خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

علائم انحراف بینی و راه های درمان آن

چکیده محتوا

علائم انحراف بینی و راه های درمان آن

علائم انحراف بینی و راه های درمان آن موضوعاتی هستند که برای بیمارانی که با این شرایط درگیر هستند،‌ مهم می باشد. به طور کلی این عارضه زمانی ایجاد می شود که سپتوم یا همان تیغه نازک بینی، به یک طرف انحراف پیدا می کند و معمولا موجب تنگ تر شدن یکی از سوراخ های بینی می شوند.

حتی در شرایطی که انحراف بینی خیلی شدید باشد، ممکن است یکی از راه های هوایی مسدود شود و بیمار به سختی نفس بکشد. از دیگر عوارض انحراف بینی، خشک شدن جریان هوایی و خونریزی بینی در بیماران است.

ما در اینجا به بررسی علائم انحراف بینی و راه های درمان آن، می پردازیم و هر آنچه لازم است که شما در رابطه با انحراف بینی و درمان آن بدانید، را بیان می نمائیم، با ما همراه باشید.

علائم انحراف بینی و راه های درمان آن

علائم انحراف بینی چیست؟

این عارضه در شرایط خفیف تا متوسط علائمی ندارد و ممکن است بیمار حتی متوجه آن نشود. اما در صورتی که شدید باشد می توان علائم زیر را مشاهده نمود:

  • گرفتگی و کیپ شدن یک یا هر دو راه تنفسی: بروز این حالت، عمل تنفس را برای بیمار سخت می کند و در مواقعی که فرد دچار آلرژی و سرماخوردگی هم بشود، تنگی نفس بیشتر خواهد شد.
  • خونریزی از بینی: در ادامه موضوع علائم انحراف بینی و راه های درمان آن، یکی دیگر از علائم انحراف بینی را بیان می کنیم. یکی دیگر از عوارض انحراف بینی خشکی بینی است، که موجب خونریزی بینی می گردد.
  • نفس کشیدن با صدا و یا به اصطلاح خر و پف کردن: این عارضه معمولأ در سنین پائین به خصوص در کودکان و نوزادانی که دارای انحراف بینی هستند.
  • درد صورت: در این رابطه نظرات مختلفی وجود دارد ولی چیزی که بدیهی می باشد این است که انحراف شدید بینی موجب تحریک شدید دیواره داخل بینی شده و درد ایجاد نماید.
  • تمایل به خوابیدن به یک سمت: تمایل خوابیدن برخی از افراد به یک سمت می تواند به دلیل انحراف بینی و گرفتگی ناشی از آن باشد.

علت انحراف بینی

در ادامه موضوع علائم انحراف بینی و راه های درمان آن، به بررسی علت این عارضه می پردازیم. انحراف بینی در برخی افراد به صورت مادرزادی و ارثی است، بدین معنا که هنگام تولد دارای انحراف بینی می باشند.

برخی از افراد نیز به دنبال سانحه و ضربه به بینی دچار انحراف بینی می شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس

درمان انحراف بینی

ما در اینجا با بیان علائم انحراف بینی و راه های درمان آن، بحث را ادامه می دهیم. همانطور که در بالا اشاره شد، انحراف بینی می تواند با علائمی چون درد صورت، مشکل تنفس، گرفتگی و خونریزی از بینی و کجی سپتوم بینی تشخیص داده شود. درمان این مشکل شامل موارد زیر است:

  • درمان دارویی: خط اول درمان انحراف بینی، درمان دارویی است که پزشک به بیمار داروهای مناسب را تجویز می نماید. در صورتی که این درمان پاسخگوی نیازهای بیمار نباشد، جراحی توصیه می گردد.
  • جراحی: در صورتی که پزشک نتواند مشکلات بیمار مبتلا به انحراف بینی را با دارو بر طرف نماید، جراحی توصیه می گردد. در طی این جراحی که با بیهوشی عمومی انجام می گیرد، پزشک غضروف و یا استخوانی که تنفس بیمار را دچار اختلال کرده است را، با ایجاد برش بر روی تیغه یا سپتوم بینی و برداشت آن درمان می نماید.

این عمل که به عنوان سیتوپلاستی شناخته می شود، می تواند به تنهایی انجام شود و یا همزمان با جراحی زیبایی بینی و یا جراحی سینوس ها انجام گیرد. در واقع سیتورینوپلاستی به جراحی گفته می شود که پزشک هر دو جراحی را همزمان انجام دهد.

 

درمان انحراف بینی

جراحی انحراف بینی چگونه انجام می شود؟

در ادامه محتوای علائم انحراف بینی و راه های درمان آن، به توضیح جراحی بینی که یکی از راه های درمان انحراف بینی می باشد، می پردازیم. در این جراحی که طول انجام آن بر اساس شدت انحراف از یک ساعت تا یک ساعت و نیم می باشد، متخصص بیهوشی، بیمار را بیهوش می کند. این بیهوشی از نوع بیهوشی عمومی است.

سپس پزشک، با ایجاد یک برش کوچک در ناحیه تیغه بینی، غضروف و یا استخوان اضافه را بر می دارد. با برداشت آن تنفس طبیعی برای بیمار میسر می گردد و عوارض ناشی از انحراف بینی برطرف می گردد.

علاوه بر اطلاع از علائم انحراف بینی و راه های درمان آن، لازم است که در ارتباط با بهبودی پس از عمل انحراف بینی نیز بدانید.

زمان بهبودی پس از جراحی انحراف بینی در صورتی که این جراحی به تنهایی انجام شود کوتاه است و عوارضی چون تورم و کبودی به دنبال این جراحی کم می باشد، پزشک پس در انتهای جراحی تیغه بینی را توسط اسپلینت داخلی تثبیت می نماید.

بهترین سن برای انجام جراحی انحرافی بینی پس از ۱۵ سالگی است که استخوان بینی رشد خود را تکمیل کرده باشد.

شرایط لازم برای جراحی انحراف بینی

اگر به دنبال آگاهی از علائم انحراف بینی و راه های درمان آن هستید و نیاز به جراحی انحراف بینی دارید، لازم است با آمادگی های لازم برای جراحی انحراف بینی آشنا شوید.

وقتی شما برای مشاوره به کلینک تخصصی ما مراجعه می نمایید، جراحان متخصص و با تجربه ما با بررسی سابقه پزشک شما، معاینه فیزیک بینی شما معمولا گرفتن عکس و آزمایشات لازم برای انجام جراحی را توصیه می نمایند.

بهترین کار این است که در زمان مشاوره به طور کامل سابقه پزشکی خود را بیان نمایید تا پزشک با در نظر گرفتن شرایط جسمی شما، بهترین و مناسبترین درمان را پیش بگیرد. همچنین پزشک برای بررسی علائم انحراف بینی و راه های درمان آن، ساختار بینی و پوست روی آن را معاینه می نماید و عکس های لازم از بینی شما در تمامی زوایا گرفته می شود.

عوارض انحراف بینی

برای اینکه به اهمیت موضوع علائم انحراف بینی و راه های درمان آن، پی ببرید ما در اینجا عوارض انحراف بینی را برای شما بیان می نماییم. همانطور که پیشتر ذکر گردید، یکی از علائم انحراف بینی گرفتگی بینی است. در صورتی که گرفتگی بینی ناشی از انحراف شدید باشد، عوارض زیر مشاهده می گردد:

  • مسیر تنفسی بینی بسته می باشد
  • به دلیل تنفس از راه دهان، بیمار دچار خشکی شدید در ناحیه دهان می شود.
  • عدم احساس راحتی در حین خواب، به دلیل سختی در تنفس

عوارض انحراف بینی

جلوگیری از انحراف بینی

در انتهای محتوای علائم انحراف بینی و راه های درمان آن، به اهمیت نحوه خود مراقبتی برای جلوگیری از انحراف بینی می پردازیم. اگر انحراف بینی در زمان تولد ندارید، برای مراقبت از خود می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • بستن کمربند ایمنی در هنگام رانندگی
  • مراقبت بیشتر از خود در حین انجام ورزش هایی چون فوتبال یا والیبال

کلام پایانی

احراف بینی یک عارضه است که می تواند به صورت ارثی و یا در اثر صدمات وارده به بینی ایجاد شود. در اینجا علائم انحراف بینی و راه های درمان آن بیان شد که به طور خلاصه می تواند علائمی چون گرفتگی بینی، درد صورت و یا خون ریزی بینی داشته باشد.

در صورت مشاهده چنین علائمی می توانید با مراجعه به وب سایت درسا، وقت مشاوره با جراح متخصص برای تشخیص بهترین راه درمان که می تواند جراحی باشد، تنظیم نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »