بازیابی تراکم ابرو تبدیل شده است، چرا که عمدتا به دلیل نتایج طبیعی و دائمی این تکنیک طرفداران زیادی دارد. برای دستیابی به بهترین نتایج، رعایت یک روند مراقبتی خوب ضروری است.

در ادامه ما به بررسی رنگ کردن ابرو بعد از کاشت می پردازیم و تمام سوالاتی را که ممکن است در مورد کاشت ابرو پیش بیاید حل می کنیم. با ما همراه باشید.

دوره بعد از عمل کاشت ابرو: اهمیت بهبودی خوب

بعد از عمل جراحی کاشت ابرو، باید بسیار محتاط باشیم و به تمام نشانه های ارائه شده توسط تیم پزشکی احترام بگذاریم. این روند بهبودی در مجموع یک سال طول می کشد، اگرچه ما می توانیم زودتر به زندگی عادی خود بازگردیم.

قبل از هر نکته ای در ارتباط با رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، باید بدانید تا نزدیک به ۶ ماه اول شروع به دیدن رشد موهای جدید نخواهیم کرد و در این صورت بهتر است برای جلوگیری از عوارض احتمالی تا پایان کامل روند بهبودی صبر کنیم. پس از یک سال می توانیم ابروها را رنگ آمیزی کنیم و آنها را به سلیقه و بدون هیچ گونه ناراحتی آرایش کنیم.

همانطور که قبلا ذکر کردیم، برای تضمین موفقیت نتایج و به حداقل رساندن عوارض احتمالی، رعایت یک دوره خوب پس از عمل ضروری است. برای این کار باید یک سری فاکتورها را در نظر بگیریم که در هر صورت تیم پزشکی ما پس از ترک جراحی با شما درمیان خواهد گذاشت.

دوره بعد از عمل کاشت ابرو: اهمیت بهبودی خوب

نحوه مراقبت ابرو بعد از پیوند ابرو

رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، برای کسب نتایج مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آگاهی از هر آنچه باید انجام دهید به موارد زیر دقت نمایید:

  • پیوندها را دستکاری نکنید: در روزهای اول پس از کاشت ابرو، پوسته ها ظاهر می شوند، مهم است که آنها را بیرون نکشید یا به شدت با آنها برخورد نکنید. با شستشوها و درمان هایی که در کلینیک انجام می دهیم، از بین می روند.
  • منطقه را تمیز نگه دارید: تمیز ماندن ناحیه پیوند ضروری است تا ناحیه پیوند عفونی نشود. برای این کار باید ابروها را با شامپو فوم بشویید همانطور که تیم پزشکی در کلینیک به شما توضیح خواهند داد.
  • اجتناب از ورزش: در ادامه موضوع رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، به بررسی انجام فعالیت های ورزشی پس از کاشت می پردازیم. تعریق بیش از حد می تواند به ناحیه پیوند آسیب برساند و باعث فولیکولیت شود.

این کار می تواند بقای ایمپلنت ها را در معرض خطر قرار دهد، بنابراین مهم است که در ماه اول از ورزش اجتناب کنید. در مورد ورزش با شدت سبک که شامل تعریق نمی شود، می توانیم ۱۵ روز پس از مداخله آن را از سر بگیریم.

  • ابروها را آرایش نکنید: همانطور که بعد از کاشت ابرو تا یک سال بعد از عمل نمی‌توانیم ابروها را رنگ کنیم، آرایش هم توصیه نمی‌شود. با این حال، در ارتباط با رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، ما می توانیم بعد از کاشت، ابروها را بعد از ماه اول آرایش کنیم، اگرچه همیشه توصیه می کنیم کمی بیشتر صبر کنید تا عوارض به حداقل برسد.
  • مصرف داروها طبق دستور جراح: برای جلوگیری از عفونت، باید آنتی بیوتیک مصرف شود و دوره کامل آنتی بیوتیک را کامل کنیم. همچنین داروی مرتبط با تورم را هرگز با معده خالی مصرف نکنیم. به علاوه در صورت بروز هر گونه ناراحتی، ممکن است داروهای مسکنی را که برای شما ارائه شده است، طبق دستور مصرف کنید.
  • تغذیه مناسب: از مصرف غذاهای تند، روغن ماهی و ویتامین E جلوگیری کنیم و مواد مغذی و ویتامین ها را در سبد غذایی خود بگنجانیم.
  • از فعالیت های سنگین خودداری کنید: به مدت ۲ هفته از هر گونه فعالیت سنگین و برداشتن اجسام از زمین خودداری نمایید.

رنک کردن ابرو پس از کاشت ابرو

در مورد رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، باید گفت، تا زمانی که یک سال از عمل نگذشته باشد، به هیچ وجه توصیه نمی شود. چرا که زنده ماندن فولیکول های کاشته شده مختل می شود.

مواد رنگ، ترکیبات شیمیایی هستند که حتی به فولیکول موهای سالم آسیب می رساند. موهای کاشته شده برای ادامه حیات خود نیاز به اکسیژن و رطوبت دارند و رنگ کردن مانع بزرگی برای آب و اکسیژن رسانی و در نتیجه حیات است.

برای کسب نتایج مورد نظر بهترین کار رعایت مراقبت های توصیه شده توسط پزشک است.

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق ژل و بوتاکس در تهران و کرج

عوارض ناشی از کاشت ابرو

برای کامل شدن آگاهی خود از رنگ کردن ابرو بعد از کاشت بهتر است با عوارض ناشی از کاشت ابرو نیز آشنا باشید. این عوارض شامل موارد زیر است و رعایت نکردن به مراقبت های لازم پس از جراحی، این عوارض را تشدید می نماید.

  • خونریزی: خونریزی یا تراوش خفیف ممکن است از ناحیه اهدا کننده رخ دهد. توصیه می کنیم در چند شب اول هنگام خواب یک حوله کهنه را روی بالش خود قرار دهید تا در صورت تراوش تراوش، روبالشی شما لک نشود. اگر خونریزی رخ داد، با پارچه تمیز به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه فشار محکمی به آن ناحیه وارد کنید. اگر خونریزی بعد از ۱۵ دقیقه فشار ادامه داشت، با مطب ما تماس بگیرید.
  • تورم: در ادامه مبحث رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، لازم است بدانید، کاشت ابرو یک روش جراحی است و ایجاد تورم بخشی از روند درمان است. درجه تورم در هر بیمار از خفیف تا مشخص متفاوت است. برای به حداقل رساندن تورم، باید پس از عمل سر خم نشود و داروی مناسب مصرف گردد.

همچنین برای کاهش تورم می توان از کمپرس یخ استفاده نمود. کمپرس های یخ را در زیر ابروها تا حد امکان در حالت بیداری قرار دهید.

عوارض ناشی از کاشت ابرو

نحوه شستشوی ابرو کاشت شده

یکی از نکات مهم در زمینه رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، نحوه پاکسازی ابروی کاشته شده است. به مدت ۵ روز مستقیماً به ابروها یا موهای صورت دست نزنید. این کار از جدا شدن تصادفی پیوند جلوگیری می کند.

در روز بعد از عمل (اگر نمی توانید برای شستشو به مطب ما بیایید)، شستن ابروها خود را با اسپری مخلوط پاک کننده شروع می کنید. محلول نمکی را برای تمیز کردن ناحیه اسپری کنید، سپس اجازه دهید در هوا خشک شود.

پس از گذشت یک هفته از کاشت، هنگام اسپری کردن مخلوط پاک کننده، می توانید به آرامی ابروهای خود را ماساژ دهید. چند دقیقه ماساژ دهید. این کار به نرم شدن و افتادن پوسته ها ( دلمه ها ) کمک می کند. این روش را تا زمانی که تمام پوسته ها از بین بروند ادامه دهید.

اجازه دهید ابروها تا حد امکان در معرض هوا قرار بگیرند. به مدت ۳ ماه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

نحوه حمام کردن پس از کاشت ابرو

موضوع مهم دیگر در مورد رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، نحوه استحمام است. بعد از ۲ روز می توانید به حمام بروید و خون های خشک شده ناشی از برداشت فولیکول موی ابرو را تمیز نمایید، ولی باید توجه داشته باشید که به طور مستقیم آب نریزید و از شامپوی بچه استفاده نمایید.

پس از استحمام بهتر است از پمادهای آنتی بیوتیک تجویز شده در ناحیه بخیه استفاده نمایید.

نحوه حمام کردن پس از کاشت ابرو

کلام پایانی

در این مبجث به بررسی رنگ کردن ابرو بعد از کاشت پرداختیم و هر آنچه در ارتباط با مراقبت های لازم پس از کاشت مهم است را بیان نمودیم.

در صورت داشتن سوالات بیشتر می توانید به وب سایت درسا مراجعه و سوالات خود را با ما در میان گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »