خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست ؟

چکیده محتوا

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست ؟

لیزر موهای زائد یک درمان دائمی است. اما اگر شروع به تجربه رشد مجدد کنید چه؟ علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست؟ اگر شما نیز درمان لیزر موهای زائد را انجام داده اید و با رشد مجدد موهای زائد پس از گذشت زمان روبه رو شدید ، حتما احساس نارضایتی از روند درمان را داشته اید .

ما اینجا هستیم تا دقیقاً به شما توضیح دهیم که چه چیز موجب رشد مجدد موهای زائد می گردد و برای کسب بهترین نتایج از درمان لیزر چه کاری باید انجام داد .

بیشتر بخوانید: از لیفت برزیلی باسن چه می دانید ؟

مراحل رشد مو

برای آگاهی از اینکه علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست ، در ابتدا بهتر است ، راجع به رشد مراحل مو و چگونگی روند لیزر موهای زائد بیشتر بدانیم . خوب است بدانید تمام موهای شما در یک مرحله رشد نمی کنند و رشد مو پروسه چند مرحله ای است .

در واقع موها چهار مرحله رشد را دارند و در هر زمان ، شما موهایی دارید که هر یک از این چهار مرحله را طی می کنند . این مراحل شامل موارد زیر است :

  1. آناژن ، وهله رشد
  2. کاتاژن ، وهله انتقالی
  3. تلوژن ، وهله استراحت
  4. اگزوژن ، وهله ریزش

در مرحله آناژن موها در حال رشد هستند و خون و مواد مغذی دریافت می کنند . در مرحله بعدی که تحت عنوان کاتاژن نامیده می شود ، مو در فاز انتقالی است و تقریبا ۱۴ الی ۲۱ روز به طول می انجامد .

پس از آن ، مرحله استراحت یا تلوژن شروع می شود که در واقع فولیکول مو به خواب می رود و غیر فعال است . مرحله آخر اگزوژن است که در آن شاهد ریزش موها هستیم .

در ادامه مطلب علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست ، به بررسی زمان موثر لیزر درمانی می پردازیم . زمانی که موها در مرحله آناژن یا فعال هستند ، لیزر درمانی موثر است . به این صورت که گرمای بالای نور لیزر توسط پیاز مو جذب می شود و در نهایت عملکرد رشد مو مختل می شود ، بنابراین برای حذف موهای زائد با لیزر باید مو در فاز آناژن باشد .

خب ، سوالی که ممکن است برایتان پیش آید این است که ، سایر موهایی که در فاز فعال نیستند طی روند لیزر چه می شوند و علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست ، انرژی لیزر بر فولیکول این موها اثری نخواهد گذاشت و این موها از بین نخواهند رفت . به همین دلیل است که هر ۲۱ روز یکبار جلسه درمان لیزر تکرار می شود ، تا تمامی فولیکول های مو تحت تاثیر گرمای لیزر قرار بگیرد .

بنابراین بازگشت مجدد موهای زاید پس از لیزر به دلیل قرار گیری موها در مراحل رشد متفاوت است ، و در هر جلسه لیزر تنها موهایی از بین می روند که در فاز رشد هستند .

مراحل رشد مو

تعداد جلسات درمان لیزر موهای زائد

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست و چه تعداد جلسه برای درمان لیزر موهای زائد کافی است ؟ تعداد جلسات درمان در افراد مختلف متفاوت است و به شرایط مختلف جسمی افراد بستگی دارد و مهمترین عامل تعیین کننده این است که چه تعداد از موهای شما در فاز فعال وجود دارند .

اما به طور میانگین تعداد جلسات درمان بین ۸ الی ۱۰ درمان است که با فاصله مناسب انجام می شود . پس از درمان کامل لیزر موهای زاید ، رشد موها به میزان قابل توجهی کاهش می یابند و تنها موهایی که ملانین کمتری داشته اند ممکن است مجدد رشد نمایند .

پس از اتمام ۱۰ جلسه ، رشد موهای زائد تقریبا متوقف خواهد شد و تنها به شارژ لیزر موهای زائد سالیانه و یا ۶ ماه یکبار برای مهار رشد مجدد موهای زاید پس از لیزر نیاز خواهید داشت .

تعداد جلسات درمان لیزر موهای زائد

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر

علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست ؟ این موضوع به عوامل مختلفی مرتبط است و در هر فرد متفاوت است . این عوامل شامل موارد زیر است :

  1. ناحیه تحت درمان : نواحی مختلفی بدن به درمان لیزر پاسخ یکسانی نمی دهند . به طور مثال درمان موهای زاید صورت ، معمولا دائمی نیست و دوباره نیاز به درمان های مجدد خواهد داشت .
  2. عدم تعادل هورمون ها : عدم تعادل هورمون ها و افزایش برخی هورمون ها از جمله آندروژن ها منجر به رشد مجدد موها خواهد شد و می تواند مشخص کند که ، علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست ، لذا در صورت عدم تعادل هورمونی ضروری است که آن را درمان و سپس لیزر موهای زائد را انجام دهید .
  3. رنگ مو و پوست : رنگ مو یا پوست شما ممکن است تعیین کند که لیزر درمانی در ابتدا چقدر برای شما موثر است ، اما تاثیری بر سرعت رشد موهای شما پس از اتمام درمان ندارد . در حال حاضر ، لیزر موهای زائد برای موهای بور ، سفید یا خاکستری موثر در نظر گرفته نمی شود .

آیا درمان موهای زائد با لیزر موثر است ؟

در ادامه مبحث علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست ، می توان گفت ، درمان لیزر موهای زائد ، در صورتیکه اختلال هورمونی نداشته باشید و یا موهای بور و یا سفید نداشته باشید ، روندی موفقیت آمیز است و نتایج طولانی مدت را ارائه می دهد .

البته باید در نظر داشته باشید که جلسات درمان را در زمان بندی مناسب انجام دهید و به توصیه های درمانگر خود به طور کامل عمل نمایید.

پس از اتمام جلسات درمان بر اساس شرایط جسمی شما ، ممکن است نیاز به تکرار درمان لیزر موهای زاید پس از ۶ ماه یا یکسال داشته باشید ، تا از پوست صاف و زیبای خود لذت ببرید .

آیا درمان موهای زائد با لیزر موثر است ؟

کلام پایانی

با خواندن مطلب علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست ؟ علاوه بر آشنایی با فرآیند لیزر درمی یابید ، که در طی درمان لیزر موهای زاید ممکن است ، متوجه رشد مجدد موهای زائد شوید ، این شرایط به دلیل نبودن تمامی موها در فاز فعال و یا آناژن است .

سایر موها که در فاز فعال نیستند هنوز درمان نشده اند . علاوه بر این عوامل مختلفی منجر به برگشت مجدد موها پس از لیزر خواهند شد . این عوامل شامل ، نوسانات هورمون ، سن افراد ، ناحیه تحت درمان ، رنگ مو و نوع پوست و میزان ضخامت مو می باشد .

در ارتباط با دانستن علت برگشت موهای زائد بعد از لیزر چیست و درمان لیزر موهای زاید ، نظرات بیماران متفاوت است ، در صورت مراجعه به درسا کلینیک کمتر با چنین عارضه ای مواجه خواهید شد .

تعدادی از بیماران بیان می کنند که سال ها هیچ مویی مجدد رشد نکرده است ، اما تعداد دیگری از افراد اظهار می کنند که پس از چند ماه موهای آن ها مجدد رشد کرده است . البته رشد مجدد موها بسیار کم و نازک می باشد ولی برای حذف مجدد آن ها نیاز به درمان لیزر می باشد .

بیشتر بخوانید: روش درمانی فیشال چگونه است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »