خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

سوختگی با لیزر موهای زائد

چکیده محتوا

سوختگی با لیزر موهای زائد

بسیاری از افراد چه بانوان و چه آقایان این روزها برای از بین بردنِ موهای زائد از لیزر کمک می گیرند. گاهی اوقات در این میانه ها افرادی را می بینیم، که سوختگی با لیزر موهای زائد را تجربه کرده اند. اگر که برای شما هم چنین اتفاقی افتاده باشد، قطعاً علاوه بر درد احساس سوزش شدید را هم داشته اید. این نوعِ از زخم ها به صورت دائمی برروی پوست شما باقی می ماند! پس باید به فکر چاره ای برای از بین بردنِ آنها باشید.

ما در طول این مطلب از درسا کلینیک همراه شما هستیم، تا سوختگی هایی که بَر اثر لیزر به وجود می آید، را بررسی کنیم. برای کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه می توانید، با ما همراه شوید.

چرا بعد از انجام لیزر دچار سوختگی می شویم‌؟

اکنون که شما در حالِ مطالعه این مطلب هستید، حتماً جزئی از افرادِ علاقه مند به انجام لیزر می باشید. ولی سوختگی با لیزر موهای زائد ممکن است، گریبان گیر شما عزیزان شده باشد! درست است؟ این سوختگی ها بنابر دلایل متنوع اتفاق می افتد، که مهم ترین آن ها در قسمت زیر بررسی شده است؛

چرا بعد از انجام لیزر دچار سوختگی می شویم‌؟

·         زمانی که روش انجام لیزر درست نیست

گاهی اوقات بَر اثر روش انجام غلط لیزر سوختگی ها رُخ می دهد. به عبارتی میان پوستِ بدنِ شما و دستگاه انتخابی برای لیزر ارتباطِ طولانی مدّت ایجاد می شود. از سویی کلینیک انتخابی از جانب شما باید روشِ استفاده از ژل خنک کننده را بلد باشد. تمامی پوست مراجعه کننده باید با ژل پوشش داده شود! حال اگر که این ژل برروی پوست شما اثر خود را از دست داده باشد، احتمال سوختگی با لیزر موهای زائد افزایش پیدا می کند.

·         هنگامی که برای انجام لیزر افراد بی تجربه را انتخاب می کنید

ممکن است، شما در انتخاب کلینیک مربوطه برای انجام لیزر سهل انگاری کنید. در لیزر حرارت قابل توجهی به فولیکول مو وارد خواهد شد. ولی در صورت بی تجربگی پرسنل حرارت بیش از اندازه بالا رفته و پوست شما دچار سوختگی می شود.

·         استفاده از دستگاه های بی کیفیت

دستگاهی که برای انجام لیزر است، باید دارای جنس و کیفیت خوبی باشد! حتی در برخی از مواقع لازم است، نوعِ دستگاه با توجه به جنس پوست شما انتخاب شود. این گونه قطعاً سوختگی با لیزر موهای زائد اتفاق نمی افتد.

 

با دستگاه های مختلف لیزر آشنا بشوید!

دستگاه انجام لیزر دارای تنوع بسیاری است. البته که احتمال سوختگی با هریک از این دستگاه ها وجود دارد! پس برای آن که شما عزیزان گرفتار چنین مسئله ای نشوید، حتماً برای انجام لیزر به یک کلینیک متخصص با وجودِ پرسنل باتجربه بالا مراجعه کنید. ما در این قسمت به دو نمونه از دستگاه های مخصوص انجام لیزر اشاره می کنیم؛

با دستگاه های مختلف لیزر آشنا بشوید!

·         الکساندرایت

الکساندرایت یکی از دستگاه های مخصوص انجام لیزر است. ولی متأسفانه سوختگی با لیزر موهای زائد توسطِ این دستگاه بیش از بقیه اعلام شده است. طول موج تولیدی توسطِ این دستگاه بالا بوده و در محدوده مادون قرمز قرار می گیرد. به همین خاطر امواج به لایه ی میانی پوست شما وارد و آسیب جدی بدان وارد می کند.

کلینیک ها سعی می کنند، از الکساندرایت برای پوست هایی سفید استفاده کنند. امّا باز هم در صورت عدم تخصص کافی از جانبِ پزشک پوستِ شما احتمال بروز سوختگی وجود خواهد داشت. پس سعی کنید، برای عدم تجربه سوختگی با لیزر موهای زائد دستگاه دیگری را انتخاب نمایید.

·         الکس دایود

الکس دایود یکی از محبوب ترین ها برای انجام و پیش گیری از سوختگی با لیزر موهای زائد است. الکس دایود دارای یک سیستم خنک کننده فوق العاده می باشد! اگر که سوختگی توسطِ استفاده از این دستگاه را تجربه کردید، به خاطر متمرکز نمودنِ اشعه الکس دایود برروی فولیکول موی ریز می باشد. البته امکان دارد، شما به این هنگام حتی تاول و خارش یا کبودی را هم تجربه کنید!

اگر که شما این دستگاه را برای لیزر موهای زائد بدنِ خود انتخاب نمودید،۱۰  روز پیش از انجام لیزر کرم های برنزه کننده استفاده نکنید! همچنین در مقابل اشعه ماورای بنفش به هیچ عنوان قرار نگیرید. این گونه احتمال سوختگی شما توسطِ این دستگاه کاهش پیدا می کند.

چگونه بفهمیم، که بَر اثر گرمای لیزر دچار سوختگی شده ایم؟

سوختگی با لیزر موهای زائد دارای علائم متنوعی است. ما در این قسمت تمامی علائم مربوط بدان را بررسی کرده ایم. آیا شما در محل مورد نظر التهاب یا قرمزی می بینید؟ البته ممکن است، پوست شما متورم هم شده و رنگ پوستتان تغییر کرده باشد!

گاهاً شما چندی بعد از انجام لیزر در محل مد نظر احساس گرما و حرارت می کنید، که اصلاً خنک نمی شود! اگر که سوختگی با لیزر موهای زائد به وجود آمده باشد، حدوداً دو یا سه ساعت بعد از عملیات خود را نشان می دهد. در مراحل اوّلیه مربوط به سوختگی شما شاهد ظاهر شدنِ تاول ها و قرمزی خواهید بود. گاهی پوست شما دچار التهاب شده و رنگ آن تیره می شود!

توجه داشته باشید، که اگر سریعاً برای درمانِ پوستِ خود اقدام نکنید، لایه ای از سوختگی برروی پوست به وجود می آید. البته جای این سوختگی تا سالیان طولانی برروی پوست شما باقی خواهد ماند. پس سریعاً برای درمان خود اقدام کنید.

در کدام نقاط از بدن احتمال سوختگی پوست بیشتر است؟

برخی از قسمت هایی خاص، احتمال سوختگی بیشتری دارند. زیرا در این قسمت ها پوست نازک بوده و اشعه لیزر به لایه ی زیرین نفوذ پیدا می کند. مثل؛ بیکینی یا گردن! چنانچه که سوختگی با لیزر موهای زائد در این نواحی از بدن اتفاق افتد، عوارض زیادی را تجربه می کنید. پس هرچه زودتر برای درمان ناشی از سوختگی اقدام بنمایید.

در کدام نقاط از بدن احتمال سوختگی پوست بیشتر است؟

چگونه سوختگی ناشی از لیزر را درمان کنیم؟

آیا سوختگی که در بدنِ شما به وجود آمده، نوعِ اوّل یا نوعِ دوّم است؟ ما ابتدا دو نوعِ سوختگی را به شما توضیح داده سپس راه های درمانی را بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید، تا اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید؛

·         سوختگی نوع یا درجه اوّل

در این نوع از سوختگی با لیزر موهای زائد عمق صدمات وارده بر پوست شما چندان زیاد نیست! به حالتی که تنها اپیدرم پوست شما آسیب دیده است. آیا پوست شما قرمز شده و احساس می کنید، فقط کمی درد دارید؟

در چنین حالتی پوست شما رنگ سفید به خود می گیرد. حال با کمی فشار توسطِ انگشتان شما رنگ قرمز پیدا می کند. یعنی جریان خون به خوبی در پوست شما صورت می گیرد. علاوه بر این ها چند روز احساس درد و ورم خواهید داشت! نگران نباشید، امیدواریم که هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورید.

شما برای درمان سوختگی با لیزر موهای زائد از نوع اوّل امکانِ استفاده از داروی آنتی بیوتیک را دارید! علاوه بر این ها می توانید، از داروی ترمیم کننده برای بهبودی حالِ خود استفاده کنید. اگر که شما با ما تماس بگیرید، یا به صورت حضوری مراجعه کنید، بهترین کرم های مربوط به سوختگی را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: مزوتراپی مو با دستگاه چگونه انجام می شود؟

·         سوختگی نوع یا درجه دوّم

در این نوع از سوختگی اوضاع پوست شما کمی وخیم تر است. یعنی اشعه لیزر به لایه درم شما (لایه زیرین پوست) راه پیدا کرده است. قطعاً شما درد شدیدی را تجربه می کنید و برای بهبودی حال خود باید به پزشک متخصص پوست مراجعه بنمایید.

پس سریعاً برای جلوگیری از تحمل درد بسیار و بهبودی حالِ خود به پزشک مراجعه بنمایید. زیرا در صورت‌ سهل انگاری شرایط درمان نیز سخت تر خواهد شد.

سوختگی را چگونه درمان بنماییم!

برای درمان سوختگی با لیزر موهای زائد باید به نوع سوختگی و شدّت آن توجه بشود. پزشکان متخصص با بررسی محل سوختگی و مقدار آن بهترین درمان را برای شما در نظر می گیرند. اگر که سوختگی ناشی از لیزر کم باشد، امکانِ درمان به روش خانگی وجود خواهد داشت. ولی در صورت وخامت حالِ شما و احساس درد بسیار باید با ما تماس بگیرید. پیش از آغاز درمان سوختگی توجه داشته باشید، که؛

  • شما باید ناحیه درمان را به خوبی خنک کنید.
  • می توانید، از تکه های یخ برای خنک کردن استفاده نمایید. البته باید قطعات یخ را درون یک دستمال تمیز بپیچید.
  • اگر که برروی پوست شما تاول ظاهر شده، آن ها را با دستمال هایی که حاوی قطعات یخ است، خنک کنید. )می توانید، هر پانزده دقیقه یک بار قطعات یخ را برداشته و به پوست خود استراحت بدهید.)
  • از روغن های گیاهی یا چرب به هیچ عنوان برروی پوست خود استفاده نکنید. زیرا باعث می شود، پوست شما عفونت کند. البته می توانید، از کرم های سوختگی با لیزر موهای زائد استفاده بنمایید.

سوختگی را چگونه درمان بنماییم!

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود به بررسی سوختگی با لیزر موهای زائد پرداختیم. همانطور که خواندید، این سوختگی ها بَر اثر استفاده از دستگاه های لیزر متفاوت امکانِ بروز را دارند. حال شما باید عملیات لیزر را در کلینیک های متخصص و معتبر انجام بدهید، تا احتمال سوختگی کاهش پیدا کند. در صورت وقوع سوختگی می توانید، با ما در درسا کلینیک تماس بگیرید. متخصصان ما به بهترین نحو ممکن شما را راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »