خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

روش های درمان نازک شدن مو در طب سنتی

چکیده محتوا

روش های درمان نازک شدن مو در طب سنتی

روش های درمان نازک شدن مو در طب سنتی از آن جهت حائز اهمیت است که برای بسیاری از افراد داشتن موهای پرپشت و ضخیم به دغدغه تبدیل شده است.

اگر شما نیز موهای نازک و کم حجمی دارید و به دنبال درمان آن می باشید، این مقاله به شما راهکارهای مناسبی در زمینه طب سنتی ارائه می دهد، با ما همراه باشید.

نازک شدن مو

در ابتدای موضوع روش های درمان نازک شدن مو در طب سنتی، به بررسی مشکل نازکی مو می پردازیم. مشکل نازکی مو می تواند شروع ریزش مو نیز باشد، که برای درمان اولین مرحله تشخیص صحیح علت آن می باشد. برای علت یابی این مشکل از روی ظاهر موها نمی توان آن را تشخیص داد و نیاز به بررسی علت از طریق آزمایشات مختلفی چون آزمایشات هورمونی است.

به طور کلی می توان گفت، تحت تاثیر افزایش سن و ژنتیک افراد، موها ضخامت خود را از دست می دهند و کم پشت به نظر می رسند. البته این موضوع ممکن است نشان دهنده عدم سلامت عمومی فرد نباشد ولی حفظ موهای ضخیم و پر پشت به افزایش حس اعتماد به نفس افراد کمک می نماید.

اطلاع از روش های درمان نازک شدن مو در طب سنتی، می تواند به شما برای بازیابی زیبایی مو و ظاهرتان بدون استفاده از مواد شیمیایی و درمان های گران قیمت کمک کننده باشد.

اما پیش از درمان، بهتر است با علت های نازک شدن مو آشنا شوید.

نازک شدن مو

علل نازک شدن مو

عللی مختلفی برای این مشکل وجود دارد، که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ژنتیک
  • استرس
  • خشکی
  • تغذیه
  • اختلالات هورمونی
  • استفاده بیش از حد از سشوار و اتوی مو
  • استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی چون رنگ، فر و صاف کردن مو
  • بستن موها به صورت خیلی محکم
  • شستن زیاد
  • خشک کردن نادرست
  • رژیم غذایی
  • بارداری

در ارتباط با روش های درمان نازک شدن مو در طب سنتی، باید گفت، که در میان این علل، تغذیه و کمبود مواد معدنی و ویتامین ها عللی هستند که در طب سنتی به آن ها اشاره می شود و روش های درمانی برای آن وجود دارد.

مقاله پیشنهادی: آموزش تزریق بوتاکس صورت

درمان نازکی مو در طب سنتی

در طب سنتی درمان بسیاری از بیماری ها با درمان سرد مزاجی و گرم مزاجی همراه است. این درمان به این صورت است که:

  • کسانی که پوست خشک و موهای نازک دارند، نباید از مواد غذایی با مزاج گرم و خشک استفاده نمایند. اما افرادی که پوست چرب و موهای ضخیم دارند، می توانند از این مواد غذایی استفاده نمایند.
  • در ادامه موضوع روش های درمان نازک شدن مو در طب سنتی، بیان می کنیم که افرادی که پوست مرطوب دارند، بهتر است از گیاه مورد و شامپوهایی با این ترکیب گیاهی استفاده نمایند.

درمان نازکی مو در طب سنتی

سایر درمان های مناسب نازک شدن مو در طب سنتی

روش های ساده ای وجود دارند که شما با انجام آن ها می توانید این مشکل خود را برطرف نمایید. سایر روش های درمان نازک شدن مو در طب سنتی شامل موارد زیر است:

  • ماساژ پوست سر: راحت ترین و موثرترین کاری که برای درمان نازکی مو می توانید انجام دید، ماساژ پوست سر است. در این روش می توانید زمانی که در حال حمام کردن هستید به آرامی و سر انگشتان پوست سر خود را ماساژ داده تا خون بیشتری در این ناحیه جریان یابد.

افزایش جریان خون می تواند مواد مغذی بیشتری را به پوست سر شما برساند و همین امر می تواند منجر به تقویت و ضخیم شدن موهایتان گردد.

علاوه بر ماساژ پوست سر در حین شستشو، می توانید با استفاده از روغن های گیاهی داغ نیز این عمل را انجام دهید. با این کار می توانید، علاوه بر افزایش جریان خون و افزایش اکسیژن رسانی و مواد غذایی مناسب، از خواص روغن گیاهی نیز استفاده نمایید

  • استفاده از روغن های گیاهی: روغن های گیاهی موثرترین و مناسب ترین جایگزین برای ترکیبات شیمیایی هستند، یکی از بهترین روغن هایی که در طب سنتی از آن یاد می شود، روغن اسطوخودوس است که برای درمان ریزش مو و نازکی مو بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین روغن هایی چون روغن بادام، نارگیل و زیتون نیز برای ضخیم شدن مو پیشنهاد می شوند، برای استفاده از روغن های گیاهی جهت به کار گیری روش های درمان نازک شدن مو در طب سنتی، بهتر است موها را در شب و قبل از خواب، با روغن ماساژ داده و سپس توسط حوله آن ها را بپوشانید و استراحت کنید و صبح موها را بشوئید.

  • استفاده از ماسک های طبیعی و مناسب: یکی دیگر از درمان های مناسب برای نازکی مو، استفاده از ماسک موی مناسب است چرا که موهای نازک علاوه بر کم پشت نشان دادن موها معمولا بد حالت هستند و اعتماد به نفس بیمار را نیز کم می نمایند.

برای جبران این حالت می توان از ماسک موهای طبیعی استفاده نمود، تا هم موها را خوش حالت کرده و هم موجب درمان و تقویت موهای نازک گردد.

در بیان روش های درمان نازک شدن مو در طب سنتی، می توان به ماسک موهای طبیعی چون ماسک آلوئه ورا، ماسک شیر نارگیل، ماسک نخم مرغ و موز، ماسک آووکادو و غیره اشاره نمود.

  • استفاده از شوینده های طبیعی: شوینده های طبیعی به جای استفاده از شامپوهای شیمیایی می توانند موجب تقویت موهای سر شده و به درمان نازکی مو کمک نمایند. این شوینده ها که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرند شامل گل ختمی، سدر، مورد، حنا، گل سرشوی، کتیرا و غیره شود.

در ادامه مطلب روش های درمان نازک شدن مو در طب سنتی، خاطر نشان می کنیم که، برای استفاده از این ترکیبات باید در نظر داشته باشید که پس از آنکه ۱۵ دقیقه این ترکیبات بر روی سرتان قرار گرفت می توانید آن ها را آبکشی نمایید.

از گل سر شوی نباید برای زمان طولانی بر روی سر استفاده شود و در هنگام آبکشی نباید موها را بکشید. همچنین زمانی که از این ترکیبات طبیعی برای شستشو استفاده می کنید، دیگر از شامپو و ترکیبات شیمیایی استفاده ننمایید.

پیشگیری از نازک شدن موها

نکته مورد توجه در موضوع روش های درمان نازک شدن مو در طب سنتی، روش های پیشگیری از نازک شدن موها می باشد و شما با رعایت کردن این موارد می توانید از نازک شدن موهای خود جلوگیری نمایید. در ادامه به بیان آن ها می پردازیم:

  • شانه نکردن موها، زمانی که خیس هستند.
  • کوتاه کردن موها به طور منظم
  • ماساژ موها با روغن های گیاهی
  • استفاده از نرم کننده های طبیعی
  • پرهیز از شستشوی هر روز موها
  • استفاده از رژیم غذایی مناسب و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی
  • استفاده از مرطوب کننده های طبیعی برای موها
  • پرهیز از اتوی موی زیاد

 

پیشگیری از نازک شدن موها

کلام پایانی

با افزایش سن و دلایل مختلف دیگر ممکن است با نازک شدن موها روبه رو شوید. در این مقاله روش های درمان نازک شدن مو در طب سنتی بیان گردید و شما را با روش های مختلفی چون ماساژ پوست سر، روغن تراپی، استفاده از ماسک موهای طبیعی و مناسب، استفاده از شوینده های طبیعی مناسب آشنا ساختیم.

در صورت داشتن سوالات بیشتر به وب سایت تخصصی کلینیک درسا مراجعه و پاسخ خود را دریابید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »