خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد جنب متروی دکتر شریعتی خیابان مینا کوچه داراب نیا پلاک ۲ واحد ۶ طبقه 1

Search
Close this search box.

هر سوالی داری از من بپرس و مشاوره رایگان بگیر…

لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟

چکیده محتوا

لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟

لیزر مو های زائد یک راه حل ساده ، راحت و درجه یک بوده ، که در صورت انجام اصولی ، ما را از شر مو های ناخواسته خلاص می کند . پشم ریزون ترین تکنیک در حال حاضر ، لیزر است . لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟ یکی از سوالات کاربران در مورد این تکنیک بوده ، که باید از جوانب مختلف بررسی شود . نمی توان جواب بله یا خیر به این سوال داد . در این مقاله یک جواب منطقی و درست به شما خواهیم داد ، پس لطفا با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: آموزش تزریق بوتاکس

آیا لیزر مو های زائد به سن وابسته است ؟

در طی پاسخ به سوال لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟ خواهان این بررسی رابطه سن با لیزر می باشیم . باید بگوییم که لیزر مو های زائد به سن وابسته است .

زمانی که لیزر و اشعه های آن بر روی پوست اعمال می شود ، موهای ضخیم تر عملکرد بهتر خواهند داشت و فولیکول آن ها بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد ، تا موهایی که رنگ روشنی دارند و ضخامت آن ها کم است . عواملی مانند ؛ ژنتیک ، جنسیت و سن ضخامت و رنگ موها را تحت تاثیر قرار می دهد .

در افراد جوان تر به دلیل فعالیت بیشتر هورمون های جنسی شاهد موهای ضخیم و کلفت تری می باشیم ، اما با بالا رفتن سن رنگ موها تغییر کرده و از ضخامت آنان کاسته می شود .

قطعاً تاثیرپذیری لیزر در این سنین متفاوت خواهد بود و برای پاسخ به سوال لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟ نمی توانیم اینگونه اطلاق کنیم ، که لیزر هیچ ربطی به سن ندارد . نه چنین نیست افراد در بازه زمانی مختلف و سن متفاوت ، زمانی که برای حذف موهای زائد اقدام به لیزر می کنند ، با نتایج متفاوتی مواجه می شوند و لازم بوده تا برنامه شخصی برای ایشان جهت لیزر طراحی شود .

معمولا افراد جوان تر بایستی جلسات بیشتری را برای لیزر خواهند داشت و افراد مسن تر در جلسات کمتری به نتیجه می رسند .

در پاسخ به سوال لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟ نمی توانیم هیچ محدودیتی از نظر سنی برای لیزر قائل شویم ، اما می توان اینگونه اطلاق کرد که تاثیرپذیری لیزر بر موهای زائد به سن وابسته است و بدن عملکرد متفاوتی را ارائه خواهد داد .

التهاب ، ورم و سوزش از عوارض لیزر هستند که در بعضی از افراد دیده می شود ، متاسفانه این عوارض به دلیل عدم انجام تست های مربوط به لیزر موهای زائد بوده که اپراتور قبل از پروسه لیزر آن را انجام می دهد . انجام ندادن این تست باعث شده تا اشعه مناسب بدن افراد شناسایی نشود و پس از دریافت و ارسال اشعه های لیزر ، شاهد این عوارض در بدن باشیم .

حال این نکته چه ربطی به سن دارد ، را بررسی می کنیم . افراد جوان تر پوست لطیف تر و ظریف تری دارند ، به همین ترتیب نمی توان اشعه های قوی تری را بر پوست ایشان اعمال نمود . اما در افراد با سن بیشتر ، پوست رطوبت خود را از دست داده و پذیرای اشعه های قوی نیز خواهد بود و عوارض کمتری بر روی آن مشاهده می شود .

برای آنکه بتوانیم به سوال لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟ بایستی به این نکته نیز توجه داشته باشیم ، که سن تنها فاکتور نبوده و عواملی مانند ؛ ژنتیک ، رنگ پوست و غیره نیز که جزو ویژگی های شخصی افراد هستند ، نوع اشعه لیزر انتخابی را تحت تاثیر قرار می دهد .

 

آیا لیزر مو های زائد به سن وابسته است ؟

خطرات لیزر در سنین مختلف

برای پاسخ دادن به سوال لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟ لازم بوده تا به خطرات لیزر در سنین مختلف نیز اشاره کنیم ، به موارد زیر توجه نمایید ؛

  1. برای کودکان : استفاده از لیزر برای کودکان به هیچ عنوان توصیه نمی شود ، در سنین کودکی سلول های بدن در حال رشد هستند و اعمال اشعه لیزر می تواند خطرات جبران ناپذیر را به دنبال داشته باشد .

علاوه بر آن موهای زائد در کودکان بسیار اندک می باشد ، اما اگر کودکی دارای موی زائد زیادی بود ، نباید برای حذف آن ها به سراغ لیزر بروید .

بهترین راه برای این گونه کودکان استفاده از لوسیون ها و اسپری های شیو است ، بهتر بوده تا اجازه دهید ، کودک روند رشد خود را طی کند و بعد از بلوغ برای حذف موهای زائد اقدام نمایید . پاسخ سوال لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟ به هیچ عنوان کودکی نخواهد بود .

  1. برای نوجوانان : معمولاً از سنین ۱۹ سالگی اجازه استفاده از لیزر برای افراد صادر می شود ، از این رو نوجوانانی که ۱۹ سال سن دارند ، برای این فرایند هیچگونه محدودیتی نخواهند داشت . اما توجه داشته باشید که همچنان لطافت و ظرافت در این سنین بیشتر بوده و پوست به سرعت دچار آسیب خواهد شد .

توصیه شده تا حتماً تست آلرژی لیزر انجام شود و اشعه مناسب برای حذف موهای زائد انتخاب گردد ، تا جوانان با هیچ گونه عارضه ای مواجه نشوند و خطری ایشان را تهدید نکند . برای پاسخ به سوال لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟ توجه به این نکات اهمیت ویژه ای دارد .

  1. برای بزرگسالان : افراد بزرگسال از ۱۹ سال به بالا به خاطر سن خود هیچ گونه محدودیتی برای انجام لیزر نخواهند داشت ، تنها شرایط افراد است که می تواند لیزر را تحت شعاع قرار دهد ، از این رو لازم بوده تا آزمایش های مختلفی قبل از لیزر انجام شود و بزرگسالان پس از اطمینان از صحت سلامتی خود برای از بین بردن موهای زائد به سراغ لیزر بروند .

در بررسی سوال لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟ نمی توان گفت که سن ( ۱۹ سالگی به بعد ) و مقطعی از آن برای لیزر مناسب نیست . اما خطر های موجود در این سنین می تواند هشداری برای انجام و یا عدم انجام لیزر باشد .

بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس

زمان مناسب برای انجام لیزر مو های زائد

در ادامه مبحث لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟ به جای آنکه سن مناسب را برای لیزر معرفی کنیم ، زمان مناسب را برای انجام لیزر بررسی خواهیم کرد .

شرایط و ویژگی های افراد متفاوت می باشد ، از این رو نمی توانیم بازه سنی خاصی را جهت انجام لیزر موهای زائد معرفی کنیم ، افراد می توانند از سن ۱۹ سالگی به بعد برای حذف موهای زائد اقدام کنند ، اما تاثیرگذاری لیزر بر جسم آنها متفاوت می باشد ، موارد زیر زمان مناسب انجام لیزر را به خوبی بیان می کند ؛

  1. رشد مو های زائد باید به اندازه کافی کامل و پایدار شده باشد . به عبارت دیگر ، مو های زائد باید در دوره ی رشد فعال ( اناژن ) باشند .

این به معنای داشتن مو های به طور منظم بر روی سطح پوست و نمایان بودن آن ها است . برای دستیابی به نتایج بهتر ، بهتر است جلسات بیشتری را طی کنید . این نکته سوال لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟ را تحت تاثیر قرار می دهد ، چرا که در سنین مختلف مرحله رشد مو اناژن با تغییراتی مواجه خواهد شد .

  1. شرایط هورمونی مهمی هستند . هنگام انجام لیزر ، بایستی تغییرات هورمونی کمتری در بدن رخ دهد . برای خانم ها ، لیزر مو های زائد در زمانی که در حال پریود هستند ، نباید انجام شود . در مدت پریود ، سطح هورمون ها در بدن تغییر می کند و انجام لیزر سبب ایجاد حساسیت بیشتر شده و خطراتی را به همراه دارد .
  2. اگر به نور شدید حساسیت دارید و پوست شما دچار آسیب می شود ، لیزر برای شما به هیچ عنوان مناسب نبوده و نباید آن را انجام داد . بعضی از افراد در بازه زمانی و سنین مختلف دچار حساسیت به نور می شوند و پس از آن حساسیتشان برطرف می شود و این نکته پاسخ سوال لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟ را تحت تاثیر قرار می دهد .

زمان مناسب برای انجام لیزر مو های زائد

کلام آخر

از سن ۱۹ سال به بعد می توانیم ، برای لیزر مو های زائد اقدام نماییم . اما شرایط فیزیکی و جسمی افراد در سنین مختلف ، فرق دارد و لیزر و اثرات آن را تحت تاثیر قرار می دهد .

زمانی لیزر نتیجه خوبی خواهد داشت ، که به فاکتور سن نیز توجه شود و مطابق با شرایط افراد ، لیزر اجرا گردد . با مراجعه به درسا کلینیک بدون هیچ گونه مشکلی قادر به انجام لیزر خواهید بود و تمام اصول و تکنیک ها رعایت می شود و با ارائه مشاوره های تخصص ، کاربران به خوبی پاسخ سوال لیزر مو های زائد در چه سنی مناسب است ؟ را دریافت می کنند .

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زاویه‌سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ

زاویه‌ سازی فک با نخ یک شیوه با حداقل تهاجم حاکم به منظور انجام، محسوب می‌گردد که به سبب قرارگیری نخ در قسمت زیرین پوست

مشاهده »
عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت، موضوعی است که در این محتوا به آن پرداخته می شود. میکرونیدلینگ صورت روشی برای صاف و یکنواخت کردن پوست است;که در

مشاهده »