خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

رهایی از زخم های ناشی از آکنه

چکیده محتوا

رهایی از زخم های ناشی از آکنه

رهایی از زخم های ناشی از آکنه موضوع مورد بحث در این مقاله است . آکنه از بیماری های پوستی با ظاهر ناخوشایندی می باشد ، که افراد از سن نوجوانی با آن درگیر می شوند . آکنه به علاوه ظاهر نازیبا به خودی خود مشکلی ندارد ، اما برخی اوقات به صورت زخم یا فرو رفتگی در صورت افراد به جا می ماند . در این مقاله با ما باشید تا با راه های رهایی از زخم های ناشی از آکنه آشنا شوید ‌.

 زخم آکنه چیست ؟

برای درک چگونگی رهایی از زخم های ناشی از آکنه ، بهتر است که ابتدا با زخم یا اسکار ناشی از آکنه آشنا شوید . آکنه عارضه ‌ای پوستی است ، که هم در نوجوانی و هم در بزرگسالی ظاهر می‌شود . این بیماری با کومدون ها یا پاپول های التهابی روی پوست مشخص می شود ، که سلامتی فرد را تهدید نمی کند ، ولی بر ظاهر و اعتماد به نفس او تأثیر زیادی دارد .

آکنه که عموماً به عنوان جوش شناخته می شود ، می تواند توسط عوامل متعددی مانند بقایای مواد آرایشی روی پوست ، انسداد منافذ ناشی از آلودگی ، رژیم غذایی نامناسب ، استرس و اضطراب ، چرخه قاعدگی و اختلالات هورمونی ، قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب و ژنتیک ایجاد گردد .

بسیاری از آکنه ها پس از طی دوره زمانی خود به خود محو می شوند و هیچ اثری از آنها به جا نمی ماند ، ولی متأسفانه جای برخی از آکنه ها به صورت زخم روی صورت فرد باقی می ماند . شدت زخم آکنه به عواملی چون ژنتیک ، تحریک آکنه مانند فشردن ، نوع آکنه و … بستگی دارد .

بهترین راه رهایی از زخم های ناشی از آکنه این است که به موقع اقدام به درمان کنید و هیچ گاه فریب این باور غلط را که زخم خود به خود بهبود می یابد ، را نخورید ؛ زیرا زخم آکنه اثرات نامطلوب و جبران ناپذیری مانند فرو رفتگی را در پوست شما به جا می گذارد .

 زخم آکنه چیست ؟

انواع زخم آکنه

در این بخش از مقاله رهایی از زخم های ناشی از آکنه شما را انواع زخم آکنه آشنا می کنیم . زخم یا اسکار ناشی از آکنه ویژگی و شکل های متفاوتی دارد ، که بر اساس این ویژگی ها به انواع مختلفي تقسیم می شود . انواع زخم ناشی از آکنه شامل موارد زیر می شود ؛

  • آتروفیک : این نوع رایج ترین زخم ناشی از آکنه است و به صورت فرورفتگی‌های کوچک بیضی ، چهارگوش یا مثلثی شکل ظاهر می شود .
  • هیپرتروفیک : این اسکارها سفت و گنبدی شکل می باشند ، که اغلب روی چانه ، فک یا پشت و قفسه سینه و در محدوده آکنه نه فراتر از آن شکل می گیرد .
  • کلوئید : هنگامی که یک اسکار هیپرتروفیک به رشد خود ادامه داده و فراتر از محل آسیب دیده گسترش می یابد ، به آن کلوئید می گویند . زمانی که این ضایعات به تازگی شکل گرفته اند ، به رنگ ارغوانی متمایل به قرمز هستند اما سپس مات و بی رنگ می شوند .

بیشتر بخوانید: لیفت صورت یا فیلر ؟

اثرات زخم ناشی از آکنه

در این بخش از مقاله پیش از اینکه به راه های رهایی از زخم های ناشی از آکنه بپردازیم ، راجع به اثرات اسکارهای ناشی از آکنه صحبت می کنیم . وجود اسکارهای آکنه بیشتر باعث از بین رفتن اعتماد به نفس فرد و خجالت می شوند ( به خصوص اگر تعداد آنها بسیار زیاد باشد و در صورت ظاهر شوند ) ، اما این فقط یک مشکل زیبایی شناختی نیست .

در واقع در نواحی زخم ناشی از آکنه گردش خون و آبرسانی به خطر می افتد ؛ بنابراین پوست کمتر تغذیه می شود و در نتیجه بیشتر مستعد کم آبی و پیری است ؛ بنابراین باید بلافاصله پس از ایجاد این زخم ها به دنبال راهی برای رهایی از زخم های ناشی از آکنه باشید .

اثرات زخم ناشی از آکنه

 

رهایی از زخم های سطحی ناشی از آکنه

در این بخش به موضوع اصلی این مقاله یعنی نحوه رهایی از زخم های ناشی از آکنه می پردازیم . نحوه درمان بر اساس نوع زخم سطحی و عمیق متفاوت است ، در این بخش از مقاله راه های درمان اسکارهای سطحی آکنه را بررسی می کنیم ؛

  • لایه برداری : این روش با استفاده از مواد شیمیایی و اسیدی ( به ویژه اسید گلیکولیک یا سالیسیلیک ) که باعث لایه برداری و تحریک سریع درم می شود ، به نوسازی سلولی کمک می کند .
  • نور پالس : این راه درمانی به طور موثر اسکار آکنه را برطرف می کند . به لطف طیف گسترده ای از پرتوهای نور و طول موج های موجود ، زخم مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرد و برطرف می شود .
  • تحریک نوری LED : یک راه دیگر رهایی از زخم های ناشی از آکنه ، تحریک نوری LED است . این روش مبتنی بر استفاده از لامپ های خاصی است ، که نورهای تک رنگ مثبت را برای سلول ها ساطع می کنند . در واقع آنها موجب بهبودی میکروسیرکولاسیون می شوند ، فعالیت سلولی را تحریک و به بافت پوست خاصیت ارتجاعی و فشردگی می بخشند .

این روش درمانی از دو مزیت بزرگ مانند ترمیم سلول های آسیب دیده و تحریک تولید کلاژن و الاستین ( دو ماده ضروری برای زیبایی و سلامت پوست ) ، بهره می برد .

  • فرکانس رادیویی : یک راه رهایی از زخم های ناشی از آکنه استفاده از روش فرکانس رادیویی است . فناوری فرکانس رادیویی انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می کند ، که به عمق اپیدرم نفوذ خواهد کرد . این باعث تولید طبیعی کلاژن می شود و اثر نهایی آن پوستی شاداب ، با نشاط و سفت است .
  • فتوتراپی با UV باند باریک : این روش درمانی مبتنی بر استفاده از لامپ های مخصوصی است ، که قادر به ساطع نمودن اشعه ماوراء بنفش در نوارهای متمرکز و در نتیجه شبیه سازی عملکرد مفید خورشید می باشد .
  • کرم های مخصوص : به طور کلی کرم های خاص هم برای کاهش زخم های سطحی تر و هم برای جلوگیری از تشکیل آنها ( به ویژه آنهایی که حاوی فسفولیپیدها ، گلوکزامین و فوسپیدین هستند ) مفید می باشند ، این مواد به تولید کلاژن و الاستین که باعث بازسازی بافت پوست می شوند ، کمک می کنند ‌.

رهایی از زخم های عمیق ناشی از آکنه

در این بخش از مقاله رهایی از زخم های ناشی از آکنه ، به درمان زخم های عمیق آکنه می پردازیم . متأسفانه بر خلاف زخم های سطحی که راه های درمانی زیادی دارد ، زخم های عمیق آکنه را نمی توان به راحتی از بین برد و موثرترین و بهترین روش استفاده از لیزر است ‌.

پرتو انرژی ساطع شده توسط دستگاه لیزر ، قادر به درمان زخم های بسیار عمیق ناشی از آکنه است ؛ بنابراین با این روش جای زخم ها به طور کامل پاک می شوند یا در صورتی که بسیار عمیق باشند ، به میزان قابل توجهی کم رنگ می شوند . با توجه به عمق زخم تعداد جلسات لیزر معین می گردد .

رهایی از زخم های عمیق ناشی از آکنه

در پایان

مقاله فوق با عنوان رهایی از زخم های ناشی از آکنه توسط متخصصین ، مرکز زیبایی درسا کلینیک نگاشته شده است . این کلینیک زیبایی از مراکز معتبر و خوشنام است ، که انواع خدمات زیبایی را با بهره گیری از فناوری روز جهان و زیر نظر متخصصین زیبایی با سابقه و حرفه ای انجام می دهد . برای مشاوره رایگان و اخذ نوبت به سایت درسا کلینیک مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: بررسی مزایا و معایب فیلر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »