خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد و نباید انجام دهند؟

چکیده محتوا

لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد و نباید انجام دهند؟

قبل از آنکه شما عزیزان در راستای انجام لیزر اقدام کنید، باید در ارتباط با مسائلی تحقیقات لازم را انجام بدهید. مثل اینکه لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد! چه کسانی نباید در راستای انجام لیزر اقدام کنند! آیا خودِ ماهم در زمره ی این افراد هستیم؟ شاید شما با دیدنِ برخی از تبلیغات برای انجام لیزر وسوسه شده باشید.

چه از این بهتر که تمامی موهای زائد ما تنها در چند جلسه از بین برود! ولی به همین راحتی ها که شما فکر می کنید، نیست! با ما در ادامه این مطلب از درسا کلینیک همراه باشید. ما در این راستا به برخی از نکات و موضوعات اشاره می کنیم، که شاید شما ندانید!

برای انجام لیزر اقدامات زیر را انجام بدهید!

شما باید در راستای انجام هرگونه اقدامات زیبایی مرکزی را انتخاب کنید، که با شما کاملاً روراست بوده و تنها به پول فکر نمی کنند. در چنین مواقعی شما می توانید، با خیالی آسوده شرایط خود را با پزشک در میان بگذارید. حال او به شما خواهد گفت؛ که لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد! آیا شما هم در این دَست از افراد هستید، یا هیچ خطری شما را دنبال نمی کند.

ما در قسمت زیر تمامی افرادی که نباید لیزر انجام بدهند، را آورده ایم. پس برای کسبِ اطلاعاتِ بیشتر در این زمینه با ما در ادامه متن همراه شوید.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر داشته و نباید انجام بدهند؟

همانطور که گفتیم؛ در این قسمت انجام لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد؟ آمده است. ما در ادامه این موارد را تک به تک بررسی خواهیم کرد‌؛

·         شمایی که از اِسپری برنزه کننده پوست استفاده می کنید!

برخی از بانوان یا آقایان پوست خود را به هر روشی برنزه می کنند. اگر که قصد انجام لیزر را دارید، نباید پوست‌تان برنزه شده باشد. یعنی حدود چهار هفته پیش از اقدام باید استفاده از اِسپری برنز کننده را کنار بگذارید. هدف ما این است، که پوستِ بدنِ شما به رنگ اصلی خود باز گردد. ولی چرا‌!

ممکن است، شما باری دیگر بپرسید؛ لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد؟ چرا نباید از اِسپری برنزه کننده استفاده کنیم! زیرا این اِسپری می تواند، شما را بیشتر در معرض سوختگی و تاول بعد از لیزر قرار بدهد. در طول عملیات انرژی به جای جذب شدنِ توسطِ فولیکول مو به واسطه ی رنگدانه موجود در پوستِ شما جذب می شود.

در چنین مواقعی نه تنها نتیجه حاصل از لیزر برای ما خوشایند نیست! بلکه می تواند، ما را با عوارضی چون سوختگی و درد همراه کند.

·         شمایی که توسطِ دستگاه سولاریوم یا نور خورشید برنزه شده اید!

ممکن است، بازهم بپرسید؛ لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد؟ دوستانِ عزیز ما در قسمت بالایی به این نکته اشاره کردیم. شما نباید پیش از انجام لیزر پوست خود را برنزه کرده باشید. پس حدود پانزده روز قبل از اقدام به حمام آفتاب نروید. اگر هم که از دستگاه سولاریوم استفاده کرده باشید، حداقل باید شش ماه صبر کنید!

در غیر از این حالات لیزر می تواند، برای شما عوارضی گاه غیر قابل جبران به همراه داشته باشد. شما که دوست ندارید، گرفتار بیماری های پوستی چون؛ هایپرپیگمنتیشن بشوید. در واقع این نوعِ از بیماری پوستی در نتیجه بروز آکنه یا زخم و اسکار، سوختگی و… به وجود می آید!

گاهاً چنین افرادی اصرار در استفاده از لیزر دارند. در چنین موقعیت هایی به ناچار پزشک متخصص از دستگاه هایی چون؛ کندلا یگ بهره می گیرد. ولی او ناگریز انرژی لیزر را در حداکثرترین حالت ممکن تنظیم می نماید. اینکه لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد؟ اکنون برای شما معنا پیدا می کند. زیرا با قرار داشتنِ انرژی لیزر در بيشترين حالت ممکن به پوست‌تان آسیب می رساند.

یک نکته بسیار مهم هم وجود دارد. اگر که پوست شما در زمانِ انجام لیزر همرنگ با موهایتان باشد، احتمال مؤثر بودن این روش به صفر می رسد! پس توصیه ما به شما این است، حتماً قبل از انجام لیزر از کِرِم ضد آفتاب استفاده نموده و احتمال بروز سوختگی یا زخم را به حداقل برسانید.

·         شمایی که آنتی بیوتیک مصرف می کنید!

در پاسخ به اینکه لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد! باید افرادی که آنتی بیوتیک هم مصرف می کنند، مورد بررسی قرار بگیرند. آنتی بیوتیک ها موجب می شوند، تا پوستِ شما نسبت به نور حساسیت نشان بدهد. پس حساسیت به نور در زمانِ انجام لیزر می تواند، برای شما خطر آفرین باشد. در واقع امکان دارد، که شما بعد از انجام لیزر علائمی چون؛ خستگی یا درد و بی‌حالی را تجربه کنید.

گاهاً هم در محل مورد نظر شاهد بروز تاول هایی ریز و درشت یا کهیر و زخم می شوید. پس ما لازم می دانیم، برای آنکه شما هم جزئی از لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد! نباشید، قبل از اقدام درباره آنتی بیوتیک های مصرفی با پزشک مشورت کنید.

اگر که شما بیمار شده و برای مدّت زمانی طولانی باشد، که آنتی بیوتیک می خورید؛ باید تا یک هفته قبل از انجام لیزر مصرف این نوعِ از داروها را کنار بگذارید. اینگونه هم به بهترین نتیجه ها می رسید و هم هیچگونه عوارضی شما را تهدید نمی کند.

 

  شمایی که آنتی بیوتیک مصرف می کنید!

·         شمایی که ویتامین هایی خاص می خورید!

هنوز هم بررسی اینکه لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد! باید بررسی بشود. برخی از افراد بعد از مشورت با پزشک ملزم به خوردن ویتامین (E) رقیق کننده خون و… می شوند. اغلب شماها نمی دانید، که مصرف آنها می تواند، برروی لیزر موهای زائد تأثیر منفی برجای گذارد. پس شما هم جزئی از افرادی هستید، که انجام لیزر برایتان مضر است.

·         شمایی که از محصولات آرایشی و بهداشتی بهره می گیرید!

اگر که می خواهید، به اینکه لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد! به خوبی پاسخ داده شود؛ به هیچ عنوان قبل از جلسه از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید. چرا که اشعه لیزر بایست تنها جذب رنگدانه موجود در فولیکول مو گردد. حال هرگونه مواد اضافی که سبب بروز اختلال شود، اثر لیزر را کاهش داده و گاهاً به پوستِ شما آسیب می رساند.

البته شما دقیقاً بعد از انجامِ لیزر می توانید، برای رفعِ قرمزی ها از کانسیلر یا کِرِم پودر استفاده کنید. البته نباید لایه ای کُلُفت برروی پوست ایجاد نمایید و تنها یک لایه نازک کافیست! البته توصیه می کنیم، بعد از مدّتی کوتاه کِرِم پودر را پاک کنید. اینگونه پوستِ شما به زودی بهبود پیدا خواهد کرد.

در اینکه لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد! باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید. هرچه که شما از مواد آرايشی و بهداشتی کمتری برروی پوست استفاده بنمایید، کمتر تحریک خواهد شد. بهبود پوست در افراد مختلف به صورت متفاوت عمل می کند. ولی اغلب یک شبانه روز تا دو شبانه روز بعد از لیزر پوست کاملاً خوب شده و امکانِ استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی فراهم می شود.

شما نباید قبل از انجام لیزر از کِرِم ضد تعریق یا مام استفاده کنید. برخی از دئودورانت ها به گونه ای هستند، که بعد از شستشوی برروی پوست می مانند و اینچنین نور لیزر برروی فولیکول مو اثر نمی گذارد. این گونه نور لیزر توسطِ دئودورانت جذب شده و هم تأثیر لیزر کاهش یافته و هم امکان دارد، به پوست شما آسیب برسد. پس حداقل یک روز قبل از انجام لیزر برروی محل مورد نظر (زیر بغل) از دئودورانت استفاده ننمایید.

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس صورت

·         شمایی که تبخال زده اید!

یکی دیگر از پاسخ های ما به شمایی که می خواهید، بدانید؛ لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد؟ آنهایی هستند، که تبخال فعال دارند. در واقع وجودِ تبخال می تواند، برروی انجام لیزر اثری منفی بَر جای بگذارد. ولی شما می توانید، بلافاصله بعد از درمان در راستای انجام لیزر اقدام کنید و ایرادی ندارد.

اگر که بیش از حد تبخال می زنید، از داروی آنتی ویرال پروفیلاکتیک استفاده نمایید. چرا که این دارو به شما کمک می کند، دیگر تبخال نزنید. علاوه بر اینها اگر که شما دارای تبخال فعال باشید، نور لیزر باعث گسترش آن می شود. پس شمایی که دارای تبخال فعال هستید، نباید لیزر انجام بدهید و برای شما ضرر دارد.

البته گاهاً تبخال شما ویروسی بوده و پزشک برای شما داروی ضد ویروس تجویز می نماید. پس باید داروی تجویز شده را قبل و بعد از جلسه مصرف کنید. اینگونه از انتشار ویروس به دیگر قسمت های بدن در اَمان خواهید ماند.

 

         شمایی که تبخال زده اید!

·         شمایی که دارای آکنه هستید!

یکی دیگر از جوابِ اینکه لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد! شمایی هستید، که دارای آکنه می باشید. آکنه هم چون تبخال با جذب حرارت لیزر امکان دارد، بدتر از حالتِ اوّلیه خود بشود. به گونه ای که تعداد آکنه ها برروی پوست افزایش می یابد.

توجه داشته باشید، که حتی اگر آکنه نزدیک به محل لیزر باشد نباید انجام بدهید. چرا که نور لیزر برروی آکنه ها اثر می گذارد. پس بهتر است، حتماً قبل از انجام هرگونه اقدامی با پزشک خود صحبت کنید. قطعاً او می تواند، به بهترین نحو شما را در این راستا راهنمایی کند.

·         اگر که نزدیک دوره قاعدگی هستید!

نزدیک دوره قاعدگی و حتی روزهایی که در عادت ماهانه به سَر می برید، بدنِ شما نسبت به درد حساسیت بیشتری نشان می دهد. پس یکی دیگر از افرادی که در حیطه لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد! جای می گیرد، شما هستید. در واقع متخصصین چنین توصیه می کنند، که تا تمام شدنِ قاعدگی صبر کنید. البته انجام لیزر در این مدّت زمان عوارض جانبی جدی ندارد و تنها شما درد بیشتری را حس خواهید کرد.

·         شمایی که دارای بیماری هایی خاص هستید!

هنگامی که شما به درسا کلینیک مراجعه می کنید، یک پرسشنامه مقابلتان قرار می گیرد. شما باید آن را به صورت تمام و کمال پُر کنید. مثلاً اگر که شما داروی خاصی مصرف می کنید، یا بیماری دارید درون پرسشنامه باید بنویسید. دستگاه لیزر از هرنوهی که باشد، در چنین موقعیت هایی به پوست‌تان آسیب می رساند.

بنابراین برای آنکه از انجام لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد! رفع ابهام شود؛

پزشک مؤظف است، قبل از لیزر شرایط پزشکی شما را بررسی نموده و قبل از شروع درمان از سلامتی پوست‌تان مطمئن شود. یکی از بیماری هایی که برروی لیزر تأثیر منفی می گذارد، دیابت است. چنانکه که دیابت داشته باشید، عصب های شما بیشتر در برابر درد از خود واکنش نشان می دهند. همچنین سریع تر دچار سوختگی شده و دچار تاول می شود.

اغلب دستگاه های لیزر جهتِ رفعِ موهای زائد چنین افرادی نیازمند تنظیماتی خاص است. البته پزشکان ما در درسا کلینیک از شما می خواهند، یک نامه از پزشک عمومی بنابر صحتِ حال خود بیاورید. اگر که نوروپاتی خاص و شدیدی وجود داشت، اپراتور ما دستگاه لیزر را برروی حالتی خاص تنظیم خواهند کرد. اینچنین شما در طول درمان درد بسیاری هم احساس نمی کنید.

در اینکه لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد! درباره افراد دیابتی توجه داشته باشید؛ که میزان دردِ شما در تعیین تنظیمات دستگاه تأثیر گذار است. چرا که شما دارای سطحِ پوستِ به شدّت حساس هستید. علاوه بر اینها پوستِ حساس امکان دارد، در اثر لیزر دچار سوختگی یا تاول شود.

پس ما به شما پیشنهاد می کنیم، حتماً قبل از انجام لیزر با پزشک عمومی خود مشورت نموده و به سلامتی خود اهمیت بدهید. ‌شما باید پیش از فکر کردنِ به لیزر داروهایی که برای شما تجویز شده را مصرف کنید.

 

شمایی که دارای بیماری هایی خاص هستید!

·         شمایی که دارای زخم باز در محل لیزر هستید!

اگر که شما دارای زخم باز هستید، نباید لیزر در آن نواحی انجام بشود. زیرا در این نقاط انرژی لیزر به واسطه ی فولیکول های مو جذب نخواهد شد. حتی می تواند، منجر به بروز زخم ها و سوختگی هایی بیشتر برروی پوست شما بشود. پس در اینکه لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد! افرادی که دارای زخم باز هستند، هم جزئی از این گروه افراد می باشند.

بیشتر بخوانید: آموزش لیزر موهای زائد در تهران

سخن آخر

دوستانِ عزیز ما در طول این مطلب از درسا کلینیک بررسی کردیم، که لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطر یا ضرر دارد؟ همانطور که خواندید، اگر که شما پوست‌تان برنزه است یا دیابت داشته و زخم هایی باز دارید! اصلاً انجام لیزر برای‌تان خوب نخواهد بود. البته در صورت مصرفِ برخی از آنتی بیوتیک ها یا برخورداری از آکنه هم انجام لیزر را پیشنهاد نمی کنیم.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب از درسا کلینیک برای شما مفید و موثر بوده باشد. البته شما در صورت وجودِ سؤالات بیشتر در این زمینه می توانید، با متخصصان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »