خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی

چکیده محتوا

شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی

برخی ها به دنبال کسب اطلاعاتی بسی بسیار در ارتباط با شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی هستند. شاید که تصور کنید، شست و شوی صورت‌تان بلافاصله بعد از انجام تزریق ممکن خواهد بود. حال برخی از پزشکان متخصص این حوزه چنین مطلبی را منکر می شوند. اکنون بعد از تزریق چربی چه باید بکنیم؟

بلی، دستورالعمل هایی متنوع در این حوزه به چشم می خورد. پس شما موظف خواهید بود، که به سخنان پزشک خود در ارتباط با مراقبت قبل، بعد از تزریق گوش فرا دهید. البته ما در طول این مطلب از خود سعی نموده ایم، به سوال های شما در این حوزه پاسخ بدهیم. پس تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

مراقبت بعد از تزریق چربی البته به توصیه پزشک متخصص

تزریق این ماده به صورت‌ تان مراقبت ویژه خود را می طلبد. در واقع برای شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی بایست به محل درمان توجه بشود. در کل هفت روز اول حمام گرم نرفته و از آب داغ برای شستشوی استفاده نکنید. حمام خود را در کوتاه ترین زمان ممکن خلاصه نموده و از لوسیون های غلیظ استفاده ننمایید. همچنین از ورود فشار به محل درمان پیشگیری کنید.

مراقبت بعد از تزریق چربی البته به توصیه پزشکِ متخصص

چگونه لب های خود را بعد از تزریق بشوییم!

پس از انجام تزریق به هیچ عنوان من الوجوه لب هایتان را با آب گرم شستشوی نکنید. چرا که آبی با درجه دمایی بالا منجر به حرکت ژل استفاده شده یا چربی ها می شود. علاوه بر تمامی اینها استفاده از مواد شستشوی نامرغوب و نامناسب منجر به کاهش اثر بخشی درمان خواهد شد. همچنین در شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی به عدم ورود فشار توجه داشته باشید.

شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی:

تا یک شبانه روز کامل از شستشوی صورت خود بعد از تزریق چربی به خط خنده و اخم خودداری کنید. پس از گذشت بیست و چهار ساعت شما اجازه خواهید داشت، صورت‌ تان را با آب ولرم بشویید. البته به عنوان یکی از نـکات شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی توجه بنمایید؛ به هیچ عنوان شما نباید از لوسیون قوی استفاده کنید.

تزریق چربی به زیر چشمان به عنوان حساس ترین قسمت صورت!

تزریق چربی به زیر چشمان با مراقبت های ویژه همراه خواهد بود. شما تا هشت ساعت پس از انجام این روش درمانی نباید از هیچ گونه لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید. به عنوان یکی از نکات در دنیای شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی به هیچ عنوان از شوینده هایی نامناسب بهره نگیرید. با چشمان خود به خصوص با دستانی آلوده برخورد نداشته باشید.

تزریق چربی به زیر چشمان به عنوانِ حساس ترین قسمت صورت!

از لوسیون و ضد آفتاب بعد از تزریق چربی به هیچ عنوان استفاده نکنید!

در زمان تزریق سوراخ هایی بسیار ریز بر روی پوست تان ایجاد خواهد شد. به این هنگام در صورت استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی بی کیفیت، محلی برای ورود مواد غیر بهداشتی به بافت پوست تان خواهد بود. پس از محصولات آرایشی و لوسیون حتی ضد آفتاب بعد از انجام تزریق استفاده نکنید. در ادامه با شستشوی صورت، مــــواد نام برده رقیق می شود. سپس وارد لایه های زیرین پوست شما خواهد شد!

سپس ضمن شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی شما دچار عفونت و قرمزی یا التهاب می شوید. به منظور پیش گیری از چنین مشکلاتی بهتر است، مکان تزریق را کاملاً خشک نگه داری کنید. تا یک شبانه روز کامل به صورت خود آب نزنید. در زمان بهره گیری از کمپرس آب سرد توجه کنید، که صورت‌تان خیس و نمناک نشود.

شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی و مراقبت های پس از آن

بلی، دوستان مراقبت از صورت پس از تزریق چربی تنها در روش شستشوی مناسب خلاصه نمی شود. بنابراین شما باید به برخی از نکات فرا تر از شستشوی صورت توجه داشته باشید. تزریق چربی می تواند، به شما در درمان آکنه کمک بسیاری کند. پس ما به شما چنین توصیه می کنیم، که حتماً و به دور از شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی آن را انجام داده و از شر آکنه های نقش بسته بر روی پوست خود نجات پیدا کنید.

با این وجود لازم است، که به مراقبت ها و نکات موجود در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشید. ما در ادامه شما را بهتر راهنمایی کرده و نکات موجود در این حیطه را بازگو خواهیم نمود. البته شما عزیزان در صورت وجود سوال هایی بیشتر امکان تماس با کارشناسان‌مان را خواهید داشت.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تزریق بوتاکس با کارشناسان ما در ارتباط باشید

محل درمان را ماساژ بدهید!

در کنار نکات مربوط به شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی بهتر است، بگوییم؛ ماساژ درست و اصولی محل درمان منجر می شود، تا چربی یا فیلر در نقطه مورد نظر گلوله گلوله نشود. پس به عنوان یکی از نکات در دنیای تزریق چربی به صورت‌ تان حتماً انجام ماساژ را در اولویت قرار بدهید.

ماساژ صورت در حد فاصل زمانی کوتاه پس از تزریق اهمیت شایانی دارد. البته برای انجام چنین کاری شما باید با پزشک معالج خود مشورت کنید. چرا که گاهاً پزشک چنین اعتقاداتی دارد، ماساژ بلافاصله بعد از تزریق منجر به خروج چربی ها از لایه زیرین پوست می شود‌.

از سویی دیگر به دور از شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی بهتر است، در ارتباط با نحوه ماساژ با پزشک متخصص خود مشورت کنید. همچنین از فشردن محل درمان پیشگیری نموده، تا موجب بدفرم شدن و تغییر حالت نهایی چربی نشوید.

از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید!

فرد مورد نظر تا دو هفته پس از تزریق نباید از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کند. گاهاً چنین پیشنهاد می شود، که حتی از کرم ضدآفتاب هم استفاده نکنید. به منظور کسب اطمینان خاطر در ارتباط با نحوه استفاده و محدودیت ها با پزشک خود مشورت کنید.

علاوه بر اینها توصیه می کنیم، به عنوان یکی از نکات شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی برند محصولات آرایشی و بهداشتی خود را با پزشک‌تان در میان گذارید. چرا که برخی از برندها دارای تحریک کننده بوده و می تواند، منجر به ایجاد التهاب یا قرمزی در پوست بشود.

    از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید!

از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید!

قطعاً تزریق چربی به صورت با هدف از بین بردن جوش و آکنه ها همراه با عوارضی چون؛ قرمزی و التهاب خواهد بود. شما می توانید، برای بهبود عوارض حاصل از تزریق چربی ها به صورت کمپرس سرد را بعد از سه ساعت تزریق استفاده بنمایید.

پس کمپرس سرد را هر ده دقیقه بر روی محل درمان گذاشته و مراقب باشید! چرا که نباید رطوبتی به محلِ تزریق وارد گردد. زیرا مکان تزریق بنابر نوع تزریق و نقطه دقیقش بایست چند ساعتی را بدون رطوبت ماند. در روزهای آتی هم شما می توانید، از کمپرس گرم به منظور بهبود سریع السیر تر محل بهره گیرید. اینهم به عنوان یکی از مــهم ترین نکات شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی شناخته می شود.

درباره فعالیت ورزشی و نوش جان کردن مایعات!

توصیه ما به شما این است، که تا چند روز بعد از درمان فعالیت هایی سنگین انجام ندهید. اینچنین چربی در نقطه مورد نظر جا به جا نشده و حالتی بد شکل به صورت‌تان نمی دهد. علاوه بر تمامی اینها پیشنهاد می کنیم، برای کاهش تورم و کبودی ها بدن خود را هیدراته نگاه دارید.

پس به دور از شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی مصرف مایعات را بلافاصله بعد از درمان افزایش بدهید. بهتر است، پس از تزریق برای خوابیدن از دو بالشت زیر سر خود بهره گیرید. بدین هنگام صورت‌ تان در سطح بالاتری قرار گرفته و بدان فشاری وارد نخواهد شد. به عنوان آخرین نکته هم می توانیم، بگوییم؛ حتماً داروهای تجویز شده توسط پزشکتان را مصرف کنید و تمامی دستورالعمل های او را رعایت کنید.

سخن آخر

ما در طول این نوشتار از خود با شما درباره نکات شستن صورت و مراقبت های پس از تزریق چربی صحبت نمودیم. اینکه بلافاصله بعد از درمان شما نباید از آب گرم استفاده کنید. لوسیون هایی غلیظ را کنار گذاشته و از ورود فشار به نقطه مورد نظر اجتناب ورزید. با این وجود نکات موجود در ارتباط با نحوه شستشوی صورت بعد از تزریق چربی با توجه به نقطه مد نظر تفاوت هایی را رقم می زند.

پس در این رابطه حتماً با پزشک خود مشورت کنید. البته شما عزیزان در صورت وجود سوالاتی بیشتر در این زمینه می توانید، با ما در درسا کلینیک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »