خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

روش شستشو مو بعد از کاشت مو

چکیده محتوا

روش شستشو مو بعد از کاشت مو

شمایی که جهتِ کاشت مو به درسا کلینیک مراجعه می کنید، سؤال هایی بسیار برای پرسیدن دارید. مثلاً کاشت مو چگونه انجام شده یا روش شستشو مو بعد از کاشت مو چگونه است! ما چند روز بعد از کاشت مو می توانیم، به حمام برویم؟ یا اینکه چگونه موهای خود را شانه بزنیم!

تمامی این سؤالات که ذهن شما را به خود مغشوش ساخته نیازمند ارائه پاسخی دقیق و درست است. چرا که نتیجه حاصل از کاشت تنها به مهارت و تجربیات پزشک بستگی ندارد. بلکه نیازمند مراقبت هایی اصولی است. پس بهتر است، شما قبل از شروعِ عملیات و پس از پشت سَر گذاشتن مراحل از پزشک خود تمامی سؤالاتی که دارید، را بپرسید. البته ما این مطلب از درسا کلینیک را به همین موضوع اختصاص داده ایم. پس بهتر است، در ادامه این نوشتار ما را همراهی بنمایید.

اقداماتی که باید برای شستشوی مو بعد از کاشت انجام بشود!

روش شستشو مو بعد از کاشت مو مسئله ای بسیار مهم بوده که باید از جانب شما بدان دقّت کافی بشود. در واقع بعد از عملیات کاشت شرایط کفِ سَر شما دچار تغییراتی می شود. ما در این قسمت روش اوّلین شستشوی کفِ سَر بعد از فرآیند کاشت را توضیح می دهیم؛

  • اوّلین کاری که شما باید انجام بدهید، تعویض شامپوی خود است. نگران نباشید، پزشک شما در این رابطه با شما به خوبی صحبت خواهد کرد و شما باید با توجه به دستورالعمل های او پیش بروید. در کل شامپوی شما بعد از عملیات کاشت بایستی چون شامپوی بچه بدون هیچ گونه مواد شیمیایی باشد.

 

  • در روش شستشو مو بعد از کاشت مو توجه داشته باشید، که به هنگام حمام کردنِ شما نباید هیچ گونه فشاری به پوستِ کفِ سَر شما وارد شود. از برخورد ناخن هایی بلند هم با پوستِ سَر خودداری کنید.

 

  • تا به هنگامی که متخصص صلاح نمی داند، شما نباید سَر خود را به صورت مستقیم زیر دوشِ آب ببرید. شما باید شستشوی سَر خود را به کمک یک ظرف و جریان غیر مستقيم آب انجام بدهید.
  • اقداماتی که باید برای شستشوی مو بعد از کاشت انجام بشود!

ما چه زمانی می توانیم، نسبت به شستشوی موها بعد از کاشت اقدام کنیم؟

اینهم یکی از مهم ترین سؤالات شماست! چند روز بعد از کاشت می توان نسبت به شستشوی موها اقدام کرد! ما در رابطه با این مسئله نمی توانیم، کاملاً دقیق و کامل اظهار نظر کنیم. چرا که باید در این راستا به روش کاشت مو توجه نمود و شرایط شما را بررسی کرد. پس تنها روش شستشو مو بعد از کاشت مو اهمیت ندارد و اوّلین مسئله توجه به این است، که چند ساعت یا چند روز بعد از عملیات کاشت می توان حمام کرد.

ولی در این نگاه کلّی ما می توانیم، بگوییم؛ این مدّت زمان بین دو الی چهار روز است و تعیین دقیق این زمان به شرایط کلّی شما بستگی دارد. حال شما می توانید، برای کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه با متخصصان ما در درسا کلینیک تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: آموزش مزوتراپی مو در تهران

بعد از عملیات پیوند روزی چند بار باید کفِ سَر خود را بشوریم؟

به دور از روش شستشو مو بعد از کاشت مو اینکه موهای کاشته شده را باید چند بار شستشوی دهیم، مطرح می شود. شما باید در سه روز اوّل کاشت از موهای خود به خوبی مراقبت کنید. چرا که این سه روز توجه و مراقبت ها نتیجه زحمات شما و پزشک را نشان می دهد.

چنانچه که از تکنیک اِف یو تی (FUT) برای کاشت موهای شما استفاده شده باشد، نباید روز نخست کفِ سَر خود را شستشوی بدهید. پس ۷۲ ساعت صبر کرده و برای دستیابی به بهترین نتیجه ها از شستشوی کفِ سَر خود اجتناب ورزید. بنابراین بهتر است، در روز چهارم آنهم با اکتفاء بر روش شستشو مو بعد از کاشت مو به صورت کاملاً اصولی این کار را انجام بدهید. چنانچه که پزشک‌تان توصیه کرده هر روز بیش از یکبار کفِ سَر خود را بشورید، حتماً به دستورات وی توجه کنید.

حال امکان دارد، عمل پیوند طبیعی موها به روش اِف یو ای (FUE) صورت گرفته باشد. شما در صورت کاشت موها به این روش دقیقاً بعد از رسيدنِ به خانه می توانید، به حمام بروید. ولی باید به روش شستشو مو بعد از کاشت مو توجه کنید. در واقع شما باید از جریان غیر مستقیم آب برای شستشوی کمک بگیرید. در واقع میزان حساسیت فولیکول های مو پس از حدوداً بیست روز کاهش یافته و شما بهتر است، در این مدّت زمان هفته ای دو یا سه بار دوش بگیرید.

تا چه زمانی باید برای شستشوی موهای کاشته مراقب باشیم؟

علّت اصلی که شما موهای خود را بعد از عملیات کاشت می شورید، زدودنِ پوسته های کفِ سَرتان است. همچنین با شستنِ سَرتان کبودی هایی که در نتیجه کاشت به وجود آمده از بین می رود. وجودِ این کبودی ها تنفس پوستِ سَر را با مشکلاتی رو به رو می کند. مطمئن باشید، که با توجه به روش شستشو مو بعد از کاشت مو و انجام اینکار به صورت اصولی میزان کبودی ها به حداقل می رسد.

به همین خاطر است، که باید اصول شستشوی سَر پس از کاشت مورد توجه قرار بگیرد. ما نمی توانیم، دقیقاً پایان دوره اصول شستشوی را بیان کنیم. پس از پزشک خود بخواهید، شما را در این زمینه به خوبی راهنمایی کند. در واقع این فرآيند به بهبودی پوستِ سَر شما وابسته است. ولی در کل می توانیم، بگوییم؛ حدوداً بعد از دو ماه فولیکول موی کفِ سَر شما به حالت عادی خود باز می گردد.

 

تا چه زمانی باید برای شستشوی موهای کاشته مراقب باشیم؟

روش شستشوی زخم سَر پس از کاشت مو

دوستانِ عزیز به دور از روش شستشو مو بعد از کاشت مو شما باید به طریقه تمیز کردنِ زخم ها بعد از پیوند مو توجه داشته باشید. عجله نکنید! چرا که تا دو الی سه روز شما نمی توانید، به هیچ عنوان این قسمت را بشورید. زیرا با برخورد آب به کفِ سَر شما امکان جا به جایی فولیکول ها وجود دارد. در نهایت می تواند، نتیجه زحمات شما و پزشک را بَر باد بدهد.

دوستان عزیز یک نکته مهم در این زمینه وجود دارد. آنهم این است، که شما نباید به هیچ عنوان بعد از دوش گرفتن برای خُشک کردنِ کفِ سَرتان از سشوار یا حوله استفاده کنید. محل هایی که دچار زخم شده است، را از هرگونه دَست کاری و فشار حفظ کنید. برای آنکه در روزهای نخست کاشت کفِ سَر را خُشک کنید، از چنگ زدن و ناخن خوردن به این قسمت ها بپرهیزید. ما روش شستشو مو بعد از کاشت مو را استفاده از اسپری آب می دانیم.

به هیچ عنوان از شامپوهایی که دارای مواد شیمیایی است، استفاده نکنید. می توانید، برای در اَمان ماندن از شامپوی بچه استفاده کنید. خُشک کردنِ سَرتان با استفاده از دستمال کاغذی یکی از بهترین گزینه ها است. شما باید به تمامی این نکات در اوایل دوره کاشت توجه داشته باشید، تا به بهترین نتیجه ها دَست یابید.

 

روش شستشوی زخم سَر پس از کاشت مو

 

آیا بعد از پیوند مو می توانیم، محل برداشت را شستشوی بدهیم؟

در راستای روش شستشو مو بعد از کاشت مو پیشنهادهایی مختلف وجود دارد. ولی باید توجه داشته باشید، که چه محل برداشت و چه محل کاشت در روزهای اوّلیه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اگر که شما به اصول و نکات موجود در این زمینه توجه نداشته باشید، نه فقط نتیجه بلکه شاید در معرض عفونت قرار بگیرید.

پس اصلاً از شامپوی دارای مواد شیمیایی به خصوص شامپوی دارای پارابن استفاده نکنید. شما می توانید، با توجه به شرایطِ موی خود و ویژگی فردی از پزشک درباره بهترین شامپو بپرسید. اغلب افراد برای مراقبت هایی هرچه بیشتر از شامپو بچه فیروز استفاده نموده و احساس رضایت هم دارند.

ابتدا شامپو را برروی کفِ دَست خود بریزید. سپس بعد از ریختنِ آن در کفِ دَست، کفِ شامپو را ایجاد کنید. اینچنین دیگر نیازی نیست، که به سَر خود فشار بیاورید. از سویی توصیه ما به شما این است، که به هیچ عنوان از آب داغ برای شستشو استفاده نکنید. در واقع این یکی از مهم ترین نکات در روش شستشو مو بعد از کاشت مو است. چرا که آب داغ با افزایش فشار خون در این ناحیه احتمال خونریزی و عفونت را افزایش می دهد.

مراحل شستشوی کف سر بعد از پیوند مو

اغلب پزشک شما یک اسپری خاص به اسمِ پانتنول را تجویز می کند، تا شما قبل از استحمام از آن استفاده کنید. پس حدود یک ربع قبل از حمام از اسپری استفاده کرده و موهای کاشته شده را به خوبی خیس بنمایید. اینچنین قطعاً روش شستشو مو بعد از کاشت مو آسان خواهد شد و می توانید، تنها با ظرف پُر از آب کفِ سَر خود را بشورید.

·         مرحله اوّل شستشوی

درجه حرارت آب را به گونه ای تنظیم کنید، که نه سرد و نه گرم باشد. فشار آب هم باید در کمترین حالت ممکن قرار بگیرد. زیرا موهای کاشته شده نباید در معرض فشار آب قوی قرار بگیرد. به همین خاطر اغلب به شما توصیه می شود، برای شستشوی از یک ظرف استفاده بنمایید.

·         مرحله دوّم شستشوی

روش شستشو مو بعد از کاشت مو به این حالت است، که کمی شامپو برروی کفِ دَست خود بریزید. آن را با مقداری آب مخلوط نموده و با مالش دو دَست خود به یکدیگر موجبِ کَف کردنِ شامپو بشوید. سپس آن را به آرامی برروی پوستِ سَر خود بمالید. اگر این کار برای شما سخت است، شامپو را داخل ظرفی دربسته ریخته و کَف درست کنید.

 

مراحل شستشوی کف سر بعد از پیوند مو

 

·         مرحله سوّم

به کمک دو یا سه انگشت خود و بدون برخورد ناخن ها با کفِ سَر موهایتان را به آرامی و با دقّت ماساژ بدهید. حرکت انگشتان شما باید به حالت عمودی بوده و به آهستگی برروی سَرتان سوق پیدا کند.

در روش شستشو مو بعد از کاشت مو توجه کنید، که نباید اصلاً شستشوی سَر به حالت دایره ای باشد. حال که به خوبی سَر خود را ماساژ داده اید، شروعِ به آبکشی کنید. البته توجه داشته باشید، که تمامی آثار خون باید از این قسمت پاک شده تا مبادا موجب عفونت و بروز مشکلاتی جدی شود.

·         مرحله آخر

توصیه ما به شما این است، که پس از حمام موهایتان با برخورد هوا خُشک بشود. اگر که دوست ندارید، یا سرد است، از دستمال کاغذی استفاده کنید. به هیچ عنوان از حوله استفاده نکنید، چرا که بافت حوله ضخیم بوده و می تواند به سَر شما آسیب برساند.

چگونه از موهای کاشته شده مراقبت کنیم؟

متوجه شدید، که مراقبت از موهای کاشته شده و توجه به روش شستشو مو بعد از کاشت مو به شما در دستیابی به بهترین نتیجه ها کمک خواهد کرد. البته در این راستا نکات و دستورالعمل هایی بسیار وجود دارد. از آنجا که موهای کاشته شده بسیار ضعیف هستند، با کوچک ترین فشار و ضربه ای از بین خواهند رفت. فقط شما زمانی به بهترین نتیجه می رسید، که به سخنان پزشک خود گوش فرا دهید. این را از ما در درسا کلینیک به خاطر داشته باشید.

ما در این قسمت از مطلب خود به چند نکات اشاره می کنیم، که با توجه بدان ها زمان بهبودی شما نیز کاهش می یابد. این نکات عبارتند از؛

  • به هیچ عنوان ماه اوّل کاشت موهای خود را اصلاح نکنید.

 

  • شما می توانید، روز بعد از کاشت به پیاده روی روید و اصلاً مانعی ندارند. امّا فعالیت ورزشی سنگینی انجام ندهید، که موجبِ تعریق سَر می شود.

 

  • به دور از توجه به روش شستشو مو بعد از کاشت مو شما نباید به پوسته پوسته کفِ سَر خود بعد از کاشت اهمیت بدهید. چرا که عادی بوده و بعد از مدّت زمانی رفع می شود.

 

  • اگر که شما الکل مصرف کنید، مدّت زمان بهبودی‌تان به تعویق می اُفتد. حتی امکان دارد، در زمان عمل پیوند موی طبیعی دچار خونریزی بشوید. پس اصلاً تا دو هفته بعد از کاشت الکل نخورید.

 

  • همانطور که گفتیم، تنها روش شستشو مو بعد از کاشت مو مهم نیست. پس تا دو هفته بعد از عملیات کاشت در برابر نور تابان خورشید قرار نگیرید. حتی بعد از شش ماه که از فرآیند کاشت مو گذشته است، به هنگام خروج از خانه از کلاه برروی سَر خود استفاده کنید.

 

  • حتماً بعد از کاشت کلاه برروی سَر خود قرار بدهید. وجود کلاه باعث می شود، سَر شما از معرض هرگونه گرد و غبار در اَمان بماند. پس بهتر است، تا یک هفته بعد از کاشت برروی سَرتان کلاه بگذارید. در این مدّت زمان استفاده از کلاه پاناما پیشنهاد می شود.

چگونه از موهای کاشته شده مراقبت کنیم؟

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طول این مطلب از خود در درسا کلینیک به بررسی روش شستشو مو بعد از کاشت مو پرداختیم. همانطور که خواندید، شما باید برای دستیابی به بهترین نتیجه ها از موهای کاشته شده به هنگام شستشوی و استحمام مراقبت کنید. پس به درجه آب توجه داشته و از برخورد ناخن و ورود ضربه به سَر اجتناب ورزید. همچنین از شامپوهایی بدون مواد شیمیایی استفاده کنید.

اميدواريم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب برای شما مفید بوده باشد. البته در صورت وجودِ سؤالات بیشتر در این زمینه شما می توانید، با متخصصان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »