خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

عوارض کاشت مو

چکیده محتوا

عوارض کاشت مو

گروه کثیری از افراد به ویژه آقایان به جهت جبران موهایی که در طی ریزش از دست داده و با مشکل طاسی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند. به سراغ انواع شیوه‌های کاشت مو می‌روند. در این روندها جراح یا متخصص زیبایی سعی دارد تا با انتقال فولیکول‌های مو، به قسمتی از سر یا بدن که در آن طاسی رخ داده است، عمل کاشت را انجام بدهد.

شاید کاشت مو به نظر ساده‌ و بدور از پیچیدگی باشد اما همانند سایر جراحی‌ها عوارضی را به همراه خواهد داشت. در این مبحث قرار است علاوه بر عوارض کاشت مو، با شیوه‌های ممانعت از بروز آن نیز آشناییت یابیم. پس تا پایان برای رفع تمامی ابهاماتتان در این حوزه همراه ما باشید.

 کاشت مو چه عوارضی دارد؟

برای عوارض کاشت مو میتوان دلایل متعددی را برشمرد که میان افراد مختلف به سبب عادات، گاهاً آلرژی و یا شرایط جسمانی که دارند، متفاوت است. اما در اینجا از مهمترین آن‌ها نام خواهیم برد.

 

 کاشت مو چه عوارضی دارد؟

·         درد

درد در رده اصلی ترین عوارض کاشت مو هم از طرف خانم‌ها و هم از طرف آقایون بشمار می‌رود. البته این شرایط در خانم‌ها به سبب انجام شیوه FUT به شکل پر رنگ تری بروز می‌کند.در طی این روش تلاش پزشک بر حذف یک نوار با هدف پیوند واحد فولیکولی می‌باشد. در این روند ممکن است که اعصاب محیطی دچار آسیب گردد.

از سوی دیگر جراحی بعد زمانی محدودی را به خود اختصاص داده و طبیعتا فرد متوجه مقداری درد عضلانی خواهد گشت که خوشبختانه با توقف آن از سوی پزشک برای چند لحظه، این شرایط قابل مدیریت است.

بعد از پایان جراحی، به جهت کاهش میزان درد، پزشک اقدام به تجویز داروهای مسکن نموده و به جهت ممانعت از بروز هر نوع عارضه دیگری، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را در نسخه خود جای می‌دهد.

·         ورم

از همان ابتدای جراحی با ورم نیز شروع و یک بعد زمانی سه تا پنج روزه بعد از عمل را به خود اختصاص می‌دهد. عموما اغلب افراد در قسمت گیرنده و همینطور جلوی سر خود متوجه تورم نسبت به سایر قسمت ها می‌گردند. چناچه مایع ادماتوز به سوی بافت حوالی چشم جریان یابد، اطراف چشم را خونمردگی احاطه می‌کند.

در چنین شرایطی از باز و بسته کردن راحت چشم‌تان هم عاجز خواهید ماند. به جهت ممانعت از چنین عارضه‌ای، پزشکان نوع خوابیدن صحیح بعد از جراحی کاشت مو را در اختیار شما خواهند گذاشت.

·         خونریزی

پوست سر هر انسان متشکل از عروق خونی بسیاری می‌باشد که احتمال خونریی هر یک از آن‌ها بعد از انجام عمل جراحی امکان پذیر است. در چنین شرایطی می‌بایست خونریزی به واسطه‌ی پرسنل کلینیک متوقف گردد.

برای به حداقل رساندن احتمال بروز این عارضه توصیه می‌‌کنیم که بدون شک در تمامی جلسه های ارزیابی پیش از جراحی کاشت مو، نوع و مقدار داروهای مصرفیتان را که با اختلال و انعقاد خون در ارتباط است را به پزشک خود اطلاع بدهید.

آری! می‌توان خونریزی را در جایگاه عوارض کاشت مو قرار داد. اما، لازم بذکر است که خونریزی در محل گیرنده احتمالی غیر طبیعی نبوده و امکان کنترل آن با کمک محلول‌های حاوی اپی‌نفرین وجود دارد.

مقاله پیشنهادی: مزوتراپی مو

·         عدم تقارن

چناچه برای کاشت مو، یک کلینیک درمانی نامعتبر را برگزیدید، باید انتظار تحقق احتمالات زیادی اعم از عدم دقت کافی در طراحی و علامت‌گذاری در قسمت گیرنده را داشته باشید.

بدین ترتیب شکل موهای کاشته شده در قالبس نا‌متقارن رشد و به سبب داشتن دید کامل به آن تصویری نازیبا را برای شما رقم خواهند زد. با تمام این تفاسیر، این موضوع که پزشک، علامت‌ها را در آینه و از پشت سر بررسی نماید و نظر مثبت بیمار را نیز دریافت کند، بسیار حیاتی است.

·         فولیکولیت

منظور از فولیکولیت بعنوان یکی از عوارض کاشت مو ، التهاب در قسمت فولیکول مو است که به سبب نتیجه عفونت، آسیب فیزیکی و یا بودن در معرض مواد شیمیایی رخ می‌دهد.

فولیکولیت به عنوان یکی از عوارض کاشت مو ، میان افراد متعدد از یک تا ۲۰ درصد متفاوت می‌باشد. و این امکان را دارد که به شکل التهاب خفیف تا جوش‌های پراکنده در سطح سر پدیدار گردند.

·         پوسته پوسته شدن پوست سر

احتمال می‌رود که این شرایط به عنوان یکی از رایج‌ترین عوارض کاشت مو بعد از گذشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت، بر سطح پوست سر پدیدار گردد. در اغلب زمان‌ها پوسته‌های ایجاد شده در سطح اپیدرم خشک مو خطر آفرین بشمار نمی‌روند و تنها نیازمند گذشت یک بعد زمانی ۷ تا ۱۰ روز هست که برای بهبودی خود به‌ خود هستند.

کافیست تا بعد از دو روز، حمام کنید تا دیگر اثری از این پوسته‌ها باقی نماند‌. اما در صورتی که با گذشت ۹ تا ۱۰ روز هنوز هم به قوت خود باقی بود، از کمپرس مرطوب یا بخار برای دریافت نتیجه دائمی کمک بگیرید.

چگونگی جلوگیری از ابتلا به عوارض کاشت مو

چنانچه تلاش دارید کاشت مو را بدون درگیری با عوارض متعددش انجام دهید، حتما توصیه های ما را در باب عوارض کاشت مو جدی بگیرید:

 

چگونگی جلوگیری از ابتلا به عوارض کاشت مو

·         انتخاب متخصص مجرب

مطلوب است تا برای کاشت مو یک پزشک صاحب تجربه و تخصص را برگزینید. کمترین بی تجربگی در این حیطه سبب بروز شرایط جبران ناپذیری خواهد گشت.

·         مراقبت های بعد از کاشت مو

برای ممامنعت از بروز عوارض کاشت مو قبل و بعد از عمل، رعایت بهداشت پوست سرتان را در اولویت قرار بدهید. البته فراموش نکنید که می‌بایست شامپوها و محصولات بهداشتی تاکید شده از سوی پزشکتان را خریداری و مصرف نمایید.

·         استفاده از داروهای تجویز شده

در صورت نیاز، امکان دارد تا پزشکتان داروهایی را برای کاهش عوارض کاشت مو تجویز نماید. به همین سبب می‌بایست با دقت به دستورات پزشک عمل نمایید.

کلام پایانی

در حال حاضر بکارگیری نوین‌ترین دستگاه کاشت مو در تمام دنیا، با تکیه بر فناوری بروز و روش‌های نو، توانسته سبب شکست مرزهای جدیدی در زمینه بازسازی تارهای مو گردد. این سیستم علاوه‌بر اینکه سبب کاهش عوارض کاشت مو گشته، به کمک تکنولوژی پیشرفته‌ در آن، بعد زمان بهبودی و برگشتن به شرایط نرمال را به حداقل می‌رساند.

این سیستم به میزان قابل توجهی سبب افزایش چشمگیر راحتی زیباجویان در هنگام عمل می‌گردد. البته ‌که تحقق تمام این اوصاف، کاهش و یا حذف عوارض کاشت علاوه‌بر بکارگیری این سیستم نیازمند یک تیم پزشکی مجرب است.

همان شرایطی که سبب حاکمیت در درسا کلینیک توانسته آن را در سدر سایر مجموعه‌های فعال در حوزه زیبایی قرار بدهد و اعتماد بنفس و خوشبختی را به شما ارزانی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »