خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

فواید میکرودرم برای پوست

چکیده محتوا

فواید میکرودرم برای پوست

میکرودرم به عنوان یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست است، که تاثیر بسیاری در زیبایی پوست شما خواهد داشت. به همین دلیل از محبوبیت بسیاری بین افراد مختلف برخوردار است. میکرودرم درواقع یک روش غیر تهاجمی برای لایه برداری و برطرف کردن مشکلات پوستی به صورت سطحی است که در همان جلسه اول شما شاهد از بین رفتن بسیاری از مشکلات پوستی مانند لکه ها، جای جوش، منافذ باز و… خواهید بود. اگر می خواهید درباره فواید میکرودرم برای پوست اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

میکرودرم چیست؟

فواید میکرودرم برای پوست بسیار است، میکرودرم روشی برای پاکسازی و جوانسازی پوست شما است، که این روش درمانی به صورت غیرشیمیایی و بدون نیاز به عمل انجام می گیرد. در میکرودرم از اسپری میکروکریستال برای از بین بردن لایه خارجی سلول های مرده استفاده می شود و همین امر باعث ایجاد پوستی شاداب برای شما خواهد شد.

درواقع میکرودرم به تولید لایه های جدید پوستی زیرین با میزان بالاتری از کلاژن کمک می کند، که باعث شادابی پوست شما می شود. میکرودرم روش درمانی به صورت عمیق است که برای رفع خطوط عمقی صورت، آسیب ‌های ناشی از نور خورشید و جای زخم مورد استفاده قرار می گیرد.

میکرودرم برای پوست چه فوایدی دارد؟

فواید میکرودرم برای پوست بسیار زیاد است به همین دلیل است که افراد زیادی تمایل به انجام اینکار را دارند. برخی از فواید میکرودرم به شرح زیر است:

رفع جای جوش: باعث صاف شدن پوست و رفع جای جوش، آکنه و لکه های باقی مانده برروی پوست می شود.

از بین بردن لکه ها: از فواید میکرودرم برای پوست، رفع لکه های ناشی از پیری، مشکلات کبدی، نور آفتاب و لک های حاملگی است.

ازبین بردن و کمرنگ کردن تتو و خالکوبی: با میکرودرم شما می توانید تتوهای سطحی را پاک و تتوهای عمیق را کمرنگ کنید.

شادابی و جوانسازی پوست: از مهمترین فواید میکرودرم برای پوست این است که میکرودرم درمان مناسبی برای افتادگی و چروک های ریز پوستی است که باعث شادابی پوست می شود.

از بین بردن چروک های گردن: یکی دیگر از فواید میکرودرم برای پوست کاهش چروک ناحیه گردن است که استفاده از این روش باعث جوانسازی آن می شود.

بهبود کلی پوست: با انجام میکرودرم این امکان وجود دارد که ساختار پوست را محکم و ظاهر آن را شفاف تر کنید. اما نمی توان چروک های خیلی عمیق را با استفاده از این روش درمان کرد.

افزایش غلظت کلاژن: بهبود تولید کلاژن و افزایش غلظت این ماده در پوست نیز از فواید میکرودرم برای پوست است.

رفع اسکارهای پوستی: با استفاده از میکرودرم اسکارهای نه چندان عمیق مانند جای جوش و آبله با چند جلسه درمان می شود.

جمع کردن منافذ باز: یکی دیگر از فواید میکرودرم برای پوست، جمع کردن منافذ باز پوست است که باعث زیبایی پوست شما خواهد شد.

لایه برداری و رفع پوست های مرده: یکی از بهترین فواید میکرودرم برای پوست درمان جوش های سرسیاه و تمیز کردن پوست است.

میکرودرم برای پوست چه فوایدی دارد؟

مراقبت های بعد از میکرودرم

بعد از انجام میکرودرم شما برای اینکه نتیجه خوبی را کسب کنید باید مراقبت های بعد از میکرودرم را رعایت کنید. برخی از  مهمترین مراقبت های بعد از میکرودرم به شرح زیر است:

پرهیز از قرار گرفتن در معرض اشعه های خورشید

استفاده از کرم ضدآفتاب از مهمترین مراقبت هایی است که باید بعد از میکرودرم به آن توجه کرد. پوست شما بعد از انجام میکرودرم یک لایه نازک می شود. درنتیجه اگر از کرم ضدآفتاب استفاده نکنید، احساس درد و سوزش در شما بوجود خواهد آمد. همچنین باید به این نکته توجه کنید که این عمل موجب نازک شدن پوست می شود و برای پوست های نازک پیشنهاد نمی شود. درصورتی که به طور مستقیم در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید قرار بگیرید، ممکن است رنگ پوست تان تغییر کند و باید بعد از میکرودرم صورت خود را با کلاه و ضد آفتاب بپوشانید.

پوست خود را تمیز نگه دارید

شما بعد از انجام میکرودرم می توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید، اما پزشکان متخصص توصیه می کنند که بعد از تمام شدن کار، آرایش نکنید و بهتر است بعد از میکرودرم به مدت ۲۴ ساعت آرایش نکنید. همچنین برای جلوگیری از پیری زودرس پوست پیشنهاد می کنیم از لوازم آرایش های استاندارد که مجوز وزارت بهداشت دارند، استفاده کنید.

از پماد ضدالتهاب استفاده کنید

بعد از میکرودرم پوست شما بسیار نازک خواهد شد، به همین دلیل باعث سوزش و التهاب پوست شما می شود. درنتیجه برای تسکین این التهاب و سوزش بهتر است از کرم های ضدالتهاب استفاده کنید. زیرا باعث تسریع روند ترمیم پوست شما خواهد شد. کرم هایی که پزشک برای شما تجویز می کند را مطابق با دستور پزشک مصرف کنید.

در صورتی که  پزشک کرمی را برای شما تجویز نکرد، می توانید از کرم زینک اکساید استفاده کنید. این کرم تاثیر خوبی برای پوست شما خواهد داشت و در عین حال التهاب و سوزش پوست شما را کنترل می کند.

همچنین علاوه بر مواردی که بیان کردیم شما باید به این نکته توجه کنید که میکرودرم برای پوست های حساس یا جوش دار مناسب نیست و در صورت انجام از کشیدن لیف روی ناحیه میکرودرم شده و ماساژ ناحیه میکرودرم خودداری کنید.

میکرودرم چه تاثیری برروی پوست دارد؟

همانطور که می دانید پوست از ۳ لایه بیرونی، میانی و داخلی تشکیل شده است. لایه بیرونی پوست سلول های مرده هستند که بااستفاده از روش میکرودرم از بین خواهند رفت و در اثر انجام اینکار در لایه دوم  سلول های جدید تشکیل می شود. فواید میکرودرم برای پوست برای هر فردی بعداز ۷ جلسه قابل مشاهده است. اما تاثیراتی مانند جوان سازی پوست، از بین رفتن چین و چروک در همان جلسه اول قابل مشاهده است.

از اثرات میکرودرم بر بیرونی ترین لایه پوست شامل افزایش رطوبت، کاهش چربی های اضافه و افزایش سلامت لایه اپی درم پوست است. بیشترین تاثیر این عمل روی درونی ترین لایه پوست است که شامل افزایش ضخامت پوست، افزایش تعداد و ضخامت فیبرهای کلاژن، افزایش تعداد فیبرهای الاستیک و تغییر حالت از افقی به عمودی و خاصیت ارتجاعی، افزایش تعداد و اندازه فیبروپلاست ها، افزایش جریان خون در رگ ها برای تغذیه فرایند ترمیمی، وجود مواد شیمیایی در فرایند التهاب برای ترمیم و کشیدگی فیزیکی پوست با اعمال فشار منفی در این عمل است. همچنین باید به این نکته توجه کنید فواید میکرودرم برای پوست سفید نسبت به پوست تیره کمتر است.

میکرودرم چه تاثیری برروی پوست دارد؟

مزایای میکرودرم

  • میکرودرم باعث تحریک سلول ‌های فیبروبلاست برای افزایش تولید کلاژن خواهد شد.
  • از فواید میکرودرم برای پوست  این است که این روش نیاز به بیهوشی ندارد و اگر خودتان مایل باشید می توانید از بی حسی استفاده کنید.
  • باعث ایجاد پوستی صاف، شاداب، درخشان و نرم می شود.
  • در مقایسه با سایر روش‎ های جراحی زیبایی، هزینه آن بسیار پایین است.
  • میکرودرم روشی ایمن و غیر تهاجمی است.
  • عوارض جانبی آن کم است.
  • فواید میکرودرم برای پوست باعث از بین بردن چین و چروک، فرورفتگی و جوش می شود.
  • میکرودرم دوره نقاهت ندارد و بعد از انجام میکرودرم شما می توانید به کارهای روزمره خود بپردازید.
  • از مهمترین فواید میکرودرم برای پوست رفع جای زخم ‎ها بر روی پوست شما است.
  • میکرودرم قابل استفاده برای انواع پوست ‎ها با رنگ های مختلف است.
  • باعث عدم بروز حساسیت به مواد شیمیایی می شود.
  • با میکرودرم شما در سریعترین زمان به نتیجه خوبی بر روی پوستتان دست خواهید یافت.

عوارض میکرودرم

میکرودرم علاوه بر فوایدی که برای پوست شما دارد، ممکن است عوارضی نیز داشته باشد که شامل حساسیت، تورم و قرمزی است. اما این عوارض معمولا بعد از چند ساعت از بین می رود. درنتیجه پیشنهاد می کنیم از یک مرطوب کننده برای از بین بردن خشکی پوست استفاده کنید.

همچنین ممکن است کبودی بسیار کمی نیز در پوشت شما ایجاد شود که  این عوارض به دلیل فرآیند ساکشن در زمان درمان ایجاد می شود. درحالت کل فواید میکرودرم برای پوست بسیار بیشتر از عوارض آن است، اما برای کاهش این عوارض بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • دستگاه میکرودرم قبل از استفاده حتما باید استریل شود تا از بروز زخم یا عفونت جلوگیری شود.
  • ممکن است فرد در هنگام عمل مقداری از کریستال های دی اکسید آلومینیوم را فرو دهد که در این حالت باعث ایجاد مشکل تنفسی برای فرد می شود. همچنین فرو رفتن این کریستال ها در چشم نیز باعث آسیب به چشم شما خواهد شد به همین دلیل بهتر است از عینک مخصوص استفاده کنید تا از آسیب به چشم جلوگیری شود.
  • ممکن است محل درمان اندکی تیره یا روشن تر از پوست سایر نقاط شما شود که معمولا این تغییرات در پوست های تیره بیشتر است.
  • همچنین باید به این نکته توجه کنید که بعد از میکرودرم حساسیت پوست به آفتاب بیشتر خواهد شد.

عوارض میکرودرم

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

میکرودرم و میکرودنیدلینگ شباهت های بسیاری بایکدیگر دارند و هدف هر دو روش زیبایی پوست، برطرف کردن عارضه‌ های پوستی، ناهمواری ‌ها، جوش، آکنه و لکه‌ های پوستی است. اما درکنار این هدف ها تفاوت هایی نیز بایکدیگر دارند. میکرودرم روشی است که با استفاده از سایش پوست و بااستفاده از کریستال ‌های بسیار ظریف باعث لایه برداری پوست خواهد شد. این روش باعث بیشتر شدن گردش خون در پوست صورت شما می شود و این قابلیت را دارد که پوست شما را به صورت سطحی و عمیق لایه برداری کند.

اما در میکرونیدلینگ به این صورت نیست در این روش  از سوزن‌هایی استفاده می‌ شود که باعث ایجاد سوراخ‌ های میکروسکوپی در پوست شما می شود و این قابلیت را دارد که سوراخ‌ های عمیقی در پوست ایجاد و کلاژن سازی کند. میکرونیدلینگ بسیار مناسب برای رفع جوش ‌های عمقی صورت و از بین بردن چروک‌ های عمیق روی صورت است.

میکرودرم بیشتر برای چه افرادی مناسب است؟

افراد بسیاری که دارای مشکلات پوستی هستند، می توانند از فواید میکرودرم برای پوست بهره مند شوند.  بروز مشکلات پوستی مانند آفتاب سوختگی، چین و چروک سطحی، لکه های پوستی، آسیب دیدن بافت پوست، اسکار های پوستی یا مشکلات رنگدانه ای پوست، بهترین کاندیدا برای درمان بااستفاده از روش میکرودرم است. همچنین افرادی که دارای جوش بر روی صورت خود هستند، می توانند از فواید میکرودرم برای درمان مشکلات پوستی استفاده کنند.

میکرودرم بیشتر برای چه افرادی مناسب است؟

آیا استفاده از روش میکرودرم برای از بین بردم مشکلات پوستی مناسب است؟

استفاده از میکرودرم برای بیشتر افراد مناسب است و خطری برای پوست ندارد. همانطور که بیان کردیم فواید میکرودرم برای پوست بسیار زیاد است. اما باید به نکته توجه کنید که نباید توقع بسیار زیادی از این درمان داشته باشید و میکرودرم را یک روش درمانی معجزه‌ آسا برای همه مشکلات پوستی بدانید.

زیرا ممکن است چروک ‌های بسیار عمیق یا لکه جوش ‌های کهنه شما به طور کامل رفع نشود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم قبل از شروع جلسات میکرودرم انتظاراتی که دارید را برای متخصص پوست بیان کنید تا شما را راهنمایی کند. انجام اینکار باعث می شود تا شما نتیجه بهتری را دریافت کنید.

آیا میکرودرم درد دارد؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که آیا میکرودرم درد دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که میکرودرم اصلا درد ندارد. یکی از فواید انجام این روش این است که دوره نقاهت ندارد و شما بعد از انجام آن می‌ توانید به راحتی کارهای روزانه خود را انجام دهید. ممکن است شما به دلیل مکش دستگاه میکرودرم، در طول درمان کمی احساس ناراحتی کنید یا تا چند ساعت بعد از انجام میکرودرم احساس کنید پوستتان مقداری جمع شده است.

همچنین درصورتی که پوست شما حساس است، ممکن است به دلیل مکش دستگاه کمی پوستتان دچار کبودی شود. اما درحالت کل این روش جوانسازی پوست هیچ دردی برای شما نخواهد داشت.

آیا میکرودرم درد دارد؟

هزینه میکرودرم چقدر است؟

میکرودرم یک نوع عمل زیبایی است و شامل بیمه نخواهد شد. این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد و باتوجه به پوست شما متغیر است. درنتیجه نمی توان یک قیمت ثابتی را برای آن تعیین کرد. همچنین باید به این نکته توجه کنید که در مطب، ممکن است هزینه ‌ای را به عنوان هزینه‌ های جانبی از شما دریافت کنند، که هزینه بالایی نیست.

هزینه میکرودرم چقدر است؟

نتیجه گیری

میکرودرم یکی از رایج ‎ترین روش‌ های لایه برداری است که باعث صافی و بهبود پوست شما می شود. جای جوش‎ های باقیمانده بر روی پوست، دغدغه بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها است. برای از بین بردن این مشکل معمولا درمان شیمیایی تاثیر چندانی ندارد. بنابراین برای رفع جای جوش ‎ها از میکرودرم استفاده می کنند. فواید میکرودرم برای پوست بسیار زیاد است که آنها را بیان کردیم. شما با استفاده از این روش حتی می توانید لکه های ناشی از اسکار آکنه و آبله مرغان نیز از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »