خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

عوارض لیزر موهای زائد

چکیده محتوا

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟ آیا لیزر موهای زائد مضر است؟ بسیاری از افراد این سوال را در مرورگرهای اینترنتی جستجو می کنند یا از درمانگر خود می پرسند. با قاطعیت می توان گفت لیزر موهای زائد یک روش بی خطر و تایید شده از سوی سازمان بهداشت جهانی در نظر گرفته می شود. استفاده از تجهیزات مدرن و بهره برداری از آن توسط متخصصان پزشکی، هرگونه عارضه پس از اپیلاسیون لیزری را به حداقل می رساند.

البته گاهی به علت اشتباهات پزشکی یا ویژگی های پوستی فرد ممکن است، که با عوارض لیزر موهای زائد مواجه شوید. در این مقاله با ما باشید، تا با صداقت کامل و بدون هر گونه تعصبی در نورد این موضوع مهم صحبت کنیم.

بعد از لیزر موهای زائد چه عوارضی رخ دهد؟

عوارض لیزر موهای زائد یک مسئله اجتناب ناپذیر است، که به دلایل مختلفی رخ می دهد، اما این عوارض ممکن است هم موقتی و هم دائمی باشد.

درد، سوختگی، قرمزی، تورم نواحی در معرض اشعه لیزر عوارض جانبی موقتی پس از عمل هستند، که به مرور زمان از بین می روند. پیگمانتاسیون و کبودی از عوارض طولانی مدت و حتی دائمی این روش محسوب می شوند. عوارض دائمی و موقت لیزر موهای زائد به شرح زیر است؛

·         قرمزی و تحریک پوست

این شایع ترین عارضه جانبی است، که گاهی با خارش و درد متوسط ​​همراه می شود. اما نباید نگران این موضوع باشید؛ زیرا این پدیده ها پس از چند ساعت پس از عمل خود به خود از بین می روند.

·         ضایعات عفونی پوست

اگر بیمار یا متخصص زیبایی متوجه ضایعاتی روی پوست نشود، این عارضه ایجاد می شود؛ بنابراین برای جلوگیری از این وضعیت، حتما قبل از لیزر، پوست را به دقت بررسی کنید.

·        بعد از لیزر موهای زائد چه عوارضی رخ دهد؟

.          سوختگی پوست

سوختگی یکی از عوارض لیزر موهای زائد است‌، خوشبختانه لیزرهای مدرن مجهز به نازل های خنک کننده تماسی برای جلوگیری از این عارضه هستند، گاهی اوقات نیز از ژل های خنک کننده استفاده می شود. با این حال، اگر بیمار نکات قبل از لیزر را انجام ندهد یا اپراتور به خوبی تنظیمات را انجام ندهد، حتی اگر بهترین دستگاه استفاده شود، احتمال سوختگی با لیزر وجود دارد.

·         هیپوپیگمانتاسیون

گاهی اوقات بیماران متوجه روشن شدن رنگ پوست در مقایسه با قبل می شوند، یا اینکه هایپرپیگمانتاسیون (ظهور لکه های تیره در مناطق تحت تابش لیزر) را رویت می کنند. این لکه ها معمولاً در عرض سه ماه پس از عمل ناپدید می شوند، گاهی اوقات ممکن است تا هشت ماه نیز ادامه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس در تهران و کرح

تاثیر برنزه شدن قبل از لیزر در ایجاد عوارض

اگر حدود دو ماه قبل از لیزر بدن خود را با آفتاب یا دستگاه مخصوص برنزه کنید، احتمال وقوع عوارض لیزر موهای زائد قوت می گیرد و حتی این عوارض شدید تر است.

دلیل اینکه باید پیش از لیزر افتاب نگیرید، این است که، ماهیت این روش جذب پرتو لیزر توسط ملانین (رنگدانه طبیعی موجود در فولیکول مو) برای تخریب فولیکول مو است، به همین دلیل لیزر موهای زائد در بیماران با پوست روشن و موهای تیره موثرتر است.

از آنجایی که برنزه شدن پوست به دلیل تشکیل و تجمع همان ملانین در لایه‌های زیرین پوست ایجاد می ‌شود، جذب پرتو لیزر به میزان بیشتری در سطح پوست اتفاق می‌افتد که منجر با سوختگی پوست خواهد شد.

علاوه بر این، با توجه به اینکه قسمت اصلی انرژی پرتو نور توسط لایه های سطحی پوست جذب خواهد شد، انرژی باقی مانده برای تخریب فولیکول مو کافی نخواهد بود. اگر این هشدار ها را جدی نگیرید، بدون حذف موهای زائد دچار سوختگی های قابل توجهی در سطح پوست خواهید شد.

همچنین آفتاب گرفتن بعد از اپیلاسیون با لیزر توصیه نمی شود؛ زیرا پوست حساس ممکن است با واکنش هایی مانند سوختگی، هیپرپیگمانتاسیون، تحریک و غیره واکنش نشان دهد. برای ایمن بودن از عوارض لیزر موهای زائد، باید حداقل ۱۴ روز قبل و بعد از برنزه کردن یا سولاریوم اجتناب کنید.

تاثیر برنزه شدن قبل از لیزر در ایجاد عوارض

انجام لیزر با کمترین عوارض

یکی از مهمترین عوامل در امان ماندن از عوارض لیزر موهای زائد، انتخاب کلینیک معتبر است. لیزر موهای زائد یک روش پزشکی در نظر گرفته می شود؛ بنابراین کلینیکی که چنین خدماتی را ارائه می دهد باید دارای مجوز از وزارت بهداشت کشور باشد. این به نوبه خود تضمین کننده کیفیت و ایمنی دستگاه لیزر، تخصص و تجربه کارکنان است.

در انتخاب کلینیک به نکات زیر توجه کنید؛

·         مجوز و تجربه

حتما بررسی کنید، که آیا مرکز انتخابی شما دارای مجوز است یا خیر، آیا پزشک در جلسه مشاوره و در حین انجام عمل حضور خواهد داشت؟ درسا کلینیک از مراکز معتبری است، که دارای جواز از وزارت بهداشت می باشد و تمام مراحل زیر نظر پزشک متخصص انجام‌ می گیرد.

·         تخصص پرسنل

برای اینکه کمترین عوارض لیزر موهای زائد را تجربه کنید، حتما به گواهینامه و مدرک پرسنل و اپراتوری که این عمل را برای شما انجام می دهد، توجه کنید. اپراتورهای مرکز زیبایی درسا کلینیک همگی دارای گواهینامه لیزر‌ موهای زائد معتبر از سازمان بهداشت هستند.‌

تخصص پرسنل

ویژگی های بدن خود

حتما از پزشک سوال کنید، که آیا لیزر موهای زائد برای نوع پوست و رنگ موهای شما مناسب است یا خیر. قبل از لیزر بدن از متخصص بخواهید یک تست را در ناحیه کوچکی از بدن انجام دهد.

بیماران مبتلا به دیابت و تمایل به تشکیل کلوئید ممکن است پس از لیزر موهای زائد دچار عوارضی شوند؛ بنابراین نیاز به مشاوره اولیه با پزشک دارند‌. پزشک متناسب با بدن این افراد یک تنظیمات ویژه را اعمال می کند، تا فرد کمترین آسیب را ببیند و عوارض لیزر موهای زائد را تجربه نکند.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت درسا کلینیک شما را با عوارض لیزر موهای زائد آشنا کردیم. اگر قصد انجام این روش حذف موهای زائد را دارید، ما به شما مرکز زیبایی درسا کلینیک را پیشنهاد می دهیم، تا این عمل حذف موهای زائد را با کمترین خطر زیر نظر پرسنل حرفه ای و متخصص که دستگاه های پیشرفته را در اختیار دارند، انجام دهید.

اگر پیش از لیزر موهای زائد خود نیاز به هر گونه مشاوره و راهنمایی دارید، به سایت درسا کلینیک مراجعه کنید، سپس سوال خود را با تیم پشتیبانی مطرح نموده تا پزشکان متخصص این مرکز زیبایی به پرسش های شما پاسخ دهند.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »