خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

شرایط کاشت مو برای خانم ها

چکیده محتوا

شرایط کاشت مو برای خانم ها

کاشت مو یک روش نوین پزشکی است که، طی دهه های اخیر افراد زیادی برای انجام آن تمایل نشان داده اند. در این میان شرایط کاشت مو برای خانم ها ممکن است بر روی درصد موفقیت عمل کاشت مو تاثیرگذار واقع شوند. به همین نظر داریم در این مبحث به بررسی این شرایط بپردازیم.

ریزش مو یکی از دغدغه های بسیار جدی افراد است که، فارغ از جنسیت هر دو دسته آقایان و بانوان با آن درگیر هستند. با پیشرفت علم پزشکی شاهد ابداع و کشف روش های متفاوت و نوین برای جلوگیری از این مشکل و حتی درمان آن بوده ایم.

 

عمل کاشت مو چیست؟

پیش از اشاره به شرایط کاشت مو برای خانم ها عمل کاشت موی زنانه را، به طور مختصر شرح خواهیم داد. روش کاشت مو فولیکول موی سالم به ناحیه ای که، دچار ریزش شدید شده از پیوند داده می شود. از خانم ها در اثر مشکلاتی همچون ژنتیک استرس و افزایش سن دچار ریزش موی شدید می شوند.

بانوان پس از مدتی تراکم و پرپشتی موهای خود را، در یک یا چند ناحیه و حتی به طور کلی از دست می دهند. روش کاشت مو جهت بازیابی پرپشتی سلامت و تراکم مو در ناحیه دچار ریزش شده بسیار موفق عمل می نماید. دلیل از محبوبیت فراوانی برخوردار است.

کاشت مو دو ناحیه بدن تحت تاثیر قرار می گیرند. مرحله اول ناحیه پشت سر می باشد که، مو از آن برداشته می شود و به نام ناحیه اهدا کننده معروف است. ناحیه دوم که، عمل پیوند مو بر روی آن صورت می گیرد و به ناحیه دریافت کننده معروف می باشد.

فولیکول مو در ناحیه مورد نظر پیوند داده شد؛ این فولیکول به چرخه طبیعی رشد و حیات خود ادامه می دهد و پس از مدتی شاهد رشد موهای فراوان در ناحیه تحت پیوند مو خواهیم بود. روش های کاشت مو دارای چندین متد می باشد که در ادامه این مطلب با برخی از این متدها آشنا خواهیم شد.

عمل کاشت مو چیست؟

علل ریزش مو در بانوان

در ادامه مبحث شرایط کاشت مو برای خانم ها به بررسی برخی از علل و دلایل ریزش مو در بانوان خواهیم پرداخت. یک نوع ریزش موی بسیار شایع در بانوان وجود دارد که، به نام ریزش موی آلوپسی آندلوژنتیک معروف می باشد.

هنگامی که، در اثر این بیماری ژنتیکی تارهای مو به تدریج دچار نازکی بیش از حد می شوند. تنها راهکار جلوگیری از پیشرفت این بیماری و درمان آن انجام عمل کاشت مو می باشد. در ادامه به برخی دیگر از دلایل و بیماری های مسبب ریزش مو در بانوان اشاره می نماییم؛

 

  • آلوپسی آره آتا
  • آلوپسی کششی
  • تلوژن افلوویوم
  • آلوپسی زخمی
  • وراثتی و ژنتیکی
  • استرس
  • افزایش سن
  • مصرف برخی از داروهای خاص

 

در رابطه با مبحث شرایط کاشت مو برای خانم ها، ذکر روش های کاشت مو خالی از لطف نمی باشد. در حال حاضر دو روش FUT و FUE برای کاشت مو وجود دارد. اولین گزینه شامل پیوند واحد فولیکولی است و دومین روش استخراج واحد فولیکولی است.

عمل کاشت مو به زنان این امکان را، می دهد تا تراکم موی از دست رفته خود را، مجدداً به دست بیاورند. این امر در افزایش اعتماد به نفس بانوان نقش بسزایی ایفا می کند. شرایط کاشت مو برای خانم ها در دریافت نتایج نهایی این عمل بسیار تاثیر گذار می باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس

بررسی شرایط پزشکی کاشت مو در بانوان

شرایط کاشت مو برای خانم ها بر اثر برخی از بیماری ها مانند لوپوس، کم خونی و تیروئید متفاوت می باشد. کاشت مو یک روش بسیار ایده آل جهت افزایش تراکم مو و بازیابی موهای از دست رفته می باشد. در این روش فرد به مرور زمان موهای خود را، باز می یابد.

با این حال حتماً افرادی که، دارای پیش زمینه های پزشکی و یا بیماری های خاصی می باشند؛ پیش از اقدام به کاشت مو بیماری خود را، درمان نمایند و نسبت به رفع پیش زمینه های پزشکی موجود اقدام کنند. برای این منظور پیشنهاد می شود حتماً با یک متخصص موی با سابقه مشورت لازم را انجام دهند.

بررسی شرایط پزشکی کاشت مو در بانوان

متدهای ترمیم مو برای بانوان

شرایط کاشت مو برای خانم ها و متدهای ترمیم مو در این دسته، بسیار گسترده و بوده و پزشک متخصص بسته به شرایط و علل ریزش مو یکی از این متدها را برای کنترل ریزش مو پیشنهاد می دهد. در ادامه این مطلب با چند روش و متد جهت ترمیم مو در بانوان اشاره می کنیم؛

 

  • تجویز دارو: اولین روش تجویز دارو توسط پزشک است. ممکن است پزشک متخصص داروهایی که، به تاییدیه سازمان FDA آمریکا رسیده باشد را، برای شما تجویز نماید. داروهای همچون، ماینوکسیدیل و فیناستراید از این قبیل داروها می باشند.
  • درمان با پلاسما: یکی دیگر از این متدها متد prp و غیر تهاجمی است در این روش پزشک پلاکت بدن خود فرد بیمار را در قالب یک پلاسمای غنی مجدداً به پوست تزریق می کند.
  • میکروپیگمنتیشن: در این روش پوست سر را به وسیله رنگدانه های خالکوبی می نمایند تا نواحی خالی از مو که پوست سر کاملاً نمایان است به نظر تیره و پر بیاید.
  • لیزر درمانی: یکی از شرایط کاشت مو برای خانم ها استفاده از لیزر درمانی سطح پایین است. این تکنیک زیبایی به LLLT شناخته می شود. در این روش با تابش اشعه های لیزر بر روی کف سر لیزر رشد موهای فرد را، تحریک می نماید تا، فرد شاهد رشد مجدد موهای از دست رفته خود باشد.
  • کاشت مو: به وسیله روش های مختلف کاشت مو فرد می تواند فولیکول موهای خود را، به ناحیه کم مو پیوند دهد و پس از مدتی شاهد افزایش و رشد مجدد موهای خود باشد. ممکن است در ابتدای کاشت موهای کاشته شده دچار ریزش شوند اما پس از مدتی فرد به چرخه رشد طبیعی موی خود باز می گردد.

 

زمان مناسب کاشت مو برای بانوان

یکی از شرایط کاشت مو برای خانم ها زمان کاشت مو است. زمان کاشت مو در خانم ها متاثر از چندین موضوع بوده و از فردی به فرد دیگر کاملا مختلف و گوناگون است. در ادامه با برخی از این شرایط تعیین کننده مدت زمان کاشت مو آشنا خواهیم گشت؛

 

  • میزان و شدت ریزش مو
  • سن فرد درگیر ریزش مو
  • سلامت فرد درگیر عارضه ریزش مو
  • زمینه ارثی و ژنتیکی
  • سبک زندگی فرد مبتلا به ریزش مو
  • تغییرات هورمونی در فرد مستعد ریزش مو

 

تمامی مواردی که، در فوق اشاره شد؛ بر روی شرایط کاشت مو برای خانم ها و حتی آقایان موثر واقع می شوند. شناسایی هر یک از این عوامل و شرایط به پزشک متخصص بستگی دارند. به همین دلیل پیشنهاد می شود تا، جهت شناسایی هرگونه شرایط خاص به یک پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

 

کلام پایانی

شرایط کاشت مو برای خانم ها از فردی به فرد دیگر کاملاً متغیر است. برای اطلاع از شرایط متفاوت کاشت مو بایستی به یک پزشک متخصص خبره، آگاه و با دانش کافی مراجعه نمود. درسا کلینیک با برخورداری از پزشکان و متخصصان حاذق در زمینه کاشت مو می تواند به شما کمک شایانی نماید.

داشتن محیطی کاملاً آرام صمیمی با کلیه جوانب بهداشتی می تواند یکی از نقاط قوت و مزایای مراجعه به این کلینیک جهت انجام کلیه کارهای زیبایی، به شمار رود. داشتن سابقه ای بیش از دویست عمل زیبایی موفق در پیشینه این کلینیک، آن را در زمره کلینیک های موفق قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »