خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات

چکیده محتوا

طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات

در روند لاغری و کاهش وزن مصرف برخی از مواد غذایی به شدت مذموم است و بایستی حتی الامکان در برنامه های رژیمی میزان این مواد را، کاهش داد. کربوهیدرات از این دسته مواد اولیه غذایی به شمار می روند که، بایستی به شدت کنترل شده مصرف شود.

به همین دلیل اکثر افراد به دنبال رسپی مواد غذایی بدون کربوهیدرات و یا کم کربوهیدرات می باشند تا، قادر به گنجاندن این رسپی ها در برنامه غذایی خود باشند. در این مطلب طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات را، با یک دیگر آموزش خواهیم دید.

 

سبزیجات و مواد غذایی منبع کربوهیدرات

پیش از آموزش طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات بهتر است با مواد غذایی که، منابعی برای کربوهیدرات شناخته می شوند؛ آشنا شویم. کربوهیدرات یکی از دلایل چاقی است که، از نوعی قند و فیبر تشکیل شده است. این ت گیلان آلی در سبزیجات، میوه جات و برخی مواد غذایی یافت می شود.

این کربوهیدرات منشاء و ریشه چاقی و اضافه وزن می باشند. البته حتماً این نکته بسیار مهم و ضروری را، مدنظر قرار دهید که، حذف کلی کربوهیدرات ها از رژیم غذایی کاری بسی مذموم و اشتباه می باشد. طبق هرم غذایی، کربوهیدرات ها بایستی به میزانی متناسب در برنامه غذایی لحاظ شوند.

حذف کلیه کربوهیدرات ها و قرار ندادن کربوهیدرات در برنامه غذایی، باعث ایجاد مشکلاتی برای جسم و بدن فرد می گردد. از این روی سازمان غذا و دارو اقدام به طراحی یک هرم مواد غذایی نموده است تا، هر فرد قادر به تأمین حداقلی میزان مورد نیاز از کلیه مواد آلی و ویتامین های بدن خود باشد.

بنا بر کلیه این دلایل، پیروی از یک برنامه و رژیم غذایی خاص برای هر فردی ضروری است. با داشتن چندین رسپی و طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات می توان به لاغری راحت، آسان و اصولی کمک شایانی نمود. با ادامه این مبحث همراه ما باشید.

 

 خوراک سینه مرغ

یک طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات استفاده از سینه مرغ است. مرغ به واسطه دارا بودن مقادیر فراوانی از پروتئین می تواند به شما در کاهش وزن کمک شایانی نماید. برای داشتن یک دستور غذای فوق العاده راحت و سرشار از پروتئین می توانید مرغ را به قطعات مکعبی برش دهید.

درون یک ماهی تابه مقدار بسیار کمی روغن زیتون بریزید و قبل از گرم شدن کامل قطعات مرغ را، اضافه نمایید. به یاد داشته باشید که، روغن زیتون نباید گرم شود و تنها با مقدار کمی حرارت آن را، آماده پخت و پز نمایید. پس از این که، قطعات مرغ کامل تفت خورد مرحله بعدی از پخت و پز شروع می گردد.

در این مرحله می توانید ادویه هایی همچون نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن به آن اضافه کنید. در نهایت از سبزیجات تفت خورده ای همچون هویج رنده شده، فلفل دلمه ای و کلم بروکلی پخته شده در کنار مرغ سرو نمایید. اولین رسپی از غذاهای بدون کربوهیدرات حتی برای افرادی که، رژیم غذایی ندارند بسیار مفید واقع می شود.

 

خوراک سبزیجات و تخم مرغ

دومین رسپی از طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات مربوط به خوراک سبزیجات و تخم مرغ است. در این روش هر سبزیجاتی که مد نظر شما است؛ از هویج نگینی، پیاز، اسفناج و کلم بروکلی آب پز شده را، همگی با پیاز تفت داده شده مخلوط نمایید.

به یاد داشته باشید که، روغن در این دستور پخت ویژه بایستی در حداقل ممکن استفاده شود. پس از اینکه سبزیجات شما به طور کامل تفت خورد می توانید تعداد دو الی سه تخم مرغ را، به آن اضافه نمایید. نمک و فلفل غذا را، میزان نموده و در انتها شعله زیر گاز را خاموش کنید.

برای آماده سازی این خوراک می توانید از روغن هایی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و یا روغن کنجد استفاده نمایید. در صورتی که، از روغن مایع معمولی برای تهیه این غذا استفاده می کنید؛ سعی کنید در حد یک الی دو قاشق روغن استفاده کنید. در ادامه با چند طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات آشنا می شویم.

خوراک سبزیجات و تخم مرغ

خوراک میگو و پنیر پارمزان

در ادامه طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات با یک رسپی دیگر در خدمت شما هستیم. میگو به واسطه غنی بودن از پروتئین ها، ویتامین ها و سایر املاح مورد نیاز بدن یک نوع ماده غذایی به شمار می رود که، در اکثر برنامه های رژیمی قرار دارد.

برای تهیه این خوراک میگو، لازم است تا نان ها را، آماده سازی کنید. برای این منظور تکه های نان مکعبی را درون ظرفی قرار داده و همراه با دو قاشق غذاخوری زیتون فلفل سیاه و نمک چند دقیقه ای درون فر قرار دهید تا، نان ها برشته و آماده شوند.

سپس درون یک ماهیتابه مقداری روغن زیتون و پودر سیر یا حریره سیر اضافه کرده و سپس پوره گوجه فرنگی را، نیز به این مخلوط بیافزایید. پس از اینکه مخلوط گوجه فرنگی، سیر و روغن به خوبی با یکدیگر مخلوط شده و پوره گوجه از حالت خامی خارج شد؛ می توانید چند برگ ریحان نیز به آن اضافه کنید.

در این مرحله میگوها را، به این مخلوط گوجه فرنگی اضافه کرده وقتی که، تفت خورد می توانید آنها را، با نان برشته شده کامل مخلوط کرده و در انتها مقداری پنیر موزارلا و یا پارمزان روی این مخلوط بپاشید. پس از این مرحله مواد آماده شده را، به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید.

پس از گذشت ده الی پانزده دقیقه غذای بدون کربوهیدرات شما آماده سرو می باشد. طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات کاری بسیار ساده و راحت است تنها کافی است شما مواد غذایی بدون کربوهیدرات و یا کم کربوهیدرات را، شناسایی نموده و رسپی مخصوص و باب میل خود را، تهیه نمایید.

مقاله پیشنهادی: آموزش تزریق بوتاکس صورت

غذاهای دریایی

طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات شامل غذاهایی دریایی نیز می شود. به عنوان مثال، ماهی قزل آلا یکی از ماهی های چرب می باشد که، به مقدار فراوانی اسیدهای چرب سالم از جمله اسیدهای چرب و امگا ۳ و ویتامین بی۱۲ ید و ویتامین دی را، شامل می باشد.

به همین دلیل استفاده از ماهی قزل آلا در رسپی های غذایی بدون کربوهیدرات می تواند به شما در کاهش وزن کمک فراوانی نماید. نکته جالب اینجاست که، ماهی قزل آلا را می توان هم به صورت سرخ کرده و هم به صورت کبابی استفاده نمود.

در کنار ماهی قزل آلا می توانید به مقدار کمی از نان های رژیمی مانند سنگک و یا مقدار کمی برنج استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که، طبع ماهی و برنج هر دو سرد می باشد و جهت استفاده از این دو کنار یکدیگر پیشنهاد می شود برنج خود را، با سبزیجاتی همچون شوید تهیه نمایید.

 

غذاهای دریایی

بادمجان

از جمله رسپی هایی که، در طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات می توان بدان اشاره نمود؛ بادمجان است. بادمجان جزو میوه ها دسته بندی می شود و معمولاً فیبر بسیار بالایی دارا می باشد. یکی از رسپی های بسیار ساده بادمجان، میرزا قاسمی می باشد. این غذا یکی از غذاهای شمال کشور ایران به شمار می رود.

بادمجان کبابی را، پوست گرفته و کنار بگذارید. سیر رنده شده را، درون ماهی تابه تفت دهید و سپس زردچوبه، نمک و فلفل را، به همراه بادمجان های کبابی پوست گرفته شده، اضافه کنید. در این مرحله رب گوجه را، تفت داده و به مخلوط اضافه کنید.

سپس مقداری گوجه فرنگی نگینی خورد شده را، به کلیه مخلوط فوق اضافه نمایید تا، با شعله کم تفت داده شود. سپس تخم مرغ را، اضافه کرده و نمک غذا را تست کرده و اندازه نمایید. در طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات می توان از رسپی های متنوع بادمجان استفاده نمود.

 

کلام پایانی

در این مطلب با طرز تهیه ی غذاهای بدون کربوهیدرات آشنا شدیم. کم نمودن کربوهیدرات در یک رژیم غذایی می تواند تا، حد فراوانی به افراد در کاهش وزن اصولی کمک نماید. از آنجایی که، برنج و نان سرشار از کربوهیدرات هستند ممکن است کاهش این مواد غذایی به افراد استرس بدهد.

همین دلیل پیشنهاد می شود تا، زیر نظر کلینیک های معتبر همچون درسا کلینیک برنامه رژیم غذایی خود را، دریافت نمایید. با برخورداری از راهنمایی و مشاوره های ارزنده کارشناسان تغذیه در این کلینیک، می توانید به راحتی برنامه غذایی متناسب با وزن و اندام خود را، دریافت کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »