خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

سفید شدن پوست صورت در سه روز با ماسک خانگی

چکیده محتوا

سفید شدن پوست صورت در سه روز با ماسک خانگی

یکی از بهترین روش ها برای پاکسازی و سفید شدن پوست صورت استفاده از ماسک های خانگی است . این ماسک ها به علت طبیعی بودن کمترین عارضه را ایجاد کرده و باعث تقویت پوست نیز می شوند . برای تجربه بهترین ماسک های خانگی با بیشترین تاثیر به ادامه مطلب توجه کنید .

انواع ماسک خانگی برای سفید شدن پوست :

از قدیم استفاده ازماسک های خانگی برای سفید شدن پوست صورت در میان اکثر اشخاص رواج داشته است . شناخت انواع ماسک خانگی و تاثیرات هر یک از آن ها می تواند افراد را در انتخاب ماسک مخصوص راهنمایی کند . در ادامه این مطلب به معرفی برخی از این ماسک های سفید کننده پوست ، می پردازیم :

 

  • ماسک آلوئه ورا : آلوئه ورا مانند یک جاذب قوی در برابر آلودگی های محیط عمل می کند و می تواند به شما کمک کند تا پوست صورتتان را از کثیفی های باقی مانده پاک کنید . یک عدد برگ آلوئه ورا را برش داده و ژل داخلی آن را با یک قاشق چای خوری جدا کرده و عصاره لیمو در آن اضافه کنید .

ماسک به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید ، سپس با آب گرم بشویید . این کار را روزانه یک بار تکرار کنید و تاثیر آن بر سفید شدن پوست صورت خود را مشاهده کنید . این ماسک با داشتن عصاره لیمو یک پاک کننده مناسب بوده و می تواند تا حدودی لک جوش ها را از بین ببرد .

انواع ماسک خانگی برای سفید شدن پوست :

  • ماسک شیر و عسل : شیر یک ترکیب عالی از پروتئین ، کلسیم و ویتامین D است و می تواند به پوست شما کمک کند تا سفید تر شود . همچنین ، عسل به عنوان ضد التهاب و ضد باکتری قوی معرفی شده است . برای تهیه این ماسک ، یک قاشق عسل و یک قاشق شیر را با هم مخلوط کنید .

این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید ، سپس با آب ولرم بشویید . عسل ماده ای ترمیمی است و می تواند علاوه بر تاثیر در سفید شدن پوست صورت ، در از بین بردن جای زخم و لک نیز موثر باشد . شیر به علت داشتن مواد مغذی می تواند مواد مورد نیاز پوست شما را تامین کند .

  • ماسک نخودچی و لیمو : نخودچی حاوی مواد معدنی مفید و ویتامین B6 است و می تواند به شما کمک کند تا پوستتان را روشن تر کنید . برای تهیه این ماسک ، دو قاشق غذاخوری نخودچی را پخته و با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری عصاره لیمو مخلوط کنید .

این ماسک را روزانه به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید و سپس با آب گرم بشویید . نخودچی می تواند به عنوان یک اسکراب نیز عمل کرده و عمل لایه برداری پوست را انجام دهد . عصاره لیمو ب داشتن ویتامین C در پاکسازی و سفید شدن پوست صورت بسیار موثر خواهد بود .

بخوانید: آموزش تزریق فیلر در تهران

  • ماسک سفیده تخم مرغ : این ماسک برای از بین بردن جوش های صورت نیز موثر است . برای تهیه این ماسک ، یک عدد سفید تخم مرغ را انقد بزنید تا به صورت کفی سفید رنگ در بیاید ، ماسک تولید شده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست نگه داشته و سپس با آب ولرم بشویید .

این ماسک را می توانید با اضافه کردن مقداری آب لیمو تازه موثر تر کنید . با اضافه کردن عصاره لیمو پاکسازی این ماسک بیشتر شده و در نتیجه تاثیر آن در سفید شدن پوست صورت افزایش می يابد .

  • ماسک نعنا : برای تهیه این ماسک ، چند برگ نعنا را به خوبی له کرده و مقداری آب به آن اضافه کنید . ماسک به دست آمده را بر روی پوست تمیز خود قرار داده و پس از ۱۵ دقیقه پوست خود را بشویید . از این ماسک را هر هفته ۱ یا ۲ دوبار استفاده کنید .

انواع ماسک خانگی برای سفید شدن پوست :

  • ماسک موز : یک عدد موز را در یک کاسه کاملا له کرده و یک قاشق چای خوری عسل و آب لیمو تازه به آن اضافه کنید . این ماسک را هر هفته ۱ یا ۲ بار بر روی پوست خود بزنید و از سفید شدن پوست صورت خود لذت ببرید .

انواع ماسک خانگی برای سفید شدن پوست :

  • ماسک روغن بادام و پرتقال : برای تهیه این ماسک ، یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق مربا خوری آب پرتقال طبیعی و یک قاشق مربا خوری روغن بادام به خوبی مخلوط کرده و ماده به دست آمده را بر روی پوست خود بمالید . این ماده را پس از ۲۰ دقیقه ، با آب ولرم از روی پوست خود پاک کنید .
  • ماسک سیب زمینی : یک عدد سیب زمینی را پوست کنده و کاملا بشورید . سیب زمینی را ورقه ورقه کرده و پوست صورت خود را با این ورقه ها ماساژ دهید ، پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب گرم بشویید و اثر این ماسک را بر شادابی و سفید شدن پوست صورت خود مشاهده کنید .
  • ماسک شیر و بادام : چند عدد بادام را در آب گذاشته و پس از چند ساعت پوست آن ها را جدا کنید . بادام ها را رنده کرده و مقدار مناسبی شیر به آن اضافه کنید تا به شکل مایعی غلیظ درآید . این ماسک را ۲۰ دقیقه بر روی پوست گذاشته و سپس با آب ولرم پوست را بشویید .
  • ماسک عسل و لیمو : یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب لیمو تازه مخلوط کرده و بر روی پوست خود بمالید . پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید و تاثیر این ماسک را بر سفید شدن پوست صورت خود مشاهده کنید .

 

ماسک های معرفی شده می تواند تاثیر زیادی در پاکسازی و تامین مواد مغذی لازم برای پوست داشته باشد ، اما گاهی تیرگی پوست با استفاده از این ماسک ها از بین نمی رود . ایجاد تیرگی پوست دلایل زیادی دارد و برای از بین بردن آن ها راه های درمانی نیز وجود دارد .

مجموعه درسا کلینیک با داشتن کارشناسان و پزشکان با تجربه می تواند دلایل تیرگی پوست صورت شما را تشخیص داده و بهترین راه حل برای سفید شدن پوست صورت شما را با توجه به نوع پوست و دلایل تیرگی آن یافته و به این کار اقدام نماید .

کلام پایانی

با توجه به تنوع پوست و مشکلات پوستی نمی توان تمام مشکلات را با استفاده از درمان های خانگی مانند ماسک پوست خانگی درمان کرد . برای از بین بردن برخی از تیرگی های پوست و جای لک های پوستی بهتر است به کلینیک های زیبایی و مراقبت پوست مانند مجموعه درسا کلینیک مراجعه کرده و به درمان این مشکلات بپردازید .

ماسک های خانگی پوست می توانند بهترین تاثیر را در تغدیه مناسب پوست داشته باشند ، تغذیه پوست می تواند در سفید شدن پوست صورت بسیار موثر بوده و از ایجاد مشکلات پوستی جلوگیری کنند . در هنگام استفاده از ماسک های خانگی به حساسیت های پوستی خود دقت کنید تا این ماسک ها باعث ایجاد حساسیت نشوند .

بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »