خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

علت بازگشت موهای لیزر شده در بارداری چیست؟

چکیده محتوا

علت بازگشت موهای لیزر شده در بارداری چیست؟

بازگشت موهای لیزر شده در بارداری امری عادی بوده و در خصوص انجام لیزر موهای زائد بایستی حتما این نکته را در نظر بگیرید‌. لیزر یک فرآیند خاص بوده، که به واسطه آن ریشه مو ها می سوزند و رشد مجدد آن ها نیز کمتر خواهد شد. اما بارداری یک انقلاب بزرگ در بدن بوده و عملکرد آن را به کلی تغییر خواهد داد.

مو هایی که به واسطه لیزر رشدشان قطع شده بود، مجدد راهی پروسه رشد می شوند و در بخش های مختلف بدن که خواستگاه مو های ناخواسته می باشد، شاهد حضور و رشد مو خواهیم بود.

شاید بپرسید چرا؟ این مو ها در طی جلسات مختلف لیزر به کلی رفع شده بودند، چرا در اثر بارداری با رویش آنان مواجه می شویم؟ پاسخ این سوالات برای بانوان به شدت حائز اهمیت است، که به بررسی شان خواهیم پرداخت. پس لطفا با ما همراه شوید.

تاثیر بارداری بر رشد مو های زائد

در طب بررسی دلیل بازگشت موهای لیزر شده در بارداری، لازم بوده، تا این پروسه و تاثیر آن بر رشد مو ها را تشریح کنیم. بارداری می تواند تأثیرات متنوعی بر رشد موهای زائد در بدن داشته باشد. در طول دوران بارداری، تغییرات هورمونی و تغییرات فیزیکی در بدن زن رخ داده، که از جمله دلايل افزایش رشد موهای زائد است. به موارد زیر توجه کنید؛

  1. افزایش تولید هورمون ها: در طول بارداری، سطح هورمون های استروژن و پروژسترون در بدن زن افزایش می یابد. این هورمون ها موهای زائد در بدن تحریک کرده و رشد آنها را افزایش خواهند داد.
  2. تغییر در الگوی رشد مو: در بعضی از زنان باردار، الگوی رشد مو تغییر پیدا خواهد کرد. گاهی در نقاطی از بدن این مو ها رشد می کنند، که قبلا وجود نداشتند و یا میزان رشد آنان کم بود. بازگشت موهای لیزر شده در بارداری به سبب عوض شدن الگوی رشد خواهد بود.
  3. تغییر در ضخامت و قوام موها: هورمون های بارداری ضخامت و قوام موهای را تغییر داده و سبب تفاوت در شکل ظاهری مو ها می شوند. البته شدت این گونه تغییرات متفاوت بوده و در افراد مختلف فرق دارد.
  4. تغییر در رنگ موها: در بعضی از زنان باردار، ممکن است رنگ موهای زائد تغییر کند. گاهی این تغییرات به صورت موقت بوده و پس از زایمان به حالت قبلی بر می گردد.
  5. تغییر در الگوی رشد موهای زائد پس از زایمان: پس از زایمان، الگوی رشد موهای زائد ممکن است، تغییر کند. در برخی بانوان رشد مو ها کمتر شده و در برخی دیگر بیشتر خواهد شد. در هر صورت، تغییرات رشد موهای زائد در طول بارداری و پس از آن متفاوت است و ممکن است برای هر زن فرق داشته باشد. همین امر عاملی بوده، تا با بازگشت موهای لیزر شده در بارداری مواجه شویم.

تاثیر بارداری بر رشد مو های زائد

بازگشت مو های زائد در دوران بارداری

زمانی که در رابطه با بازگشت موهای لیزر شده در بارداری صحبت می کنیم، منظورمان شرایطی است، که بدن به کلی عوض می شود و در بخش های مختلف ساعد دست، پا ها، بیکینی، زیر بغل، شکم، کمر و … که لیزر انجام شده بود، مجدد مو ها می رویند. بازگشت موهای لیزر شده در بارداری اغلب به علت تغییرات هورمونی در بدن زنان رخ می دهد.

سطح هورمون های استروژن و پروژسترون در بدن زنان باردار افزایش می یابد و این هورمون ها مهم ترین عامل در تحریک مو های ناخواسته هستند. مهم است بدانید که این بازگشت در دوران بارداری معمولاً موقت است و پس از زایمان احتمال داشته، تا حدودی کاهش یابند.

بارداری در جسم مادر یک اتفاق بسیار بزرگ است و به کلی جسم ایشان را دستخوش تغییرات متعدد می کند، از تغییر فرم استخوان گرفته تا تغییرات هورمونی همگی عضو جدا نشدنی پروسه بارداری هستند و بسیاری از این تحولات تا شیردهی نیز ادامه داشته و دوران بازگشت به حالت نرمان گاهی طولانی خواهد بود. باروری و تحولاتش مسبب بازگشت موهای لیزر شده در بارداری هستند.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد

روش های موثر برای حذف موهای زائد در دوران بارداری

به خاطر بازگشت موهای لیزر شده در بارداری لازم بوده، تا یک سری روش ها را به اجرا درآوریم و این مو ها را از بین ببریم. در انتخاب روش های حذف موهای زائد در دوران بارداری، احتیاط کنید و با پزشک خود مشورت نمایید. به موارد زیر توجه کنید؛

  • وکس: استفاده از وکس یا شمع برای حذف موهای زائد در دوران بارداری ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد. برخی از وکس ها شامل مواد شیمیایی قوی بوده و قادر به ایجاد آسیب بر روی جنین می باشند. بنابراین، بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت کنید واز متریال بی خطر برای این امر بهره جویید.
  • پودر موبر: پودر موبر یک روش نسبتاً ایمن برای حذف موهای زائد است. این محصولات دارای ترکیبات شیمیایی بسیار قوی نیستند و با استفاده از آنها می توانید موهای زائد را به طور موقت حذف کنید. با این حال، همچنان ممکن است برخی از زنان حساسیت نسبت به این محصولات داشته باشند.

بنابراین، قبل از استفاده از پودر موبر، تست روی یک قسمت کوچک از پوست خود را انجام دهید و بررسی کنید که آیا حساسیتی ایجاد می شود یا خیر. با این ماده جادویی دیگر بازگشت موهای لیزر شده در بارداری دردسر زا نخواهد بود‌.

  • موم عسل: موم عسل نیز یک روش طبیعی برای حذف موهای زائد است. این روش از قدیمی ترین روش های حذف موهای زائد بوده و معمولاً شامل مواد طبیعی مانند عسل و لیمو است.

با این حال، ممکن است برخی از زنان حساسیت نسبت به موم عسل داشته باشند و با التهاب پوست مواجه شوند. بنابراین، قبل از استفاده از موم عسل، تست روی یک قسمت کوچک از پوست خود را انجام دهید.

  • ژیلت: استفاده از تیغه ژیلت برای حذف موهای زائد در دوران بارداری نیز می تواند یک روش امن و آسان باشد. همیشه هنگام استفاده از ژیلت کاملا با احتیاط و دقت عمل نمایید، تا از بریدن یا زخمی شدن پوست جلوگیری شود.
  • اپیلیدی: یک دستگاه خاص تحت عنوان اپیلیدی وجود داشته، که مو های زائد را از ریشه می کند و در صورت استفاده از آن، در یک دوره خاص با رشد مو ها مواجه نخواهیم شد. این روش کاملا ایمن بوده و هیچ گونه خطری به همراه نخواهد داشت.
  • کرم موبر: در صورتی که سابقه آلرژی و حساسیت به این کرم خاص ندارید، می توانید آن را در بخش های مختلف بدن استفاده کنید. البته در ناحیه بیکینی بهتر بوده، حساسیت بیشتری به خرج دهید و از هر ماده موبری استفاده ننمایید.

در صورتی که بازگشت موهای لیزر شده در بارداری رخ داد، به هیچ عنوان ناراحت نباشید و برای زدودن مو های زائد به سراغ یکی از این روش ها بروید، صبوری کنید تا پروسه بارداری و شیردهی به اتمام برسد، تا بدنتان به حالت نرمان برگردد.

روش های موثر برای حذف موهای زائد در دوران بارداری

کلام آخر

در این‌ مبحث ما به بررسی بازگشت موهای لیزر شده در بارداری پرداختیم، لیزر یک راه حل فوق العاده برای رفع مو های زائد بوده، که در یک بازه زمانی طولانی رشد مو های زائد را به تعویق می اندازد. اما بارداری پس از انجام لیزر سبب رویش مجدد مو ها شده، که چالش برانگیز است.

برای رهایی از این مشکل بهتر بوده، تا صبوری کنید و پروسه انجام مجدد لیزر را تا دوران بعد از شیر دهی به تعویق بیاندازید. مجموعه درسا کلینیک یک موسسه معتبر بوده، که به شما کمک می کند، یک برنامه ریزی اصولی جهت انجام لیزر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »